Työkokeilun lopettaminen on laiminlyöntiä

Anonyymi-ap

Ehdin olla neljä päivää kaupan kassalla, tarkoitus oli olla 3 kuukautta, kunnes johtaja sanoi että olen saanut palautetta työntekijöiltä ja asiakkailta että olen poissaoleva, en pysy mukana ja että haisen. Päädyin lopettamaan työnteon tämän vuoksi tai tämä on yksi syy. Se työ on muutenkin vaikeaa ja työntekijät siellä, ainakin osa vaikeita.

Lopettamisen vuoksi sain "laiminlyönti" huomautuksen. Jos lopetan toisen kokeilun saan toisen laiminlyönnin ja menetän työttömyysetuuden viikoksi. Seuraavasta laiminlyönnistä menettäisin 2 viikoksi ja oliko se niin että neljännestä joutuisi töihin ilman työttömyysetua mitä se sitten tarkoittaakin.

39

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, mitäs olet itse mieltä? Paljon on kassoilla nykyään nuoria, joilta ei hymyä irtoa. Tiedetään kaikki valmiiksi. Itse en kassana saanut ikinä negatiivista palautetta. Tuo haiseminen on nyt ihan epäasiallista.

      • Anonyymi

        En tiennyt että haisen niin pahalle. Ehkä olen niin masentunut ja traumatisoitunut että en pysy mukana. Silti tuntui jotenkin ankaralta kun vasta aloitti. Muutama erikoinen virhe kuten annoin harvoin väärin vaihtorahat ja meni joskus hetki ymmärtää että piti skannata tavaroita mutta ei mitään 2 minuutin lamaantumisia.

        En ole lapsena, enkä nuorena käynyt juurikaan suihkussa. En aikuisenakaan. En jaksa, suihkussa käynti väsyttää. Kyllä jotkut muutkin haisee pahalle kuten vaikka tupakan savulle.


      • Anonyymi

        Mielestäni kassalla ei tarvitse hymyillä.


    • Anonyymi

      Miksi ei tuosta makseta palkkaa? Ei se palkka niin iso ole, ettei sitä voisi maksaa.

      • Anonyymi

        Koska työvoimaa saa ilmaiseksi ja en ikinä olisi päässyt tuonne palkkatöihin. On paljon muita joilla on jo kokemusta alalta ja he sinne otetaan.


    • Anonyymi

      No. Eipä tuo tilanne nyt niin lohduton ole. Ennen oli kassoille viikon koulutus ja siinä oli kunnon kouluttaja. Sai mokailla rauhassa. Tietenkin lopussa oli sitten osattava. Ja käteistä rahaa oli tolkuttomasti. Nyt korttimaksut helpottavat ja viivakoodit.

      Ehkä ne siellä työpaikalla olivat väsyneet perehdyttämiseen. Jatkossa ennen töihin menoa käyt suihkussa ja dödöä kainaloon. Ja kyllä, hymy kuuluu asiakaspalveluun.

      Uutta matoa vaan koukkuun. Kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        Kannustava vastaus, siis tämä että haisi ja oli poissaoleva oli jokin tekosyy ja oikea syy oli ettei jaksanut perehdyttää? Kyllä heitäkin perehdytettiin. Siellä muuten joskus kun kysyi jotain niin tiuskittiin ja huudettiin.

        Joku asiakas kävi kysymässä voiko puhua myymälävastaajalle, kysyin tästä ja sanottiin että hän on tauollla ja tämä myymälävastaaja vastasti jotain epäselvää. Sanoin asiakkaalle että on tauolla ja hän sanoi että tulee sitten myöhemmin takaisin. Tämä myymälävastaaja tuli tauolta ja sanoi "missä asiakas on" jotenkin ärsyntyneellä ja pilkkaavalla äänellä. Sanoin että lähti. Siihen hän sanoi "mä jouduin tulla tauolta tämän takia pois?" Sitten selitin asian etten kuullut vastausta kunnolla. Oli vähän inhottava vastaus tältä myymälävastaajalta. Ei kemiat oikein kohdannut joidenkin kanssa siellä. Se oli myös yksi syy miksi lopetin.

        No ei muutkaan kassat juurikaan hymyile kassalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannustava vastaus, siis tämä että haisi ja oli poissaoleva oli jokin tekosyy ja oikea syy oli ettei jaksanut perehdyttää? Kyllä heitäkin perehdytettiin. Siellä muuten joskus kun kysyi jotain niin tiuskittiin ja huudettiin.

        Joku asiakas kävi kysymässä voiko puhua myymälävastaajalle, kysyin tästä ja sanottiin että hän on tauollla ja tämä myymälävastaaja vastasti jotain epäselvää. Sanoin asiakkaalle että on tauolla ja hän sanoi että tulee sitten myöhemmin takaisin. Tämä myymälävastaaja tuli tauolta ja sanoi "missä asiakas on" jotenkin ärsyntyneellä ja pilkkaavalla äänellä. Sanoin että lähti. Siihen hän sanoi "mä jouduin tulla tauolta tämän takia pois?" Sitten selitin asian etten kuullut vastausta kunnolla. Oli vähän inhottava vastaus tältä myymälävastaajalta. Ei kemiat oikein kohdannut joidenkin kanssa siellä. Se oli myös yksi syy miksi lopetin.

        No ei muutkaan kassat juurikaan hymyile kassalla.

        Myymälävastaavat ja esimiehet yleensä ovat vihamielisiä, ylimielisiä ja epäkohteliaita mulkkuja. Niinkuin useimmat vakityöntekijät vähän joka duunipaikassa. Asiallinen käytös on ylivoimaista mutta ei estä palkkatyöhön pääsyä ja etenemistä esimiesasemaan.

        Kävin jokin aika sitten k- kaupan lihatiskillä hakemassa tarjousjauhelihaa. Ihmettelin miksi lihatiskeillä AINA on näitä aggressiivisia kovaäänisiä matameita asiakaspalvelutehtävissä. Aina siellä on sellainen yli lasiensa uhoavasti tuijottava uhmakas tantta joka näyttää siltä että voisi hyökätä asiakkaan kurkkuun kiinni hetkenä minä hyvänsä. Avoimen vihamielinen epäkohtelias asiakkaita inhoava paska eukko AINA lihatiskin takaa toljottaa uhmakkaasti ja arvostelevasti lasiensa yli ja tivaa että "JA MITÄS SINNE SAISI OLLA?"

        Mietin viimeksi että se varmaan teurastaa takahuoneessa pikkulapsia ja myy niiden lihat tiskillä asiakkaille, niin ihmisvihamielinen sekin oli. Pelottava eukko. Miten juuri tällaiset persoonat päätyvät asiakaspalvelutehtäviin?

        Rekrytilanteissa ei näytä avoin vihamielisyys, uhmakkuus, hyökkäävyys ja aggressiivisuus olevan haitta kun tällaiset päätyvät asiakaspalvelutehtäviin.

        Kiltit ja ystävälliset jyrätään kaikkialla.

        Lähi Lidlissä on kassalla niin tympeä kyrmyselkäinen vittuileva epäkohtelias aikuinen sikaniska mies ettei voi normaali ihminen käsittää MITEN tuollainen norsunvittunaama kelpuutetaan töihin kassalle. Joskus tuli lattianpesukoneen kanssa kassajonoon ajamaan asiakkaiden päältä.

        Ja tällaiset paskiaiset jyräävät normaalit kiltit ja sosiaaliset ihmiset tieltään ja sitten nämä ovat niitä jotka "perehdyttävät" uudet potentiaaliset tulokkaat. Eli savustavat ja pelottelevat ulos työelämästä.

        Todella raivostuttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myymälävastaavat ja esimiehet yleensä ovat vihamielisiä, ylimielisiä ja epäkohteliaita mulkkuja. Niinkuin useimmat vakityöntekijät vähän joka duunipaikassa. Asiallinen käytös on ylivoimaista mutta ei estä palkkatyöhön pääsyä ja etenemistä esimiesasemaan.

        Kävin jokin aika sitten k- kaupan lihatiskillä hakemassa tarjousjauhelihaa. Ihmettelin miksi lihatiskeillä AINA on näitä aggressiivisia kovaäänisiä matameita asiakaspalvelutehtävissä. Aina siellä on sellainen yli lasiensa uhoavasti tuijottava uhmakas tantta joka näyttää siltä että voisi hyökätä asiakkaan kurkkuun kiinni hetkenä minä hyvänsä. Avoimen vihamielinen epäkohtelias asiakkaita inhoava paska eukko AINA lihatiskin takaa toljottaa uhmakkaasti ja arvostelevasti lasiensa yli ja tivaa että "JA MITÄS SINNE SAISI OLLA?"

        Mietin viimeksi että se varmaan teurastaa takahuoneessa pikkulapsia ja myy niiden lihat tiskillä asiakkaille, niin ihmisvihamielinen sekin oli. Pelottava eukko. Miten juuri tällaiset persoonat päätyvät asiakaspalvelutehtäviin?

        Rekrytilanteissa ei näytä avoin vihamielisyys, uhmakkuus, hyökkäävyys ja aggressiivisuus olevan haitta kun tällaiset päätyvät asiakaspalvelutehtäviin.

        Kiltit ja ystävälliset jyrätään kaikkialla.

        Lähi Lidlissä on kassalla niin tympeä kyrmyselkäinen vittuileva epäkohtelias aikuinen sikaniska mies ettei voi normaali ihminen käsittää MITEN tuollainen norsunvittunaama kelpuutetaan töihin kassalle. Joskus tuli lattianpesukoneen kanssa kassajonoon ajamaan asiakkaiden päältä.

        Ja tällaiset paskiaiset jyräävät normaalit kiltit ja sosiaaliset ihmiset tieltään ja sitten nämä ovat niitä jotka "perehdyttävät" uudet potentiaaliset tulokkaat. Eli savustavat ja pelottelevat ulos työelämästä.

        Todella raivostuttavaa.

        Keskitason pomot on usein inhottavia joka työpaikassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskitason pomot on usein inhottavia joka työpaikassa

        Varmaan entisiä koulukiusaajia ja "ura" jatkuu töissä


    • Anonyymi

      Hyvä, kun lähdit pois. Erikoinen paikka. Myymälävastaava tulee aina, kun asiakas pyytää. Eivät ole mitään kuninkaallisia. Luulen, että syy oli, että ei ole resursseja ottaa uusia työntekijöitä. Kysymiseen ei todellakaan huudeta.

      • Anonyymi

        Kiva vastaus


    • Anonyymi

      Kauppoihin otetaan toimialapalvelujen kautta. Voisit kysyä sitä kautta ihan palkallista työtä. Tsemppiä työnhakuun.

      • Anonyymi

        Miksi vastaus poistettiin? Kysyin mikä on toimialapalvelu?


    • Anonyymi

      Työkokeiluun pakottaminen taloudellisten sanktioiden uhalla on laitonta itsessään.

      Se olet sinä joka on rikoksen uhri.

      Oikeusvaltio toimii näiden periaatteiden puitteissa. Eikä niihin sisälly oikeutta orjuuttaa ketään. Kaikille on maksettava sama palkka sanasta työstä ilman mitään seliselejä JA sinulla on oikeus työpaikan vapaaseen valintaan.


      https://ihmisoikeusliitto.fi/ihmisoikeudet/ihmisoikeuksien-julistus/

      • Anonyymi

        Ei kai kukaan ole mitään haasteita nostanut tästä, en mitään nettiuutista ole lukenu asiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole mitään haasteita nostanut tästä, en mitään nettiuutista ole lukenu asiasta

        Ei ole haasteita nostettu koska useimmat eivät tiedä että tällainen on laitonta. Ja silloin kun tietävät tällaisten rikkomusten kohteena olevat ihmiset ovat niin köyhiä ja ahdingossa ettei heillä ole resursseja lähteä pitkiin oikeusprosesseihin jonka voivat myös hävitä. Se voi tulla itselle kalliiksi. Eikä useimmilla ole edes tietoa ja osaamista miten sellainen prosessi edes käytäisiin läpi. Kaikki energia menee päivittäiseen selviytymiseen.

        Eikä tietoa edes mikä taho pitäisi haastaa oikeuteen. Viranomaisetko jotka toteuttavat laittomia lakejaan? Vai Suomen valtioko pitäisi haastaa? Eli lainsäätäjä itse?


    • Anonyymi

      Työnantaja on laiminlyönyt perehdytyksesi. Ja Suomen valtio on laiminlyönyt perusoikeuksiesi kunnioituksen sallimalla perusoikeuksiesi rikkomisen ilmaistyöhön pakottamalla. Ja kaikesta päätellen sinua on laiminlyöty myös vanhempiesi taholta koko elämäsi ajan jos et ole käynyt edes lapsena suihkussa ja koet likaisuuden normaalina olotilana.

      Ala pitämään parempaa huolta itsestäsi. Ansaitset parempaa. Kun ruumis ja koti on siisti mielikin on kirkkaampi

      • Anonyymi

        No kyllä siellä autettiin ja neuvottiin mutta muutama epäasiallinen vastaus. Kysyin asiakkaan puolesta missä jokin tavara on, vastaus huudettiin ja näytettiin sormella "se on tuolla".

        Kerran asiakas antoi ensin setelin, ehdin laittaa sen koneelle, sitten antoi kolikoita myöhemmin. Se oli varmaan jotain 10.25 se hinta ja ensin antoi 20 setelin ja myöhemmin 25 senttiä. Menin sekaisin ja kysyin mitä annan takaisin. Se vastaus huudettiin ja tämä henkilö itse avasi kassan ja antoi rahan. Olisi voinut rauhallisemmin sanoa sen.

        Kävin joskus suihkussa ja minua pyydettiin mutta harvoin menin. Harvoin pesin myös hampaani. Vasta aikuisena olen alkanut pestä.

        Kiitti viestistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä siellä autettiin ja neuvottiin mutta muutama epäasiallinen vastaus. Kysyin asiakkaan puolesta missä jokin tavara on, vastaus huudettiin ja näytettiin sormella "se on tuolla".

        Kerran asiakas antoi ensin setelin, ehdin laittaa sen koneelle, sitten antoi kolikoita myöhemmin. Se oli varmaan jotain 10.25 se hinta ja ensin antoi 20 setelin ja myöhemmin 25 senttiä. Menin sekaisin ja kysyin mitä annan takaisin. Se vastaus huudettiin ja tämä henkilö itse avasi kassan ja antoi rahan. Olisi voinut rauhallisemmin sanoa sen.

        Kävin joskus suihkussa ja minua pyydettiin mutta harvoin menin. Harvoin pesin myös hampaani. Vasta aikuisena olen alkanut pestä.

        Kiitti viestistä

        Verbaalinen ulosantisi on parempi kuin keskivertonettikirjoittelijalla. Emme tiedä oletko pelkkä trolli vai onko tarinaksi totta. Mutta mikäli tarinasi pitää paikkansa sanoisin että ällisi riittää taatusti sen ymmärtämiseen, ettei mikään työnantaja tai työyhteisö kauan katsele työntekijää joka ei pidä perushygieniastaan huolta.

        Uupunut ja pahasti dissosioiva mielenterveyshäiriöinen truamatisoitunut ihminen ei yleensä jaksa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä eikä jäsennellä asioita lainkaan niin hyvin kuin sinä kykenet. Mikä saa kenet tahansa epäilemään kuvailemasi tilanteen todenperäisyyttä.

        Mutta mistäs sitä koskaan tietää. Sanoisin että jos suihkussa käyminen, omasta hygieniasta huolehtiminen ja asioihin fokusoituminen on ylivoimaisen vaikeaa, silloin asiat pitää priorisoida tärkeysjärjestykseen ja todeta ettei työssä tai koulussakäynti onnistu. Oppiminen on mahdotonta jos on koko ajan poissaoleva, eikä kykene keskittymään ja suihkussakin käyminen väsyttää. Ensin pitää pistää oma elämä sellaiseen järjestykseen että arkielämä sujuu ja on hallinnassa. Sitten mahdollisesti on tehtävä jonkinlainen traumahistorian läpikäynti jotta pääset selville omasta itsestäsi ja lopettaa psyyken lääkkeiden käyttö joka voi aiheuttaa poissaolevuutta. Rutiinit on rautaa.

        Näyttää sinulta kuitenkin onnistuvan poissaolevuudestasi huolimatta näiden kirjoitusten ymmärtäminen ja niihin vastaaminen oikein selvällä suomen kielellä ja kirkkain ajatuksin?

        🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verbaalinen ulosantisi on parempi kuin keskivertonettikirjoittelijalla. Emme tiedä oletko pelkkä trolli vai onko tarinaksi totta. Mutta mikäli tarinasi pitää paikkansa sanoisin että ällisi riittää taatusti sen ymmärtämiseen, ettei mikään työnantaja tai työyhteisö kauan katsele työntekijää joka ei pidä perushygieniastaan huolta.

        Uupunut ja pahasti dissosioiva mielenterveyshäiriöinen truamatisoitunut ihminen ei yleensä jaksa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä eikä jäsennellä asioita lainkaan niin hyvin kuin sinä kykenet. Mikä saa kenet tahansa epäilemään kuvailemasi tilanteen todenperäisyyttä.

        Mutta mistäs sitä koskaan tietää. Sanoisin että jos suihkussa käyminen, omasta hygieniasta huolehtiminen ja asioihin fokusoituminen on ylivoimaisen vaikeaa, silloin asiat pitää priorisoida tärkeysjärjestykseen ja todeta ettei työssä tai koulussakäynti onnistu. Oppiminen on mahdotonta jos on koko ajan poissaoleva, eikä kykene keskittymään ja suihkussakin käyminen väsyttää. Ensin pitää pistää oma elämä sellaiseen järjestykseen että arkielämä sujuu ja on hallinnassa. Sitten mahdollisesti on tehtävä jonkinlainen traumahistorian läpikäynti jotta pääset selville omasta itsestäsi ja lopettaa psyyken lääkkeiden käyttö joka voi aiheuttaa poissaolevuutta. Rutiinit on rautaa.

        Näyttää sinulta kuitenkin onnistuvan poissaolevuudestasi huolimatta näiden kirjoitusten ymmärtäminen ja niihin vastaaminen oikein selvällä suomen kielellä ja kirkkain ajatuksin?

        🤔

        Luulin että traumatisoituneet pystyvät sanomaan järkeviä asioita...taisi töissä välillä tulla sellainen "lukko" päälle, ajatuskatko. Olin hetken muualla ja sitten havahduin taas hetkeen...

        Mutta kun motivaatio ei riitä suihkussa käymiseen. En tiedä onko mulla adhd tai autismia kun en pidä siitä, siinä taitaa olla yliherkkyyksiä ja se väsyttää.

        Hyvä vastaus mutta terapia on kallista, vaikea löytää terapeutti jonka kanssa kemiat kohtaa ja vielä terapeutti joka haluaa auttaa, terapeutit haluaa helppoja asiakkaita.

        Se on varmaan kun on 5,5 tuntia kassalla, jatkuvassa vyöryssä niin pää väsyy ja ei pysy mukana. Ehkä jotkut jaksaa...siihen väliin traumaattisia kävijöitä, vaikka solvaa jollain sanoilla. Minua solvattiin vaikka millä nimillä...ehkä katkean helpommin kuin muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että traumatisoituneet pystyvät sanomaan järkeviä asioita...taisi töissä välillä tulla sellainen "lukko" päälle, ajatuskatko. Olin hetken muualla ja sitten havahduin taas hetkeen...

        Mutta kun motivaatio ei riitä suihkussa käymiseen. En tiedä onko mulla adhd tai autismia kun en pidä siitä, siinä taitaa olla yliherkkyyksiä ja se väsyttää.

        Hyvä vastaus mutta terapia on kallista, vaikea löytää terapeutti jonka kanssa kemiat kohtaa ja vielä terapeutti joka haluaa auttaa, terapeutit haluaa helppoja asiakkaita.

        Se on varmaan kun on 5,5 tuntia kassalla, jatkuvassa vyöryssä niin pää väsyy ja ei pysy mukana. Ehkä jotkut jaksaa...siihen väliin traumaattisia kävijöitä, vaikka solvaa jollain sanoilla. Minua solvattiin vaikka millä nimillä...ehkä katkean helpommin kuin muut.

        Jos suihkussa käyminen ei hotsita se ei johdu autismista tai adhd:sta vaan laiskuudesta.

        Jos on vaikeuksia ymmärtää likaisuuden aiheuttaman ympäristöhaitan vaikutus siihen miksi epähygieenisen henkilön työllistäminen ei työnantajia ja työyhteisöjä hotsita, se ei johdu traumatisoitumisesta vaan tyhmyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suihkussa käyminen ei hotsita se ei johdu autismista tai adhd:sta vaan laiskuudesta.

        Jos on vaikeuksia ymmärtää likaisuuden aiheuttaman ympäristöhaitan vaikutus siihen miksi epähygieenisen henkilön työllistäminen ei työnantajia ja työyhteisöjä hotsita, se ei johdu traumatisoitumisesta vaan tyhmyydestä.

        Ei se ole aina laiskuutta tai tyhmyyttä. Itse voit olla ymmärtämätön. Ehkä te toimisto virkailija. Ehkä tarkoituksesi on hyvä, lujalla tavalla patistaa käymään suihkussa mutta tyly.


    • Anonyymi

      Toimialapalveluja ovat mm. Barona jne.

    • Anonyymi

      Oikeusaputoimisto ei auta tekemään kantelua Työllisyyspalvelua / Kuntakokeilua vastaan vaan sanovat että pitäisi ottaa maksullinen lakimies, no miten työttömällä on tähän varaa? Sanoivat toki että tee hallintokantelu asiasta.

      • Anonyymi

        No miten kävi?


    • Anonyymi

      No siihen on syynsä miksi isompien markettien kassojen vaihtuvuus on suurta. Se on merkki siitä että ei ne työpaikkoina ole mukavia. Mutta työyhteisön palautteesta kannattaa oppia asiallisesta palautteesta. Kyllä kaikissa työpaikoissa huomautetaan jos omasta hygieeniasta ei ole pitänyt huolta ja työpaikalla haisee kuin rankki tynnyri. Asiakaspalvelu vaatii kyllä läsnäoloa ja kykyä kommunikoida asiakkaiden kanssa rauhallisesti. Jos nuo ei onnistu niin silloin kassa ja asiakaspalvelu ei ehkä ole se paras ammatti itselle. Asiatonta plautetta työntekijän ei tarvitse hyväksyä , tuli se sitten asiakkailta, kolleegoilta tai esimieheltä. Koeta löytää töitä jotka sopivat sinulle ja mahdollisesti päästä esim oppisopimus koulutukseen. Mutta jotta tuollaiset koulutuspaikat toimii täytyy olla valmis tekemään oma osuutensa ja ottamaan opiksi . Ja hieman enemmän sitkeyttä ja sisua, ensimmäisestä hankaluudesta ei kannata laittaa hanskoja tiskiin. Ja täytyy muistaa että kaikki jotka menee tekemään nopeatempoista työtä, jota ei ole ennen tehnyt, ovat pääsääntöisesti hitaampi verrattuna niihin, jotka on tehnyt ko työtä kauemmin.

      • Anonyymi

        Niin mutta taisin olla keskivertoa hitaampi. Kiva kun ei riittänyt.


    • Anonyymi

      Miksi ei ole muuaalla huomautettu? On se ihmeellistä, että ihmisestä tulee yhtäkkiä kauhean hajuinen.

      Mun on pakko sanoa, että olivatko itse ihan normaalijärkisiä? On aika villiä menoa nykyään monessa kaupassa 🤭

      • Anonyymi

        On huomautettu ulkomailla mutta pidin sitä jonain yliherrkien turhana valituksena. Siellä oli muuten nainen joka haisi pierulle aina. Eikö hänestä valitettu?


    • Anonyymi

      Jos jotain on laiminlyöty niin ehkäisy kun aloittajan vanhemmat on olleet intiimissä kanssakäymisessä

      • Anonyymi

        Ootpa sä ilkeä


    • Anonyymi

      eihän se ketjuliikkeen kaupanpitäjä halua että kassahenkilö hymyilisi. Sehän hidastaa kassan toimintaa ja rahastusprosessia. Jos ollaan liian sinut asiakkaiden kanssa niin asiakas jää kassalle seurustelemaan ja flirtttailemaan, Jono venyy. Kivijalkakaupassa on toinen periaate. Siellä pitääkin asiakkaan kanssa seurustella ja olla kaveri. Silloin asiakas tulee aina uudestansa ostoksille.

      • Anonyymi

        Itse kun käyn kaupassa tärkeintä on sujuvuus ja kohtuullinen nopeus. Neutraali tervehdys ja kiittäminen.


    • Anonyymi

      Voi, voi. Olet ihan väärässä.

      • Anonyymi

        Jotain sunnuntai ahdistusta ilmassa?


    • Anonyymi

      Hymyilystä maksetaan tänäpäivönä tulospalkkioita....olenkin vähän ihmetellyt miksi tämä päivänä sanotaan päivää päivää...jos vaikka myyjät laulaisi ostakaa makkaraa ..saisiko enempi tulospalkkioita.???tai minihame saisi paljon miesasiakkaita..kauppaan.

      • Anonyymi

        Siis mä en ymmärrä tuota vitun hymyilyä. Mieskassat ei ole ikinä hymyilleet mulle. Miksi mun pitäis. Tärkeämpää olla neutraali, aito, asiallinen, luonnollinen.


    • Anonyymi

      Trolli.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      238
      2070
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1797
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1216
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe