Olis kyllä oikeesti päästä käräjä-tuomariksi Inarin kuntaan.

Anonyymi-ap

Pikku-Petsamon kolttien kauris asiaa olis mukava tuomarina käsitellä!

Vois kysyä : Oliko ne kauriit karanneet tallista ja unohtunut laittaa piltat korviin ja näin mennyt kaikki Pikku-Petsamon kauriit sekaisin?

Etelä-Suomessa on paljon KAURIS FARMAREITA jotka mielellään alkais pitämään KAURIS-TILOJA!

Minähän olis KAIKISTA PARAS HOITAMAAN KAURIS-TILOJEN OIKEUDET, koska minä omista eläimiä enkä maata mutta YMMÄRRÄN OIKEUKSISTA!

Kauriit elää etelässä viljapelloilla ja navetan pitäjien tiloilla! He sais KAURIS-TUKIA niin, kuin täällä saavat poro-tukia.

7

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sais ruokkia niin KAURIS-TUET jakautuis tasapuolisesti.
      Kauris on semmonen joka valikoi itse paikkansa ja ruokkimalla viedään kauriin vapaus eli omitaan niin, kuin poron kanssa ovat toimineet.

      Ei poro ole alunperin ollut kenenkään eläin vaan Kuninkaat on aikoinaan omineet porot ja he on antaneet poroja palkkana.

      Minun suvussa kulkee tarina jossa olivat kuninkaan poroja hoitaneet ja olivat saaneet poroja sekä merkin.
      Tuo on varmaan ollut aikaan, kun suku asu Ruotsin Jokkmokkissa josta he ja monet muut suvut on lähteneet kulkemaan ja osa on tullut Suomeen ja osa mennyt Norjaan.

      Syy on ollut mm se, ettei suku nai toisiaan keskenään.
      Kuninkaiden hoveissa kiellettiin sukurutsaus, koska yks suku nain itsensä sairaaksi.
      He opettaneet näin ihmisille sivistystä myös.

      • Anonyymi

        Ei minulla ole niin läheisiä sukulaisia, että olis pitänyt sukututkimuksia tehdä sen takia, että olisin sukulaisen kanssa naimisiin mennyt.

        Serkut tiedän ja äidin puolen pikku-serkut on minun äitiäkin vanhempia ja heidän lapsistakin osa minun äidin ikäsiä.
        Isän suku on kateuksissa kytännyt, koska meidän suvulle eivät ole kelvanneet ilmeisesti puolisoksi.

        Minä olen varmaan ainut joka eroa, koska jos toinen hakee minusta vikoja niin minä löydän hänestä vielä enemmän ja tuosta alkaa tappelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole niin läheisiä sukulaisia, että olis pitänyt sukututkimuksia tehdä sen takia, että olisin sukulaisen kanssa naimisiin mennyt.

        Serkut tiedän ja äidin puolen pikku-serkut on minun äitiäkin vanhempia ja heidän lapsistakin osa minun äidin ikäsiä.
        Isän suku on kateuksissa kytännyt, koska meidän suvulle eivät ole kelvanneet ilmeisesti puolisoksi.

        Minä olen varmaan ainut joka eroa, koska jos toinen hakee minusta vikoja niin minä löydän hänestä vielä enemmän ja tuosta alkaa tappelut.

        Kyllä minäkin olin joskus SAAMELAINEN, mutta nykysin olen Ruijan suomalainen KVEENI ja IHAN ALKUPERÄINEN SUOMALAINEN!

        Kyllä Norja on tunnustanut, että ME KVEENIT OLLAAN OLEMASSA!

        Olin minä joskus KARJALAINENKIN ja asuttiin Karjalassa lappalaisten kanssa samassa kylässä, mutta minun suku lähti kulkemaan ja en heidän karjalaisuuksiin puutu.

        Turjanmeren maan turjakkeena tuli tappelu joten Ruijan suomalainen kveeni saa kyllä luvan kelevata!
        Kveenin kielen ELVYTYS on minusta hyvin tärkeää ja ei tee pahaa mulle oppia omaa kieltä niin minäkin voin alkaa VAATIMAAN OIKEUKSIA, koska olen sentään tehtynyt kaikki työt yksin!

        Todisteet kyllä riittää siihen, että olen AITO EHTA ALKUPERÄINEN RUIJAN SUOMALAINEN KVEENI!
        Eli Suomen ALKUPERÄISKANSAA ja en sanonu kenellekkään, ettei HE SAIS OLLA MITÄÄN!

        Kyllä olen hyväksynyt virallisiksi Suomen alkuperäiskansoiksi JUOPOTKIN vaikka vitutti kyllä, mutta itse vaativat KUNNIAA joten saivat sen mitä pyysivät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin olin joskus SAAMELAINEN, mutta nykysin olen Ruijan suomalainen KVEENI ja IHAN ALKUPERÄINEN SUOMALAINEN!

        Kyllä Norja on tunnustanut, että ME KVEENIT OLLAAN OLEMASSA!

        Olin minä joskus KARJALAINENKIN ja asuttiin Karjalassa lappalaisten kanssa samassa kylässä, mutta minun suku lähti kulkemaan ja en heidän karjalaisuuksiin puutu.

        Turjanmeren maan turjakkeena tuli tappelu joten Ruijan suomalainen kveeni saa kyllä luvan kelevata!
        Kveenin kielen ELVYTYS on minusta hyvin tärkeää ja ei tee pahaa mulle oppia omaa kieltä niin minäkin voin alkaa VAATIMAAN OIKEUKSIA, koska olen sentään tehtynyt kaikki työt yksin!

        Todisteet kyllä riittää siihen, että olen AITO EHTA ALKUPERÄINEN RUIJAN SUOMALAINEN KVEENI!
        Eli Suomen ALKUPERÄISKANSAA ja en sanonu kenellekkään, ettei HE SAIS OLLA MITÄÄN!

        Kyllä olen hyväksynyt virallisiksi Suomen alkuperäiskansoiksi JUOPOTKIN vaikka vitutti kyllä, mutta itse vaativat KUNNIAA joten saivat sen mitä pyysivät!

        Saamelaiskäräjät EI MINUN ASIOITA HOIDA vaan hoitakoot minun puolesta kaikkien muiden asioita, koska he RAKASTAA KÄRÄJIÄ!

        Ei nuo ole enää IHMISTEN HOMMIA vaikka Turjanmeren maan turjakkeena sekä Ruijan suomalaisena kveeninäkin vielä tein TURHAA TYÖTÄ!

        Toisaalta voishan sitä vetää tätä linjaa, koska Kyrön Kari hiihtää komiasti perästä vaikka minä en ole hiihtäjä.
        Hänen kanssa minä kyllä pärjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saamelaiskäräjät EI MINUN ASIOITA HOIDA vaan hoitakoot minun puolesta kaikkien muiden asioita, koska he RAKASTAA KÄRÄJIÄ!

        Ei nuo ole enää IHMISTEN HOMMIA vaikka Turjanmeren maan turjakkeena sekä Ruijan suomalaisena kveeninäkin vielä tein TURHAA TYÖTÄ!

        Toisaalta voishan sitä vetää tätä linjaa, koska Kyrön Kari hiihtää komiasti perästä vaikka minä en ole hiihtäjä.
        Hänen kanssa minä kyllä pärjään.

        Varmaan yli sata miljoonaa euroa mennyt Inarin kunnassa VALTION RAHOJA SAAMELAISTEN ASIOIHIN!

        YK- kokouksessa ovat vielä olleet mukana ALKUPERÄISKANSANA ja eivät ole edes hyväksyneet kaikkia SAAMELAISIA alkuperäiskansaksi.

        Oikeesti mietin paljonko heillä on rahaa, koska he häpäisee kaikkien maiden alkuperäiskansat tuollaisella toiminalla.

        He oli tehneet vain pienen virheen joka olis ollut helppo korjata niin saamelaisten asiat olis korjaantuneet sillä.

        En minä ole velvollinen korjaamaan ILMAISEKSI, koska SAKÄ syrjii ja häpäisee tietoisesti kaikki ALKUPERÄISKANSAT mitä maailmasta löytyy YK:n kautta.

        Minä olen Ruijan suomalaisena eli Suomen alkuperäiskansana istunut vankilassa kunnianloukkaus sakko vankina YK:n ihmisoikeus viikolla, mutta ei ollut yhtään SAAMELAISTA.

        Kaikki toiset jotka oli yhtä aikaa vankilassa oli väkivalta rikoksia ja ryöstöjä tehneet päissään!

        Syytön minä siihen olen jos tuollaiset tunkee itsensä vankilaan, kun MINÄ RUIJAN SUOMALAISENA eli KVEENINÄ ja alkuperäiskansana yritän KUNNIOITTAA suomalaisia sekä alkuperäiskansoja YMPÄRI MAAILMAN!


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­o­­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://tiny.tw/3BTx#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe