Milloin teitä ei enää luultu alaikäiseksi?

Anonyymi-ap

Kerran oli bussissa huumorimies kuskina. Menin aamulla sairaalaan ja kaikki muut saivat joko eläkeläisalennuksen tai lastenlipun.

Itse osaeläkeläisenä ole oikeutettu kumpaankaan. Kuski vilkaisi kyytiläisiä ja tuumasi sitten: "ja yksi lastenlippu olkaa hyvä."

Yläasteen kohdalla tenavat jäi pois kyydistä. Sitten sairaalan kohdalla me muut jäimme pois.

Siinä sitten paikallisliikenteen kuski vihelteli ja ajoi rundia tyhjällä bussilla. Päivemmällä tuli sitten toinen aalto kun koulut loppuivat ja me sairaatkin olimme saaneet tutkimukset päätökseen.

Kerran menin bussilla ihan ainoana matkustajana. Mukanani oli pussikaljaa. Kysyin kuskilta josko voisin juoda oluen. Kuski lupasi, koska muita ei ollut kyydissä.

On siinä ihmiset varmaan katsonut, että nyt se hullu on ostanut bussin ryyppyautoksi.

>simiti<

30

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähemmäs kolmeekymppiä ei enää luultu alaikäiseksi, kun aloin kerryttämään massaa ympärilleni. Pyöreys tätiytti vissiin reilusti. 😅

      Vaan yhäkin kuulen olevani kymmenen vuotta nuorempi mitä oikeasti olen. Miksi on niin vaikea uskoa, että olen jo liki viiskymppinen tättäräinen? Minusta oon ikäiseni, vaikken niin fakkiutunut asenteiltani kaikkeen.

      Jasu

      • Anonyymi

        Mukavin perustelu mitä oon kuullut syyksi parisen viikkoa sitten, että mussa on vielä nuoren ihmisen hehkua ja energiaa. Kerrankin ei sepitetty mitään vaatteista eikä ylipäänsä ulkonäöstä. 😊❤️

        Ja tämän sanoi nuori ihminen mulle.

        Jasu


    • Anonyymi

      Mua ei luultu alaikäiseksi edes alaikäisenä. Ensimmäisen kerran pyydettiin paperit, kun olin jo täyttänyt 18 (vaikka olin kulkenut baareissa jne. 16-vuotiaasta lähtien). Nykyään kysytään oikeastaan aina papereita, jos yritän ostaa alkoholia, vaikka ikää on 40, mutta siinähän on nykyään ihan eri ohjeistus, eli en voi olettaa nåyttäväni alaikäiseltä.

    • Anonyymi

      Siinä nelivitosena.

      - Sheena

    • Papereita kysyttiin baariin mentäessä silloin tällöin vielä n 26-28-vuotiaana, en muista tarkalleen. Alkossa paperit kysyttiin viimeksi kolmisen vuotta sitten, mikä oli kyllä ihan älytöntä. Minua ei todellakaan voi luulla alle kolmekymppiseksi enää, joten vastaan että 25-vuotiaasta eteenpäin olen ollut ihan satavarmasti täysi-ikäisen näköinen.

      • Anonyymi

        Ongelma tuossa lienee enemmän se, että osa alaikäisistäkin näyttää täysi-ikäisiltä. Siihen täysi-ikäisyyden näköisyyteen ei siis voi aina luottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma tuossa lienee enemmän se, että osa alaikäisistäkin näyttää täysi-ikäisiltä. Siihen täysi-ikäisyyden näköisyyteen ei siis voi aina luottaa.

        Eihän siihen tosiaan voi aina luottaa. Joskus voi olla todella vaikea päätellä, minkä ikäisestä ihmisestä on kyse ja tietenkin on ok silloin kysyä papereita. Usein esim kovin pienikokoisia ihmisiä luullaan reilusti ikäistään nuoremmaksi ja päinvastoin pitkiä ihmisiä ikäistään vanhemmaksi. Pituudesta oli minulle ja 177cm pitkälle ystävälleni hyötyä teininä, kun laitoimme jakkupuvut päälle ja lähdimme baariin. Ei kysytty papereita kuin harvoin 😁


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Eihän siihen tosiaan voi aina luottaa. Joskus voi olla todella vaikea päätellä, minkä ikäisestä ihmisestä on kyse ja tietenkin on ok silloin kysyä papereita. Usein esim kovin pienikokoisia ihmisiä luullaan reilusti ikäistään nuoremmaksi ja päinvastoin pitkiä ihmisiä ikäistään vanhemmaksi. Pituudesta oli minulle ja 177cm pitkälle ystävälleni hyötyä teininä, kun laitoimme jakkupuvut päälle ja lähdimme baariin. Ei kysytty papereita kuin harvoin 😁

        Tuo on täysin totta. Ihmisen ikää onntoisinasn hyvin vaikea haarukoida, vaikka useinmiten se tietysti onnistuu.

        Pituus on yksi hankaloittava tekijä ja samoin "fyysinen kypsyys", kun nuorista puhutaan. Itselläni on ollut ihan naisen kroppa jo yläasteen alusta lähtien ja se oli varmasti suurin tekijä, miksi multa ei ole baareissa koskaan alaikäisenä kyselty. Kuljin jo 16-vuotiaana ongelmitta baareissa, joissa ikäraha oli yli 20. Papereitteni kysely alkoi siinä kohtaa kun tuli tuo systeemi, että kyselevät kaupoissa ja alkossa "alle kolmekymppisen näköisiltä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on täysin totta. Ihmisen ikää onntoisinasn hyvin vaikea haarukoida, vaikka useinmiten se tietysti onnistuu.

        Pituus on yksi hankaloittava tekijä ja samoin "fyysinen kypsyys", kun nuorista puhutaan. Itselläni on ollut ihan naisen kroppa jo yläasteen alusta lähtien ja se oli varmasti suurin tekijä, miksi multa ei ole baareissa koskaan alaikäisenä kyselty. Kuljin jo 16-vuotiaana ongelmitta baareissa, joissa ikäraha oli yli 20. Papereitteni kysely alkoi siinä kohtaa kun tuli tuo systeemi, että kyselevät kaupoissa ja alkossa "alle kolmekymppisen näköisiltä".

        Samoin minä kehityin jo nuorena ja olin ikäistäni kypsemmän oloinen teininä. Aikuisiällä minut on aina arvioitu 5-10 vuotta nuoremmaksi, kuin olen, mutta luulen sen johtuvan siitä, että ihmiset pyöristävät ikäarviot reilusti alaspäin ollakseen kohteliaita 😄

        Ihmisen ikää on joskus jopa mahdoton arvioida oikein, jotkut pysyvät hyvin pitkään todella nuorekkaana. Tunnen erään päälle nelikymppisen naisen, jolla on niin lapsenomaiset kasvot, että hän menisi edelleen ihan kevyesti 17-vuotiaasta, jos pukeutuisi teinien tyyliin. Minulla ei ole lainkaan "söpöt" kasvot vaan enemmänkin ehkä klassiset, niin olen mielestäni sellainen keskiverto ikäisekseni, jos ulkoista olemusta arvioidaan.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Samoin minä kehityin jo nuorena ja olin ikäistäni kypsemmän oloinen teininä. Aikuisiällä minut on aina arvioitu 5-10 vuotta nuoremmaksi, kuin olen, mutta luulen sen johtuvan siitä, että ihmiset pyöristävät ikäarviot reilusti alaspäin ollakseen kohteliaita 😄

        Ihmisen ikää on joskus jopa mahdoton arvioida oikein, jotkut pysyvät hyvin pitkään todella nuorekkaana. Tunnen erään päälle nelikymppisen naisen, jolla on niin lapsenomaiset kasvot, että hän menisi edelleen ihan kevyesti 17-vuotiaasta, jos pukeutuisi teinien tyyliin. Minulla ei ole lainkaan "söpöt" kasvot vaan enemmänkin ehkä klassiset, niin olen mielestäni sellainen keskiverto ikäisekseni, jos ulkoista olemusta arvioidaan.

        "luulen sen johtuvan siitä, että ihmiset pyöristävät ikäarviot reilusti alaspäin ollakseen kohteliaita 😄"

        Mä en oikeastaan koskaan elämässäni kuule numeerisia arvioita iästäni. En vain koskaan ole sellaisissa tilanteissa, joissa arvailtaisiin toistensa ikää silleen, että arvaa minkä ikäinen olen. Tuollausessa varmasti on monella houkutus vähän imarrella (jos nuoremnaksi luuleminen imartelee) 🙂. Tosin senkin vaikutelman voi onnistua pilaamaan, jos onnliian pöllämystyneen oloinen totuuden paljastuessa 😀.

        Mun kokemukseni ovat käytännön elämästä, sellaisia joita on usein hyvin vaikea edes yrittää kääntää kohteliaisuuksiksi. Olen mm. kuullut, että "noin nuori" ei voi olla töissä siinä asemassa missä olen ja tämä henkilöiltä, joka on mua selkeästi nuorempia, mutta olettavat olevansa vanhempia. Toinen suht yleinen on oletus on, että en voi mitenkään jotain asiaa tietää, kun "olet niin nuori, että et sä ole niitä koskaan nähnytkään". Mä törmään mm. työelämässä ärsyttävän usein siihen, että ikäni arvioidaan täysin päin honkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "luulen sen johtuvan siitä, että ihmiset pyöristävät ikäarviot reilusti alaspäin ollakseen kohteliaita 😄"

        Mä en oikeastaan koskaan elämässäni kuule numeerisia arvioita iästäni. En vain koskaan ole sellaisissa tilanteissa, joissa arvailtaisiin toistensa ikää silleen, että arvaa minkä ikäinen olen. Tuollausessa varmasti on monella houkutus vähän imarrella (jos nuoremnaksi luuleminen imartelee) 🙂. Tosin senkin vaikutelman voi onnistua pilaamaan, jos onnliian pöllämystyneen oloinen totuuden paljastuessa 😀.

        Mun kokemukseni ovat käytännön elämästä, sellaisia joita on usein hyvin vaikea edes yrittää kääntää kohteliaisuuksiksi. Olen mm. kuullut, että "noin nuori" ei voi olla töissä siinä asemassa missä olen ja tämä henkilöiltä, joka on mua selkeästi nuorempia, mutta olettavat olevansa vanhempia. Toinen suht yleinen on oletus on, että en voi mitenkään jotain asiaa tietää, kun "olet niin nuori, että et sä ole niitä koskaan nähnytkään". Mä törmään mm. työelämässä ärsyttävän usein siihen, että ikäni arvioidaan täysin päin honkia.

        "Tuollausessa varmasti on monella houkutus vähän imarrella (jos nuoremnaksi luuleminen imartelee) 🙂. Tosin senkin vaikutelman voi onnistua pilaamaan, jos onnliian pöllämystyneen oloinen totuuden paljastuessa 😀."

        Imartelu menee myöskin pilalle siinä kohtaa, kun on oikean iän kuullessaan silminnähden järkyttynyt ja poistuu nopeasti paikalta. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        "luulen sen johtuvan siitä, että ihmiset pyöristävät ikäarviot reilusti alaspäin ollakseen kohteliaita 😄"

        Mä en oikeastaan koskaan elämässäni kuule numeerisia arvioita iästäni. En vain koskaan ole sellaisissa tilanteissa, joissa arvailtaisiin toistensa ikää silleen, että arvaa minkä ikäinen olen. Tuollausessa varmasti on monella houkutus vähän imarrella (jos nuoremnaksi luuleminen imartelee) 🙂. Tosin senkin vaikutelman voi onnistua pilaamaan, jos onnliian pöllämystyneen oloinen totuuden paljastuessa 😀.

        Mun kokemukseni ovat käytännön elämästä, sellaisia joita on usein hyvin vaikea edes yrittää kääntää kohteliaisuuksiksi. Olen mm. kuullut, että "noin nuori" ei voi olla töissä siinä asemassa missä olen ja tämä henkilöiltä, joka on mua selkeästi nuorempia, mutta olettavat olevansa vanhempia. Toinen suht yleinen on oletus on, että en voi mitenkään jotain asiaa tietää, kun "olet niin nuori, että et sä ole niitä koskaan nähnytkään". Mä törmään mm. työelämässä ärsyttävän usein siihen, että ikäni arvioidaan täysin päin honkia.

        En minäkään kulje kyselemässä ikäarvioita eli ikä on tullut puheeksi jossain muussa yhteydessä. Esim työpaikalleni tuli uusi työntekijä ja jossain keskustelun lomassa tuli ikä kautta rantain puheeksi ja tämä uusi työntekijä totesi, että "mitä ihmettä, ajattelin että olet korkeintaan 35. Et vaikuta yhtään nelikymppiseltä". Ja tosiaan ajattelen ihmisten kohteliaisuudesta antavan armollisempia arvioita, kuin mitä todellisuudessa ajattelevat 😄 Mutta ei se haittaa, parempi ehkä niin päin 😁

        Tuo on muuten totta, että työelämässä ikää saatetaan arvioida kokemuksen ja osaamisen kautta, vaikka nuori ikä ei automaattisesti tarkoita sitä, etteikö voisi olla jostain asiasta vankkaakin kokemusta ja osaamista. Se on todella kurja ilmiö, sillä vaikka kokemus yleisesti ottaen syventää yksilön ammatillista osaamista, ei se tarkoita, että nuoremman työntekijän vähättely olisi sallittua. Oman kokemukseni mukaan nuoremmilla työntekijöillä on usein todella hyvää osaamista ja vähän uudenlaista ajatteluakin, mitä tarvitaan joka paikassa.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        En minäkään kulje kyselemässä ikäarvioita eli ikä on tullut puheeksi jossain muussa yhteydessä. Esim työpaikalleni tuli uusi työntekijä ja jossain keskustelun lomassa tuli ikä kautta rantain puheeksi ja tämä uusi työntekijä totesi, että "mitä ihmettä, ajattelin että olet korkeintaan 35. Et vaikuta yhtään nelikymppiseltä". Ja tosiaan ajattelen ihmisten kohteliaisuudesta antavan armollisempia arvioita, kuin mitä todellisuudessa ajattelevat 😄 Mutta ei se haittaa, parempi ehkä niin päin 😁

        Tuo on muuten totta, että työelämässä ikää saatetaan arvioida kokemuksen ja osaamisen kautta, vaikka nuori ikä ei automaattisesti tarkoita sitä, etteikö voisi olla jostain asiasta vankkaakin kokemusta ja osaamista. Se on todella kurja ilmiö, sillä vaikka kokemus yleisesti ottaen syventää yksilön ammatillista osaamista, ei se tarkoita, että nuoremman työntekijän vähättely olisi sallittua. Oman kokemukseni mukaan nuoremmilla työntekijöillä on usein todella hyvää osaamista ja vähän uudenlaista ajatteluakin, mitä tarvitaan joka paikassa.

        Kaikkein ärsyttävintä tuossa on, kun ne "nuoren" iän perusteella aliarvioivat ovat likipitäen rajastaan mua nuorempia. Tietysti tulee toisinaan hassujakin tilanteita, kun uudet työntekijät tai harjoittelijat heitä työtehtäviin opastaessani luulevat, että olen nuori ja uusi työntekijä, joka on siihen puuhaan nakitettu yms. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein ärsyttävintä tuossa on, kun ne "nuoren" iän perusteella aliarvioivat ovat likipitäen rajastaan mua nuorempia. Tietysti tulee toisinaan hassujakin tilanteita, kun uudet työntekijät tai harjoittelijat heitä työtehtäviin opastaessani luulevat, että olen nuori ja uusi työntekijä, joka on siihen puuhaan nakitettu yms. 🙂

        Sinun täytynee vain yrittää pitää hyvä asenne yllä ja korjata virheelliset käsitykset ystävällisen napakasti, niin ärsyttävää kuin tuo takuulla onkin joutua jatkuvasti todistamaan paikkansa. Ikäsyrjintää (niin nuorten kuin varttuneempienkin) esiintyy valitettavan paljon suomalaisessa työelämässä. Tuntuu, että ikähaarukka, jolloin henkilö on ihmisten mielestä sopivan kokenut, mutta riittävän nuori, on todella suppea. Eri-ikäiset, eri taustoista ja erilaisille kokemuksilla tulevat ihmisethän pitäisi olla rikkaus eikä taakka jokaisella työpaikalla.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Sinun täytynee vain yrittää pitää hyvä asenne yllä ja korjata virheelliset käsitykset ystävällisen napakasti, niin ärsyttävää kuin tuo takuulla onkin joutua jatkuvasti todistamaan paikkansa. Ikäsyrjintää (niin nuorten kuin varttuneempienkin) esiintyy valitettavan paljon suomalaisessa työelämässä. Tuntuu, että ikähaarukka, jolloin henkilö on ihmisten mielestä sopivan kokenut, mutta riittävän nuori, on todella suppea. Eri-ikäiset, eri taustoista ja erilaisille kokemuksilla tulevat ihmisethän pitäisi olla rikkaus eikä taakka jokaisella työpaikalla.

        En mä joudun paikaani sen kummemmin todistamaan, kun olen yksi omistajista, mutta kyllähän näistä koomisia tilanteita toisinaan tulee. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä joudun paikaani sen kummemmin todistamaan, kun olen yksi omistajista, mutta kyllähän näistä koomisia tilanteita toisinaan tulee. 😊

        Ok, ymmärsin sitten ehkä hieman väärin tuon, kun sanoit, että ihmiset ovat sanoneet, ettei noin nuori voi olla tuossa asemassa jne, niin oletin, että olet joutunut tätä käsitystä korjaamaan ja todistelemaan, että kyllä nuorikin osaa ja kykenee. Mutta hyvä, jos tilanteet ovat enemmänkin koomisia kuun varsinaista syrjintää tai vastaavaa 😊


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Ok, ymmärsin sitten ehkä hieman väärin tuon, kun sanoit, että ihmiset ovat sanoneet, ettei noin nuori voi olla tuossa asemassa jne, niin oletin, että olet joutunut tätä käsitystä korjaamaan ja todistelemaan, että kyllä nuorikin osaa ja kykenee. Mutta hyvä, jos tilanteet ovat enemmänkin koomisia kuun varsinaista syrjintää tai vastaavaa 😊

        Eiväthän ihmiset näitä juttuja tiedä, ennen kun tietävät. Ei meillä kuljeta nimilaput ja tittelit ja vielä vähemmän omistajaleimat rinnassa. Meillä on toimari, jonka varmaan valtaosa olettaa omistavan yrityksen yksinään, kun heillä ei ole asiasta sen syvempää tietoa. Todellisuudessa meitä on 3 omistajaa/perustajaa, mutta ei se nyt arkisen työnteon kannalta niin kauhean oleellista ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän ihmiset näitä juttuja tiedä, ennen kun tietävät. Ei meillä kuljeta nimilaput ja tittelit ja vielä vähemmän omistajaleimat rinnassa. Meillä on toimari, jonka varmaan valtaosa olettaa omistavan yrityksen yksinään, kun heillä ei ole asiasta sen syvempää tietoa. Todellisuudessa meitä on 3 omistajaa/perustajaa, mutta ei se nyt arkisen työnteon kannalta niin kauhean oleellista ole.

        Ja noin sen pitää mielestäni ollakin, ettei työyhteisössä mitenkään korosteta titteleitä ja omistajuuksia. Titteli on työrooli, mikä määrittää tehtävät ja vastuut, mutta ihmisinä tehdään yhdessä töitä eikä kukaan ole toisen yläpuolella, vaikka organisaatiokaaviossa niin olisikin.


    • Varmaan siinä vaiheessa papereiden kyselyt loppui kun täytin 20.

      Toisiinpäin on kyllä veikattu. Olisiko ollut reilu kymmenisen vuotta sitten kun mentiin baariin niin kaikki muut menivät sisälle mutta portsari pysäytti minut ja pyysi näyttämään paperit. Vähän ihmetellen kaivoin lompakosta ajokortin ja sen nähtyään portsari totesi että pahus. Hän oli ihan varma että mulla olisi ollut vielä pahvinen ajokortti.
      No kuittasi asian sillä ettei ottanut narikkamaksua.

    • Pienen kokoni vuoksi taisi olla kolmekymppisenä kun loppui papereiden kyseleminen.. en muista tarkkaan koska se oli. Se olikin jännä tunne kun ei enää kyseltykään, tunsin tulleeni vihdoin aikuiseksi.

      Siihen asti kyllä koko ajan sai olla papereita näyttelemässä.

    • Anonyymi

      Ei nämä fasistit viitti ees yrittää

    • Sanottakoon, etten oikeasti edes muista. Vaikka alaikäisyydestäni ei sinänsä ole mikään ikuisuus aikaa. Viimeksi kun alkoholia ostin, ei kysytty papereita, myyjä katseli mua vain tarkasti siinä kassalla. Olin jo valmiina näyttämään henkkareita, mutta hetken kyylättyään toivotti vain hyvää illanjatkoa.

      • Anonyymi

        Palsta vanhentaa nopeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palsta vanhentaa nopeasti.

        Ihan parikymppisen näköinen oon. Muutamaa vuotta nuoremmaksikin luultu.


    • Alkoholijuomia kaupassa myytäessä ohje kai on jotain sellaista, että jos ostaja vaikuttaa alle 30-vuotiaalta, niin ikä pitää tarkistaa. Pari vuotta sitten kysyttiin. Olihan se hauskaa. Kauppa oli semmoinen enemmän rauta- kuin ruokakauppa ja ostoksina oluiden lisäksi varmaan jotain kiloruuveja tms. Ei kuitenkaan pelkkää kaljaa.

      • Anonyymi

        Näin minäkin olen ymmärtänyt, että ohjeistus on kysyö papereita, jos vaikuttaa alle kolmekymppiseltä. Tästä syystä, vaikka itseltäni kysytään papereita melkein joka kerta, jos ostan kaupasta alkoholia, en todellakaan oleta näyttäväni alaikäiseltä.


    • Anonyymi

      Noin 35 ikävuoteen asti kyseltiin papereita.
      Kieltämättä se alkoi jo ärsyttää 33 vuoden kohdalla.

      En tiedä miksi niin pitkään kyseltiin. En pitänyt itseäni kovinkaan nuoren näköisenä. Iso kokoni ja pitkä parta luulisi tekevän minusta vanhemman näköisen.

    • Näytin pitkään todella lapsenomaiselta ja olin sellainen kaunispoika. Sitten rupsahdin ihan kunnolla kerta heitolla ja muutuin vanhan näköiseksi ukoksi. On se jänniä geenit.

    • Anonyymi

      Lasten saaminen ja valvominen vanhensi nopeasti. Ennen sitä pyydettiin kyllä viinakaupassa henkkarit. Hauskin muisto kuitenkin kun tulin bussilla oman alan kansainvälisestä konferenssista kotiin 21-v:nä asiantuntijana/tutkijana ja vasta istahtaneena huomasin että kuski oli myynyt minulle lastenlipun. Kontrasti huvitti ja palautti lempeästi maanpinnalle.

    • Joo, Örebrossa 2008 rupes, jotain ilmasta kortsua mulle tyrkyttään, vaikka ne oli nuorisolle. Ja vielä hupaisaa että kortsua mulle, mitähän kuvitteli mun sillä tekevän

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe