Kyllä auringosta vaan saa lisää virtaa...

Nyt se on myönnettävä...

Tänään töissä oli kunnon tyypillinen vimma touhuilla taas kaikkea. Tuli vippailtua pihalla edestakas vaikka sun missä. Ja nyt huomaa kyllä kintuissa vippailleensa. 😄

Mutta halusinkin pihalle. Tuntuu, etten ole pitkiin aikoihin nauttinut ulkona olemisesta. Aikaisemmin joko sataa lunta, tuulee saat.nasti ja sataa lunta, pakkasta ja sataa lunta. 😄 Mutta nyt oli ihan mukava keli...omituista...😄

Voiko tämä olla Suomessa totta? Herään varmaan kohta totuuteen, kun kämppä on kylmä ja puuta hskiessa sataa lunta sieraimet täyteen. 😄

82

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä kevät jo. Lokit saapuneet pesimään.. kärpäset pörräävät ja eilen näin jopa ensimmäisen perhosen..

      Kyllä kohta kesä jo on.

      • No siellä teillä kermap.rseillä ei talvea olekaan...paitsi jos joskus satun käymään, niin vähän pakkasta yrittää. 😄

        Siis kyllä oikeasti tuntuu jotenkin kädittämättömälle, ettei ole sunnuntain jälkeen tarvinnut lämmittää...ehkä vasta huomenna...🤔

        Vielä täällä lunta löytyy, mutta kovasti nekin häviää. 🙃


      • Lokkeja oli mun työpaikalla, kun olin kattotöissä. Koko ajan kuulu piip piip kun ne lokit kirku, aivan kuin SOTKAssa.


      • Disseisback kirjoitti:

        No siellä teillä kermap.rseillä ei talvea olekaan...paitsi jos joskus satun käymään, niin vähän pakkasta yrittää. 😄

        Siis kyllä oikeasti tuntuu jotenkin kädittämättömälle, ettei ole sunnuntain jälkeen tarvinnut lämmittää...ehkä vasta huomenna...🤔

        Vielä täällä lunta löytyy, mutta kovasti nekin häviää. 🙃

        Sama täällä, en oo lämmitellyt torppaa varmaan viikkoon..🤔 Eli lämmintä piisaa.

        Eiku mä oikeestaan säästelen vähän puita.. ettei ensi talvena tarvitse ostaa..😬


      • Disseisback kirjoitti:

        No siellä teillä kermap.rseillä ei talvea olekaan...paitsi jos joskus satun käymään, niin vähän pakkasta yrittää. 😄

        Siis kyllä oikeasti tuntuu jotenkin kädittämättömälle, ettei ole sunnuntain jälkeen tarvinnut lämmittää...ehkä vasta huomenna...🤔

        Vielä täällä lunta löytyy, mutta kovasti nekin häviää. 🙃

        Pohjoisessa .. siellä niin kovin kaukana missä sinä vaikutat, lumet sulaa vasta juhannuksena. :D


      • JeroP kirjoitti:

        Lokkeja oli mun työpaikalla, kun olin kattotöissä. Koko ajan kuulu piip piip kun ne lokit kirku, aivan kuin SOTKAssa.

        Mulla järvi aika lähellä ja lokit ruukaavat pesiä siellä. Metelöivät niin vimmatusti näin keväisin.

        Tosin enää nykyään mitään muuta kuule kuin yläkerran ipanat. Varsinainen apinalauma. Neljä alle kouluikäistä..


      • Disseisback kirjoitti:

        No siellä teillä kermap.rseillä ei talvea olekaan...paitsi jos joskus satun käymään, niin vähän pakkasta yrittää. 😄

        Siis kyllä oikeasti tuntuu jotenkin kädittämättömälle, ettei ole sunnuntain jälkeen tarvinnut lämmittää...ehkä vasta huomenna...🤔

        Vielä täällä lunta löytyy, mutta kovasti nekin häviää. 🙃

        Ai niin.. taisi tuossa täälläkin olla aika pakkanen ja talvi, kun oli sellainen pienimuotoinen palstamiitti.. kimbleä taidettiin pelata.. ja yatsia kimblen avulla.

        Sä toit pakkasen tullessasi sieltä hyisestä pohjoisesta. Oli jotain -25°.. 😬


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sama täällä, en oo lämmitellyt torppaa varmaan viikkoon..🤔 Eli lämmintä piisaa.

        Eiku mä oikeestaan säästelen vähän puita.. ettei ensi talvena tarvitse ostaa..😬

        No kyllä niitä pitää olla... varaudu vaan jo ensi talveen ja katsele mistä saisit hyvissäajoin kunnolla kunnon puuta. 😃


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ai niin.. taisi tuossa täälläkin olla aika pakkanen ja talvi, kun oli sellainen pienimuotoinen palstamiitti.. kimbleä taidettiin pelata.. ja yatsia kimblen avulla.

        Sä toit pakkasen tullessasi sieltä hyisestä pohjoisesta. Oli jotain -25°.. 😬

        Ei sentään kai.... mutta talvi ja hyinen ilma ympäröi mua kuin muumien mörköä... jää vain kuurainen polku, missä meen. 😄

        Ainiin...ethän sä muumeista mitään tiedä. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei sentään kai.... mutta talvi ja hyinen ilma ympäröi mua kuin muumien mörköä... jää vain kuurainen polku, missä meen. 😄

        Ainiin...ethän sä muumeista mitään tiedä. 😄

        On muumit juu minulla karanneet laaksosta.. 😂


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Pohjoisessa .. siellä niin kovin kaukana missä sinä vaikutat, lumet sulaa vasta juhannuksena. :D

        No viimeistään...toki purukasasta voi silloinkin löytyä vielä jäätä. 😃


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        On muumit juu minulla karanneet laaksosta.. 😂

        Joo. Muumien mörkö oli hyinen, tosin lopulta väärinymmärretty pelottavanoloinen otus... se vaan mihin koskikaan, jäätyi...😄

        Tosin muumit otti senkin lopulta ihan hyvin vastaan... ymmärtivät ja lopulta mörkökin sai edes jotain...olikohan näkinkengän? Sytämmenmuotoisen, mistä diggas kovasti. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No siellä teillä kermap.rseillä ei talvea olekaan...paitsi jos joskus satun käymään, niin vähän pakkasta yrittää. 😄

        Siis kyllä oikeasti tuntuu jotenkin kädittämättömälle, ettei ole sunnuntain jälkeen tarvinnut lämmittää...ehkä vasta huomenna...🤔

        Vielä täällä lunta löytyy, mutta kovasti nekin häviää. 🙃

        Hah hah he eivät tiedä pohjolan karuudesta mitään :D


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Muumien mörkö oli hyinen, tosin lopulta väärinymmärretty pelottavanoloinen otus... se vaan mihin koskikaan, jäätyi...😄

        Tosin muumit otti senkin lopulta ihan hyvin vastaan... ymmärtivät ja lopulta mörkökin sai edes jotain...olikohan näkinkengän? Sytämmenmuotoisen, mistä diggas kovasti. 😄

        Disse mörkö haluaa sytämmenmuotoisen näkinkengän kans.. vai?


      • Disseisback kirjoitti:

        No kyllä niitä pitää olla... varaudu vaan jo ensi talveen ja katsele mistä saisit hyvissäajoin kunnolla kunnon puuta. 😃

        No niin.. eihän mulla ole edes vetokoukkua..😬 juu täytyy kysellä kotiintoimitusta😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah he eivät tiedä pohjolan karuudesta mitään :D

        Jokaiselle oma koettu karuus on erilaista. 😃


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Disse mörkö haluaa sytämmenmuotoisen näkinkengän kans.. vai?

        No kuvainnollisesti ehkä...

        Toi muumien tarinan opetus minusta oli se, että ei voi tietää, mitä joku oikeasti tarkoittaa...saattaa tuntua uhkaavallekin, mutta kyse on lopulta cain siitä, ettei olla samalla alloilla...

        Lopulta se voi olla yksi sydämmenmuotoinen kotilonkuori, mikä on riittävä...

        Tai tahto löytää jokin juttu mikä voisi olla hyvä kummallekin? 🙂

        Katselleppas muumeja vähäsen jostain...😃


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No niin.. eihän mulla ole edes vetokoukkua..😬 juu täytyy kysellä kotiintoimitusta😁

        No jos sinulla on tulisijat talossa, niin sinulla on aina mahdollisuus vaikuttaa miten lämmität taloasi. Mun pitäis varmaan pitää pieni kurssi sulle miten voit säästää lämmityksessä puun avulla. 😃

        Ja lisäksi siitä voi tulla yksi osa sun elämää...taion sinusta halkoholistin. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No kuvainnollisesti ehkä...

        Toi muumien tarinan opetus minusta oli se, että ei voi tietää, mitä joku oikeasti tarkoittaa...saattaa tuntua uhkaavallekin, mutta kyse on lopulta cain siitä, ettei olla samalla alloilla...

        Lopulta se voi olla yksi sydämmenmuotoinen kotilonkuori, mikä on riittävä...

        Tai tahto löytää jokin juttu mikä voisi olla hyvä kummallekin? 🙂

        Katselleppas muumeja vähäsen jostain...😃

        Noh.. en omista televisiota tai kummilapsia.. mummiksi en tule koskaan ja ipanoista saan tarpeekseni kun kuuntelen yläkerran kakaroiden mesoamista päivästä päivään.

        Olisiko leffateatterin tarjonnassa mahdollisesti muumeja?


      • Anonyymi

        Minäkin näin tänään ensimmäisen perhosen ja kuulin pitkästä aikaa mustarastaan laulua. Ihana kevät! 😊


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noh.. en omista televisiota tai kummilapsia.. mummiksi en tule koskaan ja ipanoista saan tarpeekseni kun kuuntelen yläkerran kakaroiden mesoamista päivästä päivään.

        Olisiko leffateatterin tarjonnassa mahdollisesti muumeja?

        Youtubesta. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin näin tänään ensimmäisen perhosen ja kuulin pitkästä aikaa mustarastaan laulua. Ihana kevät! 😊

        Mä en tiedä mikä tirppa milloinkin vislaa, mutta kyllähän tälläiset päivät saa umpikieronkin savolaisen veret kohisemaan. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Youtubesta. 😃

        Vai niin.. tuubista..


      • Disseisback kirjoitti:

        No jos sinulla on tulisijat talossa, niin sinulla on aina mahdollisuus vaikuttaa miten lämmität taloasi. Mun pitäis varmaan pitää pieni kurssi sulle miten voit säästää lämmityksessä puun avulla. 😃

        Ja lisäksi siitä voi tulla yksi osa sun elämää...taion sinusta halkoholistin. 😄

        Ennen lapsia olin mökillä opissa.. sain halkoa ja se tosiaan oli kivaa👍🏼😁 sain opetella teroittamaan myös moottorisahan terää. Nuuka ukko käyttää terät loppuun.😉

        Juuh, mutta sitten tapasin ex mieheni joka kaatoi ja pilkkoi puut.. olin sitten pinoojana monet vuodet.. 🤗 Siis tavallaan jos saisin moottorisahan itse päälle ja jaksaisin niin voisin hyvinkin kaataa puita… sen verran tullut katseltua sitä touhua vieressä. Toki olisin kyllä täysin metsässä..🙈 olis muuten tönöt erilaisessa kunnossa..😱


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Ennen lapsia olin mökillä opissa.. sain halkoa ja se tosiaan oli kivaa👍🏼😁 sain opetella teroittamaan myös moottorisahan terää. Nuuka ukko käyttää terät loppuun.😉

        Juuh, mutta sitten tapasin ex mieheni joka kaatoi ja pilkkoi puut.. olin sitten pinoojana monet vuodet.. 🤗 Siis tavallaan jos saisin moottorisahan itse päälle ja jaksaisin niin voisin hyvinkin kaataa puita… sen verran tullut katseltua sitä touhua vieressä. Toki olisin kyllä täysin metsässä..🙈 olis muuten tönöt erilaisessa kunnossa..😱

        No nykyään on sähkösahoja. Eikun napista painaa, niin puru lentää. 😃

        Tänään pitäis vielä käydä hakemassa muutama koivu metsästä pihaan ja pilkkoa. Nyt jo 4 mottia pinottu kuivumaan... ihan hyvä määrä tulee "varapuutakin." 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        No nykyään on sähkösahoja. Eikun napista painaa, niin puru lentää. 😃

        Tänään pitäis vielä käydä hakemassa muutama koivu metsästä pihaan ja pilkkoa. Nyt jo 4 mottia pinottu kuivumaan... ihan hyvä määrä tulee "varapuutakin." 🙂

        Siis ihan järeitä?!? Ilman mitään jatkojohtoja..

        Kyllä se sähköinen moottorisaha löytyy. Sillä saa paksumpaa oksaa hyvin sahattua: tai ohutta puuta..😃
        Hyviä puuhastelu hetkiä sulle sitten sinne.. 🙂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Siis ihan järeitä?!? Ilman mitään jatkojohtoja..

        Kyllä se sähköinen moottorisaha löytyy. Sillä saa paksumpaa oksaa hyvin sahattua: tai ohutta puuta..😃
        Hyviä puuhastelu hetkiä sulle sitten sinne.. 🙂

        Joo. Mutsi halus itselleen akkusahan. Siinä ei johtoja tartte viritellä ja hyvin sillä sahailee. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Mutsi halus itselleen akkusahan. Siinä ei johtoja tartte viritellä ja hyvin sillä sahailee. 🙂

        No kyllä sun mutsissasi on virtaa😮 kunnon teräsmamma.💪🏻


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No kyllä sun mutsissasi on virtaa😮 kunnon teräsmamma.💪🏻

        Joo, se haluis touhuta vaikka mitä, mutta polvet ja aitä kautta liikkuminen huonoa. 🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, se haluis touhuta vaikka mitä, mutta polvet ja aitä kautta liikkuminen huonoa. 🙄

        Oletko perinyt äidiltäsi tekijän lahjoja?


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Oletko perinyt äidiltäsi tekijän lahjoja?

        Luultavasti... tosin isäkin oli kova tekemään töitä, joten tuplamausteet. 😆

        Tuossa kun toisessa ketjussa mietit, että millainen olet, liittyen suhdemaailmaan, niin usein sitä on jonkinlaisen kasvatuksen tulos kaikessa.

        Mä tein joskus liikaa hommia muillekin, autoin ja omat hommat jäi vähemmälle. Nyt lähinnä keskityn omiin, lasten ja sitten mutsin ja siskon ongelmiin...eikä siinä tartte liioin muualle miettiä panostuksia. 🙂 Mutta sitten pitää osata sania ei-sanakin muille tarvittaessa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Luultavasti... tosin isäkin oli kova tekemään töitä, joten tuplamausteet. 😆

        Tuossa kun toisessa ketjussa mietit, että millainen olet, liittyen suhdemaailmaan, niin usein sitä on jonkinlaisen kasvatuksen tulos kaikessa.

        Mä tein joskus liikaa hommia muillekin, autoin ja omat hommat jäi vähemmälle. Nyt lähinnä keskityn omiin, lasten ja sitten mutsin ja siskon ongelmiin...eikä siinä tartte liioin muualle miettiä panostuksia. 🙂 Mutta sitten pitää osata sania ei-sanakin muille tarvittaessa.

        Voisin kyllä kuvitella että herkästi sanot että nyt et jaksa? Olet sen verran suorapuheinen🙂 vai onko vaikea sanoa ei? Eihän se nimittäin aina helppoa ole…


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Voisin kyllä kuvitella että herkästi sanot että nyt et jaksa? Olet sen verran suorapuheinen🙂 vai onko vaikea sanoa ei? Eihän se nimittäin aina helppoa ole…

        En sano juurikaan, etten jaksa...kun jaksan...

        Mutta mun pitää miettiä sitä, että onko mahkuja?

        Esimerkiksi nyt ei passaa keväällä lupautua mihinkään ylimääräiseen häpeninkiin, kun mun tarvitsee saada noin 25 mottia pihaan puuta, että selviin enstalven...ne kun on hoidettu, voi jo vähän selkää suoristaa...😄

        Jos siitä lipsun, ihan vaan vähänkin, se saattaa teetättää ihan simona hommia talvella vaikka. Ei riitä, että ostaa puuta jostain...vaan ne pitää saada tontillekin...ja kuskata suojaan. Kesällä pääsen viemään puita autolla liiteriin, talvella voi olla esteenä 50-80 cm lunta...sama homma vaatii muita töitä ja rahaa ja ties mitä...

        Toisille ihmisille kaiken oman elämän merkityksellisyyden selittäminen on uskomattoman vaikeaa, koska muut elää eritavoin. Minulle itselle riittää toiselta se sana ei. 🙂
        En tarvitse selityksiä. Enkä vedä herneitä nokkaan. 😄


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­N­­­y­­­m­f­o­­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Töissä 🤭

      • Työpaikalla ainakin. 😄

        Mutta kyllä mä ihan töitäkin oikeasti tein. 😄


    • Anonyymi

      yhtä AI WEN YMMÄEEÄ JOTKUT sukkaatr kuuleca kummia ääniä, inä en.. urtto noh

      • No niin... pitäähän sinunkin saada huomiota...😄

        Mutta sait sitä...ole hyvä. 🙂


    • Anonyymi

      Heh heh, se oli tänään ihan totta. Ihan tuntui Välimeren auringolta. Jos se on unta, älkää herättäkö. 😄 Ihana päivä!

    • Anonyymi

      Ei edes tuullut. Tajuttoman upea ja LÄMMIN päivä. Talven (pitkän, kovan ja vaativan) jälkeen tuntui uskomattomalta. Katsoin maisemaa suu auki :)

      • Samoin...😃


      • Anonyymi

        Oli ihanan lämmin päivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli ihanan lämmin päivä.

        Jep. 😋


    • Anonyymi

      Saatetaan jäädä elolle 😂

      • Voisko olla noin? 🤔😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voisko olla noin? 🤔😃

        Nyt ehkä voi jo… vai pitäskö vielä olla hissuks…😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ehkä voi jo… vai pitäskö vielä olla hissuks…😄

        No ei ainskaan keulita... heinäkuun puolella voi ehkä jo käsiä nostella....vähän. 😃


    • Anonyymi

      Aloin olla jo kalkkiviivoilla. Tuntuu kuin olisi tullut maaliin 😅

      • Eläpäs kuitenkaan nuolaise vielä...

        Ennenkin on vapuksi pakkasta ja tuiskua tehnyt..😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Eläpäs kuitenkaan nuolaise vielä...

        Ennenkin on vapuksi pakkasta ja tuiskua tehnyt..😄

        Älä sano mitään…
        Mä en jaksa enää. Nyt pi-tää talven olla tässä.

        Sitä paitsi. Kesärenkaat alla.

        Ei saa tulla lunta :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sano mitään…
        Mä en jaksa enää. Nyt pi-tää talven olla tässä.

        Sitä paitsi. Kesärenkaat alla.

        Ei saa tulla lunta :)

        Hätänen...

        Kesänassut kuluu nopeammin kuin talvinassut karkealla asfaltilla...

        😃

        Rengassetä sanoi niin...


    • Anonyymi

      Tänään muistelin tammikuun -38 asteen pakkasta. Ihmettelin miten hvetissä selvisin tämän talven.

      • Mutta eikös tunnukin lämmin keli hyvältä? 😄

        Minäkin luulin, etten osaisi nauttia enää hyvästäkään ilmasta...😃

        Ae että oon niin haipeissa tästä kelistä. 🥰


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mutta eikös tunnukin lämmin keli hyvältä? 😄

        Minäkin luulin, etten osaisi nauttia enää hyvästäkään ilmasta...😃

        Ae että oon niin haipeissa tästä kelistä. 🥰

        Kaikkeen se ihminen venyy…

        Kyllä. Tuntuu erityisen hyvältä. Juuri kaiken tämän jälkeen tämmöistä päivää arvostaa.

        Ihmettelee ja rakastaa.

        Samoilla mietteillä itekin. Ajattelin helmikuussa etten jaksa kevääseen. Olin jo fyysisesti niin loppu. Pakkasesta. Lumesta. Vähäisestä levosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkeen se ihminen venyy…

        Kyllä. Tuntuu erityisen hyvältä. Juuri kaiken tämän jälkeen tämmöistä päivää arvostaa.

        Ihmettelee ja rakastaa.

        Samoilla mietteillä itekin. Ajattelin helmikuussa etten jaksa kevääseen. Olin jo fyysisesti niin loppu. Pakkasesta. Lumesta. Vähäisestä levosta.

        Ihminfn on sitkeä pirulainen... varsinkin täällä asuvat. 😄

        Imetään jo äidinmaidosta sitä sisua. Maristaan joo, mutta selvitään silti, eikä kuitenkaan ihan kaikkea niellä, kuten tuolla idemmässä. 😄


    • Anonyymi

      Joko saa jättää kirveen ja halkokassin puuvajaan? Sano, että saa.

      • Ei sentään, mutta ei niitä kohta alituiseen tarvitse. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei sentään, mutta ei niitä kohta alituiseen tarvitse. 😃

        Ei niin. Ajatella, oli jo viisi päivää ilman lämmitysrevohkaa! Ostin pienen shamppanjan, nostin jalat kattoon ja ajattelin, että helkkari, mähän makaan matolla enkä tee mitään. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei sentään, mutta ei niitä kohta alituiseen tarvitse. 😃

        Säkin oot selvinnyt hyvin! Jokainen saa olla ylpeä kun jaksoi tämän talven.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei sentään, mutta ei niitä kohta alituiseen tarvitse. 😃

        Muista palkita itseäsi ja kohdella hyvin. Nyt helpottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Ajatella, oli jo viisi päivää ilman lämmitysrevohkaa! Ostin pienen shamppanjan, nostin jalat kattoon ja ajattelin, että helkkari, mähän makaan matolla enkä tee mitään. 😃

        Viisi? Wtf? Mikä lämmityssysteemi sulla oikein on? 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säkin oot selvinnyt hyvin! Jokainen saa olla ylpeä kun jaksoi tämän talven.

        No en olis selvinnyt, jos en olis hoitanut kunnon kattilaa tönööni...

        Ja vaikka oli vähän vaikeuksiakin, silti sen tehoon saatoin turvautua...

        Pidän hiljaisen hetken niille, jotka alimitoittivat talonsa energiantarpeen ja palelivat viimetalvena...🙄😔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muista palkita itseäsi ja kohdella hyvin. Nyt helpottaa.

        No väkisinkin... virlä tulee kylmääkin...mutta kyllä kesä tulee silti. 😉


    • Anonyymi

      Haluan koko auringon! Saanko sen

      • No nyt alkaa jo karata käsistä.... ei koko aurinkoa...jotain säteitä ja pikkusen päivittäistä lämpöä...yöpakkaset vähenee, ehkä pari astetta vaan pakkasta ja silleen... seiskalta jo tarkenee kesätskissa..😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No nyt alkaa jo karata käsistä.... ei koko aurinkoa...jotain säteitä ja pikkusen päivittäistä lämpöä...yöpakkaset vähenee, ehkä pari astetta vaan pakkasta ja silleen... seiskalta jo tarkenee kesätskissa..😄

        😁😁


    • Anonyymi

      Musta on tullu talven aikana Hulkki. Oon hakannu ja piekseny niin paljon puita, että paidan hihat ratkee.

      • Joo, ei se haittaa... kesällä rantsussa voi sit kaataa...hetkonen...ei makaavia naisia voi kaataa enää...mut saada sellaisia huokauksia, kun esittelee habaa, ennenkuin upottaa uhkean kropan Saimaan vesistöön...😃


    • Anonyymi

      Nyt pitäs lähtee pilkkomaan yks tuulenkaatokoivu.

      • Pitäis...??? Wtf?

        Etkö muka saa tehdä niin? 🙄

        Mä oisin innoissani tuosta. 😃


    • Etenkin jos on paneelit katolla

      • Ne on muuten jossainvaiheessa täälläkin. 😃


    • Minulla taas melkeinpä on hidastanut. Tuossa kun on ollut pari mukavaa pakkasaamua niin olen kävellyt töihin aamuvuoroon. Täällä noin puoli viiden maissa on hetki jolloin alkaa hieman kirkastumaan mutta suoranaiset auringon säteet eivät vielä tavoita; jotkut taitavat käyttää termiä sininen hetki.

      Yhdessä kohtaa menen leveän ojan yli ja se oja kulkee pellon reunaa kadoten metsän siimekseen. Siinä tuli sellainen olo että jos tuonelan lautturi saapuisi se saapuisi juuri tällaisella hetkellä hitaasti lipuen metsän siimeksestä. Pysähdyin jopa hetkeksi katsomaan ja odottelemaan mutta kukaan ei tullut ja tuntui että kaikki ympärilläkin oli pysähtynyt.

      Olisi ollut mukava seurata siinä miten auringon säteet olisivat alkaneet saavuttaa seutua mutta piti jatkaa matkaa sillä ei niin luonnollinen asia eli kellokorttikone on aika armoton.

      • No hyvä se on aamun hiljaisia hetkiäkin maistella. 😃


    • Anonyymi

      Ensimäiset kurjen äänet kuului maanantaina.
      Meikäläiselle auringon valo ja kuumentava vaikutus saa aikaan väsymyksen tunteen, eikä mitään oikeen jaksa tehdä.
      Keväällä on aina se ongelma, että miten osaat pukeutua, ettei ole liikaa vaatetta tai liian vähän.
      Jos on liikaa vaatetta, niin hikoilee ja tulee uuvuttava olo.
      Olisi aivan hirveää, jos suomessa olisi ympärivuotinen kesä ja jatkuva +26....+40 asteen helle.
      Varmaan trooppisten maiden asukkaat on tottuneet elämään lämpimässä, tosin näyttää siellä olevan ilmastointi laitteet joka kämpässä.
      Siellä ei asuntoa saisi viileäksi tuulettamalla yöllä, kun yölläkin on yli +25 astetta kuumuutta.

    • Anonyymi

      22.7 sisällä, 7.6 ulkona nyt.

      Jos on kuumaa niin että kengänpohjat sulavat asfaltilla ei saa virtaa kuin aurinkopaneelilla. Lämpö voi nousta kaupungissa kivitalojen keskellä helposti yli 40 astetta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Öshöshösh

    • Anonyymi

      Eilen tuli tippa linssiin ja kulki hyvät väreet läpi kehon, kun näin hanhien porheltavan ylitseni takapihaa haravoidessa purukentällä. Istutan pensasmustikkaa, siksi purukenttää.

      Olipa kiva fiilis, kesä tulee kerran linnutkin.

      Jasu

      • Anonyymi

        Siinä menee happameen maaperään marsujen ja muitten jyrsijöitten purut, paskat ja heinät maatumaan. Kesällä vielä ajettu nurmikko/sekaheinä. Purun maatuminenhan kuluttaa typpeä. Jota on saatava lisäten maaperää..

        Vaan ihan jees kutterinpuru katteena on. 😊

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä menee happameen maaperään marsujen ja muitten jyrsijöitten purut, paskat ja heinät maatumaan. Kesällä vielä ajettu nurmikko/sekaheinä. Purun maatuminenhan kuluttaa typpeä. Jota on saatava lisäten maaperää..

        Vaan ihan jees kutterinpuru katteena on. 😊

        Jasu

        No silläviisiin. 🙂


    • Anonyymi

      💕💕😊😊💕💕

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe