Mitä on kilpailu vai onko sitä edes

Anonyymi-ap

Joskus kuulee, ettei ihminen lähde tapailuun, jos toisella on vispilän kauppaa jonkun toisen kanssa. En itsekään lähtisi…

Entä ihailijat? Onko nekin este tapailuille? Jos ihminen on vaan niin ihana/charmikas/komea/kaunis/älykäs/mukava/seksikäs, että ottajia olisi useampiakin. Voiko ihana ihminen sille itse mitään? Väitän ettei voi, mutta toki omalle käytökselleen voi ja sille, että tapailun/seurustelun alettua tai jo aiemminkin näyttää toiselle haluavan vain yhden. Missä menee raja ja missä kohtaa pitää osata valita?

Jos ihminen on fiksu, empaattinen ja käytöstavat löytyy, on hän jossain määrin mukava muille, vaikka huomaisi epätoivotun ihailijan. Eihän kukaan haluaisi itsekään joutua rumasti torjutuksi eikä huonosti kohdelluksi. Tai iloinen ja hyvän tyylinen ihminen voi saada jonkun luulemaan, että hyväntuulisuus on flirttiä.

Osa on sitä mieltä, että ennen seurustelun aloitusta saa tapailla, kuksia, pussailla, flirttailla soidinmenojen tahtiin suoraan silmienni alla muita niin paljon kuin huvittaa. Osa taas katsoo herkästi, jos ei osaa valita tutustuvansa yhteen kerrallaan, voi jatkaa tutustumishaareminsa kasvattamista loputtomasti, ihan keskenään.

Missä teillä menee ok:n raja ja missä raja ylitetään siinä mielessä, että vedätte oman kiinnostuksenne pois ”pelikentältä”? Miten nämä jutut menisi ideaalitilanteessa ja onko säännöt samat molemmille?

37

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä mistään kilpailusta, mutta jos toinen itse ilmaisee kiinnostustaan ketään muuta kohtaan samaan aikaan, niin siihen vedän rajan. Ihailijoita saa olla. Eipä noille kukaan itse mitään mahda, jotka perässä roikkuvat. Kunhan niitä ei mitenkään itse rohkaise,niin ihan sama onko vai eikö. Ai niin ja se, ettei rohkaise, ei tietenkään tarkoita, etteikö voi olla normaalin kohtelias, kuten nyt ihmisille yleensäkin.

    • Anonyymi

      No minä en ainakaan ala kilpailemaan kenenkään kanssa jonkun miehen huomiosta, vaan päinvastoin. Olen sen verran elämässä kuitenkin viime aikoina oppinut, että puhun ihmisen kanssa suoraan, jos joku asia painaa enkä vedä omia johtopäätöksiä asioista. Liian rehelliseksikin on sanottu, että pitäisi kuulema pehmentää vähän enemmän sanomisia. Taitavat sanojat olla oikeassa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nosto!!!

    • Jos tapailen, niin kyllä keskityn siihen yhteen kumppaniin kerrallaan. Ei tule mieleeni tapailla tai käydä samaan aikaan myös muiden kanssa treffeillä. Pientä viatonta flirttiä siedän, saatan sitä itsekin harrastaa.

      Jos toinen ehdottelee toiselle tapaamista, silloin kun on juttua jo meneillään.. Katson sen helposti, niin ettei tosiaan riitä mielenkiinto. En siis katselisi sellaista touhua yhtään. Eli jos toisen mietteet on tyylisesti On/Off moodissa. Ei kiitos. Tarvitsen sellaista vakautta elämään jo oman (menneisyyden takia).. Ettei tarvitse ”pelätä” häviääkö se toinen. Siis vaikka tietysti aina tutustuessa, rakkaudessa on omat riskinsä. Aina ei onnistu.. Silti sen toisen täytyy näyttää selvästi että hei olen kanssasi tosissaan. Olet ainut siinä mielessä kiinnostava henkilö. Jos nämä eivät selkeästi täyty, niin ei en näe sitä vaivaa.. että roikun löysässä hirressä toisen takia… Joka ei osaa päättää mitä haluaa.

      Jos löytyisi ihailijoita, niin mikäs siinä kunhan on selkeästi esitetty että hei olet kiva kaveri mutta et sen enempää. Eli ei lähdetä mukaan lirkutteluun vaan osataan sanoa suoraan EI KIITOS! Mitä tulee seksikkyyteen, itselläni ei kyllä saisi olla mustasukkaista puolisoa.. tai hänellä saattaisi olla vaikeuksia kulkea kanssani ainakin kesäisin kaupungilla. Enkä mitään räyhä petteriä kyllä muutenkaan katselisi..

      • "... itselläni ei kyllä saisi olla mustasukkaista puolisoa."

        Osoitat olevasi erittäin mustasukkainen, mutta et sallisi sitä puolisollesi. On varma, ettei tule toimimaan. 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        "... itselläni ei kyllä saisi olla mustasukkaista puolisoa."

        Osoitat olevasi erittäin mustasukkainen, mutta et sallisi sitä puolisollesi. On varma, ettei tule toimimaan. 🌹👀

        En tarkoittanut sitä niin😳 kyllä siis sisäisesti saatan olla mustasukkainen jos oikein kolahtaa.. mutta en nyt ihan siitä syystä lähde kehenkään käymään käsiksi.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        En tarkoittanut sitä niin😳 kyllä siis sisäisesti saatan olla mustasukkainen jos oikein kolahtaa.. mutta en nyt ihan siitä syystä lähde kehenkään käymään käsiksi.

        Mustasukkaisuus on kammottovaa. Imee viimeisetkin veret toisesta, eikä jätä hetkenkään rauhaan. Mieletön hektinen pysyvä pyörre. Jouduin sitä kokemaan muinaisen tyttöystävän taholta. 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Mustasukkaisuus on kammottovaa. Imee viimeisetkin veret toisesta, eikä jätä hetkenkään rauhaan. Mieletön hektinen pysyvä pyörre. Jouduin sitä kokemaan muinaisen tyttöystävän taholta. 🌹👀

        Riippuu kyllä ihan siitä tunteen tasosta.. ei se onneksi tarkoita sitä että kaikki käyttäytyvät silloin ääliömäisesti..

        Ymmärrän kyllä olen itse myös nähnyt vierestä jos mustasukkaisuus menee yli.. Eikä silloin kyllä naurata yhtään.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Riippuu kyllä ihan siitä tunteen tasosta.. ei se onneksi tarkoita sitä että kaikki käyttäytyvät silloin ääliömäisesti..

        Ymmärrän kyllä olen itse myös nähnyt vierestä jos mustasukkaisuus menee yli.. Eikä silloin kyllä naurata yhtään.

        Vähäinen mustasukkaisuus häiritsee vähän, runsas runsaasti, mutta ei ole sellaista mustasukkaisuuden määrää, joka olisi mainittava miellyttäväksi ja sopua edistäväksi. Tuhoa tai suurta tuhoa. 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Vähäinen mustasukkaisuus häiritsee vähän, runsas runsaasti, mutta ei ole sellaista mustasukkaisuuden määrää, joka olisi mainittava miellyttäväksi ja sopua edistäväksi. Tuhoa tai suurta tuhoa. 🌹👀

        On aivan kammottavaa lukea, kuinka kirjoittaa pikkupimunen, joka ei ole vielä kerinnyt oikeata mustasukkaisuutta nähdäkään; mustasukkaisuus osoittaa ihanasti, kuinka toinen rakastaa. Pian siitä on ihanuus tiessään ja länget kaulassa. 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Vähäinen mustasukkaisuus häiritsee vähän, runsas runsaasti, mutta ei ole sellaista mustasukkaisuuden määrää, joka olisi mainittava miellyttäväksi ja sopua edistäväksi. Tuhoa tai suurta tuhoa. 🌹👀

        En osaa ajatella sitä sinun kanssasi samalla tavalla. Sille joka sitä mustasukkaisuutta potee, sillä voi hetkellisesti olla vaikeaa. Onneksi se on ohimenevää, omista epävarmuuksista voi keskustella.. se monesti auttaa asiaan..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        En osaa ajatella sitä sinun kanssasi samalla tavalla. Sille joka sitä mustasukkaisuutta potee, sillä voi hetkellisesti olla vaikeaa. Onneksi se on ohimenevää, omista epävarmuuksista voi keskustella.. se monesti auttaa asiaan..

        'Hetkellisesti' on kaunistelevaa sanontaa. Ja mitä enemmän antautuu keskusteluun, sen kamalemmaksi käy. Jos taas ei lopultakaan jaksa ikuisesti keskustella ja olla tarkistettavana, SALAA asioita, on taatusti epäilyksen alainen. 🌹👀


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        En osaa ajatella sitä sinun kanssasi samalla tavalla. Sille joka sitä mustasukkaisuutta potee, sillä voi hetkellisesti olla vaikeaa. Onneksi se on ohimenevää, omista epävarmuuksista voi keskustella.. se monesti auttaa asiaan..

        Selittämällä se ei voi mennä perille. Etkä näytä kokeneen, mitä se voi olla. Ehdotan, että lopetamme tuloksettoman keskustelumme. Toivotan sinulle aurinkoista kesää! ☀️ 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Selittämällä se ei voi mennä perille. Etkä näytä kokeneen, mitä se voi olla. Ehdotan, että lopetamme tuloksettoman keskustelumme. Toivotan sinulle aurinkoista kesää! ☀️ 🌹👀

        Jep, jep. Sitä samaa sulle!!!😊


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Jep, jep. Sitä samaa sulle!!!😊

        Täähä kävi miellyttävästi. Kukaan ei kamaloittanut ketään. 🌹👀


    • Anonyymi

      En kilpaile.

      Olisin kiinnostunut kuulemaan miesoletettujen mietteitä!?!

    • Anonyymi

      Botti lopetti toimintansa. Jes!

    • Anonyymi

      Tietysti pidän kilpailusta, on kiva kun kissat keskenään tappelee huomiosta… 😻😻😻 itse en kilpaile kenestäkään. Menen fiiliksen mukana paras voittaa😉

    • Anonyymi

      Hallittu kaaos?

    • Nykysysteemeillä tutustuminen luo kilpailutilanteita väkisinkin, halusit tai et. Ilman selvää signaalia tuskin lähestyn. Ymmärrän kyllä sen että alkumatkasta hapuillaan mutta jossain vaiheessa linjan on selkiydyttävä niin että lopputulos on kahden kauppa.

    • Anonyymi

      Onneksi on jo ikää enkä muutoinkaan liiku piireissä missä on jatkuvasti soidinmenoja. Muutoin sanoisin, että kyllä mä ylipäätään muutoinkin pyrin ajattelemaan ihmisten tunteita, niissäkin tapauksissa, joissa en itse ole edes kiinnostunut. Miksi ihmisiä pitäisi loukata tahallaan. Moni voi murtua tuommoisista asioista ja haasteita on monella muutoinkin.

    • Anonyymi

      Vedän kiinnostukseni silloin takaisin, jos huomaan toisen yrittävän rakentaa kilpailutilannetta. Eli vihjailee, että olisi hänellä ottajia yms. yrittää heruttaa huomiota tai muutoin rakentaa epävarmuutta. Rakastuneena ei mieti muita vaihtoehtoja, joten silloin ei myöskään yrittäisi kilpailuttaa rakastaan.

      • Vähän samoilla linjoilla. Jos toisen oikeasti haluaa, haluaa sen pikemminkin näyttää ja ilmaista. Silloin kun kolahtaa, ei halua riskeerata (tai sitten on yksinkertainen hölmö, hieman omahyväinen tai haaremisti).

        Silti voi olla tilanteita, joissa vastapuolella on ihailija/ihailijoita. Sillehän viehättävä ihminen ei sinänsä mitään itse voi, muuta kuin osoittaa sanoin ja elein, että itse on oman valintansa tehnyt tai vaikka puhua nais/miesystävästä lempeään sävyyn ihailijan kuullen. Fiksut ihmiset tajuaa aika vähästä yleensä.

        Yleensä tapailu ennen seurustelua on herkkää aikaa. Kumpikin tunnustelee itseään ja katsoo toista normaalia tarkemmalla silmällä. Jos viestii, ettei ole tosissaan tai edes puolitosissaan, menee mahdollisuus edes yrittää helposti ohi. Joskus ollaan vähän liiankin terävällä veitsen terällä, varsinkin jos jompikumpi on hyvin epävarma kelpaamisestaan ja ylireagoi.

        Suhteessa tarvitaan oma halu ja motivaatio, jotta se kestäisi. Siksi ihminen, joka ei tiedä mitä itse haluaa, on yleensä huono vaihtoehto. Kun kumpikin osoittaa, että parisuhteen alku kiinnostaa, vapautuu paljon energiaa itse tutustumiseen ja keskinäinen luottamus syntyy helpommin. Alun epävarmuus on helposti kuluttavaa. Omasta kokemuksestakin tiedän, ettei kaikissa aluissa ole ollenkaan tuota epävarmuuselementtiä ja jo toisilla treffeillä voi olla varma olo.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Vähän samoilla linjoilla. Jos toisen oikeasti haluaa, haluaa sen pikemminkin näyttää ja ilmaista. Silloin kun kolahtaa, ei halua riskeerata (tai sitten on yksinkertainen hölmö, hieman omahyväinen tai haaremisti).

        Silti voi olla tilanteita, joissa vastapuolella on ihailija/ihailijoita. Sillehän viehättävä ihminen ei sinänsä mitään itse voi, muuta kuin osoittaa sanoin ja elein, että itse on oman valintansa tehnyt tai vaikka puhua nais/miesystävästä lempeään sävyyn ihailijan kuullen. Fiksut ihmiset tajuaa aika vähästä yleensä.

        Yleensä tapailu ennen seurustelua on herkkää aikaa. Kumpikin tunnustelee itseään ja katsoo toista normaalia tarkemmalla silmällä. Jos viestii, ettei ole tosissaan tai edes puolitosissaan, menee mahdollisuus edes yrittää helposti ohi. Joskus ollaan vähän liiankin terävällä veitsen terällä, varsinkin jos jompikumpi on hyvin epävarma kelpaamisestaan ja ylireagoi.

        Suhteessa tarvitaan oma halu ja motivaatio, jotta se kestäisi. Siksi ihminen, joka ei tiedä mitä itse haluaa, on yleensä huono vaihtoehto. Kun kumpikin osoittaa, että parisuhteen alku kiinnostaa, vapautuu paljon energiaa itse tutustumiseen ja keskinäinen luottamus syntyy helpommin. Alun epävarmuus on helposti kuluttavaa. Omasta kokemuksestakin tiedän, ettei kaikissa aluissa ole ollenkaan tuota epävarmuuselementtiä ja jo toisilla treffeillä voi olla varma olo.

        Onko nuo ajatukset kurppain deittioppaasta?


    • Tarkan rajan veto on vaikeaa ja jopa mahdotonta.

      kilpailemaan en minäkään lähde, tai en ainakaan ole vielä sellaista naista tavannut, että lähtisin. En jotenkin näe itseäni sellaisessa tilanteessa, että jonkun tarvitsisi minut tavattuaan miettiä, otanko tämän tumman ja pitkän vai vaalean ja leveän. Kyllä valinnan pitää kohdistua yksin omaan minuun alkumetrien jälkeen.

      En tietenkään odota, että ensimmäisen kontaktin jälkeen toisen pitäisi lähteä pois tinderistä, mutta siinä vaiheessa kun ollaan pari kertaa tavattu ja jos molemmat ovat kertoneet etsivänsä parisuhdetta, niin kyllä kyllä muut suhteilut on syytä pistää tauolle.

      Minulla ei ole mitään ihailijoita vastaan, jos nainen käytöksellään näyttää, että minä kuitenkin olen "valittu".

      Toisaalta en myöskään halua naisia, jotka kovasti paneskelevat ympäriinsä ennen parisuhdetta. Kyse ei ole siitä, että ajattelisin heidän jotenkin paneskelusta kuluvan, vaan paljot panosuhteet kertovat jotain luonteesta.

    • Kilpailemien tarkoittaa flirttailemista, viettelemistä hetekalle, ja sitä kautta valloittamista omakseen. Yksinäisen miehen on syytä flirttailla ihan jokaisen tytön kanssa, joka on sekä riittävän nuori että riittävän kaunis. Riippumasta yhtään mistään muusta. Jos tyttö olisikin suhteessa tai varattu, niin jos tyttö vastaa flirttiin se tarkoittaa että hänen tilanteessa ei ole tyydyttävä ja hän on siksi otettavissa (kosiskeltavissa).

      Kun tyttö on seksuaalisesti kiinnostunut miehestä ja mies hyväksyy tytön ulkomuodon, niin silloin mennään juoksujalkaa peuhaamaan hetekalle. Siinä ei ole yhtään mitään muita sääntöjä tai rajoituksia.

    • Seurusteluun ei ole mitään sääntöjä. Kuka ne olisi oikeutettu laatimaan? Jos joku ei pidä jostakin, hän karsii ehdokkaita, mutta ei hänellä ole oikeutta vaatia tietynlaista käyttäytymisistä.

      Haavemaailmassa on kuvitelma täydellisestä peräjälkeisyydestä. Seurustelu on usein niin vaikea ja hidas prosessi, että jos epäonnistuu usean kerran, aika ei enää riitä. Päällekkäisyyskin on silloin PAKKO.

      Varsinkin pitkän purkautuneen romanssin jälkeen on jo ajolahtö, ellei liian myöhäistä. Kuinka tähän voisi soveltaa ajatusta tiukasta peräjälkeisyydestä? 🌹👀

    • Anonyymi

      Boomboom…

      • Anonyymi

        Bumbum on Thaimaan kieltä ja tarkoittaa rakastelemista, rakkauden valmistamista.


    • Anonyymi

      Kyllä noi kaikki tinderit ja muut äpit on jo niin nähty… ihan liikaa tarjontaa jalkoihin siinä jää. :/

    • Anonyymi

      Kusipäitä kaikki… mistä niitä oikeita miehisiä miehiä löytää. Jotka eivät karkaa..

    • Minun rajat menee siinä, että jos minuun haluaa tutustua, siis aivan oikeasti ja tosissaan ja ajattelee minunkin itsestään kiinnostuvan. Niin silloin ei tapailla muita, kun minua, ei heilastella sinne tänne ja tonne, muuten voi jatkaa touhuaan karsellen loittonevaa selkääni.

      Keskityn itsekin yhteen ihmiseen täysin, en muihin. Joten vaadin toiselta samaa. Se on vähin mihin pitää pystyä tai voi unohtaa mut samantien.

      Minä en kilpaile, joko olen alusta asti riittävän kiinnostava eikä muita tsekkailla tai sitten ei kannata edes harkita asiaa kanssani.

      Joo, olen ehdoton tässä kohtaa. En usko että liihottelu sinne ja tänne ihminen on edes mulle sopiva.

      • Mitä on kokemusta näistä useampia treffailevista, niin tuntuvat olevan tuuliviirejä jotka ei oikein itsekkään tiedä mitä ovat vailla. Niinpä tsekataan ja pyöritellään monia ja vauhdetaan kumppania aina herkästi myös uuteen, kun vähänkin jokin hiertää.

        Minun makuun liian lapsekasta touhua. Kypsymätöntä jahkailua.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Mitä on kokemusta näistä useampia treffailevista, niin tuntuvat olevan tuuliviirejä jotka ei oikein itsekkään tiedä mitä ovat vailla. Niinpä tsekataan ja pyöritellään monia ja vauhdetaan kumppania aina herkästi myös uuteen, kun vähänkin jokin hiertää.

        Minun makuun liian lapsekasta touhua. Kypsymätöntä jahkailua.

        Ja usein vielä siinä toisessa on aina vikaa, ei tässä tuuliviirissä itsessään. Sekin on perin huono merkki minulle, en pidä ihmisestä joka etsii aina syitä muista, olemalla täysin sokea itselleen. Ei tulis mulle kumppania sellaisesta ihmisestä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      327
      3235
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      224
      2010
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1437
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1319
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe