Sähköautoilun jatko on vakavassa vaarassa

Anonyymi-ap

15

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taisi tulla pieni väärin ymmärrys. Kannattaa lukea nämä artikkelit kokonaan. Jutun ajatus oli, että latausinfra ei laajene siinä tahdissa, kuin liikennemäärän kasvu edellyttää aiheuttaa se suuria vaikeuksia sähköllä liikkumiseen ja kovia nousupaineita polttomoottori sektorille. Lopputulema. Sähköautolla liikkuminen vaikeutuu polttomoottoriautojen kulut kasvavat.

      • Anonyymi

        Saman jutun lopussa uhriuduttiin kommenttipalstalla oikein kunnolla. "Taas tavalliset autoilijat joutuvat maksamaan sähkön kuluja" voi nyyh. Yksi kysyi mitä myrkkyä sähköauton akuissa on. Vastaus samaa myrkkyä mitä on ko. ihmisen sielun elämässä.


    • Anonyymi

      Nyt kun valtiot heräsivät tuhon ongelmaan, niin latauspisteitä alkaa syntymään kuin sieniä sateella ja sen kautta kilpailu tulee pudottamaan lataamisen hintaa, eli hyvin suunniteltu ja kanavoitu "uutinen" on laitettu vireille Eurooppaan.

      • Anonyymi

        ja pörssisähkö kotona nousee yhteen euroon kwh? joku lystin maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja pörssisähkö kotona nousee yhteen euroon kwh? joku lystin maksaa?

        PS propagandaa. Jos Suomessa olisi kaksi miljoonaa sähköautoa kulutus nousee n10%. Polttoaine infra kuluttaa 3,5% kokonaiskasvu 7%. Pörssivaihtelut johtuvat muusta. Jalostamon ja liikenteen päästöt putoaisivat ja vaikutus 27% kokonaispäästöistä. Nykytahdilla vaikutus ylipäätään näkyy vasta joskus 2030 jos ollaan 250000 sähköauton paikkeilla.


    • Anonyymi

      Tuo latausinfran jo lähtökohtaisestikin liian pienistä tavoitteista raskaasti perässä laahaaminen ei ole mikään uusi uutinen ja siitä olen palstalle laittanut useampaan otteeseen fankataa linkkeineen.

      Lukuisat infran rakentajat ovat joko laskeneet tavoitteitaan, lykänneet niitä tai laittaneet niitä kokonaan jäihin.

      Ongelmana on muna-kana-syndrooma, sillä infran rakennus on kallista rahoituskuluineen (valmiista runkoverkoista huolimatta) ja niille tulisi saada riittävästi asiakkaita, myös ruuhka-alueiden ulkopuolella.

      EV:n myynti on pahoin sakannut EU:ssa j ayksi syy on infran puute / rajallisuus ja suurellaosalla ei ole mahdollisuutta edes kotilataamiseen.

      Autovuokraamoissa suurin osa asiakkaista valitsee polttarin ja siksipä vuokraamotkin ovat vakavissa ongelmissa heillekin pakotetun patterikonseptin kanssa. Kalliit EV:t seisovat parkeissaan tyhjän panttina.

      Sitten suuri osa potentialeista ostajista on skeptisiä s-auton kestävyyden ja korjauskulujen suhteen, hyvin nopean raskaan arvonalaneman suhteen, vaikean jälleenmyynnin suhteen ja odottelevat tekniikan paremmaksi kehittymistä.

      Osa valveutuneista auton ostajista näkeen EV-konseptin sellaisena kuin se on, eli raskaan luokan ympäristöongelmana akkumineraalikaivoksineen.

      Olisi hyvä saada synteettiset polttoaineet ja laittaa koko pseudo-ekologinen patterikonsepti unholaan.

      • Anonyymi

        Olet juttusi ammentanut pseudotodellisuudesta. Olisi hyvä saada vetyä ja vaikka mitä, mutta kun ei ihan hetkeen saada kumpaakaan.. Latausinfraa ja sähköä on tulevaisuuteen ihan riittävästi, vaikka nykyinen kanta kaksinketaistuisi. Infraa on siellä missä ihmisiäkin . Turku Tampere Helsinki kolmion alueella asuu puolet Suomalaisista Posiolaiset ajakoon vaikka ummenajokkaalla. Tarkoittaako Suomen Uutiset sivulla PS pseudouutista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet juttusi ammentanut pseudotodellisuudesta. Olisi hyvä saada vetyä ja vaikka mitä, mutta kun ei ihan hetkeen saada kumpaakaan.. Latausinfraa ja sähköä on tulevaisuuteen ihan riittävästi, vaikka nykyinen kanta kaksinketaistuisi. Infraa on siellä missä ihmisiäkin . Turku Tampere Helsinki kolmion alueella asuu puolet Suomalaisista Posiolaiset ajakoon vaikka ummenajokkaalla. Tarkoittaako Suomen Uutiset sivulla PS pseudouutista.

        Ylipainoinen EV on valtaisia ympäristöpommi koko elinkaareltaan, eikä edes läheskään kaikkien autojen patteristamiseen riitä edes akkujan saaste-raakaaiineet maailmassa.

        Tuon järjettömyyden sijaan EU:n ja eri valtioiden tulisi laitttaa kaikki panokset vaihtoehtoisten polttoaineiden tukemiseen ja edelleen kehittämiseen.

        Jo nyt esim. Nesteen biodieselillä voidaan päästöt pudottaa olemattomiin, odottamatta että joskus vuonna 2050 olis haaveiltu x- %-osuus megasaaste sähköautoja markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipainoinen EV on valtaisia ympäristöpommi koko elinkaareltaan, eikä edes läheskään kaikkien autojen patteristamiseen riitä edes akkujan saaste-raakaaiineet maailmassa.

        Tuon järjettömyyden sijaan EU:n ja eri valtioiden tulisi laitttaa kaikki panokset vaihtoehtoisten polttoaineiden tukemiseen ja edelleen kehittämiseen.

        Jo nyt esim. Nesteen biodieselillä voidaan päästöt pudottaa olemattomiin, odottamatta että joskus vuonna 2050 olis haaveiltu x- %-osuus megasaaste sähköautoja markkinoilla.

        Kyllä on tosi hyvä, että myös polttomoottoripuolella herätty viimein ympäristöasioihin. Minäkin ihmettelen miksi Nigeriasta tuotua eettisesti kestävää ja ympäristön kannalta vihreää öljyä käytetä enempää. Venäjän pojalta saisi myös halvalla sitä vihertävän mustaa, mutta vihervassarit kieltävät järkevät ympäristöteot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tosi hyvä, että myös polttomoottoripuolella herätty viimein ympäristöasioihin. Minäkin ihmettelen miksi Nigeriasta tuotua eettisesti kestävää ja ympäristön kannalta vihreää öljyä käytetä enempää. Venäjän pojalta saisi myös halvalla sitä vihertävän mustaa, mutta vihervassarit kieltävät järkevät ympäristöteot.

        Eikö juuri hintaan ja talousnäkymiin ja äänestäjiin vedoten jakeluvelvoitetta, eli sitä bio nesteen osuus pienennettiin , bensiinin hinta on hyvä äänionki. Bio- ja synteettiset ovat mahdollista valmistaa, mutta yksikään bensan hintaa kyttäävä linttakuski ei maksa 4€ litra.


    • Anonyymi

      Kun auton teknisessä määrittelyssä lukee "NMC-katodi", se tulee jättää kauppaan ja varoa koskemasta siihen pitkällä tikullakaan. Tämä on paras ympäristöteko ikinä.

      Akkutekniikka elää yhä mustavalkotelevisioaikaa.

      • Anonyymi

        Öljyteollisuus elää viimeisiä vuosiaan, 50 lukua. Texasin pohjavedet, Mexikonlahti, Nigerian rannikko, Mustameri, aloitukseksi, että ei tuo ympäristö öljymiehilläkään ihan ykkösagenda ole.


    • Anonyymi

      Latureita kyllä on mutta ei ole lataajia, jotka suostuvat maksamaan niitä energian hintoja. Mieluummin haaveillaan omasta 8-16 A latausmahdollisuudesta.

      • Anonyymi

        Se 3x16A latausmahdollisuus on voimakosketin autotallin seinässä. Siihen latausasema ja 16,5c/h yötäpäivää tarjolla. 11kw. Aika ihmeellinen haave, kun sähkö on sentään melkein joka torpassa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe