Nyt hiukka jo kieli pihalla istun sohvannurkassa ja pähkin, että eipä tullut juuri huilittua viikonloppuna. 😄
Poitsu tuli käymään ja sännättiin maalle. Oli äksöniä, kun postiauto upposi tielle ja hajosi. Lisäksi likakaivot oli vettä täynnä. Erehdyin soittamaan puolisukulaiselle, joka on vielä enempi aikuis-adhd-tyyppi kuin mä ja se kohta jo kurvas pihaan lietevaunuineen... koitin selittää, että ehkä talo kiertämällä mäen päältä, vois tienoo kestää... eipä se välittänyt... tuosta vaan mullikon läpi... kaivot tyhjeni ja kun säiliö oli täynnä, sen toinen rengas upposi peltoon ja on tälläkin hetkellä koristeena siinä liki kaatuneena...😁
No asia hoitui meidän kannalta ja pikkupuraisu jo saatiin tehtyä puitakin, mitä tekemään mentiin. Sauna lämpimäks ja lauantaina kumpikin tarvis aamupalaksi buranaa.
Puuta lisää metsästä... oli työ ja talkoo, että ne saatiin kärriin ja siitä pois. Sitten vielä perään pätkiä niitä ja halkoa.
Tänään en muistanut "aamupalaburanoita" ja kädet tuntui siltä, kun joku repisi niitä irti. Buranaa kitusiin, pikkuettonet, lisää buranaa ja puukasalle.
Mutta nyt siellä rutisten kuivaa 8 mottia metrisiä koivuhalkoja. 😁
Ae että! Kyllä sitä ihminen pystyy vaikka mihin, kun pikkuisen p.rkelettä takahampaiden puristuksesta murisee. 💪😁
Voimaannuttava viikonloppu.
32
301
Vastaukset 32
- Anonyymi
Olen iloinen! Jee! Hyvä hyvä!
Niin minäkin, vaikkas aikas tööt....😄
Mutta kun muistaa talven koettelemukset kirkkaana, niin jo heti keväästä saadut varmistukset, ettei samanlaista koettelemusta tarvitse kokea, kun hoitaa paremmin varmistukset, saa tuntemaan sellaisen voimaannuttavan fiiliksen, että anti tulla vaan.... ei tässä mitään..😃- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin minäkin, vaikkas aikas tööt....😄
Mutta kun muistaa talven koettelemukset kirkkaana, niin jo heti keväästä saadut varmistukset, ettei samanlaista koettelemusta tarvitse kokea, kun hoitaa paremmin varmistukset, saa tuntemaan sellaisen voimaannuttavan fiiliksen, että anti tulla vaan.... ei tässä mitään..😃Hyvin hoidat hommat. Keväällä se tulevakin talvi on jo katsottava. Hyvä!
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin hoidat hommat. Keväällä se tulevakin talvi on jo katsottava. Hyvä!
No mä katsot vaihdoin lämmityssysteemin pelletistä halkoihin...
Luulin selviäväni vähemmällä puulla...noin 12 mottia... mutta tälläisinä talvina ei riitä. Ennemmin jää yli, kun jää vaille. 🙃- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä katsot vaihdoin lämmityssysteemin pelletistä halkoihin...
Luulin selviäväni vähemmällä puulla...noin 12 mottia... mutta tälläisinä talvina ei riitä. Ennemmin jää yli, kun jää vaille. 🙃Sitten saat olla kesän rauhassa. Tulkoon syksyllä mitä vaan :)
Siis montako mottia sulla menee talvessa? Anonyymi kirjoitti:
Sitten saat olla kesän rauhassa. Tulkoon syksyllä mitä vaan :)
Siis montako mottia sulla menee talvessa?Veikkaus on... että jos nyt saisin tehtyä 20 mottia 50 cm hslkoja pannuun ja 5 mottia saunaan ja pönttiksiin, se riittäis...
Mutta sama määrä pitäis olla rankana tontilla ennen lumien tuloa...🤔
Mut 20;llä motilla lämmitän talven tönöö...5 mottia ssunaan ja kylmimpiin hetkiin....se on minusta maksimi, mihin pitää varautua... jos jää alle, sit sitä tekemistä voi hinesti muokata, ettei tartte ihan samaa joka vuosi...mut se 20/5 pitää löytyä talveks.,.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Veikkaus on... että jos nyt saisin tehtyä 20 mottia 50 cm hslkoja pannuun ja 5 mottia saunaan ja pönttiksiin, se riittäis...
Mutta sama määrä pitäis olla rankana tontilla ennen lumien tuloa...🤔
Mut 20;llä motilla lämmitän talven tönöö...5 mottia ssunaan ja kylmimpiin hetkiin....se on minusta maksimi, mihin pitää varautua... jos jää alle, sit sitä tekemistä voi hinesti muokata, ettei tartte ihan samaa joka vuosi...mut se 20/5 pitää löytyä talveks.,.Ok. Se onkin reilu määrä, mut totta tosiaan parempi, että on, kun ei olis. Joo. Fiksua.
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Se onkin reilu määrä, mut totta tosiaan parempi, että on, kun ei olis. Joo. Fiksua.
Maksimimeno on minimi mitä pitää olla.,.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Maksimimeno on minimi mitä pitää olla.,.
Mus pelottaa aina, että ne loppuu vaikka olis kuinka paljon, koska talvesta ei ikinä voi tietää mitä siinä tapahtuu. Ikin ei oo varmaa vaikka olis 50 mottia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mus pelottaa aina, että ne loppuu vaikka olis kuinka paljon, koska talvesta ei ikinä voi tietää mitä siinä tapahtuu. Ikin ei oo varmaa vaikka olis 50 mottia.
Kyttään ovelta kasaa ja aattelen et ne loppuu.
Anonyymi kirjoitti:
Kyttään ovelta kasaa ja aattelen et ne loppuu.
Kuivassa kun säilöö, niin miksipä ne menee? Mulla vaan ei kaupungissa ole kuin noin 30;lle motille suojaa. Maalla kyllä löytyy, mutta ei sinne kehtaa varastoida kuin varapuita. 😁
Joku pissi sukkaan kaivohommasta?
Joo, se oli kyllä hauska.... puolisukulainen on karjalaisukko, joka tekee jo, kun muut miettii..🤣
En oikein kerennyt caroittelemaan, neuvomaan tai mitään...se vaan loikki sinne tänne ympäri traktoriaan letkuja vedellen...🤣
Ymmärrän, että vaihtoehtona oli kiikkustuolissa kuunnella "kansaradiota". Eli noin 1/100 osasekunnin karjslaismiehen nupissa kävi ajatus: Traktorihommia tai kanssnradiota...ja konemiehrn mieli ei puntaroi asiaa edes sekuntia....niin se on. 😄- Anonyymi
Joo he poisti sen. En saanut nauraa :D
- Anonyymi
Näin sieluni silmin. Että homma vaan tapahtui niks naks 😂
- Anonyymi
Heheh heh 😁😂
- Anonyymi
Niin. Sitten läks viuh! 💨🤣
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Sitten läks viuh! 💨🤣
Joo. Kysyin, että tartteeko itse p.skakärriä? Ei.... no jätä siihen....selvä...pölkky alle ja Case hävis kuin ampumalla siitä...😁
Sininen lietekärry jä koristeeksi 45 asteen kulmaan tontille. 😃- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Kysyin, että tartteeko itse p.skakärriä? Ei.... no jätä siihen....selvä...pölkky alle ja Case hävis kuin ampumalla siitä...😁
Sininen lietekärry jä koristeeksi 45 asteen kulmaan tontille. 😃Älä naurata. Karjalanpiirakka ja maito on väärinpäin jo kurkkutorv 😂
Anonyymi kirjoitti:
Älä naurata. Karjalanpiirakka ja maito on väärinpäin jo kurkkutorv 😂
No tää on huvittavaa seurattavaa täällä kun säpäkät Karjalaistyypit ja lupsakat savolaiset koittaa elää keskenään. 😄
Toinen kerkeää sanoa, että: eläpä hättäile, niin toinen on jo paskakärrinsä kerennyt upottaa ihan koikeliin ja repii murroksia irti ulosottoakselista ja juoksujalkaa etsii pölkkyä..,.pitää näet ehtiä Matleena-mummon synttäreille kohta. 😄
Hieman tästä menosta urbsnisoituneena voin vaan haukkoa henkeä... mikä v.tun maaseudun rauha? 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tää on huvittavaa seurattavaa täällä kun säpäkät Karjalaistyypit ja lupsakat savolaiset koittaa elää keskenään. 😄
Toinen kerkeää sanoa, että: eläpä hättäile, niin toinen on jo paskakärrinsä kerennyt upottaa ihan koikeliin ja repii murroksia irti ulosottoakselista ja juoksujalkaa etsii pölkkyä..,.pitää näet ehtiä Matleena-mummon synttäreille kohta. 😄
Hieman tästä menosta urbsnisoituneena voin vaan haukkoa henkeä... mikä v.tun maaseudun rauha? 😁Kuulostaa jokseenkin niin tutulta 😂
Tsiljoona rautaa tulessa ja kaikkia on ehdittävä auttamaan oli mikä oli ”eihän se tajua nyt itekään, että minun apua se tarvii, että nyt menoks, ei kysellä” 😂 hiio hoi ja heinät seipäille! - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hieman tästä menosta urbsnisoituneena voin vaan haukkoa henkeä... mikä v.tun maaseudun rauha? 😁Rauhaa juu 😅
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa jokseenkin niin tutulta 😂
Tsiljoona rautaa tulessa ja kaikkia on ehdittävä auttamaan oli mikä oli ”eihän se tajua nyt itekään, että minun apua se tarvii, että nyt menoks, ei kysellä” 😂 hiio hoi ja heinät seipäille!Joo. Hirmu touho ukkeli. 😄
- Anonyymi
Kuuntelitteko luuppina pojan kanssa Hunajata hunajata?
- Anonyymi
Äläpä puutu asioihin. Kun et niistä mitään tiedä. Nukkumaan siitä hui hai!
- Anonyymi
Jalka ylös! Tappara alas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalka ylös! Tappara alas!
Siis voi nyt vi… siis KalPa(!) ylös, Tappara alas! Saat…näitä koneita,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis voi nyt vi… siis KalPa(!) ylös, Tappara alas! Saat…näitä koneita,
Dissen todellinen rakkaus on Tuusniemen ZSKA.
- Anonyymi
Disse, mihin tarvitset kaikkea tuota paskaa joka tapahtuu elämässäsi ja vieläpä valitat siitä?
Itse en olisi niin kieroutunut henkilö joka koittaisi pitää itsellään jotain sellaista joka tuottaa usein nega tunnetiloja.
Oletko masokisti?
AV - Anonyymi
Töitä revitty paikat hajoaa
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521043Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll20965Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl513831- 49791
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59568Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560