Mikä on kaveri- ja parisuhteen ero?

Anonyymi-ap

Voiko ilman vahvaa paloa seurustella? Tai toki voi, mutta kannattaako?

Voiko se liekki syttyä vielä myöhemminkin? Tai tarvitseeko sen edes syttyä, jos muuten viihtyy toisen seurassa?

14

338

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo(kin) on täysin yksilöistä kiinni. Ihmiset ovat niin erilaisia, että on täysin turhaa edes yrittää pohtia jotain yleispätevää.

      Itselleni ystävyys on parisuhteen kantava pilari, mutta se ei tarkoita sitä, että lähtisin parisuhteeseen kenen tahansa ystäväksi laskettavan kanssa. Kyse on oikeanlaisesta tasapainosta, sillä en lähtusi parisuhteeseen myöskään kenen tahansa sellaisen kanssa, jonka kanssa on seksuaalista vetovoimaa. Vahvinkaan seksuaalinen vetovoima ei minulla kanna parisuhteeseen saakka, jollei siinä ole mitään muuta. Tasapaino eri osa-alueiden välillä on minulle oleellisin juttu.

      • Anonyymi

        Ai niin ja vaikka olisi millainen tunteiden roihu, niin minulla se ei kanna parisuhteeseen saakka, jos mitään muuta ei ole kuin se roihu.


    • Anonyymi

      Varmasti riippuu henkilöstä. Itse muistan alkuseurustelusta että se kiintymys oli niin voimakasta että sitä itki silmät päästään kun piti pari päivää olla erossa.

    • Minä en ainakaan halua enää seurustella ilman, että tunnen vetoa toiseen. Kyllä se liekki leimahtaa heti jos on leimahtaakseen. Ei sitä kannata jäädä odottelemaan, jos ei jo parin tapaamisen jälkeen ole sitä kipinää. Kaveruus erikseen sitten. Kaveruudessa ei ole mitään romanttisia odotuksia toiselta, niin se on siinä mielessä stressivapaata.

    • "Voiko ilman vahvaa paloa seurustella? Tai toki voi, "

      Ei voi seurustella ("courtship", myöskin: kosiskella). Se on silloin jotain muuta kuin seurustelua, kun kummaltakin, tai toiselta, puuttuu vahva seksuaalinen vetovoimaa, eli himo, kumppania kohtaan.

      Ennen kuin ryhdytään vakituisesti peuhaamaan, on tapana pitää seurusteluaika jonka aikana käydään hetekalla satunnaisesti testailemassa pitempiaikaisen suhteen onnsitumismahdollisuuksia.

      Näillä palstoilla, usein tarkoitetaan tapailua, jossa miestä vedätetään mm. maksamaan kahvila- ja ravintolamärehtimiset.

    • Anonyymi

      Mulle on sinällään ihan normaalia se, että tunteeni syttyvät hitaasti. Se ei ole lainkaan ennenkuulumatonta, että alan pitää jostakusta sillai, vasta tunnettuani hänet jo pitkään. Tosin en mä lähtisi parisuhteeseen odottelemaan tunteiden syntymistä. Ei mulla ylipäänsä ole mitään pakkoa pyrkiä parisuhteeseen.

      • Anonyymi

        Avauksessa esitetty kysymys (joka ei ole minun) oli "Voiko ilman vahvaa paloa seurustella?" Tuo kysymys on lepsu.

        Se että seurusteleminen ("courtship") voi lainkaan alkaa, se että ryhdytään seurustelemaan, edellyttää kipinän joka sytyttää kuumana palavan roihun, eli edellyttää seksuaalista himoa. Eihän niin käy ikimaailmassa että mies ja tyttö jotka eivät tunne yhtään mitään toisiaan kohtaan, vaan satunnaisesti ryhtyvätkin seurustelemaan.


    • Anonyymi

      Taitaisin mieluummin hypätä kalliolta alas kuin aloittaa parisuhdetta kenenkään ystäväni kanssa, vaikka heitä kovasti kaverimielessä rakastankin. Eiköhän noilla joku ero ole.

    • Anonyymi

      Kaverit eivät pane niinkuin nämä kaksi lajinsa poikkeavaa yksilöä tekevät salassa kumppaneilta

    • Usein tätä aihetta käsiteltäessä ilmenee metafyysisiä selityksiä sekä -väärinkäsityksiä. Esimerkiksi minun lähipiirissäni olevista kaunottarista saattaa moni ajatella, että kaunottaret olisivat pelkkiä kaverityttöjä. Mutta minä en ikimaailmassa ole ajatellut niin, että kukaan kaunotar olisi pelkkä kaverityttö, vaan hän on aina ensisijaisesti flirttikaveri ja mahdollinen seksuaalinen leikkikaveri, riippumatta siitä kuinka tai mitä kautta tuttavuutemme/"ystävyytemme" on alun alkaen muodostunut.

      • Anonyymi

        Jep ja siksi sinulla ei olekaan yhtään naispuolista kaveria ja kokemuksesi naisista ovat nollatasoa. Jos olist kehittynyt ikätasosi mukaisesti niin saatraisi ollakin. Nyt se lienee jo myöhäistä ja viet itsesi koskemattomana hautaan saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ja siksi sinulla ei olekaan yhtään naispuolista kaveria ja kokemuksesi naisista ovat nollatasoa. Jos olist kehittynyt ikätasosi mukaisesti niin saatraisi ollakin. Nyt se lienee jo myöhäistä ja viet itsesi koskemattomana hautaan saakka.

        Oletpa yksinkertainen, niinhän minä kirjoitin, he ovat ensisijaisesti flirttikavereita ja potentiaalisesti seksuaalisia leikkikavereita.

        Aina kun laitetaan miehiä ja tyttöjä yhdessä samaan tilaan tai saman tehtävän äärelle, niin pian alkaa kehittymään kemiaa ja syntymänä kipinöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa yksinkertainen, niinhän minä kirjoitin, he ovat ensisijaisesti flirttikavereita ja potentiaalisesti seksuaalisia leikkikavereita.

        Aina kun laitetaan miehiä ja tyttöjä yhdessä samaan tilaan tai saman tehtävän äärelle, niin pian alkaa kehittymään kemiaa ja syntymänä kipinöitä.

        Se, että sinulle on täysin nollekokemus naisista, näkyy kaikesta kirjoittamastasi. Ainoa nainen, jonka tunnet (ja hänetkin selvästi huonosti) on äitisi.


    • Anonyymi

      Kukin tyylillään. On pareja, jotka "rakastavat" niin, että esim. väkivalta hyväksytään, samoin toisen juoppous ym. Sitten on rakastavaisia, joille hyvä toimiva arki on tärkeintä jne. jne, ja kaikkea tältä väliltä.

      Itsellä oli hyvä onni kun löysin miehen, joka vieläkin vie jalat alta, yli 40 yhteisen vuoden jälkeenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe