Muuttumaton ja virheetön Jumala, iankaikkisena uhrina

Anonyymi-ap

Raamatun mukaan Jumala on iankaikkinen (1 Mooses 21:33), eikä hänellä ole alkua, eikä loppua. Hän on ollut aina ja iankaikkisesti ja tulee myös olemaan. Hän ei myöskään muutu (Jes. 41:4). Siis se mitä hän on, sitä hän on ainiaan. Raamatusta on kristallin kirkkaasti nähtävillä, että Jeesus Kristus on Jumala ja Herra:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-

Tätä seuraa että Jeesus on myös muuttumaton ja iankaikkinen:

Heprealaiskirje 13:8
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."

Meidät, jotka uskomme, on lunastettu synneistämme ihmisruumiissa uhratulla Jumalalla (2 Korint. 5:19). Hänen muuttumattomalla kärsimyksellä ja kuolemalla ja katoamattomalla verellään (1 Piet. 1:18), ja meidät on herätetty yhdessä hänen kanssaan uuteen elämään Jeesuksen ylösnousemuksen kautta (Efes. 2:6). Se mitä Jeesus oli ja on, on osa Jumalaa, meidän tähtemme. Meidän paikkamme taivaassa on Kristuksen verellä lunastettu, ei siten, että me olisimme hyviä olleet. Saarnaaja puhuu näin viisaudesta:

Saarnaaja 1:18
"Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää."

Jeesus on Jumalan viisaus (1 Korint. 1:30).

Kun me opimme tuntemaan Jumalan, että hän oli Jeesuksessa, ja tutkimme minkälainen Jumala todella Raamatun mukaan on (muuttumaton ja iankaikkinen), niin me opimme, että hän on ainiaan meidän synneistämme kärsivä Jumala. Ja niinkuin Herra itse viimeisellä tuomiolla sanoo, ihminen tekee syntinsä häntä vastaan:

Matteus 25:45
"Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

Muutos meidän elämissämme, on sekin Jeesuksen meille hankkima. Jumala antaa lahjaksi vanhurskauden niille, jotka Jeesukseen uskovat:

Roomalaiskirje 5:1-2
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saanet pääsyn tähän armon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo."

Ei rauha Jumalan kanssa seurakuntaan liittymisen, kasteen, kielillä puhumisen, rukousten, lain pitämisen tai minkään oman teon kautta, vaan uskossa Jeesukseen.

Efesolaiskirje 2:8-9
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

Jumala on rakastanut sinua kuka oletkin, rakkaudella jonka määrän yksin Jumala tuntee, koska kukaan muu ei voi mitata eikä tuntea Jumalan kärsimysten suuruutta Jeesuksessa. Ja kun sinä uskot ja turvaat Jeesukseen, hänen kuolemaan sinun pahoista teoistasi, sinun sijastasi ristillä, kuin syntisenä, kuitenkin täysin viattomana, ja siihen että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin sinä saat syntisi anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa ja tulet pyhäksi Jeesuksen kautta.

Jumala on Karitsa nyt, alussa ja lopussa, iankaikkisesta iankaikkiseen. Alussa:

Johanneksen ilmestys 13:8
"Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on."

Uudessa Jerusalemissa (lopussa):

Johanneksen ilmestys 22:3-4
"Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa ja hänen nimensä on heidän otsissansa."

Ei ole Jumalalta liikaa pyydetty, että nyt jos tai kun me olemme uskon kautta armahdetut, eläisimme hänelle, joka on meidän puolestamme kuollut ja ylösnoussut.

2 Korinttolaiskirje 5:15
"... ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."

Hän ansaitsee koko elämämme ja myös kaiken kunnian ja kiitoksen aina ja iankaikkisesti!

14

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpö höpö taas.

    • >>Raamatun mukaan Jumala on iankaikkinen (1 Mooses 21:33), eikä hänellä ole alkua, eikä loppua. Hän on ollut aina ja iankaikkisesti ja tulee myös olemaan. >>

      Jumala sitten odotti aika pitkään ennen kuin loi ihmisen.

      • Anonyymi

        Tuollaisia näkökulmia on olemassa:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Gap_creationism

        Onhan maailma tiedemiesten mielestä miljardeja vuosia vanha. Itse en tiedä kuinka vanha se on, Raamattu ei anna numeroa. Mutta Jumalalla ei ole ikää. Hän vain on:

        2 Mooseksen kirja 3:14
        "Sano israelilaisille näin:'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

        Johanneksen evankeliumi 8:58
        "Jeesus sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ennenkuin Abraham olikaan, olen minä."

        Jeesus puhuu preesensissä itsestään ennen Abrahamia. Hän on läsnä ajassa ennen Abrahamia. Hän ei ole ajallinen, vaan iankaikkinen Jumala.


      • Anonyymi

        >>>"ennenkuin loi ihmisen"<<<

        Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä." 2 Piet: 3: 8


    • Anonyymi

      Olemattoman on helppo olla muuttumaton.

    • Anonyymi

      Muniiko jumala?

    • Anonyymi

      Olematonta jumalaa yritetään todistella tekemällä siitä salattu jumala.
      Hoh...hoijaa.

    • "Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä." 2 Piet: 3:8"

      Aika kauan joutui silti odottamaan vaikka supistettaisiin tuhat vuotta yhdeksi päiväksi.

    • Anonyymi

      Aikakone on siis keksitty.

    • UUSI

      >>Muniiko jumala?>>

      37»Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla. 38Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. 39Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: ’Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!’»

    • Anonyymi
      UUSI

      "...eikä hänellä ole alkua, eikä loppua..."
      Eikä päätä eikä häntää.

    • Anonyymi
      UUSI

      Mikä on herran nimi?

    • Anonyymi
      UUSI

      Luulisin että Jumala ei lähettänyt sinulle mandaattia. Kuka menee taivaaseen ja loput ikuiseen kadotukseen.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jeesus on täällä. RIppikoululeirillä minun nimi oli Jeesus. Luin Katekitusmusta ja menin nukkumaan. He meikkasit minut ja lastasivat kaikki peitot päälleni.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe