Tulisiko nyt laittaa STOP?

Anonyymi-ap

Mietin miten nyt eläkkeellä olevat saavat jo keskieläkettä joka ylittää huimasti monen nyt työssäkäyvän oletetun palkkatason.

Onko Suomessa jo menty siihen "dileemaan", jossa menneisyyttä kunnioitettaisiin tulevaisuutta enemmän?

Mikä olisi teidän mielestänne sellaisen maan kohtalo, ihan vain nopeasti ajateltuna?

AV

97

489

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eläkeläisiltä kestäisi Suomessa tosiaan ottaa. Onhan se hullua, että työssäkäyvät lapset eivät keskimäärin pääse vanhempiensa eläketulojen tasolle. Täysin järjetön tilanne. Tietysti mä ymmärrän sen, että tuossa on pieni moraalinen dilemma, kun heille on nuo tulot vielä työssäollessaan luvattu, mutta toisaalta kaikki muutkin osallistuvat, tahtoivat tai eivät.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­N­y­­m­­­f­­o­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Onko yli 1200 euroa ylisuuri eläke? Mielestäni ei, jo vuokra on helposti reilu 700 euroa kuussa. Jos ajattelee ylisuuria eläkkeitä hyvin toimentuleville henkilöille, on se väärin. Samaan lapsilisät talouuksiin, jossa ne säilötään pankkitileille. Aina on kuitenkin suuri pelko, että hallitus kurittaa keskituloisia ja ohjaa rahaa varakkaille ja köyhin osa saa tukea vasta kun tuhat byrokratian kaavaketta täytetty. En luota nykyiseen hallitukseen, joka on lahjottu ja voideltu ja tavoittelee suosiotaan sieltä lisää

      • Anonyymi

        1200 euroa on nykyisin palkkana noin 300 000 työtä tekevälle ihmiselle.
        Heillä voi olla huollettavia lapsia, ajatteletko tilanteen olevan Suomessa hyvä?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1200 euroa on nykyisin palkkana noin 300 000 työtä tekevälle ihmiselle.
        Heillä voi olla huollettavia lapsia, ajatteletko tilanteen olevan Suomessa hyvä?

        AV

        En todellakaan. Järkyttävä tilanne. Kaikilla lapsiperheillä pitäisi olla riittävä toimeentulo. Lapsissa on tulevaisuuden toivo ja voimavara. Itse valitsemme miltä täällä tulee näyttämään. Jos ei panosteta kasvavaan sukupolveen, ei saada muuta kuin valtion kulueränä. Liekkö se tilanne jo nyt, koska tukea on vähennetty jo 20 vuotta.


      • Anonyymi

        Keskieläkettä nostaa eläkeläiset jotka saa eläkettä vaikka 10000 kuussa .


    • Anonyymi

      Sama tulevaisuus kuin Venäjällä. Yksinäiset vanhukset jäätyy ja kuolee koteihinsa.

    • Anonyymi

      Riippuu eläkkeen suuruudestakin. Leskeneläkkeen joutaa kutistaa ellei jopa lopettaa kokonaan. Ei mitään järkeä yhteiskunnan pitää jonkun kallista elintasoa yllä kumppanin kuoltua.

      Oppikoon tulemaan toimeen vähemmällä.

      Jasu

      • Anonyymi

        Ja poliitikkojen palkkoja ei tarvi jokaisen vitun uuden hallituksen noustessa nostaa, vaan niistäkin joutaa leikkaamaan. Kyllä nekin vähemmällä toimeen tulevat, kerta muutkin tulee. Asennekysymys. Ja opittavissa oleva asia.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja poliitikkojen palkkoja ei tarvi jokaisen vitun uuden hallituksen noustessa nostaa, vaan niistäkin joutaa leikkaamaan. Kyllä nekin vähemmällä toimeen tulevat, kerta muutkin tulee. Asennekysymys. Ja opittavissa oleva asia.

        Jasu

        Ja poliitikot voisi ostaa itse ateriansa ja juomansa reissuillaan, ei niitäkään tartte verovaroista niin hyvin tienaavien nyhtää. Samoin muutkin siirtymäkulut poliitikon uran jälkeen pois.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja poliitikkojen palkkoja ei tarvi jokaisen vitun uuden hallituksen noustessa nostaa, vaan niistäkin joutaa leikkaamaan. Kyllä nekin vähemmällä toimeen tulevat, kerta muutkin tulee. Asennekysymys. Ja opittavissa oleva asia.

        Jasu

        Sopeutumisraha kansanedustajille 2 vuotta. millä perusteilla jos ansiosidonnaisia leikattaisiin jo 2 kuukauden kuluessa.

        Päättäjillä ei tietenkään voi olla eri säännöt.
        Ei Suomi ole Diktatuuri.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopeutumisraha kansanedustajille 2 vuotta. millä perusteilla jos ansiosidonnaisia leikattaisiin jo 2 kuukauden kuluessa.

        Päättäjillä ei tietenkään voi olla eri säännöt.
        Ei Suomi ole Diktatuuri.

        AV

        Päättäjillä on aina ollut tässä maassa ja muuallakin eri säännöt, porvarit. Kastit elää ja voi hyvin, vaikka aatelistittelit ei enää pädekkään. Ihan väärin, että köyhemmiltä aina vähennetään ja rikkaammille senkun vaan lisätään tuloja.

        En tule ikinä äänestämään yhtäkään ukkoa tai akkaa joka ei aja suiraa demokratiaa. Suksikoon vittuun kaikki muut verenimijät.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättäjillä on aina ollut tässä maassa ja muuallakin eri säännöt, porvarit. Kastit elää ja voi hyvin, vaikka aatelistittelit ei enää pädekkään. Ihan väärin, että köyhemmiltä aina vähennetään ja rikkaammille senkun vaan lisätään tuloja.

        En tule ikinä äänestämään yhtäkään ukkoa tai akkaa joka ei aja suiraa demokratiaa. Suksikoon vittuun kaikki muut verenimijät.

        Jasu

        Ja tuli sitten ilmaistua samalla poliittinen puolenikin tässä. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi

        Kai tiedät leskeneläkkeen vähentämisistä parin vuoden takaa. Varmaan sama suunta siinäkin jatkuu. Itse kyllä näen leskeneläkkeen hyväksi, kun jää vaikka alaikäisiä lapsia.


    • Anonyymi

      Ei ne stop-merkit auta mitään liikenteessäkään kun kukaan autoilija ei niihin pysähdy kuitenkaan...

      • Anonyymi

        No jos kerran on varaa kruisailla


    • Anonyymi

      Eikö tässä maassa osata muuta, kuin laittaa köyhät tappelemaan keskenään siitä, kummalta voi ottaa pois, vaikka kumpikaan heistä ei pärjää kuukautta 300 euron tuloilla?

      Jos tilanne on tämä, niin täytyy panostaa siihen, miten maa saadaan tuottamaan hyvinvointia kansalle. Valitettavasti se ei onnistu yritystoiminnalla, joka livahtaa toiseen maahan ja laitetaan kerryttämään verottomia osinkotuottoja harvoille omistajilleen.

      • Anonyymi

        Ei, ei tässä maassa osata. Hyvinvointi on silmänlumetta tässä maassa.

        Jasu


      • Anonyymi

        Hajoita ja hallitse. Laitetaan duunarit tappelemaan keskenään, niin saadaan ollaan itse rauhassa!

        -Kansallinen Kokoomus-


    • Anonyymi

      Helppo ottaa heiltä mikä sinua itseäsi ei koske. No, yhtälailla minä olen sitä mieltä, että jokainen pummilla elävä voitaisiin potkia kadulle. Oppisivat elämään. Sivistyneessä maassa arvostetaan vanhuksia ja eläkeläisiä. Eläkkeet ovat ansaittua. Työkykyisten sohvalla makaaminen ei.

      • Anonyymi

        Totta ja aika monella on edes vähäinen työkyky olemassa, jos ei kokopäiväisesti niin edes osa-aikaisesti.

        Jasu


      • Anonyymi

        Eläkeikä 62 vuoteen ja , ja nuoret tilalle töihin . Niin että nuori saa heti koulun jälkeen vakituisen työpaikan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeikä 62 vuoteen ja , ja nuoret tilalle töihin . Niin että nuori saa heti koulun jälkeen vakituisen työpaikan .

        Tällä opilla nuoret saadaan yhteiskuntaan kiinni .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä opilla nuoret saadaan yhteiskuntaan kiinni .

        Ei tässä ole mitään järkeä että töissä käydään suurin piirtein ,rollaattorin kanssa . Kun nuoret on työttömänä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole mitään järkeä että töissä käydään suurin piirtein ,rollaattorin kanssa . Kun nuoret on työttömänä .

        Menisivät hoitoalalle. Siellä eläkkeellä olevat hoitajatkin rahjustavat parempikuntoisten hoidettavien kanssa. Ei ole tulijoita. Edes niitä nuoria.


    • Anonyymi

      Pitäkää itarat roposenne. Evvk.👎💩

    • Anonyymi

      Tiedättekö mikä on nelijalkainen moottoripyörä?

    • Anonyymi

      Hauskaahan se olisi jos jokaisen ihmisen Suomessa tulisi näyttää ja esittää hyödyllisyytensä?

      Tulee mieleeni eräs manageri, jonka projektiin on mennyt 500 000 euroa ja koko homma on kaatumassa.
      Tulisiko Suomessa olla jokin kustannusvastuu toteutuneeseen, sehän olisi järkevää?

      Hallituskin nyt leikkaa ja säästää, mutta säästäessään ottaa lisää velkaa.
      Tiedättekö mihin sitä otetaan, mihin tarkoituksiin?

      "Kun vain on pakko".

      Palstalla on joskus ajoittain esiintynyt hyvä kommentti, Hölmölandia!

      AV

    • Ei ne niiltä mahtieläkkeiden saajilta ottaisi kumiskaan. Aina viedään köyhältä.

    • Anonyymi

      Luuleeko pellet, että eläkemaksut laskisivat, tai oma palkka nousisi jos työeläkkeitä leikataan?
      Eikä työeläkkeitä makseta verorahoista muuta kuin yrittäjille ja maajusseille.
      Ovat ahneuksissaan sössineet eläkerahastonsa liian pienillä maksuilla.

      Siis yrittäjille ja maajusseille on laitettava lisävero.

      • Anonyymi

        Kyllä, maksan tuloistani tuon 24%.
        Plataan kultaiselle 1990-luvulle, ja maksetaan vain se 8 %.
        Olisiko se oikeudenmukaista? Miksi ei olisi?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, maksan tuloistani tuon 24%.
        Plataan kultaiselle 1990-luvulle, ja maksetaan vain se 8 %.
        Olisiko se oikeudenmukaista? Miksi ei olisi?

        AV

        Ajattele vähän laajemmin jos osaat...


      • Anonyymi

        Ja yritys- ja maataloustuki lakkautettava. Yrityksen, joka ei omillaan tule toimeen, pitää hakeutua konkurssiin.


    • Iskeekö paniikki kun ei ole kertynyt fläkemaksuja Suomeen tarpeeksi?

      Mä sinskin voin seurata milloin vain omaa eläkekertymääni...en tosin siihen täysin usko, niin lisään vähän omakohtaisesti rahastopohjalta varmuuksia....tekee välillä tiukkaa joo, mutta olisipa kiva nsuttia eläkepäivistä, eikä kituuttaa...😃

      • Anonyymi

        En ole huolissani eläkekertymistäni, olen enemmän huolissani siitä saanko eläkettä ollenkaan 68-vuotiaana.
        Ja, samaan aikaan NYT jotkut 65 vuotiaat itkevät eläkeitensä tasoistaan. miksi niin tekisivät jos he eivät olisi edes oikeutettuja eläkkeeseen vielä 3-vuoteen?

        Ja hei, elinikä odote on Suomessa tippunut jo pari vuotta sitten.

        Oma kertymä 1600 euroa, joten en usko että ne koskaan menisivät maksuun, onhan meidän nuoremien eläkkeitä jo kerran leikattu. Onko nykyisten?

        Miksi ei, onko heillä jotka ovat maksaneet 8 % jotenkin eri oikeus eläköityä 65 vuotiaana, ja me jotka maksamme 24 % olemmekin iässä 68.

        Missä on kohtuus?
        Toki, tiedän että olet idiootti joten sinun vastausta en kaipaa.

        AV


      • Anonyymi

        Mutta elätkö edes eläkepäiviin asti? Kuka sellaista sinulle lupasi? Voit kuolla vaikka huomenna. Turhaa huolehdit turhuuksista. Sitäpaitsi mitä pahaa kituuttamisessa on? Se on tärkeä oppikoulu sekin. Älkää rakentako tulevaisuutta hötyöpöttö tuuleen.. illuusioon. 🤷‍♀️💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta elätkö edes eläkepäiviin asti? Kuka sellaista sinulle lupasi? Voit kuolla vaikka huomenna. Turhaa huolehdit turhuuksista. Sitäpaitsi mitä pahaa kituuttamisessa on? Se on tärkeä oppikoulu sekin. Älkää rakentako tulevaisuutta hötyöpöttö tuuleen.. illuusioon. 🤷‍♀️💩

        Ja ei mitään hajua eläkkeistäni aivan sama. Trallalallaa. Mua ei moiset murheet mietitytä😄👍💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta elätkö edes eläkepäiviin asti? Kuka sellaista sinulle lupasi? Voit kuolla vaikka huomenna. Turhaa huolehdit turhuuksista. Sitäpaitsi mitä pahaa kituuttamisessa on? Se on tärkeä oppikoulu sekin. Älkää rakentako tulevaisuutta hötyöpöttö tuuleen.. illuusioon. 🤷‍♀️💩

        Kuka sellaista voikaan tietää..???

        Mutta jos elät sen mukaan, että olet kuollut, etkä tarvise mitään rahaa enää ja elätkin, niin hirtätkö sit itsesi? 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kuka sellaista voikaan tietää..???

        Mutta jos elät sen mukaan, että olet kuollut, etkä tarvise mitään rahaa enää ja elätkin, niin hirtätkö sit itsesi? 😃

        En, ottaisin vastaan perikunnan perinnön, ja itkisin siitä melkein jokainen päivä palstalla miten se olisi horjuttanut negatiivisesti elämääni.
        Auttakaa, joku jätti omaisuutta:)

        Jep.

        Hyvää yötä.

        AV


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kuka sellaista voikaan tietää..???

        Mutta jos elät sen mukaan, että olet kuollut, etkä tarvise mitään rahaa enää ja elätkin, niin hirtätkö sit itsesi? 😃

        Ehei tulisi mieleenikään. Miksi niin typeriä tekisin? Eläisin sitäkin täydemmin. Katsos,eletty on apinaikoinakin,eikä sillon talletettu pankkiin mitään,😄💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei mitään hajua eläkkeistäni aivan sama. Trallalallaa. Mua ei moiset murheet mietitytä😄👍💩

        No olen yörmännyt elämässäni vst. Tyyppeihin...

        Kummasti se tilanne muuttuu kun on eläkkeellä..

        Toi palstan Kokkolainen Simitikään ei hurraile oikeesti, kun on joutunut eläkehommiin kesken kaiken...🙄

        Niihin eläkkeisiin lopulta pätee kertymät..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No olen yörmännyt elämässäni vst. Tyyppeihin...

        Kummasti se tilanne muuttuu kun on eläkkeellä..

        Toi palstan Kokkolainen Simitikään ei hurraile oikeesti, kun on joutunut eläkehommiin kesken kaiken...🙄

        Niihin eläkkeisiin lopulta pätee kertymät..

        Äh. No tottapuhuen ei taida eläke kovin kummoinen olla kun olin kymmenen vee kotiäitinä. Mutta aivan sama. Aina olen pärjännyt ja aina tulen pärjäämään. Ja jos en pärjäisi,niin sitten en. Yksinkertaista. Ihme pelkoa aina rahasta ja pärjäämisestä ja kaikenlaista panikoimista. Ihan turhaa pelkoa. Mulla on lapset,tuskin ne mua heitteille jättää kun en ole jättänyt heitä minäkään,ja yllättävän vähällä loppupeleissä elämässä pärjää jos ei ole ripustautunut kaikkeen turhanpäiväiseen. Sitäpaitsi. Kun luottaa,niin saa. Se on siunausta. Eikä luo pelkoenergiaa. Olen ihan turvallisin mielin. Kaikki hyvin,kävi miten kävi👍💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh. No tottapuhuen ei taida eläke kovin kummoinen olla kun olin kymmenen vee kotiäitinä. Mutta aivan sama. Aina olen pärjännyt ja aina tulen pärjäämään. Ja jos en pärjäisi,niin sitten en. Yksinkertaista. Ihme pelkoa aina rahasta ja pärjäämisestä ja kaikenlaista panikoimista. Ihan turhaa pelkoa. Mulla on lapset,tuskin ne mua heitteille jättää kun en ole jättänyt heitä minäkään,ja yllättävän vähällä loppupeleissä elämässä pärjää jos ei ole ripustautunut kaikkeen turhanpäiväiseen. Sitäpaitsi. Kun luottaa,niin saa. Se on siunausta. Eikä luo pelkoenergiaa. Olen ihan turvallisin mielin. Kaikki hyvin,kävi miten kävi👍💩

        Ps. Jos olen tähänasti näistä koettelemuksista selvinnyt niin lastenleikkiä loppu elämä.siinä ei jotku eläkkeet vois vähempää hetksuttaa.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        En, ottaisin vastaan perikunnan perinnön, ja itkisin siitä melkein jokainen päivä palstalla miten se olisi horjuttanut negatiivisesti elämääni.
        Auttakaa, joku jätti omaisuutta:)

        Jep.

        Hyvää yötä.

        AV

        Perintö ei kuules hönö ole aina rahaa, mitä sinä voit käyttää kutrn haluat...se voi olla vaikka talo nowhere ja sillä on tunnearvoa...mutta ethän sinä siitä mitään tiedä...Pillu sulke merkkaa ja mistä sitä saisikaan....😄

        Ja selkeästi slkaa kiukun perusteella olla kortilla...

        Ehkä sun on hyvä nukkua muutama tunti ohi elämästäsi pilvilinnoja odotellen toiveekkaasti. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Perintö ei kuules hönö ole aina rahaa, mitä sinä voit käyttää kutrn haluat...se voi olla vaikka talo nowhere ja sillä on tunnearvoa...mutta ethän sinä siitä mitään tiedä...Pillu sulke merkkaa ja mistä sitä saisikaan....😄

        Ja selkeästi slkaa kiukun perusteella olla kortilla...

        Ehkä sun on hyvä nukkua muutama tunti ohi elämästäsi pilvilinnoja odotellen toiveekkaasti. 😃

        Älä kuule itke, järjestele, koska olet saanut elämän alun 90 % paremmin mitä kukaan muu.
        Mikä on elämäsi nyt, ja miten se olisi auttanut psyykkiseen olotilaasi?

        Jep, lähes nolla.

        Mutta joo, jotkut yhä elävät ja jotkut eivät sitä oikeasti tee....
        Kumpaan kastiin kuulut suhteessa minä ja muut?

        Itsekkäät ovat itsekkäitä, vaikka toista itsestään luulisivat.
        Ikävä kyllä. Kannatta arvostella toisia, kokemuksella nolla?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Jos olen tähänasti näistä koettelemuksista selvinnyt niin lastenleikkiä loppu elämä.siinä ei jotku eläkkeet vois vähempää hetksuttaa.💩

        No mä koetin kannustaa lasten äitiä töihin...Hän kävi kouluja ja kokeili sitä ja tätä..

        Kun erottiin 2014, oli välillä hänrn pakko olla töissä...

        Mutta ei hänellä ole paljoakaan työhistoriaa takana... oikeasti hänen eläke tulee olemaan surkea. Sanalla sanoen...Mä maksan nyt paljon...elän aika kädestä suuhun...teen kovasti töitä, kun voin....mutta en kärsi enää vanhana kun en jaksa/en pysty enää...

        Makssn jo työssä pakolliset ja revin myös omakohtaisia...

        Jodkus 68 vuotiaana ei enää ole paukkuaja mitä on nyt....🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuule itke, järjestele, koska olet saanut elämän alun 90 % paremmin mitä kukaan muu.
        Mikä on elämäsi nyt, ja miten se olisi auttanut psyykkiseen olotilaasi?

        Jep, lähes nolla.

        Mutta joo, jotkut yhä elävät ja jotkut eivät sitä oikeasti tee....
        Kumpaan kastiin kuulut suhteessa minä ja muut?

        Itsekkäät ovat itsekkäitä, vaikka toista itsestään luulisivat.
        Ikävä kyllä. Kannatta arvostella toisia, kokemuksella nolla?

        AV

        Joko te täälläkin riitelette?

        *annan piiskaa pyllyille*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuule itke, järjestele, koska olet saanut elämän alun 90 % paremmin mitä kukaan muu.
        Mikä on elämäsi nyt, ja miten se olisi auttanut psyykkiseen olotilaasi?

        Jep, lähes nolla.

        Mutta joo, jotkut yhä elävät ja jotkut eivät sitä oikeasti tee....
        Kumpaan kastiin kuulut suhteessa minä ja muut?

        Itsekkäät ovat itsekkäitä, vaikka toista itsestään luulisivat.
        Ikävä kyllä. Kannatta arvostella toisia, kokemuksella nolla?

        AV

        Joo . Perinnöllä on hyvä elellä. Minulla ei ole tiedossa edes sitäkään eikä siltikään moiset murheet mietitytä. Päivä kerrallaan 👍💩


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä koetin kannustaa lasten äitiä töihin...Hän kävi kouluja ja kokeili sitä ja tätä..

        Kun erottiin 2014, oli välillä hänrn pakko olla töissä...

        Mutta ei hänellä ole paljoakaan työhistoriaa takana... oikeasti hänen eläke tulee olemaan surkea. Sanalla sanoen...Mä maksan nyt paljon...elän aika kädestä suuhun...teen kovasti töitä, kun voin....mutta en kärsi enää vanhana kun en jaksa/en pysty enää...

        Makssn jo työssä pakolliset ja revin myös omakohtaisia...

        Jodkus 68 vuotiaana ei enää ole paukkuaja mitä on nyt....🤔

        Mistä maksat? Eksällesikö? Mitä? 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä maksat? Eksällesikö? Mitä? 💩

        Jos revit itsestäsi ja selkänahastasi kaikki niin ehkä sinun pitäisi karsia noita rahareikiä. Onko ne oikeasti välttämättömiä? Onko ne sun piippuunvetämisen arvoisia? Sinulla lienee paljon sellaista ns turhaa mitä voisit huoletta karsia pois. Muuttaa pienempään asuntoon jne. Kulutat energiaasi paljoon raatamiseen ja palat pikkuhiljaa loppuun.. helpommallakin voisi elämässä päästä..💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos revit itsestäsi ja selkänahastasi kaikki niin ehkä sinun pitäisi karsia noita rahareikiä. Onko ne oikeasti välttämättömiä? Onko ne sun piippuunvetämisen arvoisia? Sinulla lienee paljon sellaista ns turhaa mitä voisit huoletta karsia pois. Muuttaa pienempään asuntoon jne. Kulutat energiaasi paljoon raatamiseen ja palat pikkuhiljaa loppuun.. helpommallakin voisi elämässä päästä..💩

        Joo ja surkea varmasti mielestäsi se minunkin eläke tulee olemaan.mutta vain sinun mielestäsi😉💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuule itke, järjestele, koska olet saanut elämän alun 90 % paremmin mitä kukaan muu.
        Mikä on elämäsi nyt, ja miten se olisi auttanut psyykkiseen olotilaasi?

        Jep, lähes nolla.

        Mutta joo, jotkut yhä elävät ja jotkut eivät sitä oikeasti tee....
        Kumpaan kastiin kuulut suhteessa minä ja muut?

        Itsekkäät ovat itsekkäitä, vaikka toista itsestään luulisivat.
        Ikävä kyllä. Kannatta arvostella toisia, kokemuksella nolla?

        AV

        Mä en ole täällä muummoassa ssnonut saavsni ksikkia naisia nurin.. se tuntuu sinulle olevsn rasti...

        Ja joo... mulle vahhrmpani antoi hyvät vauhdit...aion ottaa niistä kopin..

        He kraindasivat hyvin...😉

        En tuota pettymystä...pistän eteenpäin sitä samaa....vaikka exän ei tajuais...sun kaltaisten tavoin...😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä maksat? Eksällesikö? Mitä? 💩

        Tytölle... elatusta...kuten on sovittu...mutta exän elatus ei ole virallista, kun joku virallinen edunvalvoja ei ole sitä vahvistanut...


        Exäni voi olla mskamatta mitään tytölle, eikä siihen kukaan mitään nyt voi....en minä, eikä Kela...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos revit itsestäsi ja selkänahastasi kaikki niin ehkä sinun pitäisi karsia noita rahareikiä. Onko ne oikeasti välttämättömiä? Onko ne sun piippuunvetämisen arvoisia? Sinulla lienee paljon sellaista ns turhaa mitä voisit huoletta karsia pois. Muuttaa pienempään asuntoon jne. Kulutat energiaasi paljoon raatamiseen ja palat pikkuhiljaa loppuun.. helpommallakin voisi elämässä päästä..💩

        No myyppä tämä talo tästä csikka 80 teen eroon nyt, niin oon tyytyväinen..

        Suitsait...😄

        Et tajua pätkääkään mitkä on trendit...


        Täällä susisuolls ei pöde samat systeemit kuin siellä....😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tytölle... elatusta...kuten on sovittu...mutta exän elatus ei ole virallista, kun joku virallinen edunvalvoja ei ole sitä vahvistanut...


        Exäni voi olla mskamatta mitään tytölle, eikä siihen kukaan mitään nyt voi....en minä, eikä Kela...

        Ai..? Että eksä käyttäisi ne rahat itseensä? Noinko tekisi.. tämä on monesti miesten pelko,että maksaakin eksälleen eikä lapselleen. Sanoisin että turhaa,jos kuitenkin lapsella on katto päänpäällä,vaatteet,ruokaa ja kaikki mitä tarvitsee. Tähän minunkin eksä joskus vetosi,että meneekö rahat lapselle. Se tuntui loukkaavalta,varsinkin kun otin vain vastaan osan siitä mitä olisin lain mukaan saanut ottaa. Eikö sekin ole kuitenkin lapsen etu että koko poppoo voi hyvin. Teet oikein ja ole ylpeä itsestäsi. Kannat vastuun eronkin jälkeen. Hienoa! Tuskin on kelan tai oikeuden kautta tukia jouduttu hakemaan..? Minäkin häin vasta vuosia jälkeenpäin,kun ei toinen ottanut mihinkään osaa ja kaverit sano että älä ole tyhmä,nyt haet sen mikä sinulle kuuluu. Sitä katkeruuden määrää,mikä siitä syntyi ei voi ja jaksa ymmärtää.. mutta kaikki loppuu aikanaan. Lapsi kasvaa ja kyllä uhraustasi arvostaa. Älä huoli. Hyvin teet ja tulet sen moninkerroin saamaan tulevaisuudessa eri tavoin takaisin.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai..? Että eksä käyttäisi ne rahat itseensä? Noinko tekisi.. tämä on monesti miesten pelko,että maksaakin eksälleen eikä lapselleen. Sanoisin että turhaa,jos kuitenkin lapsella on katto päänpäällä,vaatteet,ruokaa ja kaikki mitä tarvitsee. Tähän minunkin eksä joskus vetosi,että meneekö rahat lapselle. Se tuntui loukkaavalta,varsinkin kun otin vain vastaan osan siitä mitä olisin lain mukaan saanut ottaa. Eikö sekin ole kuitenkin lapsen etu että koko poppoo voi hyvin. Teet oikein ja ole ylpeä itsestäsi. Kannat vastuun eronkin jälkeen. Hienoa! Tuskin on kelan tai oikeuden kautta tukia jouduttu hakemaan..? Minäkin häin vasta vuosia jälkeenpäin,kun ei toinen ottanut mihinkään osaa ja kaverit sano että älä ole tyhmä,nyt haet sen mikä sinulle kuuluu. Sitä katkeruuden määrää,mikä siitä syntyi ei voi ja jaksa ymmärtää.. mutta kaikki loppuu aikanaan. Lapsi kasvaa ja kyllä uhraustasi arvostaa. Älä huoli. Hyvin teet ja tulet sen moninkerroin saamaan tulevaisuudessa eri tavoin takaisin.💩

        Ei... tyttö saa osan elatuksestaan minulya, osan äidiltään...kaikki menee suoraan tytölle, kun asuu yksin...mutta joulukuulta hän eo saanut 260 €;n osuutta äitiltään....eli säästeliäästi ja selvisi..

        Mutta lain kirjankin mukaan se on ok...


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei... tyttö saa osan elatuksestaan minulya, osan äidiltään...kaikki menee suoraan tytölle, kun asuu yksin...mutta joulukuulta hän eo saanut 260 €;n osuutta äitiltään....eli säästeliäästi ja selvisi..

        Mutta lain kirjankin mukaan se on ok...

        En voi edes hskea tytölle äitin osuutta kun ei hän ole virallisesti elatusvelvollinen tai jotain... .mun pitäisi alaikäiselle tytölleni hommata edunvalvoha, joka voisi hyväksyä tuon...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei... tyttö saa osan elatuksestaan minulya, osan äidiltään...kaikki menee suoraan tytölle, kun asuu yksin...mutta joulukuulta hän eo saanut 260 €;n osuutta äitiltään....eli säästeliäästi ja selvisi..

        Mutta lain kirjankin mukaan se on ok...

        No tuo ei kuulosta reilulta.. ellei sitten äidillä ole ollut siihen hyvä syy,jotain vaikeuksia maksaa.. mutta siltikin.. 😳🤔💩


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En voi edes hskea tytölle äitin osuutta kun ei hän ole virallisesti elatusvelvollinen tai jotain... .mun pitäisi alaikäiselle tytölleni hommata edunvalvoha, joka voisi hyväksyä tuon...

        Eiköhän tyttäresi tee äidistään sitten omat johtopäätökset..💩


      • Minäkin... luulin, että lastencalvojan kanssa tekemä sopimus velvoittaa kumpaakin vanhempaa..mutta exä oli lähivanhempi, kunnes muutti miehensä luo asumaan tytön luota...minun olisi pitänyt tietää ottaa tytölleni edunvslvoja, että kyse olisi ollut meistä molemmista lapsen kulujen hoitajina...

        Eikös tämä olekin vitun ihanaa...?? Minä joka hoidsn omsn osani, pitäisi hoitaa myös se, että lapseni saa toiselta saman suhteessa...

        Nyt tythö kärsii periaatteesa siitä, että äitiä ei hotsita maksaa mitä pitäis...kun se kotka tämän tajuaa, jos tajuaa, mun on pakko käydä tästäkin...ja mä oon töissä, eksä ei...se elää miehen siivillä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuo ei kuulosta reilulta.. ellei sitten äidillä ole ollut siihen hyvä syy,jotain vaikeuksia maksaa.. mutta siltikin.. 😳🤔💩

        Äidille ei tullut työttömyyskorvaukset silloin juuri...mutta tulivat myöhemmin...mutta ei maksanut..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Minäkin... luulin, että lastencalvojan kanssa tekemä sopimus velvoittaa kumpaakin vanhempaa..mutta exä oli lähivanhempi, kunnes muutti miehensä luo asumaan tytön luota...minun olisi pitänyt tietää ottaa tytölleni edunvslvoja, että kyse olisi ollut meistä molemmista lapsen kulujen hoitajina...

        Eikös tämä olekin vitun ihanaa...?? Minä joka hoidsn omsn osani, pitäisi hoitaa myös se, että lapseni saa toiselta saman suhteessa...

        Nyt tythö kärsii periaatteesa siitä, että äitiä ei hotsita maksaa mitä pitäis...kun se kotka tämän tajuaa, jos tajuaa, mun on pakko käydä tästäkin...ja mä oon töissä, eksä ei...se elää miehen siivillä...

        Niin. Mutta kyllä tyttäresi näkee kuka on kuka . Älä sinä eksästäsi välitä. Hän ei liene oman lapsensa arvoinen..🤔💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tyttäresi tee äidistään sitten omat johtopäätökset..💩

        On tehnyt jo...mutta mitä sillä on väliä?

        Tyttö sanoi jo 12 vuotiaana, että äiti on äiti...🙄

        Poitsulla on isä-malli, miesmalli tässä...

        Miten mä voisin olla nais-äitimalli tytölleni?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En voi edes hskea tytölle äitin osuutta kun ei hän ole virallisesti elatusvelvollinen tai jotain... .mun pitäisi alaikäiselle tytölleni hommata edunvalvoha, joka voisi hyväksyä tuon...

        Huono tilanne. Äitinsä on kyllä pakko maksaa. Älä laske sitä luistelemaan. Miten nainen ei huolehdi omasta lapsestaan???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Mutta kyllä tyttäresi näkee kuka on kuka . Älä sinä eksästäsi välitä. Hän ei liene oman lapsensa arvoinen..🤔💩

        Mitä sillä on väliä oikeesti?

        Mä välitän mun tyttärestä, hänen hyvinvoinnista...

        En siitä kenästä hän tykkää..

        Herää hei..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En voi edes hskea tytölle äitin osuutta kun ei hän ole virallisesti elatusvelvollinen tai jotain... .mun pitäisi alaikäiselle tytölleni hommata edunvalvoha, joka voisi hyväksyä tuon...

        Teette sen, ja haette takautuvasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono tilanne. Äitinsä on kyllä pakko maksaa. Älä laske sitä luistelemaan. Miten nainen ei huolehdi omasta lapsestaan???

        Nyt on makseĺlut, mutta toi yks kuuksus jäi välistä.,

        Yritin hoitaa homman, mutta en voinut mitään....

        Enkä tiedä nyt heti mitä voin tehdä enää....tuskin mitään..

        Jos exä krksii porsaanreijän, niin paakkohan on jotain tehdä..🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä oikeesti?

        Mä välitän mun tyttärestä, hänen hyvinvoinnista...

        En siitä kenästä hän tykkää..

        Herää hei..

        Kyllä sillä nyt vaan on. Nimen omaan sillä on,eli herää itse😊. Menen nyt peiton alle. Kaikkea hyvää sinulle!💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teette sen, ja haette takautuvasti.

        Jos oikein ummärrän, niin ei voi takautuvasti tehdä...🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillä nyt vaan on. Nimen omaan sillä on,eli herää itse😊. Menen nyt peiton alle. Kaikkea hyvää sinulle!💩

        Mulle ei...

        Minusta on aivan sama jos mun tyttö vihais mua, kun haluisin hänen parastaan..

        Mutta hän on lojaali myös hänen äitilleen..on hän mikä on...🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nyt on makseĺlut, mutta toi yks kuuksus jäi välistä.,

        Yritin hoitaa homman, mutta en voinut mitään....

        Enkä tiedä nyt heti mitä voin tehdä enää....tuskin mitään..

        Jos exä krksii porsaanreijän, niin paakkohan on jotain tehdä..🙄

        Lakimies avuksi. Äidilleen on laitettava rajat.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jos oikein ummärrän, niin ei voi takautuvasti tehdä...🙄

        Joo tuosta alasta en tiedä. Harmi.

        Mutta tulevat temput voit estää lakineuvonnan kautta. Ootko töiden kautta minkään liiton jäsen? Jos olet, monesti saa sieltäkin lakineuvontaa yksityisoikeuden puolelta.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mulle ei...

        Minusta on aivan sama jos mun tyttö vihais mua, kun haluisin hänen parastaan..

        Mutta hän on lojaali myös hänen äitilleen..on hän mikä on...🙄

        Hänelle äiti on mitä on...huonokin, ikävä...wfe...mutta se on hänen ainoa äiti...

        Me aikuiset ei ymmärretä enää näitä juttuja..🙄

        Öitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuosta alasta en tiedä. Harmi.

        Mutta tulevat temput voit estää lakineuvonnan kautta. Ootko töiden kautta minkään liiton jäsen? Jos olet, monesti saa sieltäkin lakineuvontaa yksityisoikeuden puolelta.

        Soitat lakitoimistoon. Tyttären äiti kuriin ja järjestykseen. Maksut lapselle ajallaan.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Hänelle äiti on mitä on...huonokin, ikävä...wfe...mutta se on hänen ainoa äiti...

        Me aikuiset ei ymmärretä enää näitä juttuja..🙄

        Öitä...

        Hyvää yötä. Äläkä välitä palstan rätkyttäjistä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Hänelle äiti on mitä on...huonokin, ikävä...wfe...mutta se on hänen ainoa äiti...

        Me aikuiset ei ymmärretä enää näitä juttuja..🙄

        Öitä...

        Tottakai on äiti . Huonokin äiti on silti äiti. Mutta hyvä isä on jotain vielä enemmän👍😊. anna olla. Ei ole sinulta pois eksäsi lusmuilut. Jos lapsesi sen anteeksi antaa niin älä sinä sillä itseäsi rasita. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soitat lakitoimistoon. Tyttären äiti kuriin ja järjestykseen. Maksut lapselle ajallaan.

        No kyllä ne nyt on menneet taas...

        Eikä tähän mitään lakimiestä tarvitse. Tarvittaisiin uusi aika lastenvalvojalle, minne lapselle edunvalvoja.

        Mutta enpä kehtaa muutaman kuukauden takia...tyttö täyttää 18 heinäkuussa. Ja pari vuotta vielä ja hällä ammatti..ja toivottavasti ei sitten enää ole riippuvainen kenestäkään...

        Kunhan äitillään ei vaan homma repeä käsistä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää yötä. Äläkä välitä palstan rätkyttäjistä.

        Ai tuosta Av;sta? 😁

        En mä siitä välitäkään. Sitä on välillä vaan kiva huudattaa. Vähän simppeli setämies, mikä yrittää liehitellä naisia imelillä jutuillaan, mutta se onkin koomista seurattavaa...kun selkeästi naiset naureksii hänelle. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuosta alasta en tiedä. Harmi.

        Mutta tulevat temput voit estää lakineuvonnan kautta. Ootko töiden kautta minkään liiton jäsen? Jos olet, monesti saa sieltäkin lakineuvontaa yksityisoikeuden puolelta.

        No sinäänsä monessa asiassa pitäisi olla lakimies mukana, tai perehtyä pirusti kaikkeen....

        Minäkin ajattelin, että kun lastenvalvoja kirjoittaa laput, että kumpikin maksaa lapselle rahaa kuukaudessa tulojensa ja menojensa puolesta, se sitoo... mutta käytännössä ei...näköjään. Kyse on vain minun velvollisuudesta, ei äitin.

        Minä ja tyttö ei voida nyt tuolla sopparilla mitään, jos äiti ei maksa... mutta pitää nyt uskoa, että makselisi, eikä tarvitsisi lähteä penäämään oikeuksia lapselle uudelleen.

        Tyttö menetti 260 euroa, mutta onneksi on elänyt säästeliäästi ja toivotaan parasta jatkossa...

        Mä asun 125 km;n päässä tytöstä ja mulla on myös omassa elämässä haastetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on äiti . Huonokin äiti on silti äiti. Mutta hyvä isä on jotain vielä enemmän👍😊. anna olla. Ei ole sinulta pois eksäsi lusmuilut. Jos lapsesi sen anteeksi antaa niin älä sinä sillä itseäsi rasita. 💩

        No koitan jeesiä tyttöä minkä täältä käsin voin.

        Ja kyllä tytsy tietää, että lopulta täällä on se backuppi. Siskoni myös asuu samassa kaupungissa ja mun mutsillakin on ainakin pikkuisen sukan varressa, jos ääripaikka tulee.

        Tytsy kyllä tuntuu pärjäävän ja tekee kovasti töitä, että saisi ammatin, sekä työn, millä hankkii itse elannon ja ei ole riippuvainen kenestäkään. Sitä mä hälle tuuminkin... äitinsä on koittanut pitkään roikkua vaikuttavana hänen elämässään ja mä tuuminkin, että kun saa oman elämän kantamaan, ei äitin temppuilusta tarvitse välittää...

        Manipuloivat ihmiset tarrautuu aina toisiin. Vaikka omiin lapsiin...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nyt on makseĺlut, mutta toi yks kuuksus jäi välistä.,

        Yritin hoitaa homman, mutta en voinut mitään....

        Enkä tiedä nyt heti mitä voin tehdä enää....tuskin mitään..

        Jos exä krksii porsaanreijän, niin paakkohan on jotain tehdä..🙄

        Hakemus Kelalle, pyytävät sitten lisäselvityksia. Exä muuten saisi vapautuksen elareista jos ei tulot riitä ja hoksaa ottaa yhteyttä lastenvalvojaan..
        Tämän kuun alusta loppui työttömyyspäivärahasta lapsikorotusketkin.
        Sitten sä saat Kelalta summan x.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hakemus Kelalle, pyytävät sitten lisäselvityksia. Exä muuten saisi vapautuksen elareista jos ei tulot riitä ja hoksaa ottaa yhteyttä lastenvalvojaan..
        Tämän kuun alusta loppui työttömyyspäivärahasta lapsikorotusketkin.
        Sitten sä saat Kelalta summan x.

        Olfn laittanut hakemuksen Kelalle. Mutta siellä vaaditaan sopimusta, jossa äiti velvoitetaan maksamaan elatusta...lastenvalvojan mukaan sellaista sopimusta ei ole tehty. Se on minulle tehty elatusvelvollisuus, missä exä on 260€n osuudella jossain lapussa merkitty, mutta ei kuulemma riitä...

        Äiti on ollut lähivanhempi ja ilmeisesti on yhäkin...jos tytööle tehtäisiin kaksi elatussopimusta, hän alaikäisenä tarvitsisi edunvalvojan, joka allekirjoittaisi paperin lapsen puokesta kummankin vanhemman kohdalta...nyt minun elatussopimuksen on exä allekirjoittanut ns. Lähivanhempana... mutta minä en voi taas hyväksyä exäni elatussopimusta lspseni puolesta, kun olen etävanhempi...

        Selkeää, eikös? 😁

        Ihanata tämä lakiviidakko. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Olfn laittanut hakemuksen Kelalle. Mutta siellä vaaditaan sopimusta, jossa äiti velvoitetaan maksamaan elatusta...lastenvalvojan mukaan sellaista sopimusta ei ole tehty. Se on minulle tehty elatusvelvollisuus, missä exä on 260€n osuudella jossain lapussa merkitty, mutta ei kuulemma riitä...

        Äiti on ollut lähivanhempi ja ilmeisesti on yhäkin...jos tytööle tehtäisiin kaksi elatussopimusta, hän alaikäisenä tarvitsisi edunvalvojan, joka allekirjoittaisi paperin lapsen puokesta kummankin vanhemman kohdalta...nyt minun elatussopimuksen on exä allekirjoittanut ns. Lähivanhempana... mutta minä en voi taas hyväksyä exäni elatussopimusta lspseni puolesta, kun olen etävanhempi...

        Selkeää, eikös? 😁

        Ihanata tämä lakiviidakko. 😁

        Opiskelevalla lapsella on oikeus vanhemman elatusapuun (vai onko tuki) 21 vuotiaaksi saakka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opiskelevalla lapsella on oikeus vanhemman elatusapuun (vai onko tuki) 21 vuotiaaksi saakka.

        No elatusapu muuttuu opiskeliavustukseksi samansuuruisena, kun tyttö täyttää 18 vuotta..

        31.5.2026 jos hän valmistuu, sopimus raukeaa..

        Mutta kun tyttöni täyttää 18 vuotta, en näe hänen tiliään, enkä tiedä maksaako exä vai ei...

        En näe tytön koulusaavutuksia Wilmasta jos hän ei tahdo niin, enkä voi vielä vähemmän puuttua hänen ja äitinsä välisiin juttuihin.

        Ja toisaalta hyvä... tyttö vastaa itse hommista. Siitä olrn hänelle jo psljon puhunut...🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        No elatusapu muuttuu opiskeliavustukseksi samansuuruisena, kun tyttö täyttää 18 vuotta..

        31.5.2026 jos hän valmistuu, sopimus raukeaa..

        Mutta kun tyttöni täyttää 18 vuotta, en näe hänen tiliään, enkä tiedä maksaako exä vai ei...

        En näe tytön koulusaavutuksia Wilmasta jos hän ei tahdo niin, enkä voi vielä vähemmän puuttua hänen ja äitinsä välisiin juttuihin.

        Ja toisaalta hyvä... tyttö vastaa itse hommista. Siitä olrn hänelle jo psljon puhunut...🙂

        Minunkin pitää hyväksyä se, etten ole enää se, joka lain silmissä voisi pitää hänestä huolta lapsena.. 217.2024 jälkeen hän on aikuinen...😊


    • Anonyymi

      Voi kun tietäisit totuuden.
      T. 48 v töitä tehnyt, 7 v, jossa ei huomioida eläkettä

      • Anonyymi

        Huomioidaanko muuten?


    • Anonyymi

      eläkkeet nollautuu jotta urpo-petteri veljeskuntanaan saa ryypätä ja riehua heheh

    • Anonyymi

      Mikä on tällainen keskieläke ja kuinka suuri se on?
      Onko kyseessä keskiarvo vai mediaani? Niissä on huomattava ero.

      Entä mikä on monen oletettu palkkataso? Kyllä kait palkoistakin tietoa löytyy, ettei tarvitse olettaa.

      Nopeasti ajateltuna aloitus on huonosti pohjustettu eli susi.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi
    • Suomessa on erittäin vaikea puuttua aiemmin ansaittuihin ja ansainnan perusteella jo myönnettyihin etuisuuksiin. Siis ansaittuihin, ei saavutettuihin, luvattuihin, TESissä sovittuihin jne. Erittäin vaikeaa se on juridisesti, poliittisesti vielä vaikeampaa, käytännössä poliittinen ura loppuu moisen asian ajamiseen per heti ja myös puolue voi unohtaa äänivyöryt parien vaalien ajaksi.

      Sen sijaan aiemman ansainnan perusteella tulevaisuudessa myönnettäviin etuisuuksiin voitaisiin helposti puuttua. Toki silläkin on vaikutusta seuraavien vaalien äänisaaliseen, niin tuskinpa tulee tapahtumaan. Mutta olisi ihan paikallaan hallitukselta päättää, että 1.1.2030 ja siitä eteenpäin eläkkeelle siirtyvien maksimieläke on esimerkiksi 3000€/kk tai mikä tahansa muu summa, mikä nyt ketä tahansa sattuu huvittamaan tai ekonomeja kiihottamaan.
      Tosin sillä ei ole varsinaisesti valtion arkisen talouden kannalta merkitystä, mutta eläkejärjestelmä (eli eläkeyhtiöt) kyllä kiittäisivät. Ja valtiolta vähenisi se riski, että tulevaisuuden eläkkeitä ei voida rahoittaa enää eläkeyhtiöiden ja eläkemaksujen varoista, vaan valtion olisi rahoitettava niistä kasvava osa suoraan budjetista, siis velalla.

    • Anonyymi

      Todellisuus on tarua ihmeellisempää. Työeläkeen määrä muodostuu Noin 60% viimeisten työvuosien kuukausipalkasta! Täytyy olla tosi huippupalkkainen eläkeläis duunari joka voisi ylittää työssäkäyvien tulot, se on sula mahdottomuus. Työuran on ollut kestettävä yhtäjaksoisesti 45 vuotta omassa ammatissa, että saisi täyden vanhuuseläkkeen. Ei millään laskuopilla työeläke voi eikä pysty olemaan suurempi kuin työssäkäyvien. Eläkkeen suuruus muodostuu siitä mitä olet työurasiaikana tehnyt. Yksi asia on varmaa, nimittäin kaikki vanhenevat ja päätyvät viimein eläkeläisiksi. Tervetuloa kittuutamaan työurasi aikana saamiisi vaivoinesi eläkkeelle, propagandan siivittämällä "ylisuurella" eläkkeellä, jolla tuskin pärjää!

    • Anonyymi

      Haliitus hönkyy pienituloisten niskaan ja aja tekemään enemmän ja enemmän töitä .

      Palkoista saatu veromarkka on se jolla valtion talous pyörii. Kunhan ensin päältä on otettu valtaapitävien edustus- ja muut kulut ja palkat. Ja niitä on vara korottaa, kuten viimeksi 8%. Loppusiivusta lahjoitetaan avustuksina ulkomaille että ollaan maailman onnellisin maa.

      Sosiaalituista leikataan koska se on vain läpikulkevaa, ota-anna-ota- leikkiä. Kohta mennään siihen, että vain mikä tuista tulee veroina takaisin, jaetaan seuraavana vuonna. Loppua leikataan "kun ei kiristettävä"

      Eläkkeisiin ei kosketa koska kokkarit ei sahaa omaa oksaa. Eläkettä saavien tukiin kans jokin pieni omavastuu tai omaisuudesta pieni vähennys esimerkiksi aaumistukeen. Pääomatulot ja metsä ym tulot kanssa laskettava tuloksi.

      Mariini jakoi rahaa koko maailmalle että sai mainetta ja kunniaa ihanana ihmisenä ja silotti siten omaa polkuaan. Nyt me maksamme leikkauksina ja veroina siitä.

      • Anonyymi

        Älä valehtele. Kehitys on jatkunut monen hallituskauden yli, 15v. Marin jakoi koronatukea yrittäjille. Kokoomus on kaikki hallituskaudet vetänyt hyvätuloisten pussiin ja tuloerot ovat kasvaneet. Teollisuusyrittäjät ovat vieneet tuotantonsa ulkomailleja naittivat verottomista tuloista


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Kehitys on jatkunut monen hallituskauden yli, 15v. Marin jakoi koronatukea yrittäjille. Kokoomus on kaikki hallituskaudet vetänyt hyvätuloisten pussiin ja tuloerot ovat kasvaneet. Teollisuusyrittäjät ovat vieneet tuotantonsa ulkomailleja naittivat verottomista tuloista

        Jakoi ja niin avokätisesti että nyt yrittävät periä takaisin. Mm . 100 000 oman miehensä konkkakypsälle bf yritykselle joka veti viimeiset hönkäykset heti rahat saatuaan. Ukon väitettiin kehuskelleen että haetaan tuki, on eukko puoltamassa.


    • Anonyymi

      Jospa laitettaisiin eläkeläiset eläkkeelle, jotka ovat työnsä eläkkeensä eteen tehneet ja suljettaisiin rahahanat niiltä, jotka laiskuuttaan elää muitten siivellä. Tulisi isosti säästöä. Jotka systemaattisesti keksii ja kehittää tilanteita, joiden turvin loikoilla ja rahaa tulvii tilille. Hyväksikäyttöä on ne porsaareiätkin joita toiset sumeilematta itsesäälistään käyttää.

      Jasu

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe