Onko tietoa

Anonyymi-ap

Ivalossa asuu kuulemma Sallan vuorisaamelaisia joten onko fakta tietoa, että tuo pitää paikkansa vai ovatko kylillä taas keksineet omia juttujaan!?

Ajattelin vain, että jos Sallan vuorisaamelaiset on oikeesti olemassa niin heitä on syntynyt myös Ivalossa.
He on risteytyneet Kemin merisaamelaisen kanssa.

Heidän lapset on vuorimerisaamelaisia jos tieto pitää paikkansa, mutta jos tämä on taas niitä STATUS SAAMELAISTEN omia juttuja mitä ovat tutkineet niin saavat SAKÄ:n rekisteriin harvinaisia saamelais risteytyksiä niin he voivat hakea erityis saamenkansan suojauksen niin tavalliset saamelaiset ei voi liittyä SAKÄ:n jäseniksi.

12

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan niitä jokunen.

      • Anonyymi

        Eihän Inarin käräjillä pysty päättämään, kuin Inari kunnan saamelaisten asioista.

        Asiathan pitäis käsitellä siinä kunnassa missä he ovat alkuperäisiä kuntalaisia myös saamelaisina sekä koltansaamelaisina.

        Jos Sallan vuorisaamelaisia sekä Kemin merisaamelaisia on muuttanut Inarin kuntaan jossa alkuperäisiä saamelaisia on Inarin saamelaiset sekä koltansaamelaiset niin silloinhan muiden kuntien saamelaiset polkee Inarin saamelaisten sekä koltansaamelaisten oikeuksia Inarin kunnassa jos heidän kunnissa/kaupungeissa on hyväksytty kaikki saamelaiset, mutta Inarin kunnassa ei ole hyväksytty kaikkia Inarin saamelaisia saamelaisiksi.


    • Anonyymi

      Mitenkähän se pyhä Pietari siellä taivaan portilla erottelee kuka saamelainen pääsee taivaaseen. Onkoha siellä kho:ts.

      • Anonyymi

        Toisen taivas on toisen helvetti joten mitähän se pyhä Pietari siellä taivaan portilla oikeesti tekee.
        Sanookohan kaikille ” Nyt painukaa helvettiin kaikki ja vähän äkkiä.”


    • Anonyymi

      Kaikkien meidän ihmisten pitäisi olla samanarvoisia.

      • Anonyymi

        Niinhän nuo viisaammat väittää, mutta ei olla.


    • Anonyymi

      Ei valitettavasti olla. Jotkut kuvittelee olevansa muita parempia. Kaikki kuitenkin ovat samanarvoisia. Jokaista oottaa kuolema.

      • Anonyymi

        Just eilen keskustelin aiheesta ja sanoin : Sotakorvauksia ei olla edes saatu vaikka Saksan armeija toi ihmiset pois kuorma-autojen lavoilla kotoaan pois ja he jotka jäi vangeiksi luovutettiin myöhemmin Suomeen.
        Ihmiset ei muuta tee, kuin tappelee KUNNIOISTA kaikista muista asioista vaikka korvauksia olis tulossa niin paljon että kaikille suomalaisille riittää joiden suvut on olleet puolustamassa Suomen itsenäisyyttä sekä maksamassa Neuvostoliitolle korvauksia.

        Kuntien päättäjät sekä yrittäjät vetää omaan pussiin vaikka heidän pitäis ajaa kuntalaisten sekä työntekijöiden etuja ja oikeuksia.

        En ole kieltänyt auttamasta, mutta jos kunta hyökkää kimpuun sekä huostaa lapsen niin tuo minusta RIIDAN HAASTAMISTA kunnan päättäjien puolelta ja kaikkien oikeuksien sekä etujen polkemista.
        Samalla tavalla hyökkäs toisen lapsen isä uuden vaimonsa sekä ystäviensä kanssa kimppuun.

        Heidän mielestä meillä ei ole oikeuksia saadaa korvauksia vaikka ihmiset on pakotettu kotoaan pois!
        Suomen puolustusvoimilla oli tukikohta Salmijärvellä ja he oli miettineet, että miten heidän pitää toimia.
        He oli jääneet myös Neuvostoliiton puolelle, kun Petsamo oli luovutettu joten ei Suomen puolustusvoimat voineet Neuvostoliiton alueella alkaa toimimaan, koska alue luovutettiin RAUHAN VUOKSI!

        SS-joukot eli Saksan armeija oli itse päättänyt kuljettaa siviilit pois ja kaltoinkohteli heitä sekä rikkoi rauhansopimusta myös, koska he päätti Suomen kansalaisten asioista Neuvostoliiton alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just eilen keskustelin aiheesta ja sanoin : Sotakorvauksia ei olla edes saatu vaikka Saksan armeija toi ihmiset pois kuorma-autojen lavoilla kotoaan pois ja he jotka jäi vangeiksi luovutettiin myöhemmin Suomeen.
        Ihmiset ei muuta tee, kuin tappelee KUNNIOISTA kaikista muista asioista vaikka korvauksia olis tulossa niin paljon että kaikille suomalaisille riittää joiden suvut on olleet puolustamassa Suomen itsenäisyyttä sekä maksamassa Neuvostoliitolle korvauksia.

        Kuntien päättäjät sekä yrittäjät vetää omaan pussiin vaikka heidän pitäis ajaa kuntalaisten sekä työntekijöiden etuja ja oikeuksia.

        En ole kieltänyt auttamasta, mutta jos kunta hyökkää kimpuun sekä huostaa lapsen niin tuo minusta RIIDAN HAASTAMISTA kunnan päättäjien puolelta ja kaikkien oikeuksien sekä etujen polkemista.
        Samalla tavalla hyökkäs toisen lapsen isä uuden vaimonsa sekä ystäviensä kanssa kimppuun.

        Heidän mielestä meillä ei ole oikeuksia saadaa korvauksia vaikka ihmiset on pakotettu kotoaan pois!
        Suomen puolustusvoimilla oli tukikohta Salmijärvellä ja he oli miettineet, että miten heidän pitää toimia.
        He oli jääneet myös Neuvostoliiton puolelle, kun Petsamo oli luovutettu joten ei Suomen puolustusvoimat voineet Neuvostoliiton alueella alkaa toimimaan, koska alue luovutettiin RAUHAN VUOKSI!

        SS-joukot eli Saksan armeija oli itse päättänyt kuljettaa siviilit pois ja kaltoinkohteli heitä sekä rikkoi rauhansopimusta myös, koska he päätti Suomen kansalaisten asioista Neuvostoliiton alueella.

        Sopimus oli, että suomalaiset suvut jotka on olleet SS-joukoissa pitää turpansa kiinni eikä mainitse edes olleensa heidän joukoissa mukana.

        Joku LÖRPPÄ-HUULI meni julkaisemaan SOMESSA tuon tiedon ja vaativat minua kunnioittamaan heitä!
        Miksi minun pitää kunnioittaa SS-joukkoja jotka kaltoinkohteli minun sukua ja eivät kunnioittaneet Suomen valtion ja Neuvostoliiton välistä sopimusta vaan PAKOTTIVAT rikokseen!

        Eräs kertoi, että hänen sukulainen oli ollut myös SS-joukoissa. Sanoin hänelle, että : Et sinä vaadi minua kunnioittamaan sinua sekä sinun sukua, koska sinä ymmärrät ettei SS-joukkojen teot olleet KAUNIITA LAPISSA vaan törkeitä ja en minä ole suomalaisia syyttänyt mistään, koska kaikki joutui maksamaan korvauksia jotka hengissä selvis sodasta.

        Minusta tuollainen käytös on törkeää, kun SS-sotilaan omaiset vaatii kunnioittamaan heitä!
        On kyllä suuressa ARVOSSA olevia ihmisiä, koska SS-joukot POLTTI VAIN LAPISTA KYLIÄ sekä ROVANIEMEN KAUPUNGIN!
        Ja sitä ennen olivat pakottaneet ihmiset kotoaan pois.
        Osa juoksi jään yli Norjaan turvaan ja järven jää oli vasta jäätynyt joten ONNEKSI EIVÄT SENTÄÄN HUKKUNEET!

        Inarin kunnan PÄÄTTÄJÄTHÄN EI OLE MIELISAIRAITA?
        Eihän he ole, kuin HYÖKÄNNEET DIPLOMAATIN kimppuun Suomen valtion silmien edessä!
        Ei Inarin kunnan työntekijöillä ole edes SOSIAALITYÖNTEKIJÖINÄ eikä SOSIAALIJOHTAJINA KUULUSTELU OIKEUKSIA!
        Heillä on VELVOLLISUUS KYSYÄ POLIISILTA, että onko kyseinen perhe mahdollisesti DIPLOMAATTI SUOJAAN OMISTAVIA SUKUJA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopimus oli, että suomalaiset suvut jotka on olleet SS-joukoissa pitää turpansa kiinni eikä mainitse edes olleensa heidän joukoissa mukana.

        Joku LÖRPPÄ-HUULI meni julkaisemaan SOMESSA tuon tiedon ja vaativat minua kunnioittamaan heitä!
        Miksi minun pitää kunnioittaa SS-joukkoja jotka kaltoinkohteli minun sukua ja eivät kunnioittaneet Suomen valtion ja Neuvostoliiton välistä sopimusta vaan PAKOTTIVAT rikokseen!

        Eräs kertoi, että hänen sukulainen oli ollut myös SS-joukoissa. Sanoin hänelle, että : Et sinä vaadi minua kunnioittamaan sinua sekä sinun sukua, koska sinä ymmärrät ettei SS-joukkojen teot olleet KAUNIITA LAPISSA vaan törkeitä ja en minä ole suomalaisia syyttänyt mistään, koska kaikki joutui maksamaan korvauksia jotka hengissä selvis sodasta.

        Minusta tuollainen käytös on törkeää, kun SS-sotilaan omaiset vaatii kunnioittamaan heitä!
        On kyllä suuressa ARVOSSA olevia ihmisiä, koska SS-joukot POLTTI VAIN LAPISTA KYLIÄ sekä ROVANIEMEN KAUPUNGIN!
        Ja sitä ennen olivat pakottaneet ihmiset kotoaan pois.
        Osa juoksi jään yli Norjaan turvaan ja järven jää oli vasta jäätynyt joten ONNEKSI EIVÄT SENTÄÄN HUKKUNEET!

        Inarin kunnan PÄÄTTÄJÄTHÄN EI OLE MIELISAIRAITA?
        Eihän he ole, kuin HYÖKÄNNEET DIPLOMAATIN kimppuun Suomen valtion silmien edessä!
        Ei Inarin kunnan työntekijöillä ole edes SOSIAALITYÖNTEKIJÖINÄ eikä SOSIAALIJOHTAJINA KUULUSTELU OIKEUKSIA!
        Heillä on VELVOLLISUUS KYSYÄ POLIISILTA, että onko kyseinen perhe mahdollisesti DIPLOMAATTI SUOJAAN OMISTAVIA SUKUJA?

        Inarin kunnan päättäjien mielestä Poliisit, Rajavartijat sekä Tullimiehetkin rikollisia ja EIVÄT TEE EDES TÖITÄ, koska HE PÄÄTTÄVÄT TURVALLISUUS ASIOSTA!

        Minusta valtio maksaa poliisien, rajavartioijoiden sekä tullimiesten palkat ja ei Inarin kunnan päättäjillä ole oikeus puuttua sisäministerin ja puolustusministerin alla toimivien työntekijöiden asioihin.

        Ei saamelaisetkaan puuttua Suomen valtion asioihin vaikka valtiolla on saamelaisia viroissa jotka on myös kunnan sekä SAKÄ:n päättäjinä.
        Heidän kuuluu jäädä virkavapaalle, kun istuvat kunnan sekä SAKÄ:n edustajina.
        Persujen Vornanen on virkavapaalla kansanedustajana poliisin tehtävästä.
        Yhdenvertaisuuslain mukaan hän saa jatkaa kansanedustajana vaikka ampuikin Helsingin keskustassa, koska Inarin kunnassa saa istua kunnanhallituksessa sekä SAKÄ:ssä päättämässä asioista ja toimia mm RAJAVARTIOSTON TYÖNTEKIJÄNÄ SAMAAN AIKAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inarin kunnan päättäjien mielestä Poliisit, Rajavartijat sekä Tullimiehetkin rikollisia ja EIVÄT TEE EDES TÖITÄ, koska HE PÄÄTTÄVÄT TURVALLISUUS ASIOSTA!

        Minusta valtio maksaa poliisien, rajavartioijoiden sekä tullimiesten palkat ja ei Inarin kunnan päättäjillä ole oikeus puuttua sisäministerin ja puolustusministerin alla toimivien työntekijöiden asioihin.

        Ei saamelaisetkaan puuttua Suomen valtion asioihin vaikka valtiolla on saamelaisia viroissa jotka on myös kunnan sekä SAKÄ:n päättäjinä.
        Heidän kuuluu jäädä virkavapaalle, kun istuvat kunnan sekä SAKÄ:n edustajina.
        Persujen Vornanen on virkavapaalla kansanedustajana poliisin tehtävästä.
        Yhdenvertaisuuslain mukaan hän saa jatkaa kansanedustajana vaikka ampuikin Helsingin keskustassa, koska Inarin kunnassa saa istua kunnanhallituksessa sekä SAKÄ:ssä päättämässä asioista ja toimia mm RAJAVARTIOSTON TYÖNTEKIJÄNÄ SAMAAN AIKAAN.

        Perussuomalaisten Vornanen oli syyllistynyt seksuaaliseen häirintäänkin vielä poliisina ennen, kuin oli KANSANEDUSTAJAKSI alkanut.
        Oli ampunut vain maahan, koska Ihku baarissa oli tullut joku tappelu naista.

        Saahan Inarin kunnassakin edustaa kuntalaisia sellaiset jotka on syyllistyneet SEKSUAALISEEN HÄIRINTÄÄN ja he saa olla myös SAKÄ:ssä edustamassa saamelaisia.

        Minähän en ole voinut ÄÄNESTÄÄ enkä mennä ehdokkaaksi edes VAALEIHIN koska minua syytellään toistuvasti KUNNIANLOUKKAUKSISTA!

        Jos on KUNNIANLOUKKAUS ÄÄNESTÄÄ niin jätin ÄÄNESTÄMÄTTÄ.
        En mennyt edes EHDOKKAAKSI, koska tuo oli myös KUNNIANLOUKKAUS!

        Ei nuo he edusta minua, koska KUNNIANLOUKKAUS tuomiot sekä rikosilmoitukset vaikuttaa asiaan eli niillä pystytään estämään mm KANSALAISVELVOLLISUUS eli PÄÄTTÄJÄT EI EDUSTA MINUA, koska kunnianloukkauksen rikosilmoitusten tekijät ESTIVÄT MINUA ÄÄNESTÄMÄSTÄ ja he syrjii minua myös poliittisesti eli estävät suoraan puuttumasta Suomen sekä kunnan asioihin vaikka minulla on alkuperäisenä Inarin kuntalaisena oikeus puuttua sekä kunnan että Suomen politiikkaan jos koen, että meitä kohdellaan eriarvoisesti!

        Kommunisteja istuu EDUSKUNNASSA KANSANEDUSTAJINA ja heitä löytyy kuntien sekä kaupunkien päättäjinäkin!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe