Toverit

Kalle

Pahoittelen, jos olen ärsyttänyt kommunisteja tällä palstalla ja pyydän anteeksi.

/Kalle, joka pahoittelee kommunistien ärsyttämistä

14

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herra

      Enemmän kuin kommunistien ärsyttäminen on ikävämpää tuo loppuun laitettu oma mietelmä, "/Kalle, joka puhuttelee itseään kolmannessa persoonassa".

      /herra, joka herroittelee itseään vain koska ei keksinyt parempaa nimeä

    • Kalle

      Toveri yrittää esiintyä Kallena vaan ei onnistu...
      Normaalia kommunistista käyttäytymistä - varastetaan muilta jopa heidän nimimerkkinsäkin.

      Häpeä, jos osaat.

      /Kalle, joka puhuu itsestään kolmannessa persoonassa

    • Proletaari

      Kalle hyvä sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi se ei minua haittaa
      vaikka itse olen vakaumuksellinen
      kommunisti.Päin vastoin vaikka meitä
      kommunistejä haukutaan se ei meitä
      lannista vaan vahvistaa.Hyvää kesää.

      • Kalle

        Jep, nyt kun sheriffi on poissa niin täällä on taas oikeus omiin mielipiteisiin. Tämä palsta alkoikin tuntua oikein tunkaiselta kommunistilta tämän ahkeran sensuroinnin takia.

        /Kalle, joka toivottaa kaikkille palstalaisille hyvää ja aurinkoista kesää - ja maanviljelijöille sopivasti sateita öisin niin ettei työmiehen lomailu kärsi päivittäisistä vesisateista


      • herra

        Mielestäni on typerää keskittyä haukkumaan kommunisteja. Juuri sen takia, että heitä haukutaan asettamatta heidän aatteitaan tarkempaan kriittiseen tarkasteluun, vahvistaa ketä tahansa vakaumuksellista ajattelijaa.

        Pahinta, mitä kommunisteille voi tehdä, on asettaa heidän katsomuksensa perspektiiviin. Tutkia sitä vailla olettamuksia hyvästä ja huonosta, tavoiteltavuudesta, ja tutkia näiden tavoitteiden ja keinojen välistä suhdetta sekä kumpiakin sinänsä. Yksinkertaisesti, kritisoida heidän näkemystään rationaalisesti. Ei haukkumalla ja ennalta jo tyrmäten, vaan täytyy myös antaa heille kunniaa joistakin todella hienoista oivalluksista.

        Joidenkin ajatuksien palvova noudattaminen nykyisin vain asettaa heidän näkemyksensä varsin kyseenalaiseksi, koska ajatuksista on muodostunut tapa, tavoista perinne, perinteestä ideologia. Ja tätä ideologiaa moni kommunisti ei uskalla enää ryhtyä kriittisellä kädellä muuttamaan. Tästä syystä monesta tällaisesta kapinallisesta ja jopa kehityksellisestä (en sano edistyksellisestä neutraaliuden vuoksi) sosialistista on tullut vanhoillisia ja jääräpäisiä ideologian seuraajia. Seuraajat ja kannattajat on erotettava jyrkästi kriittisestä tarkkailijasta. Kriittinen tarkkailija ei näet voi ottaa mitään olettamusta annettuna, jokainen ajatus on pyydettäessä perusteltava omin ajatuksin ja käsityksin.

        Jokainen kommunisti, joka perustellusti esittää oman mielipiteensä ja edelleenkin väittää olevansa kommunisti, on mielestäni tällöin ajatuksineen vakaalla perustalla. Vaikka olisinkin eri mieltä, monesti väittelyt ajautuvat tällöin moneen sellaiseen seikkaan, joista ei voi enää rationaalisesti kiistellä (koska perustelut koskevat jo niin syviä metafyysisiä väittämiä) ja kysymyksessä on jo uskomuksen tasoiset argumentit.

        Suurin osa niistäkin ihmisistä, jotka haukkuvat kommunisteja jo etukäteen, ovat aivan yhtä heikolla pohjalla kuin ne kommunistit, jotka eivät osaa väittämiään tarkemmin perustella. Valitettavaa, mutta totta.

        Ja edelleenkin, en ole kommunisti, mutta voin silti puolustaa kommunisteja. Ja vaikka en ole sen enempää liberaali, porvari, demari, natsi, fasisti kuin muukaan vastaava, voin aivan yhtä hyvin puolustaa myös joka ikistä näistä (joitakin enemmän, joitakin vähemmän).


    • baader

      sentään argumentoi yleensä kunnolla sortumatta "kommarit on tymiä, neuvostoliitto murhia" tyyppisiin viesteihin, joita ääliöt kuten proo ja igen och igen lähettää tälle palstalle.

      /baader, joka kommunistina arvostaa älykkäitä ihmisiä riippumatta puoluekannasta

      • igen och igen och igen

        sarkasmi ja ironia ovat huumorin vaikehahmotteisempia lajeja. Olen pahoillani jos olen loukannut ´jotakuta totalitaristia.


      • Hän on sama

        tyyppi, joka keväällä postaili kymmeniä kertoja entistä sheriffiä kohtaan suunnattua kiroamista aina kun sheriffi poisti sen. Siitäpä hänen nimimerkkinsäkin, joka silloin oli suomenkielinen. Hän jopa kysyi sheriffiltä, että tokenisiko hän, jotta igeni voisi lopettaa kiroilunsa. Tällainen väliaikatieto vain, että tiedätte mitä odottaa =p


      • Ruskeebyysa
        Hän on sama kirjoitti:

        tyyppi, joka keväällä postaili kymmeniä kertoja entistä sheriffiä kohtaan suunnattua kiroamista aina kun sheriffi poisti sen. Siitäpä hänen nimimerkkinsäkin, joka silloin oli suomenkielinen. Hän jopa kysyi sheriffiltä, että tokenisiko hän, jotta igeni voisi lopettaa kiroilunsa. Tällainen väliaikatieto vain, että tiedätte mitä odottaa =p

        Sinuakin näkee taas uuusien nikkien takaa.
        Kasvapa kakara aikuiseksi :)


      • igen och igen och igen
        Hän on sama kirjoitti:

        tyyppi, joka keväällä postaili kymmeniä kertoja entistä sheriffiä kohtaan suunnattua kiroamista aina kun sheriffi poisti sen. Siitäpä hänen nimimerkkinsäkin, joka silloin oli suomenkielinen. Hän jopa kysyi sheriffiltä, että tokenisiko hän, jotta igeni voisi lopettaa kiroilunsa. Tällainen väliaikatieto vain, että tiedätte mitä odottaa =p

        om Du är inte 100% säkert. Vet Du ... ?


      • baader
        igen och igen och igen kirjoitti:

        sarkasmi ja ironia ovat huumorin vaikehahmotteisempia lajeja. Olen pahoillani jos olen loukannut ´jotakuta totalitaristia.

        sekotin sut johonkin toiseen, tai sitten joku yksittäinen juttu on jäänyt kalvamaan mieleen.
        Ei pitäisi kommentoida viikonloppuna töissä mitään kun on muutenkin jo valmiiksi ärtynyt.


      • igen och igen och igen
        baader kirjoitti:

        sekotin sut johonkin toiseen, tai sitten joku yksittäinen juttu on jäänyt kalvamaan mieleen.
        Ei pitäisi kommentoida viikonloppuna töissä mitään kun on muutenkin jo valmiiksi ärtynyt.

        sattuuhan näitä :)


      • ja melske
        Ruskeebyysa kirjoitti:

        Sinuakin näkee taas uuusien nikkien takaa.
        Kasvapa kakara aikuiseksi :)

        kadulta kaikaa, siellä tyhmyys istuu aasin rattaissa ja raikaa...

        Teemu olet läpinäkyvä!


    • Älä turhaan pyytele anteeksi.Tiedän, että olet"allerginen" uusille ideoille, ja mistä tietää
      ettemme tapaa seuraavassa puoluekokouksessa?
      vom/ joka tunnustautuu marx´istiksi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe