Joko pahin sähköautohihhulointi on takana

Anonyymi-ap

Sähköauto on tullut jäädäkseen mutta siitä ei tullutkaan mikään vallankumouksellinen tuote. Sähköautoissa on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Vain väkisin vääntämällä saa sähköauton paremmaksi ratkaisuksi kuin polttari. Ympäristön kannaltakaan ei sähköautolla ole puhtaat paperit. Miten tämä sähköauton vallankumous näin lässähti?

63

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole sähköautot mihinkään "lässähtänyt". Lässähtänyt on uusien autojen myynti kokonaisuudessaan voimalähteestä riippumatta. Ja siihen on syynä pääasiassa korkeat korot. Pienten korkojen aikaan uusi auto jopa kannatti ostaa velaksi koska inflaatio ja osakekurssit olivat nousussa. Osakesijoittamisella sai helposti jopa lyhennykset maksettua, toista on nyt.

      • Anonyymi

        Ei nyt ole korkeat korot. 4% ei ole korkea korko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ole korkeat korot. 4% ei ole korkea korko.

        Taitaa aika monella olla asuntolainaa, ja aika paljon vaikuttaa käytettävissä olevaan rahamäärään (esim. autoa varten) jos korko on 4% aiempaan reilusti alle 1% tasoon verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ole korkeat korot. 4% ei ole korkea korko.

        Missä noin "pieni" korko on?
        Kaikki tarjoaa minulle jotain 7-9 prosenttia. Eikä tuokaan pidä paikkaansa vaan todellinen korko on jotain 10% luokkaa.

        Ostin viimeksi auton kun korko oli 0,9% lähes kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä noin "pieni" korko on?
        Kaikki tarjoaa minulle jotain 7-9 prosenttia. Eikä tuokaan pidä paikkaansa vaan todellinen korko on jotain 10% luokkaa.

        Ostin viimeksi auton kun korko oli 0,9% lähes kaikilla.

        12 kk euribor on edelleen vain 3,6 %. Historiallisesti ajatellen korot ovat edelleen alhaalla. Ei nyt ole korkeita korkoja. Asuntolainojen korotkin ovat alle 5% eli ei kovinkaan korkealla.


    • Anonyymi

      Vetyautohihhulointi on noussut edelle.

      • Anonyymi

        Hihhulointi juu, mutta vetyauto on jo nyt saattohoidossa ja loppuu ennen kuin pääsi edes alkuun.


    • Anonyymi

      Sähköauto kehittyy kokoajan ja on jo nyt hyvinkin kelpo tuote.

      • Anonyymi

        Kyllä on ihan paska tuote ja ainut mihin Putinin hybridi hyökkäys alkaa vaikuttamaan ensimmäisenä, kun sähköä aletaan sabotoimaan. Junan raiteita jo sabotoijaan Venäjän toimesta jo Ruotsissa ja Norjassa. Muuntajat ja valtakunnan verkon hybridi hyökkäykset koskee Suomea aivan pian. Sellaiset on merkit ilmassa. Ajakaa sitten halvalla sähköllä, kun latausasemat on sähköttömiä ja kotiverkot. Sillä sotilasautot ei tule koskaan sähköistymään niillä ei pärjää vihollista vastaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eivät pärjänneet Teslalle hintakilpailussa.


      • Anonyymi

        Premiummerkit luopuvat sähköautoista siksi että eivät pysty kilpailemaan kiinalaisia sähköautomerkkejä vastaan, koska niitä Kiinan valtio tukee niiden valmistusta.


    • Anonyymi

      Nykyinen sähköauto rakenne ei ole järkevä !?

      Sähkömoottori sinänsä on hyvä, mutta energiapakkaus eli akusto on aivan toivoton !?

      Siihen on sitoutunut liikaa pääomaa ja massaa sekä akuston lataus on toivottoman hankalaa ja aikaa vievää !?

      Akuston vaihto maksaa 15000€ tai enemmän !?

      • Anonyymi

        Samaa fraasia päivästä toiseen.
        - Nythän jo saman kokoinen ja tehoinen sähköauto ja polttis painaa saman verran, niin mikä tekee akusta toivottoman?
        -Olen ajanut nyt 5 vuotta ja 170 000 km sähköautolla, vielä ei ole tullut tilannetta että lataus olisi ollut jotenkin hankalaa, eli kommenttisi on pelkkää oletusta henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista ja niiden käytöstä.
        -Miksi se akku pitäisi vaihtaa? Oikeassa elämässä akkuja on vaihdettu autoilijan piikkiin yksittäisissä tapauksissa. Toisaalta saman tehoisen polttiksen moottorin korjaus / vaihto maksaa saman verran, ja takuulla se on vikaantuvampi kuin akku, entä automaattivaihteiston korjaaminen?


      • Anonyymi

        Sähköautossa on vaan erona hybridiin 500kg painava akku,eli on yli puolet isompi ja tekniikka on ihan sama hajoavaa mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa fraasia päivästä toiseen.
        - Nythän jo saman kokoinen ja tehoinen sähköauto ja polttis painaa saman verran, niin mikä tekee akusta toivottoman?
        -Olen ajanut nyt 5 vuotta ja 170 000 km sähköautolla, vielä ei ole tullut tilannetta että lataus olisi ollut jotenkin hankalaa, eli kommenttisi on pelkkää oletusta henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista ja niiden käytöstä.
        -Miksi se akku pitäisi vaihtaa? Oikeassa elämässä akkuja on vaihdettu autoilijan piikkiin yksittäisissä tapauksissa. Toisaalta saman tehoisen polttiksen moottorin korjaus / vaihto maksaa saman verran, ja takuulla se on vikaantuvampi kuin akku, entä automaattivaihteiston korjaaminen?

        Polttikset voit korjatkaa vaikka vaihdat yhden männän hajonneen tilalle, ja ajat taas satojatuhansia. Sähköautot on vanhetessaan ongelma, kun korjaus maksaa paljon ja auto menee paaliin. Ei ole yhtään luontoa säästävämpi malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset voit korjatkaa vaikka vaihdat yhden männän hajonneen tilalle, ja ajat taas satojatuhansia. Sähköautot on vanhetessaan ongelma, kun korjaus maksaa paljon ja auto menee paaliin. Ei ole yhtään luontoa säästävämpi malli.

        Niin akkuun voi vaihtaa modulin kerrallaan ja sähkömoottorinkin voi korjauttaa.

        Pistähän vähän niitä hintavertailuja näkösälle jos olet kerran varma kustannuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa on vaan erona hybridiin 500kg painava akku,eli on yli puolet isompi ja tekniikka on ihan sama hajoavaa mallia.

        Joudutko kantamaan sitä akkua, vai miksi sen paino on ongelma?
        Ja kovasti veikkaan, ettet jaksa kantaa hybridin moottori-vaihteisto yhdistelmääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset voit korjatkaa vaikka vaihdat yhden männän hajonneen tilalle, ja ajat taas satojatuhansia. Sähköautot on vanhetessaan ongelma, kun korjaus maksaa paljon ja auto menee paaliin. Ei ole yhtään luontoa säästävämpi malli.

        Niin ja huomatkaa: sähköauton käyttöikä on nimenomaan akuista johtuen selvästi lyhyempi kuin polttomoottoriauton. Polttomoottoriautokin toki kuluu käytössä, mutta sähköauton ajoakusto alkaa kulua heti valmistushetkestään alkaen ajoipa autolla tahi ei. On myytävänä jopa alle 100 tkm ajettuja sähköautoja, joiden akkukapasiteetista on enää 60% jäljellä ja toimintamatka normaalikäyttöön jo riittämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja huomatkaa: sähköauton käyttöikä on nimenomaan akuista johtuen selvästi lyhyempi kuin polttomoottoriauton. Polttomoottoriautokin toki kuluu käytössä, mutta sähköauton ajoakusto alkaa kulua heti valmistushetkestään alkaen ajoipa autolla tahi ei. On myytävänä jopa alle 100 tkm ajettuja sähköautoja, joiden akkukapasiteetista on enää 60% jäljellä ja toimintamatka normaalikäyttöön jo riittämätön.

        Samalla tavoin löytyy polttomoottoriautoja joihin on tehty täydellinen moottoriremontti/vaihdettu uusi kone (tai esim. vaihteisto) alle 100 tkm ajettuna.

        Kummassakaan tapauksessa en kuitenkaan lähtisi noiden tapausten pohjalta tekemään yleistystä moottorin tai akuston kestoiästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa fraasia päivästä toiseen.
        - Nythän jo saman kokoinen ja tehoinen sähköauto ja polttis painaa saman verran, niin mikä tekee akusta toivottoman?
        -Olen ajanut nyt 5 vuotta ja 170 000 km sähköautolla, vielä ei ole tullut tilannetta että lataus olisi ollut jotenkin hankalaa, eli kommenttisi on pelkkää oletusta henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista ja niiden käytöstä.
        -Miksi se akku pitäisi vaihtaa? Oikeassa elämässä akkuja on vaihdettu autoilijan piikkiin yksittäisissä tapauksissa. Toisaalta saman tehoisen polttiksen moottorin korjaus / vaihto maksaa saman verran, ja takuulla se on vikaantuvampi kuin akku, entä automaattivaihteiston korjaaminen?

        Kirjoittaja ei enään muista, että polttiksen tankin täyttö 1000km matkalle kestää alle 5min !!

        Sähköautoja ei voi ladata (ylipäätään) yhdellä kertaa 1000km matkalle ja lataus kuitenkin kestää 30-60min !!

        Kirjoittajan viittaus samanpainoisiin/tehoisiin on virheellinen !!

        Suurin asia ! Ihminen muuttaa käyttäytymistään auton eli koneen vuoksi ostaessaan sähköauton ?? Hän suostuu koneen vuoksi ylipitkiin tankkauksiin/latauksiin ??

        Eikö koneen pitäisi helpottaa ihmisen elämää !!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa fraasia päivästä toiseen.
        - Nythän jo saman kokoinen ja tehoinen sähköauto ja polttis painaa saman verran, niin mikä tekee akusta toivottoman?
        -Olen ajanut nyt 5 vuotta ja 170 000 km sähköautolla, vielä ei ole tullut tilannetta että lataus olisi ollut jotenkin hankalaa, eli kommenttisi on pelkkää oletusta henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista ja niiden käytöstä.
        -Miksi se akku pitäisi vaihtaa? Oikeassa elämässä akkuja on vaihdettu autoilijan piikkiin yksittäisissä tapauksissa. Toisaalta saman tehoisen polttiksen moottorin korjaus / vaihto maksaa saman verran, ja takuulla se on vikaantuvampi kuin akku, entä automaattivaihteiston korjaaminen?

        Akusto täytyy vaihtaa ennemmin tai myöhemmin koska ajomatka lyhenee !
        Tämä pulma ei korjaannu vaihtamalla muutaman akuston modulin !
        Tämä voi olla toisen, kolmannen tai neljännen omistajan edessä, mutta edessä on !!

        Eli, tämä akuston vaihto kustannus 15000€ tai enemmän ei näy vielä vaihtoautojen hyvitys hinnoissa, mutta tulee näkymään !!

        Tätä asiaa kaikki sähköautojen omistajat eivät vielä osaa ennakoida !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa fraasia päivästä toiseen.
        - Nythän jo saman kokoinen ja tehoinen sähköauto ja polttis painaa saman verran, niin mikä tekee akusta toivottoman?
        -Olen ajanut nyt 5 vuotta ja 170 000 km sähköautolla, vielä ei ole tullut tilannetta että lataus olisi ollut jotenkin hankalaa, eli kommenttisi on pelkkää oletusta henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista ja niiden käytöstä.
        -Miksi se akku pitäisi vaihtaa? Oikeassa elämässä akkuja on vaihdettu autoilijan piikkiin yksittäisissä tapauksissa. Toisaalta saman tehoisen polttiksen moottorin korjaus / vaihto maksaa saman verran, ja takuulla se on vikaantuvampi kuin akku, entä automaattivaihteiston korjaaminen?

        Sinä olet ajanut 5 vuotta ja 170000 km. Missä olosuhteissa? Lämmin talli jossa tehokas lataus ja sulilla asfalttiteillä. Entä maaseudulla ilman lämmintä tallia ja 100 kW:n lataus mahdollisuutta? Myös auraamattomia ja routavaurioisia teitä on usein. Joka päivä soratieajoa. Ei toimisi Singer ei. Tällä tarkoitin että on erilaisia tarpeita erilaisille autoille, eikä pidä yleistää omaa ns. ajon helpoutta. Sähköauto on sulien teiden kaupunkiauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin akkuun voi vaihtaa modulin kerrallaan ja sähkömoottorinkin voi korjauttaa.

        Pistähän vähän niitä hintavertailuja näkösälle jos olet kerran varma kustannuksista.

        Suurimpaan osaan sähkäreitä ei voi vaihtaa moduli kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ajanut 5 vuotta ja 170000 km. Missä olosuhteissa? Lämmin talli jossa tehokas lataus ja sulilla asfalttiteillä. Entä maaseudulla ilman lämmintä tallia ja 100 kW:n lataus mahdollisuutta? Myös auraamattomia ja routavaurioisia teitä on usein. Joka päivä soratieajoa. Ei toimisi Singer ei. Tällä tarkoitin että on erilaisia tarpeita erilaisille autoille, eikä pidä yleistää omaa ns. ajon helpoutta. Sähköauto on sulien teiden kaupunkiauto.

        Oma Teslani on pihassani, ilman tallia (tallissa on harrasteautoni), ympäri vuoden, ilman mitään lämmitystä. Miksi pitäisi olla lämmin talli, kun auto lämpenee muutamassa minuutissa?
        Kotona on 11kW laturi, mutta mökilläni vain valovirtalaturi.
        Teslani kulkee auraamattomilla ja routineilla teillä aivan samalla tavalla, kuin edellinen dieselmersunikin.
        Mikä siinä on mielestäsi ongelmana?

        Polttomoottoriautot soveltuu vain etelään, missä ne saattavat lähteä käyntiin, kun ei ole pakkasta.

        Ja minulla on kokemusta polttomoottoriautoista yli 35 vuoden ajalta, paljonko sinulla on kokemusta sähköautoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja ei enään muista, että polttiksen tankin täyttö 1000km matkalle kestää alle 5min !!

        Sähköautoja ei voi ladata (ylipäätään) yhdellä kertaa 1000km matkalle ja lataus kuitenkin kestää 30-60min !!

        Kirjoittajan viittaus samanpainoisiin/tehoisiin on virheellinen !!

        Suurin asia ! Ihminen muuttaa käyttäytymistään auton eli koneen vuoksi ostaessaan sähköauton ?? Hän suostuu koneen vuoksi ylipitkiin tankkauksiin/latauksiin ??

        Eikö koneen pitäisi helpottaa ihmisen elämää !!??

        Mutta polttiksen tankki ei täyty yön aikana parkkipaikalla. Tyhjentyä se saattaa kyllä, muistona puukon reikä tankissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin akkuun voi vaihtaa modulin kerrallaan ja sähkömoottorinkin voi korjauttaa.

        Pistähän vähän niitä hintavertailuja näkösälle jos olet kerran varma kustannuksista.

        Teslan uusimmissa malleissa akun korjaaminen moduuli kerrallaan on käytännössä mahdotonta. Ja Teslan virallinen huolto ei sitä ikinä ole edes yrittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa fraasia päivästä toiseen.
        - Nythän jo saman kokoinen ja tehoinen sähköauto ja polttis painaa saman verran, niin mikä tekee akusta toivottoman?
        -Olen ajanut nyt 5 vuotta ja 170 000 km sähköautolla, vielä ei ole tullut tilannetta että lataus olisi ollut jotenkin hankalaa, eli kommenttisi on pelkkää oletusta henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista ja niiden käytöstä.
        -Miksi se akku pitäisi vaihtaa? Oikeassa elämässä akkuja on vaihdettu autoilijan piikkiin yksittäisissä tapauksissa. Toisaalta saman tehoisen polttiksen moottorin korjaus / vaihto maksaa saman verran, ja takuulla se on vikaantuvampi kuin akku, entä automaattivaihteiston korjaaminen?

        ”- Nythän jo saman kokoinen ja tehoinen sähköauto ja polttis painaa saman verran, niin mikä tekee akusta toivottoman?”

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan Seat Mii / Renault Zoe / Nissan Leaf kokoisten autojen luokassa.

        ”-Miksi se akku pitäisi vaihtaa?”

        Siksi, että koska akkukapasiteetti laskee vääjäämättä ajan ja lataussyklien funktiona, toimintamatkan lyheneminen tekee autosta lopulta käyttökelvottoman.

        ”Toisaalta saman tehoisen polttiksen moottorin korjaus / vaihto maksaa saman verran,”

        Eikä todellakaan maksa, toimivia moottoreita löytyy purkaamoilta, jos vaihtaa tarvitsee. Usein kuitenkin polttomoottorin vika on verrattain huokeilla osilla korjattavissa.

        ” ja takuulla se on vikaantuvampi kuin akku, entä automaattivaihteiston korjaaminen?”

        On toki mahdollista, että polttomoottori vikaantuu pahastikin. Ei se kuitenkaan ole vääjäämätöntä ja varmaa samalla tavalla kuin akkukapasiteetin tippuminen sähköautossa.

        Vain kerran olen erääseen autoon joutunut vaihdelaatikon vaihtamaan,
        Toimiva käytetty laatikko löytyi purkaamolta edullisesti ja vaihtotyön tein itse, tosin minulla on käytössäni täysin varusteltu korjaamohalli ja ymmärrän kyllä ettei kaikilla ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin akkuun voi vaihtaa modulin kerrallaan ja sähkömoottorinkin voi korjauttaa.

        Pistähän vähän niitä hintavertailuja näkösälle jos olet kerran varma kustannuksista.

        Niin mistäs niitä akkumoduuleita saa ja mihin hintaan, ja kuinka iso homma se vaihtotyö on? Toki riippuu varmaan paljon automallista.

        On niitä hyvin vaikeasti korjattavia polttomoottoriautojakin, eipä silti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vihreä siirtymä ei olekaan niin hienoa. Sähköautot ovat tästä hyvä esimerkki. Loppujen lopuksi voi kysyä, edustavatko sähköautot siirtymää vihreään suuntaan ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreä siirtymä ei olekaan niin hienoa. Sähköautot ovat tästä hyvä esimerkki. Loppujen lopuksi voi kysyä, edustavatko sähköautot siirtymää vihreään suuntaan ollenkaan.

        Autoilijan ei auta kuin nöyrtyä vihreä siirtymän hirveiden edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreä siirtymä ei olekaan niin hienoa. Sähköautot ovat tästä hyvä esimerkki. Loppujen lopuksi voi kysyä, edustavatko sähköautot siirtymää vihreään suuntaan ollenkaan.

        "Loppujen lopuksi voi kysyä, edustavatko sähköautot siirtymää vihreään suuntaan ollenkaan."

        Niin voi ja vastaus on kyllä. Mutta vieläkin tärkeämpää on, että sähkö on suomalaisin käyttövoima.


    • Anonyymi

      Hankin kohta toisen sähköauton, hinnat ovat järkevöityneet mukavasti.

      • Anonyymi

        Meneekö nykyinen jo paaliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö nykyinen jo paaliin?

        Ei, vaihdan kakkosauton, dieselin, sähköautoon.


      • Anonyymi

        Odottelen käytettyjen sähköautojen hintojen järkevöitymistä ja sitä, että niitä järkevän hintaisia saisi myös kunnossa olevana.
        Näyttää siltä, että saan odotella vielä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odottelen käytettyjen sähköautojen hintojen järkevöitymistä ja sitä, että niitä järkevän hintaisia saisi myös kunnossa olevana.
        Näyttää siltä, että saan odotella vielä pitkään.

        Vikaa on sekä latausasemien määrässä (uhosta huolimatta latausasemat puuttuvat täysin pienempien (3-numeroisten) teiden varsilta ja pikkupaikkakunnilta. Sekä Suomalaisten enemmistöltä, joka asuu kerros- tai rivitaloissa.

        Autojen hinnat edelleen liian korkeita ....etenkin juosten kustuun laatuun nähden.

        Halpuutus tuoksuu liian vahvasti monen auton sisustassa tai käytttöliittymässä. Lisäksi tämä halpuutus ja kiirehtiminen tekee osasta patterileluja suorastaan vaarallisia! TM talvitesteissä ym on nähty, että osassa ihan uusiakin patterileluja luistonesto toimii huonommin kuin jopa karvalakkimallin bensavehkeissä = ei tahdo liukkaan mäen nousu onnistua lainkaan. Kastapäävahti innostuu välillä tempomaan rattia voimalla ja moottorijarrutus jarruttaa vetävät pyörät lukkoon jäisellä tienpinnalla. Tällainen ei enää ole pelkästään rasittavaa, vaan vaarallista.

        Ja edelleen puuttuu ne akun esilämmitykset yms. osasta autoja....

        Patteripetteriellä alkaa jo olla savikiekko puhki kulunut, kun on 3 vuotta putkeen laulettu, että se polttomoottoriautoja halvempi ja parempi patterilelu tulee myyntiin ensi syksynä ja kaikki em. lastentaudit ja juosten kusemiset korjataan hups noin vaan ohjelmistopäivityksellä.

        Ja edelleen kontataan samoissa asioissa kuin 3 vuotta sitten!

        Viimeinen naula paterilelujen arkkuun ovat tolkuttomat korjauskustannukset tai se, ettei leluja edes voi korjata. Kertakäyttökamaa!

        https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e06d1a214a90

        Isoin ongelma huonosti suojattu akusto. Pikku kolaus vaikka jääpaakusta pohjaan ja auto on lunastuskunnossa! Pelkkä pohjalevyn vaihto + akun tarkastus voi maksaa 15 000 € (kustannusavio Moottorilehden koeajossa olleelle Kialle). Ja nyt seisoo korjaamolla kinkkiautoja (uusia merkkejä, joilla ei vielä maahantuonti, ja huoltoketjut ole kunnossa) odottamassa tehtaalta sekä korjausohjeita että varaosia. Joidenkin kanssa arvioitu menevän 2025 puolelle ennen kuin auto saadaan takaisin liikenteeseen!

        Em. johtaa tietysti rajuun arvonalenemaan sekä kalliisiin vakuutusmaksuihin. Arvonalenema 10 000 €/vuosi ja vakuutus puolitoista tonnia. Mutta kuka näitä nyt laskee? Petterit ne vaan lällättelee, nykyisin itkua tuhertaen, että "kulut vain 1-2 €/100 km".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikaa on sekä latausasemien määrässä (uhosta huolimatta latausasemat puuttuvat täysin pienempien (3-numeroisten) teiden varsilta ja pikkupaikkakunnilta. Sekä Suomalaisten enemmistöltä, joka asuu kerros- tai rivitaloissa.

        Autojen hinnat edelleen liian korkeita ....etenkin juosten kustuun laatuun nähden.

        Halpuutus tuoksuu liian vahvasti monen auton sisustassa tai käytttöliittymässä. Lisäksi tämä halpuutus ja kiirehtiminen tekee osasta patterileluja suorastaan vaarallisia! TM talvitesteissä ym on nähty, että osassa ihan uusiakin patterileluja luistonesto toimii huonommin kuin jopa karvalakkimallin bensavehkeissä = ei tahdo liukkaan mäen nousu onnistua lainkaan. Kastapäävahti innostuu välillä tempomaan rattia voimalla ja moottorijarrutus jarruttaa vetävät pyörät lukkoon jäisellä tienpinnalla. Tällainen ei enää ole pelkästään rasittavaa, vaan vaarallista.

        Ja edelleen puuttuu ne akun esilämmitykset yms. osasta autoja....

        Patteripetteriellä alkaa jo olla savikiekko puhki kulunut, kun on 3 vuotta putkeen laulettu, että se polttomoottoriautoja halvempi ja parempi patterilelu tulee myyntiin ensi syksynä ja kaikki em. lastentaudit ja juosten kusemiset korjataan hups noin vaan ohjelmistopäivityksellä.

        Ja edelleen kontataan samoissa asioissa kuin 3 vuotta sitten!

        Viimeinen naula paterilelujen arkkuun ovat tolkuttomat korjauskustannukset tai se, ettei leluja edes voi korjata. Kertakäyttökamaa!

        https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e06d1a214a90

        Isoin ongelma huonosti suojattu akusto. Pikku kolaus vaikka jääpaakusta pohjaan ja auto on lunastuskunnossa! Pelkkä pohjalevyn vaihto akun tarkastus voi maksaa 15 000 € (kustannusavio Moottorilehden koeajossa olleelle Kialle). Ja nyt seisoo korjaamolla kinkkiautoja (uusia merkkejä, joilla ei vielä maahantuonti, ja huoltoketjut ole kunnossa) odottamassa tehtaalta sekä korjausohjeita että varaosia. Joidenkin kanssa arvioitu menevän 2025 puolelle ennen kuin auto saadaan takaisin liikenteeseen!

        Em. johtaa tietysti rajuun arvonalenemaan sekä kalliisiin vakuutusmaksuihin. Arvonalenema 10 000 €/vuosi ja vakuutus puolitoista tonnia. Mutta kuka näitä nyt laskee? Petterit ne vaan lällättelee, nykyisin itkua tuhertaen, että "kulut vain 1-2 €/100 km".

        Helpottiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikaa on sekä latausasemien määrässä (uhosta huolimatta latausasemat puuttuvat täysin pienempien (3-numeroisten) teiden varsilta ja pikkupaikkakunnilta. Sekä Suomalaisten enemmistöltä, joka asuu kerros- tai rivitaloissa.

        Autojen hinnat edelleen liian korkeita ....etenkin juosten kustuun laatuun nähden.

        Halpuutus tuoksuu liian vahvasti monen auton sisustassa tai käytttöliittymässä. Lisäksi tämä halpuutus ja kiirehtiminen tekee osasta patterileluja suorastaan vaarallisia! TM talvitesteissä ym on nähty, että osassa ihan uusiakin patterileluja luistonesto toimii huonommin kuin jopa karvalakkimallin bensavehkeissä = ei tahdo liukkaan mäen nousu onnistua lainkaan. Kastapäävahti innostuu välillä tempomaan rattia voimalla ja moottorijarrutus jarruttaa vetävät pyörät lukkoon jäisellä tienpinnalla. Tällainen ei enää ole pelkästään rasittavaa, vaan vaarallista.

        Ja edelleen puuttuu ne akun esilämmitykset yms. osasta autoja....

        Patteripetteriellä alkaa jo olla savikiekko puhki kulunut, kun on 3 vuotta putkeen laulettu, että se polttomoottoriautoja halvempi ja parempi patterilelu tulee myyntiin ensi syksynä ja kaikki em. lastentaudit ja juosten kusemiset korjataan hups noin vaan ohjelmistopäivityksellä.

        Ja edelleen kontataan samoissa asioissa kuin 3 vuotta sitten!

        Viimeinen naula paterilelujen arkkuun ovat tolkuttomat korjauskustannukset tai se, ettei leluja edes voi korjata. Kertakäyttökamaa!

        https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e06d1a214a90

        Isoin ongelma huonosti suojattu akusto. Pikku kolaus vaikka jääpaakusta pohjaan ja auto on lunastuskunnossa! Pelkkä pohjalevyn vaihto akun tarkastus voi maksaa 15 000 € (kustannusavio Moottorilehden koeajossa olleelle Kialle). Ja nyt seisoo korjaamolla kinkkiautoja (uusia merkkejä, joilla ei vielä maahantuonti, ja huoltoketjut ole kunnossa) odottamassa tehtaalta sekä korjausohjeita että varaosia. Joidenkin kanssa arvioitu menevän 2025 puolelle ennen kuin auto saadaan takaisin liikenteeseen!

        Em. johtaa tietysti rajuun arvonalenemaan sekä kalliisiin vakuutusmaksuihin. Arvonalenema 10 000 €/vuosi ja vakuutus puolitoista tonnia. Mutta kuka näitä nyt laskee? Petterit ne vaan lällättelee, nykyisin itkua tuhertaen, että "kulut vain 1-2 €/100 km".

        No älä osta sähköautoa, jos noin koville ottaa. Älä myöskään jauha tuota iänikuista liturgiaasi päivästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikaa on sekä latausasemien määrässä (uhosta huolimatta latausasemat puuttuvat täysin pienempien (3-numeroisten) teiden varsilta ja pikkupaikkakunnilta. Sekä Suomalaisten enemmistöltä, joka asuu kerros- tai rivitaloissa.

        Autojen hinnat edelleen liian korkeita ....etenkin juosten kustuun laatuun nähden.

        Halpuutus tuoksuu liian vahvasti monen auton sisustassa tai käytttöliittymässä. Lisäksi tämä halpuutus ja kiirehtiminen tekee osasta patterileluja suorastaan vaarallisia! TM talvitesteissä ym on nähty, että osassa ihan uusiakin patterileluja luistonesto toimii huonommin kuin jopa karvalakkimallin bensavehkeissä = ei tahdo liukkaan mäen nousu onnistua lainkaan. Kastapäävahti innostuu välillä tempomaan rattia voimalla ja moottorijarrutus jarruttaa vetävät pyörät lukkoon jäisellä tienpinnalla. Tällainen ei enää ole pelkästään rasittavaa, vaan vaarallista.

        Ja edelleen puuttuu ne akun esilämmitykset yms. osasta autoja....

        Patteripetteriellä alkaa jo olla savikiekko puhki kulunut, kun on 3 vuotta putkeen laulettu, että se polttomoottoriautoja halvempi ja parempi patterilelu tulee myyntiin ensi syksynä ja kaikki em. lastentaudit ja juosten kusemiset korjataan hups noin vaan ohjelmistopäivityksellä.

        Ja edelleen kontataan samoissa asioissa kuin 3 vuotta sitten!

        Viimeinen naula paterilelujen arkkuun ovat tolkuttomat korjauskustannukset tai se, ettei leluja edes voi korjata. Kertakäyttökamaa!

        https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e06d1a214a90

        Isoin ongelma huonosti suojattu akusto. Pikku kolaus vaikka jääpaakusta pohjaan ja auto on lunastuskunnossa! Pelkkä pohjalevyn vaihto akun tarkastus voi maksaa 15 000 € (kustannusavio Moottorilehden koeajossa olleelle Kialle). Ja nyt seisoo korjaamolla kinkkiautoja (uusia merkkejä, joilla ei vielä maahantuonti, ja huoltoketjut ole kunnossa) odottamassa tehtaalta sekä korjausohjeita että varaosia. Joidenkin kanssa arvioitu menevän 2025 puolelle ennen kuin auto saadaan takaisin liikenteeseen!

        Em. johtaa tietysti rajuun arvonalenemaan sekä kalliisiin vakuutusmaksuihin. Arvonalenema 10 000 €/vuosi ja vakuutus puolitoista tonnia. Mutta kuka näitä nyt laskee? Petterit ne vaan lällättelee, nykyisin itkua tuhertaen, että "kulut vain 1-2 €/100 km".

        Kuulostaa siltä, että sinun on parempi olla koskematta mihinkään uuteen autoon. On käyttövoima mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älä osta sähköautoa, jos noin koville ottaa. Älä myöskään jauha tuota iänikuista liturgiaasi päivästä toiseen.

        Patteripetteriä haermittaa, kun petterin nenään hierotaan kaikki paskapuheet, mitä petteri on vuosien mittaan suoltanut.

        Alusta alkaen tyyli on ollut, että patteriusovaiset ovat Oikeamielisiä, joilla on oikeus ja velvollisuus valhdella vääräuskoisten käännyttämiseksi oikealle polulle. Toki petterit ovat myös antaneet itselleen oikeuden varastaa sähköa siivouspistorasioista sekä oikeuden rikkoa taloyhtiön omaisuutta (lämpötolppien kellokytkimet) voidakseen varastaa sähköä 24/7. Lisäksi petterit katsovat oikeudekseen maksattaa kulunsa muilla - aina vaaditaan lisää hankintatukea/veronalennuksia ja ilmaisia latauspisteitä. Kaiken sopii rahoittaa lisäämällä polttomoottoriautojen verotaakkaa sekä velvoittamalla autottomatkin as oy osakkaat maksamaan petterien latauspisteet.

        Tosin reaalimaailma ei nyt ihan ole mennyt petterien toiveiden mukaisesti ja siksi onkin viimeiset puoli vuotta kuunneltu petterien itkua ja parkua. Ehkä hitusen vahingoniloa tuntien.

        Esim. se kaikkein perinteisin ja yhä voimissaan oleva vale: Aina kun puhutaan rekisteröinneistä ja polttomoottoriautojen kieltämisestä 2035 tai 2030 tai 2025, niin kas kummaa, patteriautoiksi lasketaan myös lataushybriidit

        Esim patteriautojen myynnin ROMAHDETTUA petterit edelleen julistaa, että osuus on noin 50 %... niin, täyssähköautot + lataushybridit. Ensinmainittujen myynti romahti ja jälkimmäisessä ryhmässä kasvua, joten yhteenlaskettuna muutos on pieni.

        Ja seuraavassa hengenvedossa sitten valehdellaan "emmää laske hybridejä sähköautoiksi" ja sen perään "polttomoottorit katoaa 2035/2030/2025 mennessä". Vaikka SUURIN OSA sähköautoista on lataushybridejä ja tänäkin keväänä hybridejä on myyty enemmän kuin täyssähköautoja. Ja kun auton romutusikä on Suomessa 21 vuotta, niin näillä keskimäärin 5,9 l/100 km kuluttavilla sähköautoilla ajellaan vielä 2040 -luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripetteriä haermittaa, kun petterin nenään hierotaan kaikki paskapuheet, mitä petteri on vuosien mittaan suoltanut.

        Alusta alkaen tyyli on ollut, että patteriusovaiset ovat Oikeamielisiä, joilla on oikeus ja velvollisuus valhdella vääräuskoisten käännyttämiseksi oikealle polulle. Toki petterit ovat myös antaneet itselleen oikeuden varastaa sähköa siivouspistorasioista sekä oikeuden rikkoa taloyhtiön omaisuutta (lämpötolppien kellokytkimet) voidakseen varastaa sähköä 24/7. Lisäksi petterit katsovat oikeudekseen maksattaa kulunsa muilla - aina vaaditaan lisää hankintatukea/veronalennuksia ja ilmaisia latauspisteitä. Kaiken sopii rahoittaa lisäämällä polttomoottoriautojen verotaakkaa sekä velvoittamalla autottomatkin as oy osakkaat maksamaan petterien latauspisteet.

        Tosin reaalimaailma ei nyt ihan ole mennyt petterien toiveiden mukaisesti ja siksi onkin viimeiset puoli vuotta kuunneltu petterien itkua ja parkua. Ehkä hitusen vahingoniloa tuntien.

        Esim. se kaikkein perinteisin ja yhä voimissaan oleva vale: Aina kun puhutaan rekisteröinneistä ja polttomoottoriautojen kieltämisestä 2035 tai 2030 tai 2025, niin kas kummaa, patteriautoiksi lasketaan myös lataushybriidit

        Esim patteriautojen myynnin ROMAHDETTUA petterit edelleen julistaa, että osuus on noin 50 %... niin, täyssähköautot lataushybridit. Ensinmainittujen myynti romahti ja jälkimmäisessä ryhmässä kasvua, joten yhteenlaskettuna muutos on pieni.

        Ja seuraavassa hengenvedossa sitten valehdellaan "emmää laske hybridejä sähköautoiksi" ja sen perään "polttomoottorit katoaa 2035/2030/2025 mennessä". Vaikka SUURIN OSA sähköautoista on lataushybridejä ja tänäkin keväänä hybridejä on myyty enemmän kuin täyssähköautoja. Ja kun auton romutusikä on Suomessa 21 vuotta, niin näillä keskimäärin 5,9 l/100 km kuluttavilla sähköautoilla ajellaan vielä 2040 -luvulla.

        Eikö sun läheiset ole vieläkään vieneet sua lääkäriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripetteriä haermittaa, kun petterin nenään hierotaan kaikki paskapuheet, mitä petteri on vuosien mittaan suoltanut.

        Alusta alkaen tyyli on ollut, että patteriusovaiset ovat Oikeamielisiä, joilla on oikeus ja velvollisuus valhdella vääräuskoisten käännyttämiseksi oikealle polulle. Toki petterit ovat myös antaneet itselleen oikeuden varastaa sähköa siivouspistorasioista sekä oikeuden rikkoa taloyhtiön omaisuutta (lämpötolppien kellokytkimet) voidakseen varastaa sähköä 24/7. Lisäksi petterit katsovat oikeudekseen maksattaa kulunsa muilla - aina vaaditaan lisää hankintatukea/veronalennuksia ja ilmaisia latauspisteitä. Kaiken sopii rahoittaa lisäämällä polttomoottoriautojen verotaakkaa sekä velvoittamalla autottomatkin as oy osakkaat maksamaan petterien latauspisteet.

        Tosin reaalimaailma ei nyt ihan ole mennyt petterien toiveiden mukaisesti ja siksi onkin viimeiset puoli vuotta kuunneltu petterien itkua ja parkua. Ehkä hitusen vahingoniloa tuntien.

        Esim. se kaikkein perinteisin ja yhä voimissaan oleva vale: Aina kun puhutaan rekisteröinneistä ja polttomoottoriautojen kieltämisestä 2035 tai 2030 tai 2025, niin kas kummaa, patteriautoiksi lasketaan myös lataushybriidit

        Esim patteriautojen myynnin ROMAHDETTUA petterit edelleen julistaa, että osuus on noin 50 %... niin, täyssähköautot lataushybridit. Ensinmainittujen myynti romahti ja jälkimmäisessä ryhmässä kasvua, joten yhteenlaskettuna muutos on pieni.

        Ja seuraavassa hengenvedossa sitten valehdellaan "emmää laske hybridejä sähköautoiksi" ja sen perään "polttomoottorit katoaa 2035/2030/2025 mennessä". Vaikka SUURIN OSA sähköautoista on lataushybridejä ja tänäkin keväänä hybridejä on myyty enemmän kuin täyssähköautoja. Ja kun auton romutusikä on Suomessa 21 vuotta, niin näillä keskimäärin 5,9 l/100 km kuluttavilla sähköautoilla ajellaan vielä 2040 -luvulla.

        "Patteripetteriä haermittaa, kun petterin nenään hierotaan kaikki paskapuheet, mitä petteri on vuosien mittaan suoltanut."

        "Alusta alkaen tyyli on ollut, että patteriusovaiset ovat Oikeamielisiä, joilla on oikeus ja velvollisuus valhdella vääräuskoisten käännyttämiseksi oikealle polulle."

        Oletkohan täysin tietoinen, että "patteriusovaisia" (sic) on kymmeniä ellei satoja, kaikilla erilaiset mielipiteet, joista sitten sinä olet jotenkin tehnyt yhden henkilön. Kuten kaikissa muissakin ryhmissä, siinä sitten on vaikka minkälaisia mielipiteitä. Et voi yhdistellä päämäärähakuisesti ja mielivaltaisesti eri henkilöiden ajatuksia. Keksittyjä olkiukkoja (ja henkilöitä) vastaan on helppo tapella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikaa on sekä latausasemien määrässä (uhosta huolimatta latausasemat puuttuvat täysin pienempien (3-numeroisten) teiden varsilta ja pikkupaikkakunnilta. Sekä Suomalaisten enemmistöltä, joka asuu kerros- tai rivitaloissa.

        Autojen hinnat edelleen liian korkeita ....etenkin juosten kustuun laatuun nähden.

        Halpuutus tuoksuu liian vahvasti monen auton sisustassa tai käytttöliittymässä. Lisäksi tämä halpuutus ja kiirehtiminen tekee osasta patterileluja suorastaan vaarallisia! TM talvitesteissä ym on nähty, että osassa ihan uusiakin patterileluja luistonesto toimii huonommin kuin jopa karvalakkimallin bensavehkeissä = ei tahdo liukkaan mäen nousu onnistua lainkaan. Kastapäävahti innostuu välillä tempomaan rattia voimalla ja moottorijarrutus jarruttaa vetävät pyörät lukkoon jäisellä tienpinnalla. Tällainen ei enää ole pelkästään rasittavaa, vaan vaarallista.

        Ja edelleen puuttuu ne akun esilämmitykset yms. osasta autoja....

        Patteripetteriellä alkaa jo olla savikiekko puhki kulunut, kun on 3 vuotta putkeen laulettu, että se polttomoottoriautoja halvempi ja parempi patterilelu tulee myyntiin ensi syksynä ja kaikki em. lastentaudit ja juosten kusemiset korjataan hups noin vaan ohjelmistopäivityksellä.

        Ja edelleen kontataan samoissa asioissa kuin 3 vuotta sitten!

        Viimeinen naula paterilelujen arkkuun ovat tolkuttomat korjauskustannukset tai se, ettei leluja edes voi korjata. Kertakäyttökamaa!

        https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e06d1a214a90

        Isoin ongelma huonosti suojattu akusto. Pikku kolaus vaikka jääpaakusta pohjaan ja auto on lunastuskunnossa! Pelkkä pohjalevyn vaihto akun tarkastus voi maksaa 15 000 € (kustannusavio Moottorilehden koeajossa olleelle Kialle). Ja nyt seisoo korjaamolla kinkkiautoja (uusia merkkejä, joilla ei vielä maahantuonti, ja huoltoketjut ole kunnossa) odottamassa tehtaalta sekä korjausohjeita että varaosia. Joidenkin kanssa arvioitu menevän 2025 puolelle ennen kuin auto saadaan takaisin liikenteeseen!

        Em. johtaa tietysti rajuun arvonalenemaan sekä kalliisiin vakuutusmaksuihin. Arvonalenema 10 000 €/vuosi ja vakuutus puolitoista tonnia. Mutta kuka näitä nyt laskee? Petterit ne vaan lällättelee, nykyisin itkua tuhertaen, että "kulut vain 1-2 €/100 km".

        Lähes jokaisessa kiinteistössä on sähkö, joten sähköauton lataus ei ole ongelma.
        Latausasemia on muutaman kymmenen kilometrin välein.

        Hinta on ongelma vain persaukisille, jotka ei tiedä mitään sähköauton laadusta.

        Luistonesto toimii Teslassa huomattavasti paremmin kuin esim. Mersussa.

        Kaiken minkä ihminen on rakentanut, voi myös korjata.

        Polttomootoriauton saa rikki ajamalla pohjan kiveen tai jääpaakkuun; reikä ölypohjaan tai esim. alavesiletku irti, johon edes lämpömittari ei reagoi mitenkään.

        Arvonalenema ei Teslassani tule koskaan olemaan niin suuri, kuin oli bensiinimoottorisessa Audissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes jokaisessa kiinteistössä on sähkö, joten sähköauton lataus ei ole ongelma.
        Latausasemia on muutaman kymmenen kilometrin välein.

        Hinta on ongelma vain persaukisille, jotka ei tiedä mitään sähköauton laadusta.

        Luistonesto toimii Teslassa huomattavasti paremmin kuin esim. Mersussa.

        Kaiken minkä ihminen on rakentanut, voi myös korjata.

        Polttomootoriauton saa rikki ajamalla pohjan kiveen tai jääpaakkuun; reikä ölypohjaan tai esim. alavesiletku irti, johon edes lämpömittari ei reagoi mitenkään.

        Arvonalenema ei Teslassani tule koskaan olemaan niin suuri, kuin oli bensiinimoottorisessa Audissani.

        Laatu ja Tesla eivät mahdu samaan lauseeseen. Jos alavesiletku irtoaa tulee varoitus mittaristoon. Minkä Musk on rakentanut sitä ihminen ei voi korjata. Teslan arvonalenema on suurempaa kuin missään muussa. Vaikea myöntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatu ja Tesla eivät mahdu samaan lauseeseen. Jos alavesiletku irtoaa tulee varoitus mittaristoon. Minkä Musk on rakentanut sitä ihminen ei voi korjata. Teslan arvonalenema on suurempaa kuin missään muussa. Vaikea myöntää?

        Jos alavesiöetku irtoaa, siihen ei reagoi yksikään antuti, eikä sitä tule minkäänlaista ilmoitusta mittaristoon.
        Opettele edes hiukan autotekniikkaa.
        Kuten totesin, Tesla ei voi koskaan pudottaa arvoaan niin paljon, kuin pudotti Audini.
        Audi msksoi uutena lähes eurolleen 130000€. Itse ostin sen neljä vuotta käytettynä 46000€:lla. Arvonlasku 84000€/4v, eli 21000€/v.
        Itse pidin autoa neljä vuotta ja myydessä sain siitä tasan 10000€..
        Paskin autokauppa ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alavesiöetku irtoaa, siihen ei reagoi yksikään antuti, eikä sitä tule minkäänlaista ilmoitusta mittaristoon.
        Opettele edes hiukan autotekniikkaa.
        Kuten totesin, Tesla ei voi koskaan pudottaa arvoaan niin paljon, kuin pudotti Audini.
        Audi msksoi uutena lähes eurolleen 130000€. Itse ostin sen neljä vuotta käytettynä 46000€:lla. Arvonlasku 84000€/4v, eli 21000€/v.
        Itse pidin autoa neljä vuotta ja myydessä sain siitä tasan 10000€..
        Paskin autokauppa ikinä.

        Kyllä autoissa on ollut jo kymmeniä vuosia anturi paisuntasäiliössä, joka antaa heti jonkinlaisen varoituksen tai sytyttää jopa stop-valon mittaristoon, kun jäähdytysneste vähenee. Voi tietenkin olla, ettei Toyotoissa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes jokaisessa kiinteistössä on sähkö, joten sähköauton lataus ei ole ongelma.
        Latausasemia on muutaman kymmenen kilometrin välein.

        Hinta on ongelma vain persaukisille, jotka ei tiedä mitään sähköauton laadusta.

        Luistonesto toimii Teslassa huomattavasti paremmin kuin esim. Mersussa.

        Kaiken minkä ihminen on rakentanut, voi myös korjata.

        Polttomootoriauton saa rikki ajamalla pohjan kiveen tai jääpaakkuun; reikä ölypohjaan tai esim. alavesiletku irti, johon edes lämpömittari ei reagoi mitenkään.

        Arvonalenema ei Teslassani tule koskaan olemaan niin suuri, kuin oli bensiinimoottorisessa Audissani.

        Mutta, lataat/tankkaat autoasi 30-60min !!?? Järjetöntä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, lataat/tankkaat autoasi 30-60min !!?? Järjetöntä !!

        Ei siinä letku kädessä tarvitse vieressä odottaa, kuten polttiksella pitää. Kyllä se osaa itsekin latautua halvimman sähkön aikaan, yleensä silloin, kun minä olen nukkumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes jokaisessa kiinteistössä on sähkö, joten sähköauton lataus ei ole ongelma.
        Latausasemia on muutaman kymmenen kilometrin välein.

        Hinta on ongelma vain persaukisille, jotka ei tiedä mitään sähköauton laadusta.

        Luistonesto toimii Teslassa huomattavasti paremmin kuin esim. Mersussa.

        Kaiken minkä ihminen on rakentanut, voi myös korjata.

        Polttomootoriauton saa rikki ajamalla pohjan kiveen tai jääpaakkuun; reikä ölypohjaan tai esim. alavesiletku irti, johon edes lämpömittari ei reagoi mitenkään.

        Arvonalenema ei Teslassani tule koskaan olemaan niin suuri, kuin oli bensiinimoottorisessa Audissani.

        ”Latausasemia on muutaman kymmenen kilometrin välein.”

        Pitäisikin olla, koska tulevaisuudessa persaukinen perusduunari ei pääse vanhalla heikkoakkuisella sähköautollaan kuin sen muutamsn kymmenen kilometriä latauksella.
        Eipä sitten varmaan enää tule kovin pitkiä reissuja tehtyä, tai jos tulee, niin niistä tulee sitten ajallisestikin pitkiä…


    • Anonyymi

      Kohta kaksituhattakilometriä takana patteriautolla tässä kuussa, polttoainekulu noin 60 €.

      • Anonyymi

        Hyvä säästää rahaa vääjäämättömään akkuremppaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä säästää rahaa vääjäämättömään akkuremppaan

        Ajan sen vajaat satatuhatta ja vaihdan uuteen, aivan kuin ennen vanhaan polttiksellakin, akkuremppa ei kuulu suunnitelmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan sen vajaat satatuhatta ja vaihdan uuteen, aivan kuin ennen vanhaan polttiksellakin, akkuremppa ei kuulu suunnitelmiin.

        Ovatko sähköautoilijat pettyneitä? Sähköauto ei olekaan mikään pelastus. Sähköautoa joutuu ajamaan ihan siinä missä polttariakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko sähköautoilijat pettyneitä? Sähköauto ei olekaan mikään pelastus. Sähköautoa joutuu ajamaan ihan siinä missä polttariakin.

        Tuo on totta. Auto alkaa olla auto vasta kun se vie matkustajansa itsenäisesti pisteestä a pisteeseen b ilman kuljettajaa. Sitä odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Auto alkaa olla auto vasta kun se vie matkustajansa itsenäisesti pisteestä a pisteeseen b ilman kuljettajaa. Sitä odotellessa.

        Kyllä, mutta autonomisen ajon esteenä ei ole tekniikka tai teknologia !

        Esteenä ovat tatkaisemattomat vastuu kysymykset !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta autonomisen ajon esteenä ei ole tekniikka tai teknologia !

        Esteenä ovat tatkaisemattomat vastuu kysymykset !

        Esteenä ovat ratkaisemattomat vastuu kysymykset !!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esteenä ovat ratkaisemattomat vastuu kysymykset !!?

        Esteenä on ihmisen rajallisuus. Sen näkee helposti sähköautoissa. Ne on pitänyt tehdä lähes samanlaisiksi kuin polttarit jo 100 vuotta sitten. Eikä hevoskärryt niistä paljon poikkea. Ihminen mouruaa samassa savessa kuin aina ennenkin. Ei tässä ole suurta toivoa, että pelaistaisimme maapallon ilmaston.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä säästää rahaa vääjäämättömään akkuremppaan

        Tai säästää seuraavaan uuteen sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai säästää seuraavaan uuteen sähköautoon.

        Sähköautoilijan ajantaju. Montako vuotta menee uudesta sähköautosta uuteen sähköautoon? Ilmeisesti on järkevää lyhentää tuo aika max. 2-vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijan ajantaju. Montako vuotta menee uudesta sähköautosta uuteen sähköautoon? Ilmeisesti on järkevää lyhentää tuo aika max. 2-vuoteen.

        Kannattaa tosiaan välttää sähköautojen katsastaminen. Aika todennäköisesti tulee katsastuksessa ilmi kalliita ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe