Nyt hallitus on arvioinut viisaudessaan, että heitä voi aktivoida ottamalla erinäisiä tukia pois, jotta työ alkaisi maistua herkulta.
Samalla myös kannustetaan jatkamaan työntekoa eläkeiän alarajasta reilusti ylemmäksi ja mieluiten hautaan saakka?...
Olen 63v eli pitääkö olla huolissaan ettei saa työtä?
Kuinka moni 63v ikäinen on saanut työpaikan oikealla palkalla?
6
138
Vastaukset
- Anonyymi
Ikärasismi mainittu.
Moni 70- vuotias eläkeläinen käy koko ajan tienaanassa eläkkeensä kylkeen sijaisuuksia tekemässä vaikka ammattitaito on keskiajalta.- Anonyymi
,,, ja monella nuorella ei ole edes sitä keskiaikaista ammattitaitoa, minkä kiilaksi ei sitäkään vähää halua tehdä mitään, ellei se satu olemaan itselle kivaa ja sopivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,,, ja monella nuorella ei ole edes sitä keskiaikaista ammattitaitoa, minkä kiilaksi ei sitäkään vähää halua tehdä mitään, ellei se satu olemaan itselle kivaa ja sopivaa.
Jos näin käsityksesi mukaan on, sitten osannet esittää ihan oma- aloitteisesti seuraavan loogisen jatkokysymyksen: MIKSI nuorilla ei ole edes keskiaikaista ammattitaitoa, ja mistä johtuu etteivät he halua elää elämäänsä?
Ovatko he käsityksesi mukaan kaikki syntyneet tähän maailmaan jotenkin viallisina? Vai mikä on se prosessi joka on johtanut siihen että elinvoimaisista, luontaisen uteliaista, oppimishaluisista lapsista kasvaa nuoria jotka eivät halua osallistua omaan elämäänsä?
Sinä uskot, ettei nuorelle ole itselleen kivaa ja sopivaa tienata kivasti fyrkkaa omalla työnteolla ja toteuttaa unelmiaan, vaan paljon kivempaa ja sopivampaa on nuorten mielestä kerjätä toimeentulotukea koko elämänsä?
- Anonyymi
Oikeasti en ole huolissaan siitä, että en saisi töitä vaan enemmänkin hyvällä mielin, koska talous on ok eli nippu kunnossa!
Ansiosidonnainen ja OVE on ennen eläkettä mukava bonus eli nettona samaa tasoa kuin olisin entisessä duunissani aamusta iltaa eli valoisan ajan joten työtä en todellakaan kaipaa enää.
Kyllä totuus on se, että vaikka kuinka on ollut "unelmien duuni" se alkaa tympimään jo 45v tekemisen jälkeen...
"Elossa ja terveenä eläkkeelle-idea" on mielessäni ollut jo pari kymmentä vuotta ja vaikuttaa toimimivan laskelmat milloin irtisanoutua! - Anonyymi
Minä en ole koskaan ollutkaan työkokeilussa 9 € / päivä + muut tuet korvauksella.
Mutta olen ollut vain määräaikaisissa töissä ja kokaan en ole ollut vaikituisesti töissä kuin kerran ja silti sain potkut työnantajan hakeuduttua konkurssiin ja olin koko yrityksen palveluksessa loppuun asti ja hoidin konkurssipesän viimeiset työt.
Palkat ovat olleet siinä 2500 € / kk vähintään ja vain kerran 4000 € / kk.
Nyt olen tullut jo melkein 50-vuoden ikään ja olen työtön ja käyn sellaisessa työttömän kuntouttavassa työtominnassa, jossa saa ilmaisen ruuan ravitolassa joka päivä ja joukkoliikennekortin ilmaiseksi. Tässä kuntoutuksessa ei tarvitse tehdä mitään järkevää vaan se on erään lainen päivähoitopaikka aikuisille. - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
Hej 🔞 Mukava kokous aikuisille - https://nu4.fun/?/?/fi018375744rk
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010380Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523555Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543301- 642875
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2072243- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252033Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221456Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386