Syksy lähestyy

Anonyymi-ap

Kohta toukokuu. Sitten kolme kuukautta ja syksy, jolloin Aktiivimallin kakkosen piti loppua Satosen mukaan.

Onko kukaan kuullut, onko asiassa edistytty?

17

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tule juuri mitään muutoksia. Oli Satosen vaalipuheita vaan

      • Anonyymi

        "Saatanan tunarit!" (UKK)
        "Meillä on jo paikat täynnä katteettomia lupauksia ja mäet täynnä ristejä." (UKK.)

        Kokoomuksen paikka on oppositiossa, että saadaan Suomi kuntoon.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😍 ­N­­y­m­f­­­o­m­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Otetaan lisää velkaa että saadaan palkat maksettua ja rahat riittää kalliin systeemin pyörittämiseen..tämän uuden systeemin piti vähentää työttömyyttä mutta toisin kävi...sitten kun ei enää kouluteta työkkäriin niin talous alkaa nousta..vaan koulutetaan suoraan töihin ja. Yli 58 v sairaimmat eläkkeelle ,turha yrittää välisten kuntouttaa jos eivät itse halua .kuntoutus pitää järkeistää. ...?tähän systeemiin menee nyt miljardeja ihan hukkaa vuodessa.

      • Anonyymi

        Kyllä, Kela-terapiat tulisi pääsääntöisesti lyhentää vuoteen, rahat siirtää julkisen terveydenhuollon terapiatakuun varmistamiseksi ja riittävän henkilöstön palkkaamiseksi. Nopeasti hoitoon, jottei ongelmat kroonistu, kuukausien odottelu on kohtuutonta.

        Laajemmin käyttöön myös neuropsykiatrinen valmennus, lyhyempi koulutus / vähemmän kustannuksia yhteiskunnalle ja sopii tiettyihin ongelmiin terapiaa paremmin. Kolmen vuoden Kela-terapiaraja on keinotekoinen ja useinkaan terapeutit eivät lopeta terapiaa ennen kuin tuo 3 vuotta tulee täyteen. Onko todella tarpeen kaikille? Nyt rahat ohjautuvat terveimmille.

        Rahat, jotka säästyy, ohjataan vaikeimmin oireileville ja heidän (jatko)kuntoutuksensa järjestämiseen. Toiset hyötyvät myös pidemmästä ja intensiivisemmästä terapiasta. Kaikille ei sitä suoraan tulisi myöntää, mikä nyt käytäntönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Kela-terapiat tulisi pääsääntöisesti lyhentää vuoteen, rahat siirtää julkisen terveydenhuollon terapiatakuun varmistamiseksi ja riittävän henkilöstön palkkaamiseksi. Nopeasti hoitoon, jottei ongelmat kroonistu, kuukausien odottelu on kohtuutonta.

        Laajemmin käyttöön myös neuropsykiatrinen valmennus, lyhyempi koulutus / vähemmän kustannuksia yhteiskunnalle ja sopii tiettyihin ongelmiin terapiaa paremmin. Kolmen vuoden Kela-terapiaraja on keinotekoinen ja useinkaan terapeutit eivät lopeta terapiaa ennen kuin tuo 3 vuotta tulee täyteen. Onko todella tarpeen kaikille? Nyt rahat ohjautuvat terveimmille.

        Rahat, jotka säästyy, ohjataan vaikeimmin oireileville ja heidän (jatko)kuntoutuksensa järjestämiseen. Toiset hyötyvät myös pidemmästä ja intensiivisemmästä terapiasta. Kaikille ei sitä suoraan tulisi myöntää, mikä nyt käytäntönä.

        .suomessa on koulutus ongelma..suomessa koulutetaan liikaa työkkäriin jossa ongelmat alkaa kun ei saa työtä ja masentuu yksinäisyyteen....3 vuoden ammattikoulutus on osalle turhaa kun moni oppilas voisi kouluttautua työn ohella suoraan ammattiin....koulutusta pitää muuttaa niin että työt alkaa jo heti yläasteen jälkeen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .suomessa on koulutus ongelma..suomessa koulutetaan liikaa työkkäriin jossa ongelmat alkaa kun ei saa työtä ja masentuu yksinäisyyteen....3 vuoden ammattikoulutus on osalle turhaa kun moni oppilas voisi kouluttautua työn ohella suoraan ammattiin....koulutusta pitää muuttaa niin että työt alkaa jo heti yläasteen jälkeen..

        Tämä on ongelma. Koulutusrahat tulee kohdentaa aloille, joissa on töitä. Koulutuspaikkamääriä reilusti alaspäin, jos jonkun alan valmistuneita pitkään työttömänä tai pätkätöissä.

        Itse olen pohtinut myös tätä tuhannen tohtorin kouluttamista. Rahat on sysätty mm. aloille, josta juuri siirtynyt pois tutkijoita, kun ei ole töitä. Että löytyykö niitä töitä sitten kolmen vuoden päästä kaikille? Olen ehdottomasti lisäkoulutuksen kannalla, mutta mietin, että kohdentuiko nämäkään rahat oikein. Lisäksi kolmen vuoden kuluttua tuskin kaikki valmistuu. He siis kilpailevat sitten niistä apurahoista nyt opiskelevien tohtoriopiskelijoiden kanssa. Riittääkö niitä apurahoja kaikille vai jääkö osalta opinnot kesken tai viivästyy kohtuuttomasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ongelma. Koulutusrahat tulee kohdentaa aloille, joissa on töitä. Koulutuspaikkamääriä reilusti alaspäin, jos jonkun alan valmistuneita pitkään työttömänä tai pätkätöissä.

        Itse olen pohtinut myös tätä tuhannen tohtorin kouluttamista. Rahat on sysätty mm. aloille, josta juuri siirtynyt pois tutkijoita, kun ei ole töitä. Että löytyykö niitä töitä sitten kolmen vuoden päästä kaikille? Olen ehdottomasti lisäkoulutuksen kannalla, mutta mietin, että kohdentuiko nämäkään rahat oikein. Lisäksi kolmen vuoden kuluttua tuskin kaikki valmistuu. He siis kilpailevat sitten niistä apurahoista nyt opiskelevien tohtoriopiskelijoiden kanssa. Riittääkö niitä apurahoja kaikille vai jääkö osalta opinnot kesken tai viivästyy kohtuuttomasti?

        Esim Suomessa koulutetaan eri aloille ja vain murto-osalle tämä työ edes kelpaa tai kiinnostaa kunhan vaan saa työkkäriin paperit kuntoon että saa päivärahan.. alan työ ei kiinnosta sitten valmistumisen jälkeen paskan vertaa..80 luvulla työnvälity lähetti kirjeellä postissa työpaikan johon pitää hakea tai kysyä suoraan...nyt väkeä ajetaan. Vuokrafirman listoille jotta työkkäri pääsee eroon. Ongelmasta...


    • Anonyymi

      Tuota ei kysytty. Kysyttiin aktiviimallin loppumisesta.

    • Anonyymi

      Jos tuo aktiivimalli loppuu, niin mitä tilalle. Jotain paskaa kiristystä tietenkin. Aktiivimallissa on välillä ollut hankala löytää 4 paikkaa/kk mihin hakea. Siis sellaisia työpaikkoja missä oikeasti voisi toimia työntekijänä. Työnantajat eivät vastaa hakemuksiin, kuin automaattisähköpostilla. Ovat vissiin nekin kyrpiintynet turhien hakemusten tulvaan.

    • Anonyymi

      Juu, onneksi tuo hakemuspelleily loppuu syyskuussa.

      • Anonyymi

        Ei lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lopu.

        Loppuu 100 varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuu 100 varmasti.

        Ei lopu!


    • Anonyymi

      Eiköhön sieltä tule pakollinen osallistuminen Kanadan Maid tyyliseen ohjelmaan karenssin uhalla tietysti mutta mitä muuta voi odottaa kun vallassa on oikeistolainen hallitus, joka vihaa köyhiä

    • Anonyymi

      Toivottavasti pääsee nyt näihin ministeriöihin pikakoulutuksella. Työthän siellä ei lopu. Vähän niinkuin filippiinot hoiva-avustajiksi.

    • Anonyymi

      Kautta aikain näillä "työkkärin" työllistämisprojekteissa ei ole rikastuneet kuin konsultit ,se on jääny yleensä tulokseksi , mutta eihän meillä ole korruptiota , eihän....

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe