Onko pettämisen aina oltava fyysistä?

Minkä te laskette pettämiseksi? Yleensä ihmiset perustelevat, että pettäminen on pelkkää fyysistä mutta minun mielestä pettäminen voi tapahtua ilman fyysistäkin kontaktia.

Miten te toimisitte jos tietäisitte että kumppaninne pettää teitä, mutta ei fyysisesti?

17

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle se pettämisen mahdollinen fyysinen puoli on paljon epäoleellisempaa kuin henkinen puoli. Pelkän panemisen, ilman muuta kuin himoa, voin ihan hyvin antaa anteeksikin. Sen sijaan ihastuminen olisi vaikeampi "antaa anteeksi", rakastumisesta puhumattakaan. Anteeksi antaminen on lainausmerkeissä, koska en koe kyseessä itselleni olevan anteeksianto, vaan luottamuksen uudelleenrakentaminen, se että kokisinko järkeä jatkaa suhdetta, jos toiselle on mahdollista mennä ihastumaan tai varsinkaan rakastumaan johonkuhun toiseen. Se suhde olisi melkolailla korjaamattomalla tavalla rikki silloin.

      Tuota ihastumista täytyy vielä sen verran selventää, että en tarkoita sitä, että jonkun nyt kokee kivaksi, mukavaksi ja kauempaa katselee ja jättää tekemättä mitään. Tarkoitan sellaista ihastumista ja tykästymistä, että ei voi olla toimimatta. Jo salaiset viestittelyt, puhelut ja/tai tapaamiset ovat liikaa, vaikka niihin ei seksiä liittyisikään. Kaikki sellainen, jonka kokee tarpeelliseksi salata ja tehdä salaa ja johon liittyy mahdollisesti valehtelua ja totuuden muuntelua tai asioiden kertomatta jättämistä.

    • Anonyymi

      Sinä saat oman pääsi sisällä muuttaa vakiintuneita käsityksiä miten tahansa, se ei tippaakaan vaikuta siiten miten ihmiset asiaan suhtautuu.

      • Anonyymi

        Eihän parisuhteessa ole mitään merkitystä jollain vakiintuneilla käsityksillä tai yleisellä ihmisten suhtautumisella. Oleellista on miten parisuhteen osapuolet tuon asian kokevat ja he ovat milemnat yksilöitä, joiden ei ole mikään pakko edustaa vakiintuneita käsityksiä.


    • Anonyymi

      Mieheni viestitteli salaa kahden naisen kanssa, josta toista myös tapaili. Heillä ei ollut kuitenkaan seksisuhdetta.
      Tämä kun tuli ilmi, niin kyllähän se tosi pahalta tuntui. Asiasta keskusteltiin paljon, mutta mieheni ei nähnyt siinä mitään ongelmaa, koska mitään fyysistä ei tapahtunut.
      Minulle se oli kuitenkin pettämistä. Ei hellittelynimet ja salailu kuulu tavalliseen viestittelyyn.

      • Tätä minä olenkin useasti miettinyt että miten ihmeessä ihmiset ei ajattele tuon olevan pettämistä?
        Jatkoitteko vielä yhdessä eteenpäin vai erositteko?


      • Anonyymi
        VahvaLLed kirjoitti:

        Tätä minä olenkin useasti miettinyt että miten ihmeessä ihmiset ei ajattele tuon olevan pettämistä?
        Jatkoitteko vielä yhdessä eteenpäin vai erositteko?

        Miten niin "ihmiset ei ajattele tuon olevan pettämistä"?! Kyllä kai moni ajattelee.

        Kaikki sellainen on pettämistä, mitä ei voisi tehdä puolison silmien alla.


      • Anonyymi

        Ei kuulu ei, näin sivusta mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "ihmiset ei ajattele tuon olevan pettämistä"?! Kyllä kai moni ajattelee.

        Kaikki sellainen on pettämistä, mitä ei voisi tehdä puolison silmien alla.

        Niin on siksi siinä syy


    • Anonyymi

      Jos tapaat on pettämistä sinänsä.

    • Anonyymi

      Kaikenlainen pettäminen menneen talven lumia

    • Anonyymi

      Kuinka se pettäminen jäikään?
      Liika kiire elämässä se siinä oli.

    • Anonyymi

      Hyvä miettiä jälkeenpäin

    • Anonyymi

      Petäminen ei sovi kaikille.

    • Anonyymi

      Kokemuksena oli voinut olla mitä mahtavin. Sekin nyt jäi sitten saavuttamatta.

    • Anonyymi

      Kaikki ei pääse kokemaan hyväksyttävä sekin eli aina ei voi voittaa pätee edelleen

    • Anonyymi

      Jo pelkkä toisen ajattelu on pettämistä.
      Naisena olen tätä mieltä.

      • Anonyymi

        Kaltasesi henkiset na zit on kyllä pelottavia. Totalitariaaa parhaimmillaan, edes ajattelunvapautta ole.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe