Mihin kehonosiin soutulaitteen käyttö vaikuttaa? Siis saako sillä vahvistettua esim. vatsalihaksia? Mitä muuta.
Soutulaite
5
10023
Vastaukset
- Kisse
vaikuttaa minun mielestäni lähestulkoon kaikkiin kehonosiin. Mulla oli ainakin itselläni soutulaite jonkun aikaa lainassa, ja kyllä siinä joutuu koko kroppa töihin, eli suosittelen.
- soutaja
elikäs siis ergometrillä, ergolla saa hyvän koko kehon treenin, kunhan vain muistaa käyttää kroppaansa. Oikealla tekniikalla saa kaikki lihakset käyttöön, niin kädet, jalat, vatsa- selkä- ja hartialihakset.Tärkein kilometrejä lisäävä voima tulee jaloista. Usein näkee soutulaitteella vedettävän vain käsillä, kun jalat unohtuvat. Alkuveto lähtee AINA jaloilla, loppuvedossa kädet mukaan. Selkä- ja vatsalihakset vahvistuvat, kunhan muistaa istua ryhdikkäästi selkä suorana, vatsalihakset napakkana ja hartiat rentoina. Mitä kovemman treenin haluat sitä kovemman vastuksen ergoon säädät mutta loppupelissä oma voimankäyttösi määrää harjoituksen tehokkuuden,koska soutulaitteen vastus perustuu ilmanvastukseen( toisin kuin esim kuntopyörä).
Soutulaite on oivallinen treenimuoto ja jos vain löydät jonkun, joka voisi neuvoa tekniikassa, niin vielä parempi. Ja muista venytellä! Soutu jäykistää.
P.S. Ai niin, ja katse suoraan eteen ei varpaisiin=)- Alli
on minulla ollut retuperällä. Olen vetänyt käsillä ja saanut niskan, pään ja hartiat kipeäksi. Veto täytyykin aloittaa jaloilla. Kiitos.
- sisäsoutajaa
hyviä neuvoja, kiitos!
mutta mielestäni soutu ei jäykistä.. päinvastoin soutaminen teko kropan notkeammaksi.
- Jouko
Tuosta mallia miten treenataan ergolla!
http://www.youtube.com/watch?v=oO9zNtXspxE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781