Kumma homma palstalla...

Pari päivää ei muuta ole ollutkaan, kuin että vähän kaikkiin juttuhin viimeisen viiden tms. vuoden ajalta joka droppaa seksisivuston mainoksella noston. Lisäksi ylös alkoi nousemaan haamuja ainakin vuodelta 2016 saakka siten, että viimeisin kommentti oli samalta vuodelta tms. Noh.

Jo eilen tein varmaan sen 50 ilmoitusta noista seksikommenteista. Joissain niistä mainitsinkin, että lähtee juttuvinkkiä IS/IL sektorille näillä eväin. Tänään kun antiikkisia haamuja alkoi nousemaan pintaan urakalla, annoin palauteboksin kautta palautteen, että josko nyt viittisitte vähän vaivautua, mutta jotta asiat eivät mene mutkikkaiksi, on ongelmista tehty juttuvinkki IS/IL:lle, kuvakaappausten kanssa.

Puoli tuntia ja palsta on jotakuinkin reilassa taas eli entinen sirkuksensa. Kannattaako valittaminen? Todellakin, etenkin kun tekee juttuvinkit "Suomen suurimman keskustelupalstan" totaalisesta alennustilasta.

Jokseenkin varmasti kumpaakaan päivälehteä ei pahemmin asia kiinnosta, mutta sehän ei olekaan pääasia.

74

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edelleen nuita seksiviestejä botti runttaa palstalle. Mikään ei ole muuttunut.

      • Jep, siltä näyttää. On kuitenkin mainostetun sivuston osoite muuttunut, mikä kertoo siitä miten hommaa koitetaan suodattaa S24:n tekniikassa. Aika vihkoon menee...


      • Ja muuten se ero on, että aiemmin sain aloitukseen yhden mainoksen, nyt tuli heti kolme. Toisin sanoen joku todella seuraa sitä mitä täällä kirjoitellaan ja myös reagoi. MAC-osoite blokkaus voisi toimia sivusto-osoite auto deleteä paremmin.


    • Anonyymi

      Paskat iltalehtiä kiinnosta tällaisista kirjoitella ja ylläpito tietää sen aivan hyvin. (Jos edes mitään ylläpitoa oikeasti onkaan.)

      Selvästi puuttumisintosi kiinnostaa. Aiemmin oli vain yksi seksisivustomainos per vanha ketju, nyt olet saanut tähän uuteen jo kolme.

      • Voi niitä kiinnostaakin jos S24 sösii hommiaan päivä- tai viikkotolkulla. Nytkin oli vahvoja viitteitä siitä, että ongelmat eivät olleet enää ensinkään S24:n hallinnassa, toisin sanoen mahdollinen järjestelmämurto, mikä taasen hyvinkin alkaisi mediaa kiinnostamaan.

        Joo, näemmä tosiaan on kiinnostanut. Liekö jopa enää vain kohdennettua seksimainontaa kun menin asiasta murahtamaan.


    • Anonyymi

      Joo tossa on joku tietty syy joillekin nostoille.. 😉
      Sitä en ymmärrä miten niitä joitain oli noussut vaik ei ollut uusia kommenttei edes laitettu.

      Sehän tavallaan kertoo että s24 liittyy asiaan myös.
      Tai joku siis yp,luotsi, tms..

      • Anonyymi

        Ei tuossa mitään syytä näytä olevan. Tällä hetkellä se näyttää käyvän läpi kaikkia keskusteluja (palstoja) ajallisesti järjestäen taaksepäin, niin tiheään tahtiin ettei tuo oikein manuaalisesti onnistuisi. Jotkut sen viestit poistuu, mutta keskustelu jää silti ylös.


      • Ei niille suoraan havaittavaa syytä ole, siksi epäilen, että jokin ulkoinen taho on päässyt murtautumaan järjestelmään ja potkii mielivaltaisesti tietokantaa niin että sieltä pullahtelee mitä lie pinnalle.

        Murron puolesta puhuu sekin, että ylläpito ei ole saanut virheellisiä nostoja (aikaleima kertoo sen virheen) eikä myöskään seksimainosten massapostaajaa kuriin kuin vasta kolmen vuorokauden kuluttua. Tai siis ainakin nyt vaikuttaisi tilanne asettuneen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa mitään syytä näytä olevan. Tällä hetkellä se näyttää käyvän läpi kaikkia keskusteluja (palstoja) ajallisesti järjestäen taaksepäin, niin tiheään tahtiin ettei tuo oikein manuaalisesti onnistuisi. Jotkut sen viestit poistuu, mutta keskustelu jää silti ylös.

        Jos ketjusta poistetaan viesti, jää viimeisen vastauksen aikaleimaksi sen poistetun viestin aikaleima. Nyt näin ei käynyt, vaan aikaleimat saattoivat olla jostain vuodelta 2016. Eli ei niitä kukaan nostele massana niin että modet poistaisivat nostoviestit, ehei, taustalla on vakavampi ongelma, mikä se sitten lieneekään, mahdollisuudet on monet.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei niille suoraan havaittavaa syytä ole, siksi epäilen, että jokin ulkoinen taho on päässyt murtautumaan järjestelmään ja potkii mielivaltaisesti tietokantaa niin että sieltä pullahtelee mitä lie pinnalle.

        Murron puolesta puhuu sekin, että ylläpito ei ole saanut virheellisiä nostoja (aikaleima kertoo sen virheen) eikä myöskään seksimainosten massapostaajaa kuriin kuin vasta kolmen vuorokauden kuluttua. Tai siis ainakin nyt vaikuttaisi tilanne asettuneen.

        Jossain keskusteluosiossa ilmeisesti tekoäly päässyt muokkamaan aloitusten otsikoita aika alatyyliseen muotoon. Tekoälyn osallistumista hommaan epäillään. Kummallista, mikä Suomi 24: ssä on nyt niin kiinostavaa että siihen murtauduttaisiin? Mikä on tarkoitus?
        Kiusanteko mutta keiden taholta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jossain keskusteluosiossa ilmeisesti tekoäly päässyt muokkamaan aloitusten otsikoita aika alatyyliseen muotoon. Tekoälyn osallistumista hommaan epäillään. Kummallista, mikä Suomi 24: ssä on nyt niin kiinostavaa että siihen murtauduttaisiin? Mikä on tarkoitus?
        Kiusanteko mutta keiden taholta?

        No enpä tiedä, täällä on menneinä vuosina ollut hyvin alatyylisesti otsikoituja aloituksia eikä niitä siihen aikaan poistettu, ei poisteta vieläkään ellei joku nosta niitä ylös, ei niitä automatiikalla taannehtivasti seulota, se maksaa sekin.

        No en nyt äkkiseltään keksi miksi joku murtautuisi muuta kuin että jonkin teinihakkeriporukka päätti kokeilla huvin vuoksi. Taloudellista hyötyä murron seurauksista ei saisi, ei liioin paljon muutakaan hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain keskusteluosiossa ilmeisesti tekoäly päässyt muokkamaan aloitusten otsikoita aika alatyyliseen muotoon. Tekoälyn osallistumista hommaan epäillään. Kummallista, mikä Suomi 24: ssä on nyt niin kiinostavaa että siihen murtauduttaisiin? Mikä on tarkoitus?
        Kiusanteko mutta keiden taholta?

        RyZZän.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei niille suoraan havaittavaa syytä ole, siksi epäilen, että jokin ulkoinen taho on päässyt murtautumaan järjestelmään ja potkii mielivaltaisesti tietokantaa niin että sieltä pullahtelee mitä lie pinnalle.

        Murron puolesta puhuu sekin, että ylläpito ei ole saanut virheellisiä nostoja (aikaleima kertoo sen virheen) eikä myöskään seksimainosten massapostaajaa kuriin kuin vasta kolmen vuorokauden kuluttua. Tai siis ainakin nyt vaikuttaisi tilanne asettuneen.

        𝖠𝗂𝗄𝖺 𝗏𝖺𝗋𝗆𝖺𝗌𝗍𝗂 𝗈𝗇 𝗌𝗂𝗌𝖺̈𝗂𝗇𝖾𝗇 𝗍𝖺𝗁𝗈, 𝖺𝗉𝗎𝗅𝖺𝗂𝗌𝗏𝖺𝗅𝗏𝗈𝗃𝖺 𝗃𝗈𝗄𝖺 𝗈𝗇 𝗆𝖾𝗇𝖾𝗍𝗍𝖺̈𝗇𝗒𝗍 𝗆𝗂𝖾𝗅𝖾𝗇𝗌𝖺̈ 𝗍𝖺̈𝗒𝗌𝗂𝗇. 𝖲𝗎𝗎𝗋𝗂 𝗈𝗌𝖺 𝗇𝗈𝗂𝗍𝖺 𝗌𝖾𝗄𝗌𝗂𝗅𝗂𝗇𝗄𝗄𝗂𝗏𝗂𝖾𝗌𝗍𝖾𝗂𝗌𝗍𝖺̈ 𝗈𝗇 𝗈𝗅𝗅𝗎𝗍 𝗆𝗂𝗇𝗎𝗇 𝗅𝖺̈𝗁𝖾𝗍𝗍𝖺̈𝗆𝖺̈𝗇 𝗏𝗂𝖾𝗌𝗍𝗂𝗇 𝖺𝗅𝗅𝖺, 𝖾𝗅𝗂 𝗄𝗒𝗌𝖾𝖾𝗌𝗌𝖺̈ 𝗍𝖺̈𝗒𝗍𝗒𝗒 𝗈𝗅𝗅𝖺 𝖿𝖾𝗆𝖺𝗄𝗄𝗈 𝗍𝖺𝗂 𝗌𝗈𝖽𝗈𝗆𝗂𝗂𝗍𝗍𝗂, 𝗃𝗈𝗄𝖺 𝗄𝗂𝗂𝗁𝗈𝗍𝗍𝗎𝗎 𝗏𝗂𝖾𝗍𝖾𝗂𝗌𝗍𝖺̈𝗇𝗂 (𝗃𝖺 𝗃𝗈𝗅𝗅𝖺 𝗈𝗇 𝗄𝖾𝗂𝗇𝗈 𝗄𝗂𝗎𝗌𝖺𝗉𝗈𝗂𝗌𝗍𝖺𝖺 𝗏𝗂𝖾𝗌𝗍𝖾𝗃𝖺̈.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jos ketjusta poistetaan viesti, jää viimeisen vastauksen aikaleimaksi sen poistetun viestin aikaleima. Nyt näin ei käynyt, vaan aikaleimat saattoivat olla jostain vuodelta 2016. Eli ei niitä kukaan nostele massana niin että modet poistaisivat nostoviestit, ehei, taustalla on vakavampi ongelma, mikä se sitten lieneekään, mahdollisuudet on monet.

        Kyllä viimeisimmän vastauksen aikaleimaksi jää poistettua viestiä edeltäneen vietin aikaleima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viimeisimmän vastauksen aikaleimaksi jää poistettua viestiä edeltäneen vietin aikaleima.

        No sitten jokin on muuttunut, koska vielä vuosi-pari sitten jäi viimeisimmän minkään viestin aikaleima, asia jota monesti ihmettelin, kun kyseisellä aikaleimalla ei ollut mitään viestiä koko ketjussa, mistä päättelin, että jotain oli ilmeisesti poistettu.


    • Todella tympeää. Menee maku, kun ei jaksa mihinkään 10 vuotta vanhoihin keskusteluihin edes vastailla ja joka paikassa noita seksibotteja.. 🙄

      Mun puolesta voisi olla jokin aikaraja, kun vanhat keskustelut poistuu tyystin. Mitä virkaa on enää jollain vuonna 2007 käydyillä keskusteluilla?

      • Tää ongelma oli koko S24 sivulla ja joka palstalla. Aika hyvin onnistunut hyökkäys.


      • mustasusi kirjoitti:

        Tää ongelma oli koko S24 sivulla ja joka palstalla. Aika hyvin onnistunut hyökkäys.

        Hyvin epämiellyttävä ilmiö. Noita hyökkäyksiä tuntuu nyt olevan vähän siellä täällä, tiedä kohta enää mihin sitä voi luottaa.


      • Aletheias kirjoitti:

        Hyvin epämiellyttävä ilmiö. Noita hyökkäyksiä tuntuu nyt olevan vähän siellä täällä, tiedä kohta enää mihin sitä voi luottaa.

        Sellaiseksi tämä maailma on tosiaan mennyt. Jatkuvaa taistelua kehittää parempia suojauksia nettirikollisia vastaan. Tällaista sivustoa vastaan hyökkääminen tuntuu vähän oudolta, kun ei mitään rahallista hyötyä siitä ole, että missä motiivit? Kuitenkin tuollainen kiusantekijäkin pitäisi saada kiinni ja vastuuseen.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Sellaiseksi tämä maailma on tosiaan mennyt. Jatkuvaa taistelua kehittää parempia suojauksia nettirikollisia vastaan. Tällaista sivustoa vastaan hyökkääminen tuntuu vähän oudolta, kun ei mitään rahallista hyötyä siitä ole, että missä motiivit? Kuitenkin tuollainen kiusantekijäkin pitäisi saada kiinni ja vastuuseen.

        Sitä minäkin ihmettelen? Kumma juttu.


      • No siis onhan se nyt erittäin merkityksellistä, mitä Rande 13v jutteli Jasu 12v kanssa vuonna 2002!!! Ja siis nimenomaan Sinkuissa 😂

        Osaltaan keskustelupalstan valuaatio syntyy sen historiasta käyttäjänmassan lisäksi, siksi historiaa ei kevyin perustein poistella. Jos joku Reddit olisi päättänyt ettei ne säilytä viimeisten 2 vuoden hölinät, ei niillä olisi ollut mitään saumaa yrittää pörssilistautumista, ei vaikka niillä olisi miljardi aktiivista käyttäjää per viikko.


      • mustasusi kirjoitti:

        Sellaiseksi tämä maailma on tosiaan mennyt. Jatkuvaa taistelua kehittää parempia suojauksia nettirikollisia vastaan. Tällaista sivustoa vastaan hyökkääminen tuntuu vähän oudolta, kun ei mitään rahallista hyötyä siitä ole, että missä motiivit? Kuitenkin tuollainen kiusantekijäkin pitäisi saada kiinni ja vastuuseen.

        Motiiveja ei kyllä aina pysty ymmärtämään. Se voi olla kiusa, häiriön aiheuttaminen, raha... Taloudellinen hyöty tietenkin ykkösmotiivina. Nykyään on vieläpä todella vaikeaa erottaa huijauksia, sillä ainakin jotkin huijaukset on toteutettu niin taitavasti, että herkästi menee lankaan. Itse olen todella tarkka esim nettikauppojen suhteen ja selvittelen aina taustoja, jos tilaan uudesta nettikaupasta.


      • mustasusi kirjoitti:

        Tää ongelma oli koko S24 sivulla ja joka palstalla. Aika hyvin onnistunut hyökkäys.

        Ei itse asiassa ollut ihan kaikkialla, kävin summassa tsekkailemassa jotain vuokra-asumnista ja maataloutta, niin siellä oli tilanne jokseenkin sellainen kuin voisi olettaakin. Ja mitään seksimainoksia ei ollut, ne koskivat vain koko Suhteet-osiota eli selkeästi suomea ymmärtävä taho ja kohdennettu hyökkäys niiden osalta.


      • Aletheias kirjoitti:

        Motiiveja ei kyllä aina pysty ymmärtämään. Se voi olla kiusa, häiriön aiheuttaminen, raha... Taloudellinen hyöty tietenkin ykkösmotiivina. Nykyään on vieläpä todella vaikeaa erottaa huijauksia, sillä ainakin jotkin huijaukset on toteutettu niin taitavasti, että herkästi menee lankaan. Itse olen todella tarkka esim nettikauppojen suhteen ja selvittelen aina taustoja, jos tilaan uudesta nettikaupasta.

        Niin kannattaa aina varmistua, että se kauppa on ihan oikea kauppa. Katsella googlella vähän muiden käyttäjien kokemuksia yms. Mistään hämäristä linkeistä ei kannata siirtyä esim pankkien sivuille kirjoittelemaan tunnuksiaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei itse asiassa ollut ihan kaikkialla, kävin summassa tsekkailemassa jotain vuokra-asumnista ja maataloutta, niin siellä oli tilanne jokseenkin sellainen kuin voisi olettaakin. Ja mitään seksimainoksia ei ollut, ne koskivat vain koko Suhteet-osiota eli selkeästi suomea ymmärtävä taho ja kohdennettu hyökkäys niiden osalta.

        Oli niitä tuolla maailmanmenoa ja joissain eri paikkakuntien palstoilla... Eilen nimenomaan niitä näkyi vähän siellä ja täällä.


      • mustasusi kirjoitti:

        Oli niitä tuolla maailmanmenoa ja joissain eri paikkakuntien palstoilla... Eilen nimenomaan niitä näkyi vähän siellä ja täällä.

        Vai seurasiko ne sitten minun liikkeitä, kun tuntui, että minun postauksiin niitä tuli kaikkein eniten? Vai kuvittelenko vain?


      • mustasusi kirjoitti:

        Oli niitä tuolla maailmanmenoa ja joissain eri paikkakuntien palstoilla... Eilen nimenomaan niitä näkyi vähän siellä ja täällä.

        Ai? Mä otin ihan satunnaisotannalla koepaloja ja ei tullut seksimainoksia vastaan muuten kuin Suhteet-osion alaisista alaosioista. No en tietty kovin montaa koepalaa tutkaillut, niin ehkä osuin johonkin minne se mainostaja ei ollut vielä ehtinyt.


      • mustasusi kirjoitti:

        Vai seurasiko ne sitten minun liikkeitä, kun tuntui, että minun postauksiin niitä tuli kaikkein eniten? Vai kuvittelenko vain?

        On hyvin voinut seurata, nimittäin näkyi mullakin kohdennusta siten, että ei-aktiivisiin aloituksiini/kommentteihini tuli yksi mainos, mutta aktiivisiin tuli vähintään yksi, yleensä pari-kolme perä jälkeen. Silläpä sitten laittelin läppärin kiinni...


      • mustasusi kirjoitti:

        Vai seurasiko ne sitten minun liikkeitä, kun tuntui, että minun postauksiin niitä tuli kaikkein eniten? Vai kuvittelenko vain?

        Kyllä niitä tuli ihan kaikkien postauksiin. Ainakin oma vellikello paukkui.


      • randombypasser kirjoitti:

        On hyvin voinut seurata, nimittäin näkyi mullakin kohdennusta siten, että ei-aktiivisiin aloituksiini/kommentteihini tuli yksi mainos, mutta aktiivisiin tuli vähintään yksi, yleensä pari-kolme perä jälkeen. Silläpä sitten laittelin läppärin kiinni...

        Joo, minun postauksia se nosteli ihan vuosien takaakin. Jopa sillä vanhalla nikillä kirjoitettuja valikoidusti. Että veikkaan kyllä että olin aikalailla tuon kohteena.


      • mustasusi kirjoitti:

        Joo, minun postauksia se nosteli ihan vuosien takaakin. Jopa sillä vanhalla nikillä kirjoitettuja valikoidusti. Että veikkaan kyllä että olin aikalailla tuon kohteena.

        Juu, sama mulla, mutta voi olla että napsi vain aktiivisimpia aloittajia vuosien saatosta haulikkometodiikalla.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, sama mulla, mutta voi olla että napsi vain aktiivisimpia aloittajia vuosien saatosta haulikkometodiikalla.

        Toivottavasti näin, koska aika paranoidiksi voi tulla, jos ajattelee olleensa vain itse kohteena.


      • mustasusi kirjoitti:

        Toivottavasti näin, koska aika paranoidiksi voi tulla, jos ajattelee olleensa vain itse kohteena.

        On se noin, kun oli siellä muitakin taannoin aktiivisia aloittajia joille tuli seksimainontanostoja, kuten vaikkapa Norppa. Mutta selvästi käynnissä oli myös live-seuranta, niin sen osalta voisi vähän paranoidi ollakin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Tää ongelma oli koko S24 sivulla ja joka palstalla. Aika hyvin onnistunut hyökkäys.

        Ai sä oot täälläkin naukumassa. Pistä joku typerä tekoälyrunokin vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sä oot täälläkin naukumassa. Pistä joku typerä tekoälyrunokin vielä.

        Tietokoneet tuijottavat, koodi kirjoittaa,
        Runoja räpeltää, hihkuvat kuin linnut lentoon lähtöä kaipaa.
        Mutta viisautta puuttuu, sydäntä ei tunne,
        Typerä tekoäly, ajatus rajoitettu, vain laskelmat tuntee.

        Mutta vaikka onkin ohut kuin virtuaalitodellisuuden verkko,
        Se silti yrittää, sanat solmuun vetää, vaikka taito on kertoa.
        Niinpä tässäpä pöljä runo, tietokoneen synnyttämä,
        Mutta ehkä se hymyilyttää, vaikka tunteet se jääkylmästi kaihtaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        No siis onhan se nyt erittäin merkityksellistä, mitä Rande 13v jutteli Jasu 12v kanssa vuonna 2002!!! Ja siis nimenomaan Sinkuissa 😂

        Osaltaan keskustelupalstan valuaatio syntyy sen historiasta käyttäjänmassan lisäksi, siksi historiaa ei kevyin perustein poistella. Jos joku Reddit olisi päättänyt ettei ne säilytä viimeisten 2 vuoden hölinät, ei niillä olisi ollut mitään saumaa yrittää pörssilistautumista, ei vaikka niillä olisi miljardi aktiivista käyttäjää per viikko.

        Teillä oli takuulla upeat jutustelut vuonna 2002, mutta olen silti sitä mieltä, että ihan kaikkea ei tässä maailmassa kannata säilyttää 🤣

        Ehkä ne 20 vuotta vanhat jutut joutaisi jo arkistoon pois ihmisten silmiltä 😁


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin kannattaa aina varmistua, että se kauppa on ihan oikea kauppa. Katsella googlella vähän muiden käyttäjien kokemuksia yms. Mistään hämäristä linkeistä ei kannata siirtyä esim pankkien sivuille kirjoittelemaan tunnuksiaan.

        Totta. Nettishoppailu on niin helppoa, että parilla klikkauksella saattaa pahimmillaan tyhjentää tilinsä, jos sattuu vääristä linkeistä klikkailemaan. Tarkistan aina esim sellaiset, että yrityksen osoitetiedot ja y-tunnus löytyy sen lisäksi, että tarkastelen arvosteluja eri sivustoilta.


      • Aletheias kirjoitti:

        Totta. Nettishoppailu on niin helppoa, että parilla klikkauksella saattaa pahimmillaan tyhjentää tilinsä, jos sattuu vääristä linkeistä klikkailemaan. Tarkistan aina esim sellaiset, että yrityksen osoitetiedot ja y-tunnus löytyy sen lisäksi, että tarkastelen arvosteluja eri sivustoilta.

        Ja kannattaa tarkistaa että sivustolla käytetään hyvää salausta, ennen kuin alkaa näpytellä visakortin numeroita, tilausta tehdessä.


      • Aletheias kirjoitti:

        Teillä oli takuulla upeat jutustelut vuonna 2002, mutta olen silti sitä mieltä, että ihan kaikkea ei tässä maailmassa kannata säilyttää 🤣

        Ehkä ne 20 vuotta vanhat jutut joutaisi jo arkistoon pois ihmisten silmiltä 😁

        No ei ollut, kun mä en ollut vielä silloin täällä, mutta noin hypoteettisessä mielessä.

        Ei ehkä ihan kaikkea kannata säilyttää, vaikka huomattava osa asioista kyllä kannattaa säilyttää. Mutta niitä asioita ei kannata muistaa, riittää että muistaa, että ne on jossain tallessa, ne voi löytää halutessaan. Kuten antiikkiset keskustelut S24:lla 😂

        Ehei, mä saan kaivaa antiikkisia viestiketjuja ja sopimuksia duunimeileistäni joka kuukausi, kun nykyiset toimijat eivät omaa kuin tiedon että myös joku Rande on liittynyt tähän asiaan vuonna miekka ja kilpi, ja kappas, sama jätkä on edelleen samalla työnantajalla, joten laitanpa meiliä. Yleensä kaivellaan viimeisen 5 vuoden sisälle osuvia asioita, mutta on kaiveltu vuosituhannen alunkin sopimuskeskuteluja ja muuta. Ja siis ei meidän firmaan kohdistuvia sopimuksia, vaan muiden välisiä sopimuksia joihin nyt vain satuin liittymään tietyistä syistä.

        Niin ei, ei todellakaan kannata hävittää palstahistoriaa 😂


      • mustasusi kirjoitti:

        Ja kannattaa tarkistaa että sivustolla käytetään hyvää salausta, ennen kuin alkaa näpytellä visakortin numeroita, tilausta tehdessä.

        Totta. Vaikka huijaukset ovat taitavia nykyään, voi silti tehdä itsekin paljon varmistaakseen, ettei tule huijatuksi. Toki silti aina on mahdollisuus, että huijaus menee läpi, vaikka olisi miten varovainen.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Joo, minun postauksia se nosteli ihan vuosien takaakin. Jopa sillä vanhalla nikillä kirjoitettuja valikoidusti. Että veikkaan kyllä että olin aikalailla tuon kohteena.

        Mulla oli 74 niitä tossa sekoamis vaiheessa... 😅
        Oi voi sentään..
        Nooh katellaan koska joku uskoo Ja mitä kaikkea.. ...


    • Olen vahvasti sitä mieltä, että valittaminen kannattaa aina, jos vaan on oikea aihe valituksille. Hienoa, että olit aktiivinen ja jaksoit väsymättä laittaa palautetta eteenpäin. Kiitos sinulle.

      Harmitti ne kaikki vanhat ketjut, jotka oli nostettu ylös. Joku vaan tekee kiusaa. Ihan turhaan. En aina jaksa ymmärtää muiden ajatusmaailmaa ja toimintatapoja. Siinä hommassa ei ollut mitään järkeä.

      • Se järki ei tietenkään avaudu muille. Sillä tekijällä on takuulla ollut mielessään jotain. Ehkä ihan tilattuakin... Joillain voi olla vaikutusvaltaa tämmöisiin häirintäiskuihin, kun on ajatellut että nyt riittää tällanen palsta ja kirjottelut.


      • No en mä ihan pienestä jaksa narista, mutta nuo oireet oli sellaiset, että hyvin todennäköisesti jokin taho oli murtautunut palstan järjestelmiin, nimenomaan siis keskusteluihin, käyttäjäprofiilit taitavat edelleen olla eri paketissa kuten olivat jokunen vuosi takaperinkin. Oireiden perusteella ensin epäilin tietokannan hajoamista, mutta se ei käynyt järkeen kun niitä vanhoja nostoja tutki. Toki en ole tietokantaspesialisti, niin en täysin sulkisi tietokannan hajoamisen mahdollisuutta pois, mutta merkit kyllä viittaavat ihan muuhun.


      • mustasusi kirjoitti:

        Se järki ei tietenkään avaudu muille. Sillä tekijällä on takuulla ollut mielessään jotain. Ehkä ihan tilattuakin... Joillain voi olla vaikutusvaltaa tämmöisiin häirintäiskuihin, kun on ajatellut että nyt riittää tällanen palsta ja kirjottelut.

        Totta. Nykyään ei voi olla varma enää mistään. Joku tarkoitus tällaisella häirinnällä on, mutta se ei vaan avaudu. Outoa touhua.


      • randombypasser kirjoitti:

        No en mä ihan pienestä jaksa narista, mutta nuo oireet oli sellaiset, että hyvin todennäköisesti jokin taho oli murtautunut palstan järjestelmiin, nimenomaan siis keskusteluihin, käyttäjäprofiilit taitavat edelleen olla eri paketissa kuten olivat jokunen vuosi takaperinkin. Oireiden perusteella ensin epäilin tietokannan hajoamista, mutta se ei käynyt järkeen kun niitä vanhoja nostoja tutki. Toki en ole tietokantaspesialisti, niin en täysin sulkisi tietokannan hajoamisen mahdollisuutta pois, mutta merkit kyllä viittaavat ihan muuhun.

        Todella hälyttävää. Ainakin se häirintä sai palstan oireilemaan monella tapaa.
        Vaikka olin kirjautunut, en nähnyt profiiliani sivun oik. yläkulmassa. Enkä tietysti nähnyt oliko vellikellon alle tullut vastauksia. Profiili näkyi vasta, kun menin johonkin etusivulle jymähtäneeseen ketjuun. Tuo oireili jonkin aikaa.
        Harmittavaa!


    • Hyvin toimittu, sillä ne ovat olleet ärsyttäviä.

      • Noo, tuskin mulla oli siinä isommin ansiota, ellei nyt sitten ylläpidon herättäjänä ja ongelmaan kohdentavien tietojen välittäjänä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Noo, tuskin mulla oli siinä isommin ansiota, ellei nyt sitten ylläpidon herättäjänä ja ongelmaan kohdentavien tietojen välittäjänä.

        Oliko tästä jossain juttua, palstan ulkopuolella?


      • mustasusi kirjoitti:

        Oliko tästä jossain juttua, palstan ulkopuolella?

        En tiedä, en ole asiaa erikseen haeskellut, mutta ei ainakaan tyypillisissä lähteissä mitään ole. Toisaalta jos se nyt oli murto, niin asia on joko haudattu hiljaisuudessa tai sitten siirretty viranomaisille/ammattilaisille kaikessa hiljaisuudessa. Ja S24:n tiedotuspolitiikan pitkän historian perusteella mitään ei tulla ikinä kertomaan, hyvin kiinalainen tapa, mitään ei ole ikinä tapahtunut, ei ole mitään kerrottavaa ja se mitä luulitte havainneenne, oli kuvitelmaanne.


      • randombypasser kirjoitti:

        En tiedä, en ole asiaa erikseen haeskellut, mutta ei ainakaan tyypillisissä lähteissä mitään ole. Toisaalta jos se nyt oli murto, niin asia on joko haudattu hiljaisuudessa tai sitten siirretty viranomaisille/ammattilaisille kaikessa hiljaisuudessa. Ja S24:n tiedotuspolitiikan pitkän historian perusteella mitään ei tulla ikinä kertomaan, hyvin kiinalainen tapa, mitään ei ole ikinä tapahtunut, ei ole mitään kerrottavaa ja se mitä luulitte havainneenne, oli kuvitelmaanne.

        Ok... Sellaista epäilinkin, kun ei uutiskynnyksen yli mennyt, vaikka kaikki näytti olevan ihan sekaisin.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ok... Sellaista epäilinkin, kun ei uutiskynnyksen yli mennyt, vaikka kaikki näytti olevan ihan sekaisin.

        Vaikka S24 on Suomen suurin, niin ei tämä taida silti olla riittävän suuri. Pois lukien se tilanne, että yksittäisiä kommentteja/aloituksia alettaisiin julkaista niiden rekattujen nikkien rekisteröitymisen meiliosoitteiden kanssa, koska se olisi vähän kuin case Vastaamo, vain huomattavasti harmittomammassa muodossa, mutta yhtä kaikki palvelutuottajan selkeä tietosuojavirhe.


      • randombypasser kirjoitti:

        Noo, tuskin mulla oli siinä isommin ansiota, ellei nyt sitten ylläpidon herättäjänä ja ongelmaan kohdentavien tietojen välittäjänä.

        Julkisuudella pelottetu toimii usein, eli oli ansiotasi.


      • buddy-love kirjoitti:

        Julkisuudella pelottetu toimii usein, eli oli ansiotasi.

        pelottelu (mistä tuo t siihen eksyi)


      • buddy-love kirjoitti:

        Julkisuudella pelottetu toimii usein, eli oli ansiotasi.

        Kyllä se voi tosiaan nopeuttaa asioita, mutta luulenpa että siinä vaiheesa kun aloin pommittamaan ylläpitoa ja palauteboksia, ei kukaan niillä tahoilla ollut vielä edes huomannut jonkin olevan vialla, kahden vuorokauden jälkeenkään. Kitisemisen myötä yhtäkkiä asioita alkoi korjaantumaan aika nopeasti, niin siitä päättelin, ettei täällä kukaan asioita enää aktiivisesti valvo, vaan tekoäly hoitaa isoimman osan perusvalvonnasta eli puhtaasti sanasuodatuksesta. Www-suodatus ei ainakaan ollut käytössä, eikä sen myötä myöskään mac-suodatus, kummalla tahansa olisi voinut sen ulkoisen seksimainospostittajan pysäyttää alle tunnissa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Vaikka S24 on Suomen suurin, niin ei tämä taida silti olla riittävän suuri. Pois lukien se tilanne, että yksittäisiä kommentteja/aloituksia alettaisiin julkaista niiden rekattujen nikkien rekisteröitymisen meiliosoitteiden kanssa, koska se olisi vähän kuin case Vastaamo, vain huomattavasti harmittomammassa muodossa, mutta yhtä kaikki palvelutuottajan selkeä tietosuojavirhe.

        Miksi sepittelet tuollaista valetta?

        Rekisteröitymisen yhteydessä ei kysytä meiliosoitteita.

        Ja jos kysyttäisiin niin kertakäyttöisiä hyvin toimivia osoitteita voi ottaa käyttöönsä helposti ja maksutta.


      • Järkiperäinen kirjoitti:

        Miksi sepittelet tuollaista valetta?

        Rekisteröitymisen yhteydessä ei kysytä meiliosoitteita.

        Ja jos kysyttäisiin niin kertakäyttöisiä hyvin toimivia osoitteita voi ottaa käyttöönsä helposti ja maksutta.

        Aiemmin se oli meiliosoite, nykyisin se on puhelinnumero, kumman luovutat mieluummin tietomurtajan käsiin?

        Ja joo, seuraava replasi on että prepaidilla siitäkin selviää, mutta mitäpä jos koittaisit ajatella miten 90% ihmisistä käyttäytyy, etkä miettisi vain sitä miten itse toimit? Kun 90%:lla ihmisistä ei oikeastaan ole mitään salattavaa niin, että tarvitsisi ostella prepaideja. Toki jos on paranoidi, niin ymmärrän hyvin, että kaikki jäljet tulee häivyttää, mieluummin ennen kuin niitä ehtii syntyäkään.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että tuo omituinen seksisivuston mainostaja -tyyppi (jonka kommentti muuten on/oli myös tuossa tämän kommentin yläpuolella) on onnistunut kommentoimaan tänä aamuna kello 04:47:51 Pelastakaa Lapset RY:n keskustelua (Keskustellaan lasten ja nuorten digiturvallisuudesta - Pelastakaa Lapset mukana keskustelussa 25.4.), jonka kommentointi ilmeisesti suljettiin eilen illalla heti kahdeksan jälkeen (ainakin oli suljettu aiemmin aamuyöstä ennen seksisivustomainoksen ilmestymistä ketjuun). Luultavasti ko. kommentti kohta poistetaan, mutta siellä se nyt on.

      Kyseessä ei nyt siis ehkä ole ihan helpoimmasta päästä ongelma torjua.

      • Tuntematta palstan tekniikkaa pätkääkään, niin ainakin automatisoitu linkkejä sisältävien viestien seuraaminen on vanhaa tekniikkaa, kuten myös automaattinen tiettyjä parametrejä sisältävien linkkiviestien poistokin. Se ei vaadi kuin yhden moden joka seuraa niitä linkkiviestejä jotka eivät poistu automaattisesti ja lisää tarvittavat parametrit automatiikkaan sit ämukaa kuin tarvetta ilmenee. Nähdyt linkkiviestit olisi pystynyt hoitamaan 7-vuotias mode siinä sivussa kun pelaa PUGBia. Eli meillä ei enää ole varsinaisesti modeja täällä, ei ainakaan ilta-aikaan.


    • Anonyymi

      Kerrassaan jännä kyllä. Hyvä kuitenkin että ramdom.fi on noin kiihkeästi antamassa palautetta 🤣 vttu mikä pel le.

      • Anonyymi

        Ettäkö muka Rande ainoa. Näpyttelin kaksi-kolme päivää pelkkiä poistoilmoituksia. En ymmärrä mitä iloa revit asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettäkö muka Rande ainoa. Näpyttelin kaksi-kolme päivää pelkkiä poistoilmoituksia. En ymmärrä mitä iloa revit asiasta.

        Joillain ilon aiheet on valtavirrasta hieman eroavia, mutta sallittakoon hupinsa heillekin.

        Mun kohdalla ilmoitukset eivät johtaneet mihinkään, kai, luulen, mutta kun kävin kahdesti tunnin sisään tiputtamassa ns. palautelomakkeella kitinää, niin kas pentele kun alkoi tapahtumaan. Tämä siis vinkiksi vastaisen varalta, voi olla että noita ns. ilmoituksia ei pahemmin seurailla...


    • Anonyymi

      Hyvä, kun olet tehnyt jotain. Kiitos!

    • Onhan tässä häirintääkin mukana mutta mielestäni toiminta ja oireet ovat samantapaisia kun aikoinaan palautettiin simahtanut serveri takaisin toimintaan serveriryppäässä eikä tehty sitä oikein ja siitä seurasi replikointiongelmia. Korjaantuu käsittääkseni siinä vaiheessa kun kaikkien servereiden kannat ovat samalla tasolla.
      Kunhan arvailen...🤔, teoria se huonokin teoria on 🙂.
      Tai sitten joku on oikeasti päässyt vanhoihin kantoihin kiinni ja ilakoitsee niiden kanssa 🧨✨

      • Voisi olla replika-ongelmakin, se on kyllä totta, mutta tässä oli se ero tavalliseen replika-ongelmaan nähden, että virheiden määrä kasvoi kiihtyvällä tahdilla, kun tyypillisesti se etenee toiseen suuntaan. Jotenkin maagisesti alle puoli tuntia kovimman kitinäni jälkeen vanhat viestit katosivat yhdessä hetkessä ja näkymä oli normaali, pois lukien seksimainosten massaviestittely. Toki se, että vanhat viestit katosivat hetkessä voisi viitata siihen, että virheellisen replikoinnin toinen/toiset osapuolet vain suljettiin pois jotta perussetti toimisi.


      • randombypasser kirjoitti:

        Voisi olla replika-ongelmakin, se on kyllä totta, mutta tässä oli se ero tavalliseen replika-ongelmaan nähden, että virheiden määrä kasvoi kiihtyvällä tahdilla, kun tyypillisesti se etenee toiseen suuntaan. Jotenkin maagisesti alle puoli tuntia kovimman kitinäni jälkeen vanhat viestit katosivat yhdessä hetkessä ja näkymä oli normaali, pois lukien seksimainosten massaviestittely. Toki se, että vanhat viestit katosivat hetkessä voisi viitata siihen, että virheellisen replikoinnin toinen/toiset osapuolet vain suljettiin pois jotta perussetti toimisi.

        Tai sitten joku tumpeloi ja palautti vanhan varmuuskopion jossain, en tiedä voisiko selitys olla näin yksinkertainen.
        Joka tapauksessa tieto tapahtuneesta tuskin saavuttaa kuluttajatasoa milloinkaan mikä on periaatteessa hyvä juttu sillä kuka olisi sen autuaampi ja onnellisempi kuin tietämätön, jatkakaamme siis onnellisena ja autuaana palstan käyttöä tästä eteenpäinkin 😂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Tai sitten joku tumpeloi ja palautti vanhan varmuuskopion jossain, en tiedä voisiko selitys olla näin yksinkertainen.
        Joka tapauksessa tieto tapahtuneesta tuskin saavuttaa kuluttajatasoa milloinkaan mikä on periaatteessa hyvä juttu sillä kuka olisi sen autuaampi ja onnellisempi kuin tietämätön, jatkakaamme siis onnellisena ja autuaana palstan käyttöä tästä eteenpäinkin 😂

        Vanha varmuuskopio -teoria ei käy, koska uunituoreetkin viestit näkyivät väleissä, joskin selkeästi vähemmistönä. Pikkuhiljaa vanhojen viestien määrä kasvoi ja ilmeisesti aktiiviset kirjoittajat kyllästyivät, niin uudet viesti tippuivat alemmille sivuille.

        Joo, olet oikeassa, voi olla parempikin ettei tiedetä mitä ja miksi tapahtui, eikä sillä ole enää väliäkään, kun taas homma toimii entiseen tapaan 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Vanha varmuuskopio -teoria ei käy, koska uunituoreetkin viestit näkyivät väleissä, joskin selkeästi vähemmistönä. Pikkuhiljaa vanhojen viestien määrä kasvoi ja ilmeisesti aktiiviset kirjoittajat kyllästyivät, niin uudet viesti tippuivat alemmille sivuille.

        Joo, olet oikeassa, voi olla parempikin ettei tiedetä mitä ja miksi tapahtui, eikä sillä ole enää väliäkään, kun taas homma toimii entiseen tapaan 😂

        Ja tuon jälkeen jatkui...
        Ja sanoisin että lisää tulee vielä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon jälkeen jatkui...
        Ja sanoisin että lisää tulee vielä..

        Kyse voi olla myös Vastaamon kaltaisesta tietomurrosta jossa pyritään saanaan henkilötietoja ja sähköpostitietoja.
        Sähköpostiosoitteita tarvitaan huijauksiin tai kuvitellaan että täällä kirjoitettuja juttuja pystyttäisiin yhdistämään tiettyihin henkilöihin ja tiettyyn sähköpostiosoitteisiin ja käyttäjätunnuksiin ja voidaan uhata julkaisuilla , vaikka olisi anonyyminä tai rekisteröidyllä nimimerkillä kommentoinut .
        Muttakun täällä aika vapaasti on mielipitetään tuotu nimimerkin suojissa esiin niin nimimerkit yhdistetään tiettyihin henkilöihin...jne,

        Ehkä jotkut kuvittelevat että täältä saa meheviä juoruja johonkin tarkoitukseen joskus myöhemmin ..en tiedä..?
        Henkilökohtaisia asioitahan täällä paljon jotkut kertovat, hyvinkin kipeitä ja arkaluontoisia juttuja...osa on tietysti keksimällä keksittyjä, elämäntarinoita , minkä kyllä huomaa jos pitempään seuraa palstaa, ja huomaa aloituksessaja kommenteista muutoinkin .


    • Anonyymi

      Bottiin on hyökätty.

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      🍑 K­u­u­­m­a­­­t­ ­­t­­y­­t­ö­­t­­ ­o­­d­­o­­­t­­t­­­a­­v­­a­t­­­ ­­s­­i­­n­u­a­­­ -> https://wbze.de/sexygirls?18379670

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    • Anonyymi

      Aikamoista.

      Sivun alareunasta saa auki vain 30 viimeistä sivua, kännykkänäkymä. Onko sitten tietokoneella enemmän, en tiedä. (Haku-riviltä saa kuitenkin esille enemmän historiaa.) Roskapostauksia näyttäis tulevan vanhempiinkin aloituksiin, tosin voi olla että niitä on nostettu aikaisemmin ylös.

      Onkohan joku onnistunut murtautumaan S24:n systeemeihin. Sivukin on sekoillut pari kuukautta. Kännykällä näkyy välillä sama teksti useamman kerran allekkain, ja jotain tekstejä jää kokonaan näkymättä. Sama vika ilmenee mtv:n sivuilla. Voi toki olla omissa asetuksissakin vikaa, mutta outoa kuitenkin.

      xLiner

      • Hyvin todennäköisesti jokin taho on murtautunut S24:ään ja käyttää sitä spämmialustanaan miten huvittaa ilman että S24 itse asialle mitään voi. Tai voisivat, jos haluaisivat, laittaa kiinni koko kioskin, mutta se taas kertoisi medialle, että kappas, jotain on tapahtunut. No ei sen väliä, täytynee jonkun kertoa toisella tapaa.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5085
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe