Onko olttava hyvä uimari....

Verkonpaino

Arvoisat laitesukeltajamestarit. Onko olta va varusttettu kuinkakin hyvällä uimataidolla, että voisi kokeilla laitesukellusta? (padi, discover scuba diving)

7

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uimataitoinen sukeltaja

      Kursseille uimataitovaatimus on "normaali uimataito", en nyt just muista tarkaan, mutta luulisin, ettei kurssin suoritus siitä ole kiinni.

      Itse asiassa uimataitoa ei sinänsä kovin paljoa sukeltamisessa tarvita, sillä taito ja tekniikka perustuu muuhun, mutta hyvä uimari on useinmiten sinut veden kanssa, ja se on kyllä ehdoton edellytys sukeltamiselle.
      Discoveriin voi mennä lähes kuka tahansa normaalin terveyden omaava henkilö.

      • raksu

        Etelän kursseilla ei uimataitoa kysellä. Enemmänkin tarvitaan sitä sukellustaitoa, eli kuinka siellä vedessä kannattaa liikkua...


      • Pitkään hengissä säilynyt
        raksu kirjoitti:

        Etelän kursseilla ei uimataitoa kysellä. Enemmänkin tarvitaan sitä sukellustaitoa, eli kuinka siellä vedessä kannattaa liikkua...

        Niin Toverit!!!!
        Kyllä hyvä uimataito,kuin kuntokin on tarkeää
        sukellettaessa.
        Nykyään väheksytään näitän tärkeitä ja jaloja taitoja,
        tärkeintä näyttää olevan"nopeasti veteen ja laitteilla"taidoista ja kunnosta viis???
        Kaikki kaupallistuu,ketään ei enää ole varaa jättää luokalleen,asiakan maksaa ja rahoille täytyy antaa vastinetta.Eli jostakin on tingittävä!!
        Kaikkihan on hyvin niin kauan kuin jotain yllättävää sattuu ja tapahtuu!!
        Silloin punnitaan näitä tärkeitä asioita joita ei saa rahalla.


    • uimataitoinen sukeltaja

      ...uimataito on tarpeen, mutta janisievinen ei tarvitse olla.
      Kurssilla tulee osata uida 200m jne, mikä on kait Suomessa "uimataitoisen" kriteeri. Samoin kellunta-, vapaasukellus- yms. taidot ovat selvyys. Itse en ainakaan ole mitään uimatekniikkakursseja käynyt, enkä ole sellaista taitoa koskaan sukeltaessa kaivannutkaan.

      • Pitkään hengissä säilynyt

        Niin,miettikää kaikki sukeltajat tätä!
        Itse olen nähnyt kahden sukeltajan kuoleman
        omilla kasivarsillani?
        Sitä en toivo kenellekkään muille.
        Mitä parempi fyysinen ja psyykkinen kunto,sitä paremmat Teidän selviytymisenne on äärimmäisissä sukellustilanteissa.
        Joten Treenatkaa kaikkea tulevaa varten ja ennakoikaa tulevia tilanteita.Jokatapauksessa
        miellyttäviä sukelluksia kaikille.


    • Jaska Kustavi

      Hyvä uimataito on edellytys turvalliselle sukeltamiselle.

      Heikko uimataito merkitsee lähes poikkeuksetta sitä, että poikkeustilanteessa paniikki iskee huomattavasti helpommin, ja panikoitunut sukeltaja on aina jopa hengenvaarassa.

      Veden kanssa pitää olla sinut ja viihtyä veden alla. Jos lapsena on tarpeeksi puljannut pinnan alla ilman laitteita, suhteen veteen luulisi olevan ok.

    • Jappe

      Kysymyksestäsi voisi päätellä, että uimataitosi ei ehkä ole ihan riittävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe