Vitun työkkäri

Josse

Tulostin työkkärissä työpaikan ja pääsin haastatteluun.

Työnantaja sanoi, että minua ei valittu, koska työkokemusta ei ollut tarpeeksi. Vitun vitun työkkäri! Miksi ne ottavat hakuun työpaikkoja, joihin en sitten pääse.

Koko paska puulaaki pitäisi lopettaa, koska antavat ihmisille turhia toiveita. Sanoin virkailijallekin, että vittu miksi tällaisia paikkoja on haussa, johon ei sitten pääse.

Väitti, että työnantaja päättää viime kädessä valinnasta. Ja vitut päättää! Sanoin, että teidän tehtävä on varmistaa, että pääsen siihen työpaikkaan, johon haluan. Meni muija vaikeaksi.

Saatanan pulju.

30

2607

Vastaukset 30

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule

Sulle mitenkään ilkeilemättä kerron että nuo firmat pyytävät työkkäriä lähettämään heille haastatteluun työnhakijoita joista itse sitten valitsevat sopivan.
      Työkkäri on pelkkä välikäsi tuossa ketjussa.

Ajattele sitä että jos on yksi paikka avoimena ja kymmeniä haastatellaan,ei millään se yksi paikka riitä niille kaikille.

• Josse

Mitä fucking välikäsiä? Työnnä ne kädet vaikka housuusi ja hanki elämäsi ensimmäinen orkku äläkä kirjoita paskaa tänne. Työkkäri kirjoitaa ne paikat koneelle sillä tavalla, että kukaan ei pääse niihin paikkoihin. Nehän ne keksi nee vaatimukset, niin että älä ala selittämään.

Jos työkkäri keksisi niihin paikkoihin hieman vähemmän vaatimuksia ja muuttaisivat lakeja, niin homma kulkisi paljon paremmin.

• kuule
        Josse kirjoitti:

Mitä fucking välikäsiä? Työnnä ne kädet vaikka housuusi ja hanki elämäsi ensimmäinen orkku äläkä kirjoita paskaa tänne. Työkkäri kirjoitaa ne paikat koneelle sillä tavalla, että kukaan ei pääse niihin paikkoihin. Nehän ne keksi nee vaatimukset, niin että älä ala selittämään.

Jos työkkäri keksisi niihin paikkoihin hieman vähemmän vaatimuksia ja muuttaisivat lakeja, niin homma kulkisi paljon paremmin.

aivan varma siitä että tiedät mitä puhut.
        Ei tuo työkkäri niitä vaatimuksia kirjoita vaan työnantaja.
        Oon kuule niin kauan tehnyt pätkätöitä ja välillä ollut työttömänä,nytkin,että työkkärin metkut ovat aika tutut.
        Jos kumminkin valitettais vain niistä asioista jotka on sen työkkärin syytä.
        Tuossa että et päässyt töihin valinnan todellakin teki työnantaja eikä työkkäri.
        Luulisin että virkailijat olisivat vain tyytyväisiä jos pääsisit töihin,saisivat olla sulta rauhassa.

• huokaus
        Josse kirjoitti:

No enpä kyllä ihmettele että ei oikein työn saanti tuppaa sinultakaan onnistumaan. Kurkkaapas ensin peiliinkin noin alkajaisiksi.

Sitäpaitsi ei kukaan todellakaan pakota olemaan työkkärin asiakas, senkus eroat sieltä, hankit toimeentulon "omillasi" ja etsit työt omia aikojasi ilman työkkäriä välissä. Se nyt sen kummoisempaa ole.

Sitäpaitsi se nyt on muutenkin selvä jos et ole katsonut, että työpaikkailmoituksissa voivat monesti olla vaatimukset milloin mitäkin, yleensä korkeat. Loppupeleissä kuitenkin ei sitten välttämättä niin pätevä tarvi olla lähellekään ainakaan yksityisillä firmoilla kuin paperilla näyttää. Nykyään valitaan soveliain eikä välttämättä pätevin.

Suoraan sanoen toivon että teikäläistä ei koskaan oteta yhteenkään työhön osoittamaan miten sovelias olet. Tunnut niin ylifiksulta tyypiltä muutenkin.

Älä vaivaudu tuota samaa haista -viestiä pistämään uudelleen. Jatka vain kurjassa elämässäsi märehtimistä ja työkkärin syyllistämistä omassa ylhäisyydessäsi.

• Josse
        huokaus kirjoitti:

No enpä kyllä ihmettele että ei oikein työn saanti tuppaa sinultakaan onnistumaan. Kurkkaapas ensin peiliinkin noin alkajaisiksi.

Sitäpaitsi ei kukaan todellakaan pakota olemaan työkkärin asiakas, senkus eroat sieltä, hankit toimeentulon "omillasi" ja etsit työt omia aikojasi ilman työkkäriä välissä. Se nyt sen kummoisempaa ole.

Sitäpaitsi se nyt on muutenkin selvä jos et ole katsonut, että työpaikkailmoituksissa voivat monesti olla vaatimukset milloin mitäkin, yleensä korkeat. Loppupeleissä kuitenkin ei sitten välttämättä niin pätevä tarvi olla lähellekään ainakaan yksityisillä firmoilla kuin paperilla näyttää. Nykyään valitaan soveliain eikä välttämättä pätevin.

Suoraan sanoen toivon että teikäläistä ei koskaan oteta yhteenkään työhön osoittamaan miten sovelias olet. Tunnut niin ylifiksulta tyypiltä muutenkin.

Älä vaivaudu tuota samaa haista -viestiä pistämään uudelleen. Jatka vain kurjassa elämässäsi märehtimistä ja työkkärin syyllistämistä omassa ylhäisyydessäsi.

Ottakaa silmä käteen ja lukekaa, onko täällä yhdelläkään mitään hyviä kokemuksia työkkäristä.

Pari esimerkkiä. Sain työpaikan ja auto hajosi. Piti matkustaa viikko julkisilla, kaksi vaihtoa. Mä soitin työkkäriin ja kysyin, että maksatteko autorempan kun ei ole liksa tullut. Täti väitti, etteivät aio maksaa. No kysyin sitten, että miksi helvetissä sitten ilmoittelette paikkoja, joihin ei kunnolla pääse. Ei se oikein keksinyt mitään hyvää selitystä.

Toinen esimerkki. Olin viikon työssä pari vuotta sitten ja pomo oli täysi paska. Yhtenä päivänä se urputti kun tulin hieman myöhässä. Kysyin, että etkö ole saanut munaa perseeseen kun pitää olla noin vittumainen. Mutta lupasin ostaa ruokatunnilla kurkun, että voi työntää sen hanuriin. Tuli heti monokkelia ja karenssi. Mitä se työkkärille kuuluu, mitä mä sanon ja teen. Vitun kyttääjät.

Turhaan te mitään työkkäriä puolustatte. Onks tää joku työkkärin tätien kerho.

• huokaus
        Josse kirjoitti:

Ottakaa silmä käteen ja lukekaa, onko täällä yhdelläkään mitään hyviä kokemuksia työkkäristä.

Pari esimerkkiä. Sain työpaikan ja auto hajosi. Piti matkustaa viikko julkisilla, kaksi vaihtoa. Mä soitin työkkäriin ja kysyin, että maksatteko autorempan kun ei ole liksa tullut. Täti väitti, etteivät aio maksaa. No kysyin sitten, että miksi helvetissä sitten ilmoittelette paikkoja, joihin ei kunnolla pääse. Ei se oikein keksinyt mitään hyvää selitystä.

Toinen esimerkki. Olin viikon työssä pari vuotta sitten ja pomo oli täysi paska. Yhtenä päivänä se urputti kun tulin hieman myöhässä. Kysyin, että etkö ole saanut munaa perseeseen kun pitää olla noin vittumainen. Mutta lupasin ostaa ruokatunnilla kurkun, että voi työntää sen hanuriin. Tuli heti monokkelia ja karenssi. Mitä se työkkärille kuuluu, mitä mä sanon ja teen. Vitun kyttääjät.

tämä siis oli vain provo ja katselet naureskellen millaisia "tosi"vastauksia tulee. Muuten ihan uskottava mutta kysyit työkkäristä maksavatko autosi huollon...:)? Kurkkuhommakin vielä sinällään uskottava mutta tuo nyt jo kertoo että näemmä nyt alkaa mennä juttu jo yli. Huvinsa kullakin. Jos kurkkuhomma oli tottaniin siinä nyt oli jo omaa asennettaan.

Näemmä nyt jostain syystä olet kovasti työkkärivastainen...Jos asiasta keskustelua haluat niin ei kannata mennä yli asioissa. Mietipä nyt itsekin miltä kuulostaa tuo lause ja monta ristiriitaa siinä on kun ajatuksella katsot (siis oma tekstisi tiivistettynä) "työkkäri ei maksanut autoni huoltoa ja vielä viitsivät ilmoittaa työpaikkoja jonne ei pääse". Eikös tässä nyt jo mennä hiukan koomisuuden puolelle.

Jos nyt kuitenkin heitetään ns. turha heitto loppuun jos lähtisimme oletuksesta että kuitenkin olisit tosissasi: Mitä se työkkärin vika on jos sinulla käy tuuri, saat työpaikan ja sitten et sinne kuitenkaan pääse...

• Josse
        huokaus kirjoitti:

tämä siis oli vain provo ja katselet naureskellen millaisia "tosi"vastauksia tulee. Muuten ihan uskottava mutta kysyit työkkäristä maksavatko autosi huollon...:)? Kurkkuhommakin vielä sinällään uskottava mutta tuo nyt jo kertoo että näemmä nyt alkaa mennä juttu jo yli. Huvinsa kullakin. Jos kurkkuhomma oli tottaniin siinä nyt oli jo omaa asennettaan.

Näemmä nyt jostain syystä olet kovasti työkkärivastainen...Jos asiasta keskustelua haluat niin ei kannata mennä yli asioissa. Mietipä nyt itsekin miltä kuulostaa tuo lause ja monta ristiriitaa siinä on kun ajatuksella katsot (siis oma tekstisi tiivistettynä) "työkkäri ei maksanut autoni huoltoa ja vielä viitsivät ilmoittaa työpaikkoja jonne ei pääse". Eikös tässä nyt jo mennä hiukan koomisuuden puolelle.

Jos nyt kuitenkin heitetään ns. turha heitto loppuun jos lähtisimme oletuksesta että kuitenkin olisit tosissasi: Mitä se työkkärin vika on jos sinulla käy tuuri, saat työpaikan ja sitten et sinne kuitenkaan pääse...

No se mitä sinä uskot ei kiinnosta minua pätkän vertaa. Mitä helvettiä ne ilmoittaa paikkoja, joihin pitää matkustaa kahden vaihdon kautta. Jos ne ilmoittaa paikan niin kyllä sen pitää olla sellainen että sinne pääsee nyt eikä 15 päivä.

• Anni
        Josse kirjoitti:

No se mitä sinä uskot ei kiinnosta minua pätkän vertaa. Mitä helvettiä ne ilmoittaa paikkoja, joihin pitää matkustaa kahden vaihdon kautta. Jos ne ilmoittaa paikan niin kyllä sen pitää olla sellainen että sinne pääsee nyt eikä 15 päivä.

Mutta sanotaan nyt kuitenkin että työkkärille se ei karvaakaan kuulu millaista työtä tarjoavat kun se vain täyttää monesti aika alhaiset vaatimukset. Ihan kaikkea mehdollista ei siis listoille hyväksytä.

Se nyt sentään on yksi aika olennainen asia onkin että työntekijä pääsee työpaikalle kun katsotaan asiaa työnantajan ja -tekijän välillä. Useinhan huonojen kulkuyhteyksien päässä olevat ilmoitetaankin muodossa "oman auton käyttö suotavaa/pakollista huonojen/pitkien etäisyyksien takia". Sekään ei kummiskaan työkkärille kuulu, oma asia miten työpaikalle sitten itsensä hankkii.

Eli sinulla nyt sitten on 3 vaihtoehtoa:

a) Menet julkisilla kuten nytkin, mikäs ongelma se on jos kerran tähänkin asti on sujunut...?

b) Korjaat pikavauhtia autosi

c) Luovut työstä jos on liian vaikea kulkea ja etsit lähempää, turhahan se nyt sitten on tilejä miinuksille rullauttaa vain työnteon takia jos matkoihin jo menee palkka. Kyllä sinne varmaan innolla menisi joku joka paremmin saisi kuljettua.

Yhtäkaikki valitset minkä vaihtoehdon tahansa niin työkkärin asia ja ongelma se ei ole. EI edes eettisesti. Korostan silti että oletan kirjoituksen olevan provo eikä kukaan voi tuollalailla ajatella oikeasti.

Vielä jotain epäselvää? Jos on niin asiallinen viesti kiitos eikä h...v...Mielentilasi ja asenteesi työkkäriä kohtaan tässä on jo tullut selville.

• Heli-Keiju
        Josse kirjoitti:

Työkkärin tätien kerho.

hehehehehehehehehehheehhehehehehheheh. :)

Jos tämä teksti on totta, niin kyllä sait aikaan minussa hyväntuulisuutta.

Hulvatonta tekstiä ja suoraa asiaa, olen samalla kannalla.
        Jaksamista.
        T. Ei duunia minullakaan :)
        Ps. Ikä tuo sinullekin varmaan vähän kypsymistä, mutta hauska huumorintaju sinulla...

• Anonyymi00030
        UUSI
        Josse kirjoitti:

"Vähemmän vaatimuksia". Olisikohan ollut joskus vuonna 2016-2017, kun mä hain yhteen paikkaan töihin. Oli kuule sellaset vaatimukset työnantajalla osaamisesta, että sanoin kiitos ja näkemiin😂.
        Sanoisinko tyyliin siistijästä avaruusraketin rakentajaan ja siltä väliltä. Firma oli joku yksityinen perhekuljetusyritys ja työ oli ns toimistotyötä. Jälkeenpäin kuulin, ettei ko firman maine ole hääppönen työntekijöiden kesken. No en ihmettele, koska vaatimukset oli täysin tuulesta temmattuja.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Josse kirjoitti:

Jos asenteesi on tuo, et töitä saa. Kasva aikuiseksi! "Kaksi vaihtoa"🤣. Ai helvetti, olipas kova juttu. Itse ajoin, siis ajoin omalla autolla työhaastatteluun 140km yhteensä. Ei ole nuo "vaihdot" ongelma, kun ei ole mitä vaihtaa.
        Niin ja sain niitä töitä, naapurikylästä. Työmatka oli vaan 30-40 km siivu. No pakko oma-auto, kun "vaihtoja" ei ole.

• yhtään

ihmettele vittu sentään, jos perkele kattoisit peiliin.

Saatana soikoon, niin peilistä näet sen syyn miksi sinua ei valittu -jumalauta.

• Kokki

Sä et oo mies! Sä oot vitun työtön!Sun asentees on ihan perseellään. työnantaja kait keksi jonkun "hyvän" syyn olla palkkaamatta sua!
        Hae ite niitä töitä äläkä odota tulevas valituks.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Kokki kirjoitti:

Sä et oo mies! Sä oot vitun työtön!Sun asentees on ihan perseellään. työnantaja kait keksi jonkun "hyvän" syyn olla palkkaamatta sua!
        Hae ite niitä töitä äläkä odota tulevas valituks.

Etkö huomaa mitään outoa näissä sun esseissäs? Sulla on paljon opittavaa ja voit aloittaa käytöksen parantamisesta.
        Joko olet täysi provo eli keksit mielestäsi "uuden fiksun" aiheen, niiden iänikuisten persulänkytystesi lisäksi.
        Aurinkousta päivää! Muista ulkoilla, se tekee hyvää myös päänipillesi.

• provoilua

Provo tuo on. On kuin lukisi Juha Vuorisen "juoppohullun päiväkirjaa". Netistähän sekin alkoi ja kaikki luuli, että äijä on tosissaan. Hauska kirja!

• samasta tuutista

työkkärintätien satuilemaa "tositarinaa" työttömien asenteesta. Tarina vaan meni pahasti poskelleen, koska yrittivät kirjoittaa "sadun" muka työttömän suulla.

Tosiasiassa tuollaista tekstiä ja asennevikaisuutta olen viime vuosina kuullut vain työvoimatoimiston virkailijan suusta. Yksikään nuori ei ole koskaan puhunut minulle sellaisella "haista V*ttu"-asenteella kuin työvoimatoimiston virkailijat.

Työvoimatoimiston virkailijat ansaitsevat negatiivisen palautteen, koska eivät auta työtöntä työllistymisessä vaan kokevat virkavelvollisuudekseen vaikeuttaa työttömän elämää ja estää järkevä työllistyminen.

Työvoimatoimiston kautta haettavat liikkuvuusavustukset auttaisivat työpaikan saamisessa muualtakin kuin asuinkunnasta. Valitettavasti liikkuvuusavustusta on haettava työvoimavirkailijalta, joka ei ole halukas näkemään vaivaa palkkansa eteen, varsinkaan kun työtön saa ylimääräistä RAHAA. Kaikki taloudelliset edut pitäisi hoitaa kelan kautta, jotta kaikkilla olisi yhtäläiset oikeudet tukiin eikä tuen myöntämiseen vaikuta pärstäkerroin tai laiskan työvoimavirkailijan asennevika.

Miten työvoimavirkailijat voivat tehdä omaa työtään ilman tulosta ja samanaikaisesti syyllistää työttömiä etteivät työttömät pysty yhtään parempaan tulokseen lähes rahattomana.

• seppoilja

Olen joskus kuullut oikean työttömän suusta mielipiteitä työvoima toimistosta jotka on uskottavia. Työkkärintäti lähettää raukalle kaiken maailman kirjeitä joiden pohjalta on pakko mennä hekemaan työpaikkaa [X] jossa sitten ei ole edes paikkoja.

• on rankaisu
        seppoilja kirjoitti:

Olen joskus kuullut oikean työttömän suusta mielipiteitä työvoima toimistosta jotka on uskottavia. Työkkärintäti lähettää raukalle kaiken maailman kirjeitä joiden pohjalta on pakko mennä hekemaan työpaikkaa [X] jossa sitten ei ole edes paikkoja.

Ikinä en oo tyäkkäristä saanut kunnon duunipaikkaa.
        Nimimerkillä 15 vuotta jo duunissa PISTE

• Anonyymi

Nämä virkapelle ämmät kijoittelee omia kommenttejåaan tänne, ei kannata ottaa
        kaikkea tosissaan.

• Anonyymi00021
        Anonyymi kirjoitti:

kaikkea tosissaan.

Tuskin muuten kirjoittaa, sinun kannattaa hakea äkkiä apua noihin harhoihisi

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kaikkea tosissaan.

Ei ne mitään naisia ole vaan miehiä. Yksinäisiä miehiä, joita ottaa aivoon kun ei ole naista.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ei ne mitään naisia ole vaan miehiä. Yksinäisiä miehiä, joita ottaa aivoon kun ei ole naista.

Tai yksinäisiä ukkomiehiä, jotka haluaisivat vaihtaa naista parempaan.

• Anonyymi

pitää olla töitä haastattelijoille....ainakin rekryfirmat tartte varalle porukkaa jonoon..

• Anonyymi

Aloittajalla sopii vaan ilmaistyötniitärittää

• Anonyymi

Ketjun aloittaja - ulostaja on angstinen räkänokka jonka muroihin on joku kussut. Täällä nyt volisee maaailman tylyyttä..

• Anonyymi00022

Näitä raasuja on tämä forumi täynnä. Joka päivä jotain ihme volinaa kun on taas niin potkittu päähän ja kiusataan :D

• Anonyymi00023
      UUSI

Yli 20 vanha aloitus ja nykyään kyllä pitää paikkaansa, että työntaja on se joka sen valinnan tekee. Eli ei voi vain mennä töihin jos se työnataja ei ota töihin!

• Anonyymi00025
        UUSI

Ei 20 vuotta sitten menty noin vaan töihin. Ehkä 70/80-luvulla mentiin, mutta ei 20 vuotta sitten.

• Anonyymi00029
      UUSI

Ikävä kyllä, mutta niin se vaan on aina mennyt ja tulee menemään, että se potentiaalinen työnantaja itse valitsee, kenet pestaa töihinsä eikä se työkkärin täti. Sunkin kannattaisi jättää ne "vitut" pois ja käyttäytyä asiallisesti siellä työkkärissä ja mahdollisissa työhaastatteluissa. Ulkoinen olemus ja käytös kertoo jo paljon niissä haastattelutilaisuuksissa ja känny. Jos se känny on kädessä koko ajan, se kertoo kaikille todellisen kiinnostuksen kohteen. No älä huoli, olet kuitenkin päässyt jo haastatteluun ja asioimaan oikein te-toimistoon. Minä en päässyt kumpaankaan vaan te-toimisto "hoiteli" minut puhelimitse saatesanoilla "et sä töihin pääse". Oli todella mieltäylentävää. Myönnän, minäkin haistattelin vitun mielessäni koko puulaakille ja aloin itse itseni "työvoimavirkailijaksi" ja kumma kyllä, sain nopeasti töitä! Ole vain kirjoilla siellä te-toimistossa ja hae itse näitä työpaikkoja. Nettiin vaan hakusanoiksi "avoimet työpaikat", niin jo löytyy ja muista laittaa hakuvahti myös. Sitten vaan sähköpostia ja soittelua. Ole asiallinen.

• Anonyymi00031
        UUSI

Minulle sanottiin suoraan työhaastattelussa, että ei me sinua palkata kun sinä et ole kenenkään työntekijän sukulainen. Sitä ennen tietenkin olin käynyt ensin rekryfirmalla haastattelussa ja sitten itse asiakasfirmalla ja vain kuullakseni, että ei me sinua palkata kun et ole kenenkään työntekijän sukulainen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      327
      1638
    2. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      552
      1340
    3. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1340
    4. 65
      1051
    5. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      74
      1000
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      53
      776
    7. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      112
      765
    8. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      77
      760
    9. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      42
      713
    10. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      468
      667
    Aihe