Ryhtyisinköhän työnhakijaksi?

Anonyymi-ap

Olen osatyökyvyttömyys eläkkeellä. Töissäni en kyennyt jatkamaan, mutta eläkeyhtiö Varman poppamies oli sitä mieltä, että kyllä sitä jotain voi tehdä. Ainakin vähän.

Osaeläkkeeni takia en saa edes soviteltua työttömyysrahaa. En saisi edes sitä 9€/pvä, mikäli menisin kaupungin työpajalle.

Turhaan siis olin edes työnhakijana, jos pitäisi itse maksaa siitä, että "pääsen" työpajalle leikkimään.

Nyt voisin huvikseen ja Orpon työllisyys tavoitteet mielessäni ryhtyä uudelleen työnhakijaksi.

En tietenkään mihinkään koskaan pääsisi/menisi. Mutta olisi ainakin yksi työtön lisää. 🤣

13

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mietin, miten suuri osatyökyvyttömyyseläkkeesi on, kun edes ansiosidonnainen sairauspäivärahakauden jälkeen ei kannattanut, tai niin ymmärsin.

      Kun saa osatyökyvyttömyyseläkettä työeläkeyhtiöstä, voi tienata tietyn määrän, joka on suhteellisen korkea summa, ilman että osatyökyvyttömyyseläke laskee. On siis taloudellisesti todella järkevää tehdä lisää töitä, sillä osatyökyvyttömyyseläke säilyy pohjalla vaikka työ olisikin lyhytaikainen tai pätkätöitä olisi useita putkeen. Se, että kokee, ettei pysty töihin onkin toinen asia ja jos näin on, ei tietenkään työkyvyttömänä kuulu mennä töihin.

      Se, haluaako olla työkkärin kirjoilla onkin toinen asia. Eivät kaikki tarvitse TE-toimistoa ja sen palveluja työllistyäkseen.

      • Anonyymi

        Mietin, miksei tätä muuteta siten, että Kelastakin saisi osatyökyvyttömyyseläkettä. Mahdollistaisi paremman polun työelämään. Jos osatyökyvyttömyyseläkkeen tulorajat olisivat suuremmat tai esim. 2x niin suuret kuin kokoaikaeläkkeellä, niin voisi ottaa vastaan järkevän määrän töitä ilman huolta, että kaikki tuet katkeaa. Toisi varmasti myös kustannussäästöjä, kun osa eläkeläisistä palaisi töihin ja osa voisi siirtyä osatyökyvyttömyyseläkkeelle täyden työkyvyttömyyseläkkeen sijaan. Toki se voisi vaikuttaa myös eläkeläisten määrän lisääntymisenä, mutta nyt osa työkyvyttömistä on työttömyysetuudella, eli siinä mielessä ei vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin, miksei tätä muuteta siten, että Kelastakin saisi osatyökyvyttömyyseläkettä. Mahdollistaisi paremman polun työelämään. Jos osatyökyvyttömyyseläkkeen tulorajat olisivat suuremmat tai esim. 2x niin suuret kuin kokoaikaeläkkeellä, niin voisi ottaa vastaan järkevän määrän töitä ilman huolta, että kaikki tuet katkeaa. Toisi varmasti myös kustannussäästöjä, kun osa eläkeläisistä palaisi töihin ja osa voisi siirtyä osatyökyvyttömyyseläkkeelle täyden työkyvyttömyyseläkkeen sijaan. Toki se voisi vaikuttaa myös eläkeläisten määrän lisääntymisenä, mutta nyt osa työkyvyttömistä on työttömyysetuudella, eli siinä mielessä ei vaikutusta.

        Jos joku miettii, että on pieni raha, voi olla. Mutta on parempi kuin ei mitään. Nykyisen kansaneläkkeen tuloraja on niin pieni, ettei sillä voi tienata kuin alle 1000 euroa kuussa. Koitapa etsiä sellaista työnantajaa, joka suostuu tällaiseen prosenttiin. Monessa paikassa tarkoittaa 30% työsuhdetta. Ei siinä ole edes mitään skaalausvaraa.


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      joo itekki teen vaan pimeesti

      mut hyvä olla työttömänä työnhakijana

      on yksi lisää niitä työttömiä listalla

    • Anonyymi

      Olen itsekkin osatyökyvyttömyys eläkkeellä ja hain täyttä eläkettä mutta tuli hylsy.
      Tosin ymmärrän perusteet, jos ihan oikein ajattelen niin kyllä työkykyä on sen verran että jotakin pustyy tekemään.
      No ei mitään, odotan vielä 10kk ja saan kelapäivät nollattua ja taasen vuoden sairauslomalla, sen jälkeen olenkin jo yli 60v jolloin katsotaan kykenenkö tekemään omaa ammattini töitä, no en kykene ja silloin pitäisi irrota eläke.

      • Anonyymi

        Tää on ihan järkyttävää rumbaa kanssa, kun sairauspäivärahan ja eläkkeen myöntämisedellytykset on erilaiset. Näin voit olla oikeutettu sairauspäivärahaan muttet eläkkeeseen. Ja sairauspäivärahaa voi saada vaan 300 päivää putkeen, jonka jälkeen pitää olla vuosi ilman sairauspäivärahaa, jos eläkehakemus ei mene läpi. Siinä sitten haetaan työkkärin tukea vuodeksi ja uusi eläkehakemus. Tääkin on jännä, että sen jälkeen eläkkeelle pääsy on haastavampaa, eli kun ei ole töitä, on vaikeampi saada eläkettä läpi. No nämä ihmiset ovat sitten kuitenkin työkyvyttöminä työkkärissä.

        Tiedän tapauksen, jossa neuvottiin, ettei eläkepäätöksestä kannata edes valittaa, koska valitus kestää niin kauan, että vaan uutta eläkehakua seuraavan kuun alusta ja uutta lausuntoa lääkäriltä sitä varten. Kuinkakohan paljon näitäkin ihmisiä on ja mikä aika menee lausuntoja kirjoitettaessa.

        Tilanteesi on siinä mielessä erilainen, että kerrot olevasi osittaisessa työkunnossa.


    • Anonyymi

      osatyökykyinen voi jossan muussa työssä ja ammatissa pärjätä oikein hyvin.
      Koulutus ja ammatinvaihto. Tosin jos aiemmat koulupohjat ovat heikkoja niin kouluttautuminen siisteihin sisähommiin voi olla kivikkoinen tie. Jopa mahdoton.

    • Anonyymi

      Mulle tarjosivat myös tuota osaeläkettä ja työpajahommia,kieltäydyin!ja olen nyt täysipäiväinen työhaluttomuuseläkelläinen!😝

    • Anonyymi

      Itse sain long covidiin vakavasti 2020 eikä siihenkään saanut apua ja selkä ollut vammautunut jo 5 vuotta , enkä ole ess pääsyt osatyökyvyttömyyseläkkeelle kun ei ollut ess vara mennä ammatillisen kelan kuntoutuksen. Nyt ne halua minut laitta sairaana 9 eur päivä kuntouttavan työtoiminnan. Olen ulkomaalainen ja kela täti ja kuntakokeilu täti vähättelee minun sairautta koska minä pyöräilen sähköpyörällä. Pistää niin vihaiseksi tällaiset ihmiset, ei voi muuta toivoa kun long covidi jyllä yli ja ne itse vammautu ja jää ilman apua.

    • Anonyymi

      Pientä mukavaa tekemistä hyvällä paikalla...


      Lähetä hakemus, työnäytteet ja cv:si palkkatoivomuksineen ja suosittelijoineen osoitteeseen info@kokoomus

    • Anonyymi

      eihän työtä hakiessansa tarvitse olla TE-toimiston asiakkaana.
      Työtä kun saa hakea omissa nimissänsä niin usein kuin intoa riittää.

    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      🔞 K­­­u­­­u­­­m­­­a­­t­­ ­t­y­t­­­ö­t­­ ­­­o­­­d­o­­t­­­t­a­v­­­­a­t­­­ ­­­s­­­i­n­u­­­a­­­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18368745

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe