Alv korotus ei taaskaan vaikuta

Anonyymi-ap

Matkailuyrittäjien ALV:hin.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/f81b00e8-ef43-4db9-949b-161f296477c0

Ravintola alan alv on 14% ja majoitus alan alv on muistaakseni 11%.

Kaikkihan tuo tietää, että saavat niitä ALV vähennyksiä, kun tekevät remontteja ja muita hankintoja.

Hyvähän tuo on, että MATKAILU ALA elättää kaikki sekä pitää meidät terveinä!

Joku Holoman ämmän pääsee kohtaa hengestään, koska meni tekemään niitä AVI ja VALVIIRA ilmoituksia sekä viimisessä ilmoituksia vielä väitti, että YRITTÄVÄT TAPPAA KAIKKI!

Yhdenvertaisuuslain mukaan jos minä teen Ivalosta ilmoituksen alkuperäisenä ivalolaisena niin tuo vaikkuttaa kaikkiin,
Ruijan suomalaisena ja Turjanmeren maan turjakkeena OLEMINEN alkuperäisenä suomalaisena on vielä parempi, koska jos EI OLE MUITA kuin MINÄ niin MINÄ OLEN KUOLEMASSA SUKUPUUTTOON!

Sisko on Ruotsin suomalainen joka asuu Suomessa.
Ei velipojan tarvi tehdä mitään koska minä en häneltä kysele miten toimitaan vaan teen niin, kuin itse haluan.

Minun vanhemmat on sanoneet mulle, että meillä ei ole kotona tuollaisia edes opetettu mitä sinä olet oppinut.

Ei minua ole kukaan opettanut, koska jos olis niin hän joka opettaa olis itse hoitanut jo kaikki asiat aikoja sitten kuntoon!

10

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Konkurssi asiani ei liity kunnianloukkauksiin millään tavalla vaan kunnianloukkaus käräjät oli ihan eri käräjät!

      En kyllä konkurssiin enää voi mennä jos olen jo konkurssissa!
      Syytön minä siihen olen jos kunniansa loukanneet menee, koska minä tein 3 konkurssia yhdellä kertaa ja tuo ei pitäis olla edes mahdollista.
      Henkilökohtaisen konkurssi Inarin kunta huostas lapsetkin joiden avulla olisin saanut pidettyä kodin ja saanut taloudellista tukea sekä jatkanut työn tekoa.

      Ei kunta suostunut edes siihen, että he voi käydä minun kotona antamassa tukea sekä opettaa miten ÄITINÄ HUOLEHDIN OMISTA LAPSISTA.
      Ei auttanut vaikka vein tytön itse optikolle niin sai silmälasit, ei auttanut vaikka olin vienyt yhden lapsista lääkärille koska hänellä oli toisesta korvasta menny väliaikaisesti kuulo. Ei auttanut sekään, että Lasten psykiatriselle vaadin opettajien sekä sossun kuullen tutkimuksiin.

      En alkanut tappelemaan, koska kyllä Inarin kunnan päättäjät ymmärtää mikä on lasten ja yleensäkin perheiden edun sekä oikeuksien mukaan!
      He oli kaikki KORKEASTI KOULUTETTUJA ja Inarin kunnanhallitus/valtuusto oli heidät KUNTALAISTEN SUURELLA LUOTTAMUKSELLA SEKÄ TUELLA VALINNEET KYSEISIIN TYÖTEHTÄVIIN!

      Ei tuo minusta mukavaa ollut, mutta minkäs teet jos SIVISTYNEET ihmiset toimii noin.
      Sivistyslautakunnan hommia nuo oli.
      Ivalon ala-asteen rehtorina oli kunnanjohtaja KORHOSEN poika!
      Hyttisen Tapio oli ennen häntä ja hänen kanssa pysty sentään keskustelemaan asioista, mutta hän jäi eläkkeelle.
      Tuo Korhonen on yhtä hullu, kuin isänsä!
      Äitinsä oli sentään lääkäri ja oli minun oma lääkärikin pitkään. Ei hän minua pyytänyt heille siivoamaan vaan minun äidin.
      Korhonen on niin iso sekä leviä harteiden mies, että eihän me hänen äidin kanssa uskallettu tehdä edes poliisille ilmotusta ku sillä oli ne aseet siellä sängyn alla!
      Me oltas jääty heti kiinni ja Korhonen olis antanut äitilleen selekä koska oli pyytänyt meidät hänen luo siivoamaan!

      He muutti itse siihen taloon asumaan ja tilasivat siivouksen niin me mentiin ja siellähän ne KIVÄÄRIT oli sängyn alla niin, kuin aina!

      • Anonyymi

        Minulla omien hoitavien lääkäreiden kanssa hyvät suhteet.
        Minä kävin heillä siivoamassa, mutta minä en sairastellut siihen aikaan.
        Ei minun tarvinnut käydä lääkärissä, koska he kysäs onko vointi hyvä. Ei he kirjoittaneet reseptejä vaan sanovat : Varaa terveyskeskukseen aika niin saat ihonhoitoon uudet voiteet.

        Sitä en tiedä vaikka Korhonen olis pakottanut äitinsä kirjoittamaan lääkkeet, koska se on totta koulusta näitä lasu ilmoituksia alko tulemaan heti, kun KORHOSESTA tuli REHTORI!
        Rehtorin tehtävä on KUTSUA puhutteluun KURITON ÄITI sekä opettaja ja muu henkilökunta joka lapseen liittyy eikä tehdä suoraan LASTENSUOJELU ILMOTUKSIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla omien hoitavien lääkäreiden kanssa hyvät suhteet.
        Minä kävin heillä siivoamassa, mutta minä en sairastellut siihen aikaan.
        Ei minun tarvinnut käydä lääkärissä, koska he kysäs onko vointi hyvä. Ei he kirjoittaneet reseptejä vaan sanovat : Varaa terveyskeskukseen aika niin saat ihonhoitoon uudet voiteet.

        Sitä en tiedä vaikka Korhonen olis pakottanut äitinsä kirjoittamaan lääkkeet, koska se on totta koulusta näitä lasu ilmoituksia alko tulemaan heti, kun KORHOSESTA tuli REHTORI!
        Rehtorin tehtävä on KUTSUA puhutteluun KURITON ÄITI sekä opettaja ja muu henkilökunta joka lapseen liittyy eikä tehdä suoraan LASTENSUOJELU ILMOTUKSIA!

        Koululle piti ilmoittaa lapsen toinen vanhempi.
        Vanhimman tytön isän uusi vaimo halus olla mukana tytön koulun tapahtumissa ja minä olin tuo joka ehdotti tytölle, että : Kysy jos isäs vaimo lähtee sinun kanssa, koska en pysty lähtemään yksin näiden pienempien kanssa.
        Minulla oli kotona 1 ja 4 vuotiaat vipeltäjät joiden kanssa en olis voinut edes kahvia juoda rauhassa, koska nämä 3 lasta oli kaikki samanlaisia.
        Jos vanhin tyttö esiintyy kavereiden kanssa jotka pienemmät tuntee ja he on meillä kotona jo esiintyneet sekä tehneet yhdessä asioita.

        Minä sanoin isommille, että : Kyllä pienemmät pitää ottaa myös mukaan leikkeihin.
        Kyllä nyt järki sanoo tyhmemmälläkin äidillä, että jos isommat esiintyy niin pienemmät lähtee isompien perään ja minä äitinä perässä.
        He olis pilanneet koko esityksen ja minä olisin kävellyt ulos 1 ja 4 vuotias kainalossa jotka olis huutaneet ja minä olisin vihasesti sanonut : VITTU NYT TURVAT KIINNI, KOSKA ME LÄHETÄÄN KOTIA!

        Minun 3 nuorinta lasta kulki melkeen joka paikassa mukana pienestä pitäen ja he osaa käyttäytyä, mutta kyllä he osaa myös PERSEILLÄKIN jos jotain ovat päättäneet.

        Espoossa asuttiin ja mentiin vanhimman tytön kanssa kauppaan lauantaina niin, kuin kaupungissa on tapana.
        Jotain kattelin hyllystä ja kuulin, että joku lapsi iloisesti juttelee jonku naisen kanssa ja sanoo : Minun äitillä on tuommosia kotona.
        Minä olin sanonut tytölleni joka oli 3v, että saa valikoida lauantai karkit itse ja näytin missä nuo hyllyt on.
        Lapsi jutteli toisella suunnalla olevalla hyllyllä.
        Minä kurkkasin, että minkä näköinen tuo lapsi on joka noin rohkeasti juttelee vieraalle ihmiselle kaupassa!
        En meinannut uskoa silmiäni, kun näin omani seisovan siellä ja kertovat mitä terveyssiteitä hänen äiti käyttää.
        Tytöillä on molemmilla pitkät etunimet, koska minä sanon koko etunimen äänen painolla joka viestii suoraan ” Perkeleen penikka nyt pois sieltä!”
        Sanoin tytön etunimen sekä perään : Etkö halunnukkaan lauantai karkkia?
        Nainen reagoi siihen miten sanoin tytön nimen ja hän sano tytölle : Sinulla on hyvin kaunis nimi.

        Tuota tyttö äitinsä siunas koko ikänsä ja hän sai perinteisen Ruijan suomalaisen kulttuurin mukaan kaikki KAUNIIT nimet joita äitinsä sai aikoinaan myös!
        Äitinsä sai vielä selekä saunankin joten HÄNEN OIKEUDET TURVATTIIN TULEVAA VARTEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koululle piti ilmoittaa lapsen toinen vanhempi.
        Vanhimman tytön isän uusi vaimo halus olla mukana tytön koulun tapahtumissa ja minä olin tuo joka ehdotti tytölle, että : Kysy jos isäs vaimo lähtee sinun kanssa, koska en pysty lähtemään yksin näiden pienempien kanssa.
        Minulla oli kotona 1 ja 4 vuotiaat vipeltäjät joiden kanssa en olis voinut edes kahvia juoda rauhassa, koska nämä 3 lasta oli kaikki samanlaisia.
        Jos vanhin tyttö esiintyy kavereiden kanssa jotka pienemmät tuntee ja he on meillä kotona jo esiintyneet sekä tehneet yhdessä asioita.

        Minä sanoin isommille, että : Kyllä pienemmät pitää ottaa myös mukaan leikkeihin.
        Kyllä nyt järki sanoo tyhmemmälläkin äidillä, että jos isommat esiintyy niin pienemmät lähtee isompien perään ja minä äitinä perässä.
        He olis pilanneet koko esityksen ja minä olisin kävellyt ulos 1 ja 4 vuotias kainalossa jotka olis huutaneet ja minä olisin vihasesti sanonut : VITTU NYT TURVAT KIINNI, KOSKA ME LÄHETÄÄN KOTIA!

        Minun 3 nuorinta lasta kulki melkeen joka paikassa mukana pienestä pitäen ja he osaa käyttäytyä, mutta kyllä he osaa myös PERSEILLÄKIN jos jotain ovat päättäneet.

        Espoossa asuttiin ja mentiin vanhimman tytön kanssa kauppaan lauantaina niin, kuin kaupungissa on tapana.
        Jotain kattelin hyllystä ja kuulin, että joku lapsi iloisesti juttelee jonku naisen kanssa ja sanoo : Minun äitillä on tuommosia kotona.
        Minä olin sanonut tytölleni joka oli 3v, että saa valikoida lauantai karkit itse ja näytin missä nuo hyllyt on.
        Lapsi jutteli toisella suunnalla olevalla hyllyllä.
        Minä kurkkasin, että minkä näköinen tuo lapsi on joka noin rohkeasti juttelee vieraalle ihmiselle kaupassa!
        En meinannut uskoa silmiäni, kun näin omani seisovan siellä ja kertovat mitä terveyssiteitä hänen äiti käyttää.
        Tytöillä on molemmilla pitkät etunimet, koska minä sanon koko etunimen äänen painolla joka viestii suoraan ” Perkeleen penikka nyt pois sieltä!”
        Sanoin tytön etunimen sekä perään : Etkö halunnukkaan lauantai karkkia?
        Nainen reagoi siihen miten sanoin tytön nimen ja hän sano tytölle : Sinulla on hyvin kaunis nimi.

        Tuota tyttö äitinsä siunas koko ikänsä ja hän sai perinteisen Ruijan suomalaisen kulttuurin mukaan kaikki KAUNIIT nimet joita äitinsä sai aikoinaan myös!
        Äitinsä sai vielä selekä saunankin joten HÄNEN OIKEUDET TURVATTIIN TULEVAA VARTEN!

        Ei minun lapset missään nimessä tyhmiä olleet vaan he oli hyvin kekseliäitä ja luovia, kun piti kiertää kiellot.

        Sääntö et saa, kuin 3 kirjaa lainata kumottiin hyvin äkkiä!
        3 kirjaa lainasin vain ja nämä loput lainasin pikku siskolle.
        Minä sanoin : Eihän siskos osaa edes lukea.
        Vastaus oli : Toin 100 magnustia kirjan jossa lasketaan.
        5vuotias istu sohvalla laskemassa, kun 8vuotias luki itse kirjaa.
        Kyllä hän laski 100 ja minä sanoin vielä : Yksitoista on KYMMENTOISTA.
        Laski ihan oikein ja tuon jälkeen kiinnostui kirjaimista ja en suostunut opettamaan lukemaan vaan sanoin : Pitää opetella itse jos ei jaksa odottaa että koulussa opetetaan.
        G kirjain on ainut kirjain jota 5vuotias, että : Mikä tämä kirjain on?
        Oli kirjoittanut G paperille ja oli niin kauniilla kaunolla kirjoittanut G, että minäki jouduin miettimään onko kyseessä G vai pieni Q koska nuo muistuttaa toisiaan pieninä kirjaimina.
        Minä kirjoitin paperille samat kirjaimet sekä sanoin : Mikä se näistä on?
        G oli, mutta oli ihmeissään koska ei ollut koskaan edes kuullut KUU kirjaimesta.

        En jatkanut aihetta enää, koska Q kautta oltas oltu risuissa. 5 vuotias olis luonnollisesti kysynyt missä sanoissa Q käytetään ja olisin sanonut Gunvor Qvistin nimessä ja hän on suomeksi Rouva Risu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun lapset missään nimessä tyhmiä olleet vaan he oli hyvin kekseliäitä ja luovia, kun piti kiertää kiellot.

        Sääntö et saa, kuin 3 kirjaa lainata kumottiin hyvin äkkiä!
        3 kirjaa lainasin vain ja nämä loput lainasin pikku siskolle.
        Minä sanoin : Eihän siskos osaa edes lukea.
        Vastaus oli : Toin 100 magnustia kirjan jossa lasketaan.
        5vuotias istu sohvalla laskemassa, kun 8vuotias luki itse kirjaa.
        Kyllä hän laski 100 ja minä sanoin vielä : Yksitoista on KYMMENTOISTA.
        Laski ihan oikein ja tuon jälkeen kiinnostui kirjaimista ja en suostunut opettamaan lukemaan vaan sanoin : Pitää opetella itse jos ei jaksa odottaa että koulussa opetetaan.
        G kirjain on ainut kirjain jota 5vuotias, että : Mikä tämä kirjain on?
        Oli kirjoittanut G paperille ja oli niin kauniilla kaunolla kirjoittanut G, että minäki jouduin miettimään onko kyseessä G vai pieni Q koska nuo muistuttaa toisiaan pieninä kirjaimina.
        Minä kirjoitin paperille samat kirjaimet sekä sanoin : Mikä se näistä on?
        G oli, mutta oli ihmeissään koska ei ollut koskaan edes kuullut KUU kirjaimesta.

        En jatkanut aihetta enää, koska Q kautta oltas oltu risuissa. 5 vuotias olis luonnollisesti kysynyt missä sanoissa Q käytetään ja olisin sanonut Gunvor Qvistin nimessä ja hän on suomeksi Rouva Risu!

        Eihän Sivistysjohtaja Korhonen muille ole tehnyt mitään vaan toiset on tehneet LAUTAKUNNISSA päätöksiä!

        En minä ollut kertonut kelleen, että käyn hänen luona siivoamassa enkä ollut kertonut myös sitäkään, että siivoosin jo hänen äidille ennen häntä!

        Johtajat vain hyväksyy LAUTAKUNTIEN PÄÄTÖKSET, koska ei voi sanoa : Tuo äiti on käynyt minun sekä äitini kotona siivoamassa ja minun äiti on sentään lääkäri joten kyllä hän olis tuon passittanut mielisairaalaan jo aikoja sitten eikä päästänyt meille kotia siivoamaan!

        Siivous työ on nimittäin toisella nimellä julkista nöyryyttämistä, kaltoinkohtelua sekä syrjintää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Sivistysjohtaja Korhonen muille ole tehnyt mitään vaan toiset on tehneet LAUTAKUNNISSA päätöksiä!

        En minä ollut kertonut kelleen, että käyn hänen luona siivoamassa enkä ollut kertonut myös sitäkään, että siivoosin jo hänen äidille ennen häntä!

        Johtajat vain hyväksyy LAUTAKUNTIEN PÄÄTÖKSET, koska ei voi sanoa : Tuo äiti on käynyt minun sekä äitini kotona siivoamassa ja minun äiti on sentään lääkäri joten kyllä hän olis tuon passittanut mielisairaalaan jo aikoja sitten eikä päästänyt meille kotia siivoamaan!

        Siivous työ on nimittäin toisella nimellä julkista nöyryyttämistä, kaltoinkohtelua sekä syrjintää!

        Inarin kunnassa kyllä SIVISTYSLAUTAKUNTA on SIVISTYNYTTÄ.
        Edes heitä ei ole huolestuttanut Inarin kunnan terveys sekä turvallisuus puutteet!
        Heistä on sivistynyttä, terveellistä sekä turvallista, kun Inarin kunnan lapset kulkee kouluun vielä vuonna 2024 yli 20 kilometrin päässä olevaan kouluun.

        Sivistyneessä kunnassa ei voi olla enää koulumatka yli 10 kilometriä ja ei varsinkaan jos terveys sekä turvallisuus asiat näin huonosti hoidettu niin, kuin Inarin kunnassa on!

        Taksi- sekä bussikuskit laitetaan vastuuseen lasten turvallisuudesta ja jos sattuu niin KUSKIT ISTUU VANKILASSA lopun ikäänsä, koska tässä kunnassa ei kukaan pysty puolustautumaan vaikka lapset on omien vanhempiensa vastuulla ja heillä ei kiinnosta edes omien lasten terveys ja turvallisuus asiat!

        Minä vein lapset kouluun autolla Ivalossa sekä Inarissa ja hain heidät myös.
        Ylä-asteelle kävelivät Ivalossa, koska asuttiin koulun vieressä.
        Ala-asteelta minun lapset käveli mummolaan ja ukki toi kotia samalla, kun meni itselle Peuravuonon sahalle töihin. Isäni oli loppuajan päivystävänä vartijana eli teki iltavuoroa. Minun lapset sekä velipoika on olleet yksi suurimpia syitä miksi hän oli tuohon tehtävään siirtynyt.
        Hän oli myös vapolaisten ammattiliiton edustaja joten hän pysty tuossa tehtävässä myös hoitamaan ammattiliiton asioita.
        Minun isäni sanonut minulle, kun olin yksin lasten kanssa : Lapset tuodaan tänne yöksi niin minä vein aamulla hoitoon sekä laitan tästä heidät kouluun.
        Syy oli se, että hän ei halunnut että lapset REVITÄÄN KESKEN UNIEN SÄNGYSTÄ ja viedään hoitoon, kun itse lähetään töihin.
        Äidin puolen vaari on tuo joka oli sanonut minun vanhemmille, että : Tytöt tuotte meille jo illalla niin saa nukkua rauhassa.
        Vaari on mennyt minun kanssa illalla klo 19.00 nukkumaan ja hän ei ole noussu ylös sängystä ennen, kuin minä olen aamulla herännyt.
        Minä olen nukkunut vauvasta asti kello ympäri eli 12tuntia vähintään. Minun vaarilla oli sydänvika ja tuo minun nukkumis rytmi on ollut hyväksi hänen sydämelle ja minun avulla hän on saanut sanottua : Pitää olla hiljaa, koska me mennään tytön kanssa nukkumaan.
        Minä aloin väsyneenä piruamaan sekä sinnittelemään ja ei edes omat vanhemmat jaksaneet tuota.

        Äidin kanssa meillä on hyvät välit, koska hänen isä on kasvattanut meitä molempia pienestä pitäen.
        Minun isä on joutunut isänä kasvamaan minun mieleiseksi, koska minä olen enemmän vähemmistöä ollut mitä he on yhdessä vanhempina.
        Siskoni syntyi Ruotsin suomalaisena eli hän oli enemmistöä Ruotsia ja syrji suoraan minua sekä vanhempiani.
        Hän syrjii myös Suomessa, koska Suomeen muutti takaisin paljon Ruotsista ja heillä on Ruotsissa syntyneitä Ruotsin suomalaisia lapsia.
        Minä olen Ruijan suomalainen joka on syntynyt Inarin kunnassa, koska suvut on tuotu Suomeen osa Saksan armeijan määräyksestä ja osa sotavankeudesta vapautettuina.

        Tuskin ovat edes suunnitelleet, koska tuohon aikaan vanhemmat ovat voineet vielä määrätä jopa kihlat purkamaan.
        Isäni oli ollut myös äidin isällä savotalla töissä, mutta hänellä oli myös muita joten ei hän ole renkejä valinnut sen mukaan, että löytää tyttärilleen aviopuolisot.
        Jos olis niin minun invaliidi täti olis mennyt opiskelu aikaisen sulhasensa kanssa naimisiin eikä saamelaisen kanssa jonka kanssa hän meni naimisiin.

        Täti oli etelä Suomessa opiskelemassa ja hän kirjoitteli sulhasensa kanssa, kun hän oli palannut Kaamaseen takaisin.
        Hän oli pyytänyt toisen tädin miestä hakemaan postin Utsjoen tien reunasta autolla, koska sinne oli noin 1km matkaa. Hän ei ollut voinut hakea niin invaliidi tätini oli kävelly sauvojen kanssa sinne sekä takaisin.
        Hänellä oli jalat halvaantuneet lapsena.
        Tätin mies kävelly sen jälkeen ja tarkistanut, että oliko täti varmasti itse kävellyt tuon matkan.
        Tätin mies kerto itse tuon ja sano : Oli vielä käynyt paskallaki puun takana!
        Hänen vaimo oli myös puoliksi Ruijan suomalainen, mutta heidän lapset 1/4 ja yksi heistä on Ruotsin suomalainen.
        Tuo kirjeenvaihto oli oudosti kuulemma loppunut tuon jälkeen. Tätihän ei tietenkään laiskana invaliidinä viittiny joka päivä sinne postilaatikolle kävellä sauvojen kanssa hakemaan TERVE JALKAISILLE postia!

        Täti oli päässy Kaamasen postiin töihin ja hoiteli puhelinvaihdetta siinä sivussa. Hän asu siellä kylällä.
        Toinen sisko asu miehensä mummolassa ja heillä pieniä lapsia. Täti oli soittanut vanhempiensa luo ja minun äiti jos vastannut puhelimeen niin hän kysynyt : Onko äiti tai isä kotona?
        Jos eivät ole olleet niin invaliidi tätini on sanonut minun äidille : Ota pyörä ja polje tänne minun luo niin minä otan aikaa kauanko menee!
        Äiti on tehny noin ja toinen sisko on miehensä kanssa jäänyt ilman lasten vahtia!

        Ei mekään olla KÄRÄJÖITY vaikka aihetta olis ollut!
        Tätini mies on Kittilästä syntyjään ja ei ole ikinä kunnioittanut eikä arvostanut vaimonsa perhettä eikä paljon muitakaan.
        Ruotsissa asuu ja tuskin on edes palaamassa Suomeen takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inarin kunnassa kyllä SIVISTYSLAUTAKUNTA on SIVISTYNYTTÄ.
        Edes heitä ei ole huolestuttanut Inarin kunnan terveys sekä turvallisuus puutteet!
        Heistä on sivistynyttä, terveellistä sekä turvallista, kun Inarin kunnan lapset kulkee kouluun vielä vuonna 2024 yli 20 kilometrin päässä olevaan kouluun.

        Sivistyneessä kunnassa ei voi olla enää koulumatka yli 10 kilometriä ja ei varsinkaan jos terveys sekä turvallisuus asiat näin huonosti hoidettu niin, kuin Inarin kunnassa on!

        Taksi- sekä bussikuskit laitetaan vastuuseen lasten turvallisuudesta ja jos sattuu niin KUSKIT ISTUU VANKILASSA lopun ikäänsä, koska tässä kunnassa ei kukaan pysty puolustautumaan vaikka lapset on omien vanhempiensa vastuulla ja heillä ei kiinnosta edes omien lasten terveys ja turvallisuus asiat!

        Minä vein lapset kouluun autolla Ivalossa sekä Inarissa ja hain heidät myös.
        Ylä-asteelle kävelivät Ivalossa, koska asuttiin koulun vieressä.
        Ala-asteelta minun lapset käveli mummolaan ja ukki toi kotia samalla, kun meni itselle Peuravuonon sahalle töihin. Isäni oli loppuajan päivystävänä vartijana eli teki iltavuoroa. Minun lapset sekä velipoika on olleet yksi suurimpia syitä miksi hän oli tuohon tehtävään siirtynyt.
        Hän oli myös vapolaisten ammattiliiton edustaja joten hän pysty tuossa tehtävässä myös hoitamaan ammattiliiton asioita.
        Minun isäni sanonut minulle, kun olin yksin lasten kanssa : Lapset tuodaan tänne yöksi niin minä vein aamulla hoitoon sekä laitan tästä heidät kouluun.
        Syy oli se, että hän ei halunnut että lapset REVITÄÄN KESKEN UNIEN SÄNGYSTÄ ja viedään hoitoon, kun itse lähetään töihin.
        Äidin puolen vaari on tuo joka oli sanonut minun vanhemmille, että : Tytöt tuotte meille jo illalla niin saa nukkua rauhassa.
        Vaari on mennyt minun kanssa illalla klo 19.00 nukkumaan ja hän ei ole noussu ylös sängystä ennen, kuin minä olen aamulla herännyt.
        Minä olen nukkunut vauvasta asti kello ympäri eli 12tuntia vähintään. Minun vaarilla oli sydänvika ja tuo minun nukkumis rytmi on ollut hyväksi hänen sydämelle ja minun avulla hän on saanut sanottua : Pitää olla hiljaa, koska me mennään tytön kanssa nukkumaan.
        Minä aloin väsyneenä piruamaan sekä sinnittelemään ja ei edes omat vanhemmat jaksaneet tuota.

        Äidin kanssa meillä on hyvät välit, koska hänen isä on kasvattanut meitä molempia pienestä pitäen.
        Minun isä on joutunut isänä kasvamaan minun mieleiseksi, koska minä olen enemmän vähemmistöä ollut mitä he on yhdessä vanhempina.
        Siskoni syntyi Ruotsin suomalaisena eli hän oli enemmistöä Ruotsia ja syrji suoraan minua sekä vanhempiani.
        Hän syrjii myös Suomessa, koska Suomeen muutti takaisin paljon Ruotsista ja heillä on Ruotsissa syntyneitä Ruotsin suomalaisia lapsia.
        Minä olen Ruijan suomalainen joka on syntynyt Inarin kunnassa, koska suvut on tuotu Suomeen osa Saksan armeijan määräyksestä ja osa sotavankeudesta vapautettuina.

        Tuskin ovat edes suunnitelleet, koska tuohon aikaan vanhemmat ovat voineet vielä määrätä jopa kihlat purkamaan.
        Isäni oli ollut myös äidin isällä savotalla töissä, mutta hänellä oli myös muita joten ei hän ole renkejä valinnut sen mukaan, että löytää tyttärilleen aviopuolisot.
        Jos olis niin minun invaliidi täti olis mennyt opiskelu aikaisen sulhasensa kanssa naimisiin eikä saamelaisen kanssa jonka kanssa hän meni naimisiin.

        Täti oli etelä Suomessa opiskelemassa ja hän kirjoitteli sulhasensa kanssa, kun hän oli palannut Kaamaseen takaisin.
        Hän oli pyytänyt toisen tädin miestä hakemaan postin Utsjoen tien reunasta autolla, koska sinne oli noin 1km matkaa. Hän ei ollut voinut hakea niin invaliidi tätini oli kävelly sauvojen kanssa sinne sekä takaisin.
        Hänellä oli jalat halvaantuneet lapsena.
        Tätin mies kävelly sen jälkeen ja tarkistanut, että oliko täti varmasti itse kävellyt tuon matkan.
        Tätin mies kerto itse tuon ja sano : Oli vielä käynyt paskallaki puun takana!
        Hänen vaimo oli myös puoliksi Ruijan suomalainen, mutta heidän lapset 1/4 ja yksi heistä on Ruotsin suomalainen.
        Tuo kirjeenvaihto oli oudosti kuulemma loppunut tuon jälkeen. Tätihän ei tietenkään laiskana invaliidinä viittiny joka päivä sinne postilaatikolle kävellä sauvojen kanssa hakemaan TERVE JALKAISILLE postia!

        Täti oli päässy Kaamasen postiin töihin ja hoiteli puhelinvaihdetta siinä sivussa. Hän asu siellä kylällä.
        Toinen sisko asu miehensä mummolassa ja heillä pieniä lapsia. Täti oli soittanut vanhempiensa luo ja minun äiti jos vastannut puhelimeen niin hän kysynyt : Onko äiti tai isä kotona?
        Jos eivät ole olleet niin invaliidi tätini on sanonut minun äidille : Ota pyörä ja polje tänne minun luo niin minä otan aikaa kauanko menee!
        Äiti on tehny noin ja toinen sisko on miehensä kanssa jäänyt ilman lasten vahtia!

        Ei mekään olla KÄRÄJÖITY vaikka aihetta olis ollut!
        Tätini mies on Kittilästä syntyjään ja ei ole ikinä kunnioittanut eikä arvostanut vaimonsa perhettä eikä paljon muitakaan.
        Ruotsissa asuu ja tuskin on edes palaamassa Suomeen takaisin.

        Tätini mies harrasti suvun sisäistä syrjintää, koska meidän suku oli lähtenyt Kittilästä Ruijanmaalle.
        Minä olen yhdenvertainen mummoni kanssa jota hänen oma vävy syrji ja edes appi-ukko ei pystynyt pitämään vaimonsa eikä perheensä puolia tuohon aikaan!

        Tätini kuoli ja hän mies sano minulle, kun käytiin ja sai tietää että minusta tuli vanhempi panostaja : Nosta se tätis laukku tuohon eteiseen niin otan sen siitä mukaan, koska lähin hoivakotiin asumaan!
        Nostin sen ja hän muutti hoivakotiin ja ei hän hoivakodista enää pois pääse!

        Tätini laukkussa oli vuodevaatteet ja hän oli halunnut käyttää omia ja mies otti nuo käyttöön.
        Hän on toiminut Suomen edun mukaan, mutta hän on voinut myös vaihtaa Ruotsin kansalaisuuden koska teko ei kaunis vaan törkeä, koska kohdistuu vähemmistöön joka ei ole voinut vaikuttaa omiin asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätini mies harrasti suvun sisäistä syrjintää, koska meidän suku oli lähtenyt Kittilästä Ruijanmaalle.
        Minä olen yhdenvertainen mummoni kanssa jota hänen oma vävy syrji ja edes appi-ukko ei pystynyt pitämään vaimonsa eikä perheensä puolia tuohon aikaan!

        Tätini kuoli ja hän mies sano minulle, kun käytiin ja sai tietää että minusta tuli vanhempi panostaja : Nosta se tätis laukku tuohon eteiseen niin otan sen siitä mukaan, koska lähin hoivakotiin asumaan!
        Nostin sen ja hän muutti hoivakotiin ja ei hän hoivakodista enää pois pääse!

        Tätini laukkussa oli vuodevaatteet ja hän oli halunnut käyttää omia ja mies otti nuo käyttöön.
        Hän on toiminut Suomen edun mukaan, mutta hän on voinut myös vaihtaa Ruotsin kansalaisuuden koska teko ei kaunis vaan törkeä, koska kohdistuu vähemmistöön joka ei ole voinut vaikuttaa omiin asioihin.

        Suomessa saa ADOPTOIDA AIKUSIA ihmisiä jos iän puolesta voi olla heidän äiti!

        Äitinä saa itse päättää keiden ADOPTIO ÄITI HALUAA OLLA!


    • Anonyymi

      Akupunktiota ei saa ivalon terveyskeskuksesta.

    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      😋 K­­u­­­u­m­­a­­­t­­­ ­­­t­­­y­­t­­­ö­­­t­­ ­­­o­­­d­o­­­t­­­t­­a­­v­­­­a­­t­­ ­­s­­i­n­u­­­a­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18368430

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe