Alkuperäinen Inarin kuntalainen äiti olen ihan varmasti.

Anonyymi-ap

Vanhin tyttäreni halusi aikoinaan kääpiö talvikon lemmiksi, koska hänen kaverilla oli tuollainen.

Me käytiin Haaparannan eläinkaupassa ostamassa talvikko ja häkki sekä muut vehkeet mitä sille piti olla.
Ajeltiin kotia Ivaloon ja matkalla mietittiin nimeä tuolle elukalle.
En edes muista enää mikä sen hieno nimi oli alunperin, koska luovuutta täynnä olevana äitinä ilmotin : Ihan sama minkä nimen annat, koska minä kutsun sitä HERRA PÖPIKSI!

Herra Pöpi siitä lopulta tuli ja ei se kyllä mikään kunnianloukkaus ollu, koska seurasin hänen elämää siinä häkissä niin juoksi niin, kuin PÖPILÄSTÄ karannut Herra Pöpi päivät pitkät sitä hyrrää ympäri ja jos se ei juossut niin se söi tai nukku!

Yritin sanoa hänelle, että : Et voi ottaa tuollaisia lemmikeistä, koska sulla on 2vuotias pikku-veli joka haluaa myös hoitaa sitä.
Herra Pöpi oli onneksi lyhyt ikäinen luonnostaan, mutta hän eli pidempään kuin 2vuotta.
Me lähettiin lomalle niin Herra Pöpi vietiin mummolaan hoitoon ja Herra Pöpi jäi mummolaan asumaan.
Elämä muuttu rauhallisemmaksi ja en minäkään enää muistanut koko Herra Pöpin olemassa oloa.
Sen kyllä muistan, kun Herra Pöpi kuoli ja alko hautajaisten järjestely.
Minä tulin töistä mummolaan ja Herra Pöpin omaiset vietti suru-aikaa!
Minä sanoin : Pistäkää hautaan se Herra Pöpi mummon kukkapenkkiin niin haen hautajaiskahveille pullaa!
Minä hain ja vietettiin hautajaiset sekä juotiin kahvit.
Minä tulin seuraavana päivänä töistä niin täällä Herra Pöpin hautajaiset taas!
Minä sanoin heille : Minusta puolesta pitäkää hautajaisia, mutta ei niitä ruumiita saa kaivaa haudasta ja haudata joka päivä uudelleen.
Minä olin ostanut hautajaiskahveille hyvää kakkua ja muuta niin lapset oli sitä mieltä, että Herra Pöpin hautajaisia voi pitää vaikka koko kesän!

Minun tyttö tunnusti että tuo oli siskon pojan keksintö! Jos olisin tiennyt niin olisin polttohaudannut Herra Pöpi heittämällä koko laatikon pannu-uuniin sekä sanonut : Menkää katsomaan, kun Herra Pöpin henki nousee savupiipusta.

5

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      ❤️ ­­­N­­y­­­m­­­f­­­o­­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18394031q

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    • Anonyymi

      Ei alkuperäiset Inarin kuntalaiset herroja ja rouvia pokkuroi, mutta kyllähän meillä Herrotelaan sekä Rouvitellaan jos aihetta annetaan!

      Eläimillä on eläinten nimiä eikä ihmisten.

      Herra Pöpi ei ihmistä kuvaa vaan kyllä tuo eläimeen suoraan viittaa, mutta eräs fiksu oli nimennyt koirankin erään sukunimellä.
      Samalla sukunimellä olevan vaimo oli VAPO:n sahalla minun kanssa kesätöissä yhtä aikaa.

      Tein rikosilmoituksen muistaakseni niin, että kohdistuu meihin kaikkiin alkuperäisiin Inarin kuntalaisiin jotka ollaan oltu valtiolla töissä.
      VAPO sahan konttori sattuu olemaan konttori josta maksettiin yllättävän monet PALKAT vaikka tuota EI MONIKAAN välttämättä edes ymmärrä!

      • Anonyymi

        Mietin näitä kunnia asioita, koska olen sentään käynyt siivoamassa alkuperäisten Inarin kuntalaisten hautajaisten jälkeenkin!

        On kuulemma ollut ISOJA HAUTAJAISIA Inarissa ja kuulin, että on vielä tulossakin ISOT HAUTAJAISET!

        Ei ole kukaan valittanut eikä tullut sanomaan, että ” PAINU HELEVETTIIN TÄÄLTÄ NÖYRYYTTÄMÄSTÄ MEITÄ, KOSKA HÄPÄSET KOKO SEURAKUNNAN NÄILLÄ TEMPUILLAS!”

        Minä pyrin tekemään PARASTA mitä alkuperäinen Inarin kuntalainen vaan voi tehdä!

        Ruijan suomalainen kveeni on hyvä sekä tekevä ihminen, kun alkaa vaan töihin!

        Itsenäisyydellä hintansa ja jos Keisari kunnasta on väki tuomalla tuotu tänne niin kyllähän se KEISARI KUNTA luodaan vaikka väkisin, koska Inarin kunnan hienosto herroille ja rouville ei kelpaa mikään!

        Minulle kyllä KELPAA KEISARI KUNTA ja vaikka TSAARITAREN VALTAKUNTA, mutta siellä kyllä päätetään omassa PARLAMENTISSA kuka pääsee asumaan ja mihin hintaan, koska Inarin kunnan päättäjät ei osaa päättää mistään ja seuraavaksi he alkaa huutamaan ” Saatanan rosvo päätti tyhjentää koko Inarin kunnan kassan ja jäätiin vielä velkaakin!”
        Minä kyllä sanon ” Kiitos opetuksesta ja mitäpä minä mestareita alan opettamaan, koska teillähän nuo ohjat on kokoajan ollut käsissä!”

        Monet saamelaiset kyllä ilmotti, että ” Suojatkaa itsenne jos tuo on vielä panostaja koska tästä ei hyvä seuraa!”
        Minusta tästä seuraa vain parasta, koska ei tässä ainakaan KÖYHYYTTÄ KOHTI OLLA MENOSSA!

        Saan maksettua velat ja minulle jääkin vielä rahaa joten minähän voi lähteä Tsaaritarena Valtakunnastani valtion vierailulle!
        Asukkaat voi ääneestää:
        1. Pohjois-Suomeen
        2. Etelä-Suomeen
        3. Norjaan

        Venäjälle ei kyllä lähetä, koska Venäjä on tulevan Kolttamaan rajanaapuri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin näitä kunnia asioita, koska olen sentään käynyt siivoamassa alkuperäisten Inarin kuntalaisten hautajaisten jälkeenkin!

        On kuulemma ollut ISOJA HAUTAJAISIA Inarissa ja kuulin, että on vielä tulossakin ISOT HAUTAJAISET!

        Ei ole kukaan valittanut eikä tullut sanomaan, että ” PAINU HELEVETTIIN TÄÄLTÄ NÖYRYYTTÄMÄSTÄ MEITÄ, KOSKA HÄPÄSET KOKO SEURAKUNNAN NÄILLÄ TEMPUILLAS!”

        Minä pyrin tekemään PARASTA mitä alkuperäinen Inarin kuntalainen vaan voi tehdä!

        Ruijan suomalainen kveeni on hyvä sekä tekevä ihminen, kun alkaa vaan töihin!

        Itsenäisyydellä hintansa ja jos Keisari kunnasta on väki tuomalla tuotu tänne niin kyllähän se KEISARI KUNTA luodaan vaikka väkisin, koska Inarin kunnan hienosto herroille ja rouville ei kelpaa mikään!

        Minulle kyllä KELPAA KEISARI KUNTA ja vaikka TSAARITAREN VALTAKUNTA, mutta siellä kyllä päätetään omassa PARLAMENTISSA kuka pääsee asumaan ja mihin hintaan, koska Inarin kunnan päättäjät ei osaa päättää mistään ja seuraavaksi he alkaa huutamaan ” Saatanan rosvo päätti tyhjentää koko Inarin kunnan kassan ja jäätiin vielä velkaakin!”
        Minä kyllä sanon ” Kiitos opetuksesta ja mitäpä minä mestareita alan opettamaan, koska teillähän nuo ohjat on kokoajan ollut käsissä!”

        Monet saamelaiset kyllä ilmotti, että ” Suojatkaa itsenne jos tuo on vielä panostaja koska tästä ei hyvä seuraa!”
        Minusta tästä seuraa vain parasta, koska ei tässä ainakaan KÖYHYYTTÄ KOHTI OLLA MENOSSA!

        Saan maksettua velat ja minulle jääkin vielä rahaa joten minähän voi lähteä Tsaaritarena Valtakunnastani valtion vierailulle!
        Asukkaat voi ääneestää:
        1. Pohjois-Suomeen
        2. Etelä-Suomeen
        3. Norjaan

        Venäjälle ei kyllä lähetä, koska Venäjä on tulevan Kolttamaan rajanaapuri!

        Sikovuonon kirkko kuuluu vielä minun valtakuntaan.
        Meillä Ruijan suomalaisilla kveeneillä on hieno perinne.
        Vainajat jäi hautaan, koska elävät kaappasivat Suomeen ja loput jotka oli kidnapattu luovutettiin lunnaita vastaan Suomeen!
        He oli kuulemma KOLTANSAAMELAISIA suurin osa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sikovuonon kirkko kuuluu vielä minun valtakuntaan.
        Meillä Ruijan suomalaisilla kveeneillä on hieno perinne.
        Vainajat jäi hautaan, koska elävät kaappasivat Suomeen ja loput jotka oli kidnapattu luovutettiin lunnaita vastaan Suomeen!
        He oli kuulemma KOLTANSAAMELAISIA suurin osa!

        Kuulemma melkeen kaikki joiden hautajaisten jälkeen olen käynyt kirkkoja siivoamassa on jotain kautta minulle sukua!

        Syytön minä siihen olen jos minun suku on sikiävää sekä suuressa suosiossa, kun hyviä puolisoita ovat hakeneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe