Merkittävät artistit

natural mystic

Mitkä ovat omalla kohdallanne eniten musiikkimakuunne vaikuttaneet bändit?

Oma listani:

1. Nirvana - Kuuntelin nuorenpana pitkään pelkkiä Nirvanan levyjä. Myös muita Seattle/grungebändejä tullut myöhemmin katottua, mutta kaikki alkoi Nirvanasta.

2. The Doors - Doorsin ansiosta olen alkanut kuuntelemaan psykedeelistä musaa ja progea. Esim. Pink Floyd ja YES olisivat varmasti tuntemattomia, ellen olisi aikoinaan seonnut Doorsiin.

3. Bob Marley - Lainasin kerran ihan huvikseen kirjastosta Bobin Natural Mysticin, ja siitä huomasin miten rentouttavaa ja letkeetä aurinkomusaa reggae on. Nykyään kuuntelen paljon reggaeta, viimeisin "löytö" Israel Vibration.

Kannattaa joskus kirjastosta lainata jotain ihan outoja levyjä mitä ei ole ennen kuullut. Monesti yllättyy miten paljon erilaista ja hyvää musaa "listahittien ulkopuolelta" löytyy.

8

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zmii

enpäs tiedä.

merkittävintä itselleni on ollut Apulanta, ja on edelleen, mutta onkohan tuo muihin vaikuttanut. kirjastoa käytän jokseenkin aktiivisesti, mutta vielä ainakaan ei mikään ole mitenkään räjäyttävästi tuntunut. mutta minähän olenkin apisteini.

• Memyselfandi

... kolisi ehdottomasti ekaksi Led Zeppelin. Sitä kuuntelin nuorena poikana minkä ehdin. Sen jälkeen tuli kuunneltua ns. raskaampaa musiikkia aika pitkään. Sitten tuli 70-luvun lopulla ihmehemmo Jean-Michel Jarre, jonka Oxygene-älppäri tuli puolivahingossa hankittua. Hurahdin silloin elektroniseen musiikkiin (Kraftwerk, Vangelis, Tangerine Dream, Kitaro, Yello jne). Jarren jälkeen ei oikeastaan ole tullut mitään aivan järisyttävää kuuntelukokemusta ainakaan meikäläiselle. Toki kuuntelen jo ammattini puolesta musiikkia laidasta laitaan ja pidän hyvin monesta artistista/bändistä, mutta Zeppelin ja Jarre ovat edelleen ykkösiä!

• YOGSOTHOTH

Jean-Michel Jarre joooo.... :D

nuoremmasta iästäni huolimatta olen ollut jo
        16 vuotta (siis ~v.sta 1991) ollut hurahtanut
        JMJn musiikkkiin.

löytyy CDitä,vinyylejä ja jopa muutama instrument
        tikin (osa samoja mitä Jarre itse on käyttänyt)

JMJTre25

• IsaNora

Kolme elämääni ja musiikkimakuuni vaikuttavat bändit ja levyt olivat ja ovat vieläkin;

1. Nirvana. Smells like teen spirit pelasti minut disco-helvetiltä. Ostin ekan skeban Kurtin innoittamana.

2.KOrnin Life is Peachy levy. Ehdottomasti 90-luvun paras mättölevy. Vaikuttanut niin monen nykyisen artistin tuotantoon, ja omaani myös.

3. BlindMelon. Shannonilla on maailman kaunein lauluääni.

Meidän kirjastossa on pelkkää paskaa=)
      Hyvää kevättä

• Ozzman

Kyllä se Ozzy Osbourne on tehnyt suurimman vaikutuksen...myös Black Sabbath,Manowar,Iron Maiden,Bruce Dickinson...on hyviä..että kyllä niitä löytyy,paljonkin!!!!

• Chris

Alice In Chains on vaikuttanut merkittävästi, pienestä ipanasta asti kuunnellut bändiä, kova!

Pearl Jam on ollut lempibändini jo usean vuoden, "black" ja "just a girl" on parhaat.

Soundgarden on tai siis oli sikaKOvA!

NOI KAIKKI MERKKAA KOVASTI JA uskon että en ole ainut ketä noi bändit koskee...

• Maya

ISKÄ on paljon vaikuttanut musamakuuni aivopesettämällä minua nuoruuden musallaan greensladella, beatlesillä, jimi henrixillä ja muilla bluesin yms. genrestä..

Kovia juttuja vuosien varrelta ovat
      1. Aretha Franklin, jonka myötä olen tutustunut muihinkin mustiin (ja valkoisiin) naislaulajiin
      2. Massive attack. Bändi, jonka biiseistä löytyy hyvinkin erilaisia soundeja. Mm.rap, trip hop yms.
      3. Soundgarden kolahti joskus ja sen jälkeen oon kiinnostunu myös rock, hardrock-, heavymusasta..

Onhan näitä varmasti muitakin.. Kirjastoa käytän ahkerasti, tälläkin hetkellä monta varausta!

• susan

muutama vuosi sitten ku siirryin yläasteelle, ni rupesin kuuntelemaan ihan kunnon musaa sen aikasemman jumputuksen sijaan.. iskän kaseteista ja poikaystävän myötävaikutuksella löysin ainakin nää:
      1. Led zeppelin
      2. Doors
      3. Black Sabbath
      4. JImi Hendrix
      5. Pink Floyd
      6. Uriah heep

Kuuntelen myöskin Marilyn Mansonia, tehosekoitinta, nirvanaa, skunk anansieta ja guns'n'rosesia yms. enemmän kuin mielelläni..siinäpä niitä olikin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe