Jokos on fillarit kaivettu ajoon?

Anonyymi-ap

Niin ne leivällä kulkevat kuin bensaa ahmivatkin? Aika nätti sää oli jo eilen, kun kaivelin porukoilla ajokamppeitani kaapista myyntiin. Ei oo enää mun juttu, ellei enduroa sitten innostu... Sinisalon crossi takin säästään, muut kyykkykamat lähtee. 🙂

Miten paljon tulee ajeltua kesässä?

https://youtube.com/shorts/cpDnFhiNtKE?si=dHELQ5kB4lPZkHF0

Jasu

68

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Annahan olla jo. Keskity vapauteen ja käy vaikka äitimuorille sanoo moikat. Kohta ne tulee.

      • Anonyymi

        Äitimuoria nään tänäänkin. Käydään yhdessä marsuilemassa. 🙂. Babyboom nääs.

        Jasu


      • Anonyymi

        Lezitowi nauttii vapaudesta ja vauhdinhuumasta, taidoistaan. Ihana mimmi. Siksi pätkä shottia linkiksi. ❤️😉

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lezitowi nauttii vapaudesta ja vauhdinhuumasta, taidoistaan. Ihana mimmi. Siksi pätkä shottia linkiksi. ❤️😉

        Jasu

        Yhteinen fiilis, intohimo johkun asuaan saa usein ihmiset ihastumaan. Näin. 🙂👍

        Mulle toi vauhti, taitojensa haastaminen ja rämäpäisyys on osa mua, siksi se ihastuttaa toisissakin.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteinen fiilis, intohimo johkun asuaan saa usein ihmiset ihastumaan. Näin. 🙂👍

        Mulle toi vauhti, taitojensa haastaminen ja rämäpäisyys on osa mua, siksi se ihastuttaa toisissakin.

        Jasu

        Jostain syystä noi tyttö mopoilijat on kuumempia. Jätkät on kuin tönkkösuolatut sillit. 😂 Muodottomia...

        https://youtube.com/shorts/heWTEXy9uZI?si=__lta9OC6OFL7CmS

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä noi tyttö mopoilijat on kuumempia. Jätkät on kuin tönkkösuolatut sillit. 😂 Muodottomia...

        https://youtube.com/shorts/heWTEXy9uZI?si=__lta9OC6OFL7CmS

        Jasu

        Noin kun sanoit ja katsoin videon.. Niin kyllä.. Vaikka ei se miesvartalo kumminkaan niin kauhea ole😉 Jotain hyvää siis, kun viehättyy molemmista vartaloista😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä noi tyttö mopoilijat on kuumempia. Jätkät on kuin tönkkösuolatut sillit. 😂 Muodottomia...

        https://youtube.com/shorts/heWTEXy9uZI?si=__lta9OC6OFL7CmS

        Jasu

        Olet ymmärtänyt moottoripyöräilyn jotenkin väärällä tavalla, motoristeja harrastuksessa kiinnostaa enemmän moottoripyörät, kuin kaikenlainen esittäminen, poikien ja tyttöjen perseet, miltä kukin näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt moottoripyöräilyn jotenkin väärällä tavalla, motoristeja harrastuksessa kiinnostaa enemmän moottoripyörät, kuin kaikenlainen esittäminen, poikien ja tyttöjen perseet, miltä kukin näyttää.

        Olen entisenä harrastajana ymmärtänyt ihan oikein. Ulkonäkö heutto liittyy vain omiin mieltymyksiini, kumpaako katselen mielummin mopon päällä. Niin naispuolisia, miehet ei liikuta enää edes mun silmää ellen tartte niitä väistää.

        Ilmaa muuten. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Noin kun sanoit ja katsoin videon.. Niin kyllä.. Vaikka ei se miesvartalo kumminkaan niin kauhea ole😉 Jotain hyvää siis, kun viehättyy molemmista vartaloista😁

        No mä en kyllä viehäty molemmista. Mies saa olla vaikka miesten aatelia päästä varpaisiin, se on mulle täysin sukupuolisesti epäkiinnostava otus. Kaverinakin vaan ihminen, ei kiinnosta yhtään mikään ulkonäkö tai muu.

        Oma mies on yhä ainoa poikkeus, mielenkiintoni miehissä kohdistuu vain häneen ja seksuaalisesti silläkin saralla vaisusti. Kämppis enemmän, kasvatuskumppani kuin mikään himottu tms.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä en kyllä viehäty molemmista. Mies saa olla vaikka miesten aatelia päästä varpaisiin, se on mulle täysin sukupuolisesti epäkiinnostava otus. Kaverinakin vaan ihminen, ei kiinnosta yhtään mikään ulkonäkö tai muu.

        Oma mies on yhä ainoa poikkeus, mielenkiintoni miehissä kohdistuu vain häneen ja seksuaalisesti silläkin saralla vaisusti. Kämppis enemmän, kasvatuskumppani kuin mikään himottu tms.

        Jasu

        Erotan kyllä omaan silmään komean, mua vaan ei kiinnista tippaakaan ne asiat enää.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erotan kyllä omaan silmään komean, mua vaan ei kiinnista tippaakaan ne asiat enää.

        Jasu

        Sinäkin lauot aina niin suoraan.👌🏻

        Kyllä mulle menee ihan kuinpainenkin... Toki sen olen huomannut, etten viehäty mitenkään kovinkaan pitkistä ihmisistä.. pieni on kaunista jos näin voi sanoa😁 Mietin kyllä jo monena vuotena että saako mies syttymään.. Rupesin siis oikeesti miettimään viehättääkö pelkästään naiset. Mut onneksi tämä osoittautui ihan turhaksi huoleksi.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Sinäkin lauot aina niin suoraan.👌🏻

        Kyllä mulle menee ihan kuinpainenkin... Toki sen olen huomannut, etten viehäty mitenkään kovinkaan pitkistä ihmisistä.. pieni on kaunista jos näin voi sanoa😁 Mietin kyllä jo monena vuotena että saako mies syttymään.. Rupesin siis oikeesti miettimään viehättääkö pelkästään naiset. Mut onneksi tämä osoittautui ihan turhaksi huoleksi.

        Juu, suoraan on helpointa, niin ei jää epäselvyyksiä. 😂

        Se on mullakin ollut matka omaan tietoisuuteen. Mutua vaikka mitä ennen kun on asiat valjenneet.

        Oli pitkään noin. Molemmat käy, ei enää. Eikä naisissakaan ole kuin aniharva jotka saa ajattelemaan, että toi voisi olla kiinnostava. Valtaosa naisistakin on mulle ilmaa, ihmisiä vaan. 🙂

        Jasu


    • Kyllä noi lapset otti pyöränsä jo esiin 🤔

      • Anonyymi

        Eikä oo enää liukasta ettei mee silmälleen fiketsulla?

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä oo enää liukasta ettei mee silmälleen fiketsulla?

        Jasu

        En ymmärrä mikä fiketsu mutta fillareinaki polkupyöriä täälläpäin kutsutaan. Ei täällä kotipihassa lentele ja harmitteli joku poika haki jotain tyttö pyöräilee isänsä kanssa (olivat kummatkin pyöräily kamppeissa ja ihailin sitä sitä isukkia kun poikaansa vie pyöräilemään) ja se tyttö oli joku 9vuotias ja äiti toi pyörän sille, eikä se tyttö sittten osannut vaan äitinsä talutti tuossa pyörällä( suurella pyörällä) kerran edestakaisin. Tyttö vaan itki ei se osaa. Sekin harmitus olisi kierretty kun olisi vaan äitinsä käyttänyt pienenä sitä pyöräilemässä.
        Onneksi meidän 6 osaa jo pyöräillä oppi just.


      • valtakunta kirjoitti:

        En ymmärrä mikä fiketsu mutta fillareinaki polkupyöriä täälläpäin kutsutaan. Ei täällä kotipihassa lentele ja harmitteli joku poika haki jotain tyttö pyöräilee isänsä kanssa (olivat kummatkin pyöräily kamppeissa ja ihailin sitä sitä isukkia kun poikaansa vie pyöräilemään) ja se tyttö oli joku 9vuotias ja äiti toi pyörän sille, eikä se tyttö sittten osannut vaan äitinsä talutti tuossa pyörällä( suurella pyörällä) kerran edestakaisin. Tyttö vaan itki ei se osaa. Sekin harmitus olisi kierretty kun olisi vaan äitinsä käyttänyt pienenä sitä pyöräilemässä.
        Onneksi meidän 6 osaa jo pyöräillä oppi just.

        Siis 6v osaa jo.

        Saa miettiä mikä voi olla niin kiireistä ettei lastaan kerkeä käyttää pyöräilemässä? Kaippa se äiti ajatteli että opettaa se mies tyttönsä pyöräilemään kun lähti viemään pihalle pyörällä. Tuossa iässä ne jo menisi pitkiä lenkkiäkin, jos saisivat mennä.

        Eipä meillä isukki vie niitä pyöräilemään vaikka taas kova pyöräilemään nuorena. Sen vuoksi tuollaiset miehet on aina ihailtavien kohteena.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En ymmärrä mikä fiketsu mutta fillareinaki polkupyöriä täälläpäin kutsutaan. Ei täällä kotipihassa lentele ja harmitteli joku poika haki jotain tyttö pyöräilee isänsä kanssa (olivat kummatkin pyöräily kamppeissa ja ihailin sitä sitä isukkia kun poikaansa vie pyöräilemään) ja se tyttö oli joku 9vuotias ja äiti toi pyörän sille, eikä se tyttö sittten osannut vaan äitinsä talutti tuossa pyörällä( suurella pyörällä) kerran edestakaisin. Tyttö vaan itki ei se osaa. Sekin harmitus olisi kierretty kun olisi vaan äitinsä käyttänyt pienenä sitä pyöräilemässä.
        Onneksi meidän 6 osaa jo pyöräillä oppi just.

        Juu, vanhempien tarttee olla mahdollistajia oppimiselle. Eikä jarruja.

        Jasu


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis 6v osaa jo.

        Saa miettiä mikä voi olla niin kiireistä ettei lastaan kerkeä käyttää pyöräilemässä? Kaippa se äiti ajatteli että opettaa se mies tyttönsä pyöräilemään kun lähti viemään pihalle pyörällä. Tuossa iässä ne jo menisi pitkiä lenkkiäkin, jos saisivat mennä.

        Eipä meillä isukki vie niitä pyöräilemään vaikka taas kova pyöräilemään nuorena. Sen vuoksi tuollaiset miehet on aina ihailtavien kohteena.

        Meillä isukki jätti mun vastuulle kaiken opettamisen, fillari, uinti jne. Sairaan nikamavammaisen selän kanssa vitutti etukumarassa pidellä kiinni ja huusin tuskista lopulta. Mutta mitäpä en lasteni takia tekisi.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä isukki jätti mun vastuulle kaiken opettamisen, fillari, uinti jne. Sairaan nikamavammaisen selän kanssa vitutti etukumarassa pidellä kiinni ja huusin tuskista lopulta. Mutta mitäpä en lasteni takia tekisi.

        Jasu

        Vitutti lähinnä, että terve mies ei viitti opettaa, vaan jättää sen vastuun tahalleen selkäsairaalle ja totee, ei niitten oo pakko osata uida eikä pyöräillä. Ei se mikään kansalaisehto oo elämälle. Kiitti vitusti mietin. Ameeban aivoinen mies ja olematon tuki.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitutti lähinnä, että terve mies ei viitti opettaa, vaan jättää sen vastuun tahalleen selkäsairaalle ja totee, ei niitten oo pakko osata uida eikä pyöräillä. Ei se mikään kansalaisehto oo elämälle. Kiitti vitusti mietin. Ameeban aivoinen mies ja olematon tuki.

        Jasu

        Se on helppoo silloin kun molemmat viittii ja jeesaa.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vitutti lähinnä, että terve mies ei viitti opettaa, vaan jättää sen vastuun tahalleen selkäsairaalle ja totee, ei niitten oo pakko osata uida eikä pyöräillä. Ei se mikään kansalaisehto oo elämälle. Kiitti vitusti mietin. Ameeban aivoinen mies ja olematon tuki.

        Jasu

        Kyllähän tuon pyöräily ihan opittu tässä omassa pihassa ja uiminen (rannalla ja uimahallissa) kyllä sen vielä helppoa ollut mutta pyöräily on tienvieressä minulla on pelkoa etten sitten pyörälenkkejä ole vienyt siitä edespäin. Onneksi koulussa opiskellaan liikkenne sääntöjä vähäsen ja pyöränkuntotarkistetaan koulussa joku opettaja vei kerran pyörälenkillekin kaikki ei vie.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis 6v osaa jo.

        Saa miettiä mikä voi olla niin kiireistä ettei lastaan kerkeä käyttää pyöräilemässä? Kaippa se äiti ajatteli että opettaa se mies tyttönsä pyöräilemään kun lähti viemään pihalle pyörällä. Tuossa iässä ne jo menisi pitkiä lenkkiäkin, jos saisivat mennä.

        Eipä meillä isukki vie niitä pyöräilemään vaikka taas kova pyöräilemään nuorena. Sen vuoksi tuollaiset miehet on aina ihailtavien kohteena.

        Senpä tähden en enää moottoripyöräilekkään, kun kyykyllä ajoasento aiheuttaa mulle selän tasolla sen, että löhtee tunto jaloista. Ja olen jalaton mikä on hengenvaarallista moottoripyöräillessä, menettää jaloista tunto kokonaan. Pudita jaloiltaan, kun pitäisi tukea 200kg moottoripyörää pysähdyksissä jaloilla, tuntea jarru, vaihdepoljin jne.

        Ohi on kaikki se missä selkä tekee stopin.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senpä tähden en enää moottoripyöräilekkään, kun kyykyllä ajoasento aiheuttaa mulle selän tasolla sen, että löhtee tunto jaloista. Ja olen jalaton mikä on hengenvaarallista moottoripyöräillessä, menettää jaloista tunto kokonaan. Pudita jaloiltaan, kun pitäisi tukea 200kg moottoripyörää pysähdyksissä jaloilla, tuntea jarru, vaihdepoljin jne.

        Ohi on kaikki se missä selkä tekee stopin.

        Jasu

        Olen fyysisesti selästä ja kaularangasta, jaloistani romuläjä, joten teen vain sen mihen sisullani pystyn. Ei auta terveempien jeesustelut pystymisistään. Omat rajansa pitää tuntea kilpailuyhteiskunnassakin. 👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppoo silloin kun molemmat viittii ja jeesaa.

        Jasu

        Olen joskus käynyt kävelylenkeilläkin, jolloin ollut potkupyörät, pyörä mutta jäänyt pulaan ja saanut miehen hätyyttää paikalle. Onneksi on sitten tullut autolla. Kyllä hänestä sitten apua ollut kun koen olevan pulassa onneksi noi isommatkin lapset lähtee auttaa jos tulee tilanne. Joskus kaikkia voinut harmittaa eikä millä raahata takaisin niin sitten kaksoisvauvujq tuli otettua mukaan mihin ripusteli pyöriä ja lapsia penkeihin väliin istuneet aisassakin kun raahaan takaisin kun ovat kaikki väsyneitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppoo silloin kun molemmat viittii ja jeesaa.

        Jasu

        Sinäänsä sellaisen AV tapauksen isiä olisi kaivannut jotka panostaa lapsen opettamiseen eikä jää minun heikkojen taitojen varaan että vain perustaidot opetan, onneksi mies auttaa opiskelussa sekin on ilo. Mutta kun on nähnyt miehiä jotka panostaa lasten opettamiseen sellainen sitten jää harmittamaan, että kuinka paljon lapsi menettää. Pitäisi saada opetettu luistelua se on vain opittunut 3lapsista mutta korona sekoitti kaiken. Sen vuoksi olen tyytyväinen että kaksi lapsista osaa jo laskella laskettelu suksilla. Sekin taito olisi voinut jäädä kokematta. Eikä siihenkään tarvinut kuin viedä lasta rinteeseen ja mahdollistaa opettelua. Motorille jolla on vaikeus oppia vaatii erittäin paljon aikaa ihmettelen vieläkin miten sain sen oppimaan uimaan ja pyöräilemään mutta sekin oli jo hienoa että oppi. Ne on kaksi taitoa mitkä vielä pystyy opettamaan kun vie useasti ja hommaa välineet.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinäänsä sellaisen AV tapauksen isiä olisi kaivannut jotka panostaa lapsen opettamiseen eikä jää minun heikkojen taitojen varaan että vain perustaidot opetan, onneksi mies auttaa opiskelussa sekin on ilo. Mutta kun on nähnyt miehiä jotka panostaa lasten opettamiseen sellainen sitten jää harmittamaan, että kuinka paljon lapsi menettää. Pitäisi saada opetettu luistelua se on vain opittunut 3lapsista mutta korona sekoitti kaiken. Sen vuoksi olen tyytyväinen että kaksi lapsista osaa jo laskella laskettelu suksilla. Sekin taito olisi voinut jäädä kokematta. Eikä siihenkään tarvinut kuin viedä lasta rinteeseen ja mahdollistaa opettelua. Motorille jolla on vaikeus oppia vaatii erittäin paljon aikaa ihmettelen vieläkin miten sain sen oppimaan uimaan ja pyöräilemään mutta sekin oli jo hienoa että oppi. Ne on kaksi taitoa mitkä vielä pystyy opettamaan kun vie useasti ja hommaa välineet.

        Siis Motorille on motorilliselle vaikealle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppoo silloin kun molemmat viittii ja jeesaa.

        Jasu

        Olen iloinen että olet lasten opettamiseen panostanut teet arvokasta työtä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Olen iloinen että olet lasten opettamiseen panostanut teet arvokasta työtä.

        Jomman kumman täytyy, jollei molemmat. Mä nyt rakastan ihmislapsia muutenkin koko ihmispopulaatiosta eniten. Siksi mä aina meen töihinkin lasten pariin, alipalkattuihin töihin. Mutta koen tekeväni törkeää työtä ja olen iloinen, jos yksikin lapsi kokee saaneensa minusta aikuisen tuomaa tukea ja turvaa. Kokee että hänet on hyväksytty ja hänestä välitetään. ❤️

        Eläimet ja lapset mut järjissään pitää tässä maailmassa ja luonto. Siinä missä aikuiset yrittää tuhota, nuo vaan motivoi. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinäänsä sellaisen AV tapauksen isiä olisi kaivannut jotka panostaa lapsen opettamiseen eikä jää minun heikkojen taitojen varaan että vain perustaidot opetan, onneksi mies auttaa opiskelussa sekin on ilo. Mutta kun on nähnyt miehiä jotka panostaa lasten opettamiseen sellainen sitten jää harmittamaan, että kuinka paljon lapsi menettää. Pitäisi saada opetettu luistelua se on vain opittunut 3lapsista mutta korona sekoitti kaiken. Sen vuoksi olen tyytyväinen että kaksi lapsista osaa jo laskella laskettelu suksilla. Sekin taito olisi voinut jäädä kokematta. Eikä siihenkään tarvinut kuin viedä lasta rinteeseen ja mahdollistaa opettelua. Motorille jolla on vaikeus oppia vaatii erittäin paljon aikaa ihmettelen vieläkin miten sain sen oppimaan uimaan ja pyöräilemään mutta sekin oli jo hienoa että oppi. Ne on kaksi taitoa mitkä vielä pystyy opettamaan kun vie useasti ja hommaa välineet.

        AV varmasti tekee tyttärensä eteen. Joskin toisinaan hänellä on asenne jota inhoan, ihan kun muut vanhemmat ei tekis ja osaisi mitään. En tykkää ylimielisyydestään, enkä piloille lellimisestäkään.

        Pitää oppia ettei kaikkea aina saa mukulakaan. Se on elämää.

        Mutta noin muuten, isät tekee nykyään enemmän lastensa eteen mitä muinoin. 🙂👍

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jomman kumman täytyy, jollei molemmat. Mä nyt rakastan ihmislapsia muutenkin koko ihmispopulaatiosta eniten. Siksi mä aina meen töihinkin lasten pariin, alipalkattuihin töihin. Mutta koen tekeväni törkeää työtä ja olen iloinen, jos yksikin lapsi kokee saaneensa minusta aikuisen tuomaa tukea ja turvaa. Kokee että hänet on hyväksytty ja hänestä välitetään. ❤️

        Eläimet ja lapset mut järjissään pitää tässä maailmassa ja luonto. Siinä missä aikuiset yrittää tuhota, nuo vaan motivoi. 🙂

        Jasu

        Törkeää, tärkeää 😂👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Törkeää, tärkeää 😂👍

        Jasu

        Minullakin tuo sama virhe tulee kännyllä kun ovat vierekkäiset”ä”, ja”ö”. En ole nähnyt hänellä AV ylimielistä käytöstä mutta hän on hyvä vanhempi. Ehkä tulkitaan ihmisiä eritavoin🤔 eikä minua itsensä kehuminen haittaa se on voimaannuttavaa hänellekin ja tekee hyvää kaikille kun voi tukea.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minullakin tuo sama virhe tulee kännyllä kun ovat vierekkäiset”ä”, ja”ö”. En ole nähnyt hänellä AV ylimielistä käytöstä mutta hän on hyvä vanhempi. Ehkä tulkitaan ihmisiä eritavoin🤔 eikä minua itsensä kehuminen haittaa se on voimaannuttavaa hänellekin ja tekee hyvää kaikille kun voi tukea.

        Voi se olla noinkin, tulkintaa erilailla. Minä välillä aistin hänessä sellaista ärsyttävää pöyhkeyttä jota IRL en katselisi hetkeäkään sanomatta siitä suoraan ja silmiin katsoen. Sillä me varmaan hänen kanssa välillä törmätäänkin mielipiteinemme. Hän ei tykkää minun suoruudesta enkä mä hänen asenteesta. Ehkei hänkään pidä mun asenteista. 🤷🏼‍♂️

        Mölähdän usein sillon kun aistin toisessa puusilmäisyyttä ja omaan ummehtuneisuuteen jämähtelyä.

        Toki, itsestään saa olla ylpeä, kunhan ei alenna muita sillä. Tai hyväksikäytä muita ihmisiä.

        Jasu


      • Anonyymi

        Pää kii. Anna toisen kuvien olla.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä isukki jätti mun vastuulle kaiken opettamisen, fillari, uinti jne. Sairaan nikamavammaisen selän kanssa vitutti etukumarassa pidellä kiinni ja huusin tuskista lopulta. Mutta mitäpä en lasteni takia tekisi.

        Jasu

        Minkäs takia noin tekee, kostoksi jostain? Mulle on ollut helkutin hieno juttu opettaa muksuja pyöräilemään, kävelemään...ihan ykkösjuttuja, ne on juttuja jotka eivät toistu, ei semmoisia saa hukata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pää kii. Anna toisen kuvien olla.

        Jasu

        Kiitos. Tuota häiriökäyttäjästä. olen jo pitkään kärsinyt. 🙁 on tullut tuon ikävä palstan kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vitutti lähinnä, että terve mies ei viitti opettaa, vaan jättää sen vastuun tahalleen selkäsairaalle ja totee, ei niitten oo pakko osata uida eikä pyöräillä. Ei se mikään kansalaisehto oo elämälle. Kiitti vitusti mietin. Ameeban aivoinen mies ja olematon tuki.

        Jasu

        Sehän oli vähän samanlainen kun meidän faija, että ei se mitään pyöriä osta, kun ettehän te osaa ees ajaa. No lopulta mummo ne osti. Uidahan mä en osaa kunnolla vieläkään, kun en mä tälläsenä luurankona mihinkään uimarannalle voinu mennä. Ja se mökki mistä kerroin toisessa ketjussa, niin vettä oli 20 cm ja semmosta erikoista tumman kaljan väristä vettä.


      • JeroP kirjoitti:

        Sehän oli vähän samanlainen kun meidän faija, että ei se mitään pyöriä osta, kun ettehän te osaa ees ajaa. No lopulta mummo ne osti. Uidahan mä en osaa kunnolla vieläkään, kun en mä tälläsenä luurankona mihinkään uimarannalle voinu mennä. Ja se mökki mistä kerroin toisessa ketjussa, niin vettä oli 20 cm ja semmosta erikoista tumman kaljan väristä vettä.

        Olipas nyt ikävä. Eikö se tiennyt että tekemällä oppii?


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Sehän oli vähän samanlainen kun meidän faija, että ei se mitään pyöriä osta, kun ettehän te osaa ees ajaa. No lopulta mummo ne osti. Uidahan mä en osaa kunnolla vieläkään, kun en mä tälläsenä luurankona mihinkään uimarannalle voinu mennä. Ja se mökki mistä kerroin toisessa ketjussa, niin vettä oli 20 cm ja semmosta erikoista tumman kaljan väristä vettä.

        No mun mies on vaan laiska opettamaan mitään mikä liikkumiseen liittyy. Sohvaperuna äijä.

        Vaan sitten mennää hammasta purren. En vittu kehtais olla niin emälaiska, etten lapsilleni opettais pyöräilyä, uintia, hiihtoa ja luistelua muun muassa.

        Monet ei nykyään osaa... Paremp myöhäänkin kun ei ollenkaan.

        Jasu


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Minkäs takia noin tekee, kostoksi jostain? Mulle on ollut helkutin hieno juttu opettaa muksuja pyöräilemään, kävelemään...ihan ykkösjuttuja, ne on juttuja jotka eivät toistu, ei semmoisia saa hukata.

        Ei vaan jaksa kiinnostaa hänen ylhäisyyttään. Niinpä mulle jää kaikki se mikä häntä ei napostele.

        No kivempihan se noin on ja olis, kuten sinä oot toiminut. Ilmanmuuta. 👍👍

        Jasu


    • Anonyymi

      Jääköön naftaliiniin. En jaksa fillaroida, edes sähköllä.

      • Anonyymi

        Okei. Mäkin myin pari aikuisten fillaria tuossa kuukausi sitten pois. Jäi käyräsarvinen ja lasten pyörät. Jos sitä tarkenis kohta ajella taas, pikkuhiljaa pidempiä matkoja kunnon kasvaessa.

        Jasu


    • Ei itseasiassa ole. Pyöräni olisi huollon tarpeessa, ennen kuin sillä uskaltaa polkaista vauhtiin. Tai ei kai siinä mitään vikaa ole, muuta kuin vähän ketjuja pitäisi rasvata 🤔 Pitäisi saada huolto omalle pihalle, sillä en saa millään keinolla itse vietyä pyörää huoltoliikkeeseen.

      Pyöräilen nykyään todella vähän, koska asun niin että joko lähden kävellen lenkille tai sitten lähden jonnekin kauemmas autolla eli sellaista asiointia fillarilla en juurikaan harrasta. En ole muutenkaan innokas pyöräilijä, kun takamus kipeytyy. Pitäisi ostaa parempi penkki kai, mutta en ole saanut aikaiseksi ja mistä sen sitten tietää, onko toinenkaan parempi.

      • Anonyymi

        Pärnäsen pyöräkorjaamolle huoltoon. 😜👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pärnäsen pyöräkorjaamolle huoltoon. 😜👍

        Jasu

        Täytyy viedä 😅 Siellä varmaan korjaavat samalla muutkin temppuilevat koneet ja laitteet, kuten vaikka pojan pleikkarin 😁


    • Anonyymi

      Olisi ensimmäinen kerta yli 20 vuoteen. Pentuna noita tuli rassattua paljon. Runkojen, vannekokojen ja sarvien keskinäistä vaihtamista. Tykkäsin vaihteettomasta peruspyörästä ilman rapakaaria. Minimalistinen. Jos tuollaisen ostaisi nykyään joltain pienvalmistajalta, maksaisi varmaan pari tonnia. Tekisi mieli ostaa jostain kirpparista sopiva malli ja tuunata se mieleiseksi. - cu-

      • Anonyymi

        Okei. Nykyäänhän on laiskojen pyörät, sähköpyörät. Ne lienee vaatii oman osaamisensa versus perinnepyörät?

        Jasu


    • Viime kesänä tuli semmoinen 6k mittariin, eikä yhtäkään pitkää reissua. Kausi on niin pirun lyhyt, just kun alkaa tuntua että pyörä on kasvanut kiinni selkärankaan niin kausi loppuu 😐

      • Anonyymi

        No on kuitenkin sahattu kyläkauppaan ja kotiin väliä? 😉

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        No on kuitenkin sahattu kyläkauppaan ja kotiin väliä? 😉

        Jasu

        Osapuilleen 5 kertaa päivässä, kyllä siitä kertyy 🙂


    • Anonyymi

      Joko ajelit Heppikseen ja takas?

      • Anonyymi

        Ajelin autollani omaan kotiin heppiksestä, porukoilta.

        Jasu


    • Itsellä ei ole autoa joten koko vuosi kuluu kentinkiä pyörittäessä. Ei ole sähkö eikä polttomoottoriavusteista versiota eli perinteisellä tyylillä mennään.

      Työmatkoihin menee reilu 250 km/kk ja muut menot päälle joten varovasti arvioiden noin 300 km/kk. Muuten ihan mukavaa puuhaa mutta kaupassa käynnit on joskus vähän tympeitä. Toki muutama kaveri välillä soittelee että on menossa kauppaan ja hakee matkaan.

      Koskaan en ole oikein ollut moottoripyöräihminen vaikka sellaien pienen huomionkin tehnyt kaveriporukoista että kaikki on suhteessa joilla on moottoripyörä. Jos jotakin moottorikäyttöistä laittaisin niin se olisi vene jolla kävisin kalassa.

      • Anonyymi

        Pyöräily on hyvää kuntoliikuntaa samalla. Kannatan ajatusta, että pyöräily olis useammalle tapa liikkua samalla hyötyajossa.

        Jasu


    • Eipä sitä ole piilotettukaan....

      Mutta voisi koittaa vsihtaa kesänassut siihen alle...😃

      • Anonyymi

        No perskelesz! 😁👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        No perskelesz! 😁👍

        Jasu

        Pitäisköhän halontekopäivän ja vaihtais myös kesänassut sähköpyörään? 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Pitäisköhän halontekopäivän ja vaihtais myös kesänassut sähköpyörään? 🤔

        Nyt sähkösykkelissä kesänassut alla ja rasvattu ja pesty...

        Kovaa ajua! 💪😄

        Pätkin pöllejä ison kasan ja niitä vois halkoa, tosin Nissanikin kaipais kesänassuja...ne vois seuraavaksi ehkä ruuvata siihen..🤔


    • Eipä ole ihan vielä. Ehkä ensiviikonloppuna tulee laitettua. Vaijerit ja jarrut vaihtaa tavalliseen tapaan, kun on pitkä vapaakin silloin.

      • Anonyymi

        Huollot kuntoon ilmanmuuta. 👍

        Jasu


    • Anonyymi

      Mua ärsyttää kaikki motoristit, kuvittelevat prätkillään keväällä kaasutellessaan olevansa jotain yli ihmisiä.
      Meikäläisellä on fillari ja pyöräilen ympäri vuoden kesät ja talvet.

      • 😁 kaikki se voima jalkovälissään on helppoa kuvitella olevansa yli-ihminen


      • Anonyymi

        On niissä niitäkin. Kaikissa lajeissa on omat kuzipäänsä.

        Jasu


    • Kaivoin mä skootterin ekaa kertaa esille jo maaliskuun alkupuolella, käydessäni silloin maalla koti/työjuttu-nurkissa, ja toin sen ajamalla tänne toiselle puolelle kaupunkia 😃 Poikkesin tietenkin Penetratorsin tiimin choppauspajalla silloin, kun oli rengaspaineet vähän laskeneet, ja Uncle B. Royalin kanssa muutenkin tsekattiin että kaikki pelittää ☺️

      Tänään taisi lähteä alle 10 polkaisulla käyntiin jonkun 1,5kk ulkokatoksessa seisottamisen jäljiltä, ja ihan mukavasti kulki kun tuli käytyä siivoamassa pihaa hiukan.

      Lähinnä maaseudulla mä tuolla ajelin muutaman viikon ajan viime syksynä, ja edellisen skoden myin pois noin 9 vuotta sitten. 🤯 Aika rientää, mutta ei taajama-ajo tai isohkot tiet ilman kevyen liikenteen väylää, sen ihmeempiä ollut kuin autollakaan päästellessä 🙄 Ja todennäköisesti olen muille tienkäyttäjille varsin harmiton ja ennakoiva/ennakoitava mopoilija, kun osaan käyttää ihan vilkkujakin, pitää turvaväliä jne.

      No eilen tuli puolestaan käytyä kävelemässä joku 5-6km ja itse asiassa ihan mukavaa sekin on, nyt kun pääsee suihkuun helposti, ei tarvitse jauhaa naapurien kanssa äitivainaasta kun kukaan ei tunne kunnolla, ja voi bongailla esim. autoja eikä vain tuijottaa pystymetsää ja laakeeta peltoo. 😅

      • Anonyymi

        Miten mulla alkaa soimaa skopa biisi päässä. 😂🤷🏼‍♂️

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten mulla alkaa soimaa skopa biisi päässä. 😂🤷🏼‍♂️

        Jasu

        Ei äkkiseltään sano mulle mitään, mutta olen myötähuvittunut 😃

        Huvittuneita taisi olla eilen muutama jalankulkijakin, kun itsellä oli keltainen likainen työtakki päällä, mustat lapputaskuhousut, ja yksivärinen musta kypärä. Ja olen sen 184 pitkä.
        Skootteri taas on punainen, muovit ei ole täysin virheettömät, eikä toi vm.08 kiinalainen ole erityisen isokokoinen muutenkaan.

        Vaatii itseluottamusta, ja sitähän multa pohjimmiltaan kyllä löytyykin 😅 Eikä mulla mitenkään huono omatunto tms. ole, mutta kyllä mä eilen vähän naureskelin miten irvokasta kaikkien näiden leikkausten, toksisen ilmapiirin yms. keskellä että omat työjutut olleet supistumaan päin, El Plan paperit on taannut sen etten ole joutunut Purran uhriksi pahasti, enkä nyt varsinaisesti koe olevani kahden asunnon loukussa ja saatan kesällä hyvinkin viettää aikaa enemmän työjuttunurkissa/lapsuudenkodissa 😃

        Niin hyvä masterplan ja sen nokipalon myötä vähän yllättäen tämä masterplan 2.0, mutta sosiaalisen hyväksyttävyyden näkökulmasta harvinaisen huonoon aikaan maailmanhistoriassa 😂


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ei äkkiseltään sano mulle mitään, mutta olen myötähuvittunut 😃

        Huvittuneita taisi olla eilen muutama jalankulkijakin, kun itsellä oli keltainen likainen työtakki päällä, mustat lapputaskuhousut, ja yksivärinen musta kypärä. Ja olen sen 184 pitkä.
        Skootteri taas on punainen, muovit ei ole täysin virheettömät, eikä toi vm.08 kiinalainen ole erityisen isokokoinen muutenkaan.

        Vaatii itseluottamusta, ja sitähän multa pohjimmiltaan kyllä löytyykin 😅 Eikä mulla mitenkään huono omatunto tms. ole, mutta kyllä mä eilen vähän naureskelin miten irvokasta kaikkien näiden leikkausten, toksisen ilmapiirin yms. keskellä että omat työjutut olleet supistumaan päin, El Plan paperit on taannut sen etten ole joutunut Purran uhriksi pahasti, enkä nyt varsinaisesti koe olevani kahden asunnon loukussa ja saatan kesällä hyvinkin viettää aikaa enemmän työjuttunurkissa/lapsuudenkodissa 😃

        Niin hyvä masterplan ja sen nokipalon myötä vähän yllättäen tämä masterplan 2.0, mutta sosiaalisen hyväksyttävyyden näkökulmasta harvinaisen huonoon aikaan maailmanhistoriassa 😂

        Hmph, on sulla sähinät siellä. 🙂

        Skopa biisi on tiettykin Kari Peitsamon biisi, tämä.

        https://youtu.be/wwhvaYTOhu4?si=VL5rrk7HEKsdpHEn


    • Anonyymi

      Ei tarvetta kaivaa kun käytän ympäri vuoden.

      Keskustassa on melko mahdotonta muutenkaan liikkua näppärästi kuin polkupyörällä tai kävellen.

      Yrittääköhän joku valtionvarainministeriön virkamies jälleen ajaa autolla viattomien veronmaksajien päälle.
      Näin vähentää valtion verotuloja?

    • Anonyymi

      Tuo "eemelihän" kiljui kqadullakin kovaa jotain paholainen-lucifer tulee ja alkaa hullunmylly -helter skelter, jotain... hämärää

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe