Oon saanut kaksi kohtausta. Aikaa niiden välillä kului n. 1/2 vuotta. Pää on tutkittu läpikotaisin eikä ole todettu epilepsiaa. Miten tuon ajokiellon kanssa? Eikö ajokortti pitäisi ottaa pois, jos on ajokiellossa? Eikö poliisilta pitäisi tulla joku lappu koskien tuota ajokieltoa, jos sellainen olisi määrätty?
ajokiellosta
45
5119
Vastaukset
- sitä ajokorttia pois ota,
ei poliisi, eikä kukaan muukaan. Sinulla on AJOKIELTO, sinä itse olet vastuussa siitä että ET aja.
Mikä sinun kohtaustesi takana on jos se ei ole epilepsiaa? Epilepsiahan ei suinkaan aina tule esille EEG:ssä eikä uni-EEG:ssä.
Millä diagnosilla olet saanut ajokiellon neurologilta?- pilli
ei löydetty syytä näihin kohtauksiin. ajokielto määrättiin sen perusteella, että olen saanut kaksi kohtausta. asiaa tutkittiin monella tavalla, mutta mistään ei löytynyt mitään.
mitä nyt sitten, jos ajan esim. kolarin? käykö tuo ajokielto ilmi jostain, kun poliisin sivulla sanotaan, että: "Ajokielloista päättää poliisi lääkärin lausunnon perusteella." eikä poliisi tästä asiasta mitään ole päättänyt.. - pilli
pilli kirjoitti:
ei löydetty syytä näihin kohtauksiin. ajokielto määrättiin sen perusteella, että olen saanut kaksi kohtausta. asiaa tutkittiin monella tavalla, mutta mistään ei löytynyt mitään.
mitä nyt sitten, jos ajan esim. kolarin? käykö tuo ajokielto ilmi jostain, kun poliisin sivulla sanotaan, että: "Ajokielloista päättää poliisi lääkärin lausunnon perusteella." eikä poliisi tästä asiasta mitään ole päättänyt..siis jos ajan vahingossa kolarin, mut kohtauksilla ei oo mitään tekemistä asian kanssa..? Mulla on sellanen tilanne, että asun sellaisessa paikassa ja läheisen ihmisen tila takia mun on pakko välillä istua auton rattiin, jota yritän kuitenkin välttää mahdollisimman paljon..
eli oon vaan nyt huolissani, et mitä jos..? - aina siten kuin itse suunni...
pilli kirjoitti:
siis jos ajan vahingossa kolarin, mut kohtauksilla ei oo mitään tekemistä asian kanssa..? Mulla on sellanen tilanne, että asun sellaisessa paikassa ja läheisen ihmisen tila takia mun on pakko välillä istua auton rattiin, jota yritän kuitenkin välttää mahdollisimman paljon..
eli oon vaan nyt huolissani, et mitä jos..?Sinä ET saa ajaa ajokiellon aikana, oli tilanne mikä tahansa.
Ja sitten jos ajat vahingossa kolarin, ilman mitään kohtaustakin, olet lirissä, vakuutus ei korvaa jne. (tosin rahalla ei ihmisiä herätetä henkiin eikä vam.saada kävelemään)
Etkö voisi välittää muista liikenteessäolijoista, itsestäsi ja tästä läheisestä ja pysyä kaukana auton ratista!
Yrität vättää mahd.paljon...sinun pitää välttää sitä KOKONAAN, ei osittain!
Ajattele jos saat kohtauksen, ajat kolarin, kolarin jossa viaton vastapuoli kärsii korvaamattomat vahingot, tai vaikkapa tämä läheisesi menehtyy??!! Rahalla saa peltiä, ihmishenkiä sillä ei saa, eikä sillä saa esim. haövaantuneelle liikuntakykyä.
Teidän täytyy nyt sopia jonkun/joidenkin kanssa, että tätä läheistä kuskaa AINA joku toinen, et sinä, sinulla ei ole AJOLUPAA.
Takseja on olemassa.
Et mitä jos?? Niinpä, onkin syytä olla huolissaan.
On vastuutonta ajatella vain ja ainoastaan itseään, sitä että asuu sellaisessa paikassa jossa auto on "välttämätön".
Kun kerran tilanne on kohdallasi mikä se on, niin sinun pitää toimia sen mukaisesti, eli ET mene rattiin, ET missään tilanteessa.
Minusta sana AJOKIELTO kertoo jo sen olennaisen.
Elämä ei tosiaankaan aina mene siten kuin sen haluaisi mennä.... - epiä v-88
pilli kirjoitti:
mitä nyt sitten, jos ajan esim. kolarin? käykö tuo ajokielto ilmi jostain, kun poliisin sivulla sanotaan, että: "Ajokielloista päättää poliisi lääkärin lausunnon perusteella." eikä poliisi tästä asiasta mitään ole päättänyt..on nykyään ilmoitusvelvollinen poliisille,ei se silti sitä tarkoita että sulta kortti vietäisiin.
Poliisilla on tieto että sä et saa nyt ajaa.
Eli kyl se käy esille. - epityttö
epiä v-88 kirjoitti:
on nykyään ilmoitusvelvollinen poliisille,ei se silti sitä tarkoita että sulta kortti vietäisiin.
Eli kyl se käy esille.Lääkärin ilmoitusvelvollisuus poliisille syntyy jos ajokielto on pysyvä (eli yli 2 vuotta) lisää tietoa www.stm.fi
Eli jos saat esim. 6kk ajokiellon ei lääkäri siitä poliisille ilmoita,mutta tämähän ei tietenkään ajamiseen oikeuta! - Vastuullinen
epityttö kirjoitti:
Lääkärin ilmoitusvelvollisuus poliisille syntyy jos ajokielto on pysyvä (eli yli 2 vuotta) lisää tietoa www.stm.fi
Eli jos saat esim. 6kk ajokiellon ei lääkäri siitä poliisille ilmoita,mutta tämähän ei tietenkään ajamiseen oikeuta!Poliisi määrää ajokiellon ja ottaa ajokortin pois.
Jos sinulla on ajokortti niin sinulla on lupa ajaa autoa.
Eri asia on jos sairautesi vuoksi et pysty ajamaan, niin parasta kaikille on, että jätät auton kotiin, vapaaehtoisesti. - = /
Vastuullinen kirjoitti:
Poliisi määrää ajokiellon ja ottaa ajokortin pois.
Eri asia on jos sairautesi vuoksi et pysty ajamaan, niin parasta kaikille on, että jätät auton kotiin, vapaaehtoisesti.Jos neurologi tms lääkäri määrää ajokiellon niin se on TÄYDELLINEN AJOKIELTO. Tietoa ajokiellosta ei tod.näk mene poliisille, mutta sun potilaspapereihin tulee merkintä esim."ajokielto 2.6.2006 asti".
Jos olet niin idiootti että rikot määräystä ja kämmäätkin (saat kohtauksen ajaessasi, joudut jostain muusta syystä onnettomuuteen tms tekemisiin viranomaisten kanssa) niin olet ITSE täysin vastuussa teostasi ja aiheuttamistasi vahingoista oikeuden edessä. Se voi aikamoinen tikki maksaa loppuikänsä vieraalle henkilölle aiheuttamiasi invaliditeetti tms.kuluja. Tuo ajokieltohan paljastuu viimeistään siinä vaiheessa kun sun potilaspaperit kaivetaan esiin lasaretista... - Liberaali
aina siten kuin itse suunni... kirjoitti:
Sinä ET saa ajaa ajokiellon aikana, oli tilanne mikä tahansa.
Ja sitten jos ajat vahingossa kolarin, ilman mitään kohtaustakin, olet lirissä, vakuutus ei korvaa jne. (tosin rahalla ei ihmisiä herätetä henkiin eikä vam.saada kävelemään)
Etkö voisi välittää muista liikenteessäolijoista, itsestäsi ja tästä läheisestä ja pysyä kaukana auton ratista!
Ajattele jos saat kohtauksen, ajat kolarin, kolarin jossa viaton vastapuoli kärsii korvaamattomat vahingot, tai vaikkapa tämä läheisesi menehtyy??!! Rahalla saa peltiä, ihmishenkiä sillä ei saa, eikä sillä saa esim. haövaantuneelle liikuntakykyä.
Teidän täytyy nyt sopia jonkun/joidenkin kanssa, että tätä läheistä kuskaa AINA joku toinen, et sinä, sinulla ei ole AJOLUPAA.
Takseja on olemassa.
On vastuutonta ajatella vain ja ainoastaan itseään, sitä että asuu sellaisessa paikassa jossa auto on "välttämätön".
Kun kerran tilanne on kohdallasi mikä se on, niin sinun pitää toimia sen mukaisesti, eli ET mene rattiin, ET missään tilanteessa.
Elämä ei tosiaankaan aina mene siten kuin sen haluaisi mennä....Minä en suvaitse, että alkoholistit ajaa tuollaiset idiootit alkavat tuomitsemaan ihmisiä, jos he ajavat. Liikkumisvapaus on jokaisella.
- henkirotta
epiä v-88 kirjoitti:
on nykyään ilmoitusvelvollinen poliisille,ei se silti sitä tarkoita että sulta kortti vietäisiin.
Eli kyl se käy esille.Miten poliisi saa tiedon, jos kerron sairaudestani lääkärille? Olen aina luullut, että lääkärillä on vaitioolovelvollisuus. Olenko nyt merkitty nainen, kun kerroin kohtauksestani lääkärille??? Mitä oikein teen? En saa toimeentuloa ilman ajokorttia, sillä työpaikkani niin kaukana ja joudun hoitamaan päivittäiset asiat autolla... en saisi yksinhuoltajana edes ruokaa tuotua lapsilleni ilman autoa, sillä lähin kauppa yli 20 km:n päässä! Ehkä tämä on vitsi... eihän asia voi olla näin, mistä saisi oikeaa tietoa?
- Kohta kortiton.......
epityttö kirjoitti:
Lääkärin ilmoitusvelvollisuus poliisille syntyy jos ajokielto on pysyvä (eli yli 2 vuotta) lisää tietoa www.stm.fi
Eli jos saat esim. 6kk ajokiellon ei lääkäri siitä poliisille ilmoita,mutta tämähän ei tietenkään ajamiseen oikeuta!Eikö epilepsia ole aina pysyvä? Lääkityksellä se pysyy kurissa, mutta mistä saa oikeat lääkkeet? Stm-sivuista en tajua mitään.
- En anna
Vastuullinen kirjoitti:
Poliisi määrää ajokiellon ja ottaa ajokortin pois.
Eri asia on jos sairautesi vuoksi et pysty ajamaan, niin parasta kaikille on, että jätät auton kotiin, vapaaehtoisesti.Jos joku ei anna korttiaan pois, onko hän siis oikeutettu ajamaan autoa? Miten poliisi väkisillä saisi kortin pois?
- paukku
= / kirjoitti:
Jos neurologi tms lääkäri määrää ajokiellon niin se on TÄYDELLINEN AJOKIELTO. Tietoa ajokiellosta ei tod.näk mene poliisille, mutta sun potilaspapereihin tulee merkintä esim."ajokielto 2.6.2006 asti".
Jos olet niin idiootti että rikot määräystä ja kämmäätkin (saat kohtauksen ajaessasi, joudut jostain muusta syystä onnettomuuteen tms tekemisiin viranomaisten kanssa) niin olet ITSE täysin vastuussa teostasi ja aiheuttamistasi vahingoista oikeuden edessä. Se voi aikamoinen tikki maksaa loppuikänsä vieraalle henkilölle aiheuttamiasi invaliditeetti tms.kuluja. Tuo ajokieltohan paljastuu viimeistään siinä vaiheessa kun sun potilaspaperit kaivetaan esiin lasaretista...Mistä voin tietää, että on minulla merkintä ajokiellosta? Mitääkö minun tarkastaa kaikista lasareteista, että mikä on tilanne vai olisiko minun tullut saada ilmoitus lääkäriltä? Suullisesti lääkäri kyllä ilmoitti, että en saa enää ajaa, mutta sanoin, että katson olevani kykenevä ajamaan ja kirjallista ilmoitusta en ole saanut. Mielestäni olen siis kelpoinen ajamaan autoa ja nauttimaan elämästä. Hyvää kesää kaikille:).
- Live and let live expect U
aina siten kuin itse suunni... kirjoitti:
Sinä ET saa ajaa ajokiellon aikana, oli tilanne mikä tahansa.
Takseja on olemassa.
Elämä ei tosiaankaan aina mene siten kuin sen haluaisi mennä....Sinä ET saa ajaa ajokiellon aikana, oli tilanne mikä tahansa.
*Entä jos ajan silti*.
*Tuon tietää varmaan jokainen, että rahalla ei ihminen herää henkiin*.
*Välitän tietenkin, mutta katson itsellänkin olevan oikeuksia. Lääkäri ei saa ottaa aiheettomasti korttia pois uuden lain myötä*.
*ÄLÄ vittupää ala määräilemään!, mielestäni Sinun pitää vetää itsesi hirteen määräilevänä fasistina*
*Hieman teet typoja, mutta ehkä ymmäran kuitenkin mitä tarkoitat. Ajattele itse, että mihin sävyyn kirjoitat asioista, joista et näytä mitään syvällisempää tajuavan*.
Takseja on olemassa.
*Ehkä annat täten taksirahat:)*
*Olen huolisani, että on fasisteja*.
*Ajatteletko itse nyt ollenkaan sairaan kannalta. Taidat olla vain jostain katkera.*
*MÄÄRÄÄN SINUT AJOKIELTOON JA KIRJOITTAMISKIELTOON TÄSTÄ LÄHTIEN, KOSKA OLET LIIAN TYHMÄ ILMAISEMAAN ITSEÄSI* Pakkolaitokseen eristykseen täten Sinulle lähete.
Elämä ei tosiaankaan aina mene siten kuin sen haluaisi mennä....
*Taitaa sulla olla siitä omakohtaista kokemusta:)*. - Poliisi päättää
pilli kirjoitti:
mitä nyt sitten, jos ajan esim. kolarin? käykö tuo ajokielto ilmi jostain, kun poliisin sivulla sanotaan, että: "Ajokielloista päättää poliisi lääkärin lausunnon perusteella." eikä poliisi tästä asiasta mitään ole päättänyt..Neuvoisin kysymään lääkäriltäsi tilannettasi. Jos poliisi ei ole antanut ajokieltoa, et mielestäni ole ajokiellossa. Tosin väitetään, että pelkkä merkintä sairaskertomuksessa aiheuttaisi jo ajo-kiellon, mutta sehän olisi hieman outoa, sillä poliisihan ajo-kiellosta päättää eikä lääkäri. Lääkäritkih vetoavat juuri tähän. Lääkäri ei tee mitään päätöstä ajokiellosta päättäessä, ne vain kirjaavat ja ilmoittavat poliisille... tämä velvollisuus tuli heille joskus viime vuonna lain uudistuttua.
- Verta suonissa
pilli kirjoitti:
siis jos ajan vahingossa kolarin, mut kohtauksilla ei oo mitään tekemistä asian kanssa..? Mulla on sellanen tilanne, että asun sellaisessa paikassa ja läheisen ihmisen tila takia mun on pakko välillä istua auton rattiin, jota yritän kuitenkin välttää mahdollisimman paljon..
eli oon vaan nyt huolissani, et mitä jos..?Läheisen auttaminen hyvä asia. Kysy lääkäriltäsi, että mikä on tilanteesi ja varmista tilanne vaikka epilepsialiitosta, vaikka Sinullahan ei olekaan epilepsiaa. Taisi tulla huono neuvo. Ok, ihmiset saavat kaikenlaisia kohtauksia ja Sinulla ei epilepsia. Varmista tuo lääkäriltä ja se sanoo, että ajokielto, niin asia selvä. Jos et saa kohtauksia, niin voit kyllä saada kortin takaisinkin. Ensin vain pitäisi lääkäreiden selvittää kanssasi, että mitä kohtauksia saat.
- tytsy
Kohta kortiton....... kirjoitti:
Eikö epilepsia ole aina pysyvä? Lääkityksellä se pysyy kurissa, mutta mistä saa oikeat lääkkeet? Stm-sivuista en tajua mitään.
www.stm.fi
laita hakukenttään hakusanaksi ajokielto
Sieltä löytyy ajoterveysohje,josta löytyy tietoa tästä laista! - esh.
paukku kirjoitti:
Mistä voin tietää, että on minulla merkintä ajokiellosta? Mitääkö minun tarkastaa kaikista lasareteista, että mikä on tilanne vai olisiko minun tullut saada ilmoitus lääkäriltä? Suullisesti lääkäri kyllä ilmoitti, että en saa enää ajaa, mutta sanoin, että katson olevani kykenevä ajamaan ja kirjallista ilmoitusta en ole saanut. Mielestäni olen siis kelpoinen ajamaan autoa ja nauttimaan elämästä. Hyvää kesää kaikille:).
tämä lääkäri on sanellut sinun potilastietoihisi myöskin tuon mainitsemansa ajokiellon,saat sen kirjallisena kun pyydät itsellesi kopion (kannattaa muuten aina pyytää),kaikista epikriiseistä,käyntikerroista niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla jne.
Se ajokielto löytyy kyllä kirjallisenakin,siellä se on potilaspapereissasi.
Ja tiedäthän sinä ilman paperiakin että olet ajokiellossa,onhan se sinulle sanottu.
Vastuutonta ajatella kuten ajattelet,"olen siis kelpoinen ajamaan autoa....".
Vaan kun et ole ja se on sinulle kerrottukin. - joo
Poliisi päättää kirjoitti:
Neuvoisin kysymään lääkäriltäsi tilannettasi. Jos poliisi ei ole antanut ajokieltoa, et mielestäni ole ajokiellossa. Tosin väitetään, että pelkkä merkintä sairaskertomuksessa aiheuttaisi jo ajo-kiellon, mutta sehän olisi hieman outoa, sillä poliisihan ajo-kiellosta päättää eikä lääkäri. Lääkäritkih vetoavat juuri tähän. Lääkäri ei tee mitään päätöstä ajokiellosta päättäessä, ne vain kirjaavat ja ilmoittavat poliisille... tämä velvollisuus tuli heille joskus viime vuonna lain uudistuttua.
Kyllä lääkäri päättää ajokiellosta, ne ilmoittaa siitä poliisille, joka näkee sen omista tiedoistaan ratsian yhteydessä! ei ole tarvetta luovuttaa korttia pois
- Juu
henkirotta kirjoitti:
Miten poliisi saa tiedon, jos kerron sairaudestani lääkärille? Olen aina luullut, että lääkärillä on vaitioolovelvollisuus. Olenko nyt merkitty nainen, kun kerroin kohtauksestani lääkärille??? Mitä oikein teen? En saa toimeentuloa ilman ajokorttia, sillä työpaikkani niin kaukana ja joudun hoitamaan päivittäiset asiat autolla... en saisi yksinhuoltajana edes ruokaa tuotua lapsilleni ilman autoa, sillä lähin kauppa yli 20 km:n päässä! Ehkä tämä on vitsi... eihän asia voi olla näin, mistä saisi oikeaa tietoa?
Sairaus voi aiheuttaa rajoituksia. Ajattepa jos vaikka jalkasi katkeaa, niin kyllä silloinkin ajaminen loppuu, väliaikaisesti, halusi sitä tai ei!
- voi ajaa
Juu kirjoitti:
Sairaus voi aiheuttaa rajoituksia. Ajattepa jos vaikka jalkasi katkeaa, niin kyllä silloinkin ajaminen loppuu, väliaikaisesti, halusi sitä tai ei!
Kyllä ilman jalkojakin voi ajaa. Metaforasi nyt ainakin meni pieleen. Oliko tarkoitus?
- paukku
esh. kirjoitti:
tämä lääkäri on sanellut sinun potilastietoihisi myöskin tuon mainitsemansa ajokiellon,saat sen kirjallisena kun pyydät itsellesi kopion (kannattaa muuten aina pyytää),kaikista epikriiseistä,käyntikerroista niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla jne.
Se ajokielto löytyy kyllä kirjallisenakin,siellä se on potilaspapereissasi.
Ja tiedäthän sinä ilman paperiakin että olet ajokiellossa,onhan se sinulle sanottu.
Vastuutonta ajatella kuten ajattelet,"olen siis kelpoinen ajamaan autoa....".
Vaan kun et ole ja se on sinulle kerrottukin.Voihan nuo lääkärit sanoa, että sairastan syöpääkin ja että tupakka ei ole passiivisesti poltettuna vaarallista. Kaikenlaisia mielipiteitä löytyy tarvittaessa. Tosia-asia on kuitenkin, että minä ainakin aion ajaa ja nauttia kesästä uudella MG-avoautollani! Tulkoon poliisit sitten perässäni vaan, jos kiinni saavat. Jos joku on säätänyt näin tyhmän lain, niin en minä ainakaan aio sitä noudattaa. Kerranhan sitä vain eletään. Jos joskus saan kohtauksen ratissa, niin arvioin tilanteen uudestaan, jos siihen on sen jälkeen edes enää tarvetta;). *Kuollut mies ei sitte palttoota saati avoautoakaan kaipaa*. Nauttikaanhan muutkin elämästä ja älkää olko viranomaisten ohjailtavissa. Tiedätte varmasti itse parhaiten, että voitteko ajaa vai ette... joku lähihoitaja tai poliisi ei ole sellaiseen mitenkään kykenevä, kun lääkärikin aika avuton.
- Itsekin hoitaja
paukku kirjoitti:
Voihan nuo lääkärit sanoa, että sairastan syöpääkin ja että tupakka ei ole passiivisesti poltettuna vaarallista. Kaikenlaisia mielipiteitä löytyy tarvittaessa. Tosia-asia on kuitenkin, että minä ainakin aion ajaa ja nauttia kesästä uudella MG-avoautollani! Tulkoon poliisit sitten perässäni vaan, jos kiinni saavat. Jos joku on säätänyt näin tyhmän lain, niin en minä ainakaan aio sitä noudattaa. Kerranhan sitä vain eletään. Jos joskus saan kohtauksen ratissa, niin arvioin tilanteen uudestaan, jos siihen on sen jälkeen edes enää tarvetta;). *Kuollut mies ei sitte palttoota saati avoautoakaan kaipaa*. Nauttikaanhan muutkin elämästä ja älkää olko viranomaisten ohjailtavissa. Tiedätte varmasti itse parhaiten, että voitteko ajaa vai ette... joku lähihoitaja tai poliisi ei ole sellaiseen mitenkään kykenevä, kun lääkärikin aika avuton.
Ottamatta kantaa sen kummemmin: sattui vain silmääni tuo kohta kirjoituksessasi jossa toteat ettei kuollut mies kaipaile palttoota, eipä.
Mutta kun tuolla liikenteessä ei olla yksin liikkeellä, jos oltaisiinkin niin tilanne olisi ihan toinen.
Sitä uskoisin näiden kirjoittajien tarkoittaneen.
Eli pitäisi ottaa sitä vastuuta siten että ajattelisi kaikkia muitakin liikenteessä olevia, ei vain omaa itseään.
Totta, kerran eletään, mutta voi olla että joku ei välttämättä halua menehtyä tai vammautua syystä että epilepsiaa sairastava ajokiellollinen on sokeasti luottanut omiin tuntemuksiinsa ja lähtenyt liikenteeseen, kohtalokkain seurauksin, saaden kohtauksen ja ajautunut vaikkapa suoraan vastaantulevalle kaistalle aiheuttaen nokkakolarin.
Mutta, mukavaa kesää sen "avoautosi" kanssa.
Jokainenhan saa ajatella asioista mitä haluaa, sinun ajatusmaailmasi tässä asiassa, tosin varmasti tarkoituksella provosoitkin, on mielestäni lapsellinen ja ennen kaikkea vastuuton. - ajokielto
= / kirjoitti:
Jos neurologi tms lääkäri määrää ajokiellon niin se on TÄYDELLINEN AJOKIELTO. Tietoa ajokiellosta ei tod.näk mene poliisille, mutta sun potilaspapereihin tulee merkintä esim."ajokielto 2.6.2006 asti".
Jos olet niin idiootti että rikot määräystä ja kämmäätkin (saat kohtauksen ajaessasi, joudut jostain muusta syystä onnettomuuteen tms tekemisiin viranomaisten kanssa) niin olet ITSE täysin vastuussa teostasi ja aiheuttamistasi vahingoista oikeuden edessä. Se voi aikamoinen tikki maksaa loppuikänsä vieraalle henkilölle aiheuttamiasi invaliditeetti tms.kuluja. Tuo ajokieltohan paljastuu viimeistään siinä vaiheessa kun sun potilaspaperit kaivetaan esiin lasaretista...Tieliikennelaissa on säädökset ajokiellosta terveydellisistä syistä. Ajokiellon määrää poliisi tai/ja tuomioistuin. Tieliikennelaki 5 luku.
Jokaisen, myös epileptikon, tietoturva on sellainen, että ainoastaan törkeissä rikoksissa
sairaustietoja voidaan luovuttaa poliisille rikostutkinnassa. - paukku
Itsekin hoitaja kirjoitti:
Ottamatta kantaa sen kummemmin: sattui vain silmääni tuo kohta kirjoituksessasi jossa toteat ettei kuollut mies kaipaile palttoota, eipä.
Mutta kun tuolla liikenteessä ei olla yksin liikkeellä, jos oltaisiinkin niin tilanne olisi ihan toinen.
Sitä uskoisin näiden kirjoittajien tarkoittaneen.
Eli pitäisi ottaa sitä vastuuta siten että ajattelisi kaikkia muitakin liikenteessä olevia, ei vain omaa itseään.
Totta, kerran eletään, mutta voi olla että joku ei välttämättä halua menehtyä tai vammautua syystä että epilepsiaa sairastava ajokiellollinen on sokeasti luottanut omiin tuntemuksiinsa ja lähtenyt liikenteeseen, kohtalokkain seurauksin, saaden kohtauksen ja ajautunut vaikkapa suoraan vastaantulevalle kaistalle aiheuttaen nokkakolarin.
Mutta, mukavaa kesää sen "avoautosi" kanssa.
Jokainenhan saa ajatella asioista mitä haluaa, sinun ajatusmaailmasi tässä asiassa, tosin varmasti tarkoituksella provosoitkin, on mielestäni lapsellinen ja ennen kaikkea vastuuton.Tarkoitukseni ei ole provosoida. Sairaanhoitajat eivät ole mielestäni kykeneviä arvioimaan ajokykyä tai etenkään minun:). Ei edes erikois/tyhmä)sh. Minä kun ajelen maantiellä, en ainakaan huomaa edes toisia autoja:), johtuiskohan tuo suuresta nopeudestani?:O). Kerran eletään (luultavasti) ja varmasti kerran kuollaan. En ole vastuuton, vaan olen viisas. Jos väität lapselliseksi, olet väärässä. Kuollut mies ei palttoota tosiaankaan kaipaa ja en ole myöskään itsetuhoinen, nautiskelija olen ja itseäni kouluttanut. Rikaskin olen... Yhdysvalloissa sentään kunnioitetaan ihmisen liikkumisvapautta enemmän kuin Suomessa. Siellä ei tulisi kuuloonkaan Suomen kaltainen holhoaminen. Ugh, olen puhunut jälleen:). Ja suukko sulle tiukkis esh:).
- ; /
paukku kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole provosoida. Sairaanhoitajat eivät ole mielestäni kykeneviä arvioimaan ajokykyä tai etenkään minun:). Ei edes erikois/tyhmä)sh. Minä kun ajelen maantiellä, en ainakaan huomaa edes toisia autoja:), johtuiskohan tuo suuresta nopeudestani?:O). Kerran eletään (luultavasti) ja varmasti kerran kuollaan. En ole vastuuton, vaan olen viisas. Jos väität lapselliseksi, olet väärässä. Kuollut mies ei palttoota tosiaankaan kaipaa ja en ole myöskään itsetuhoinen, nautiskelija olen ja itseäni kouluttanut. Rikaskin olen... Yhdysvalloissa sentään kunnioitetaan ihmisen liikkumisvapautta enemmän kuin Suomessa. Siellä ei tulisi kuuloonkaan Suomen kaltainen holhoaminen. Ugh, olen puhunut jälleen:). Ja suukko sulle tiukkis esh:).
Kylläpä sinä Paukku yrität olla huvittava ja kunnon provo!!! Ei vaan iske tuollaiset vajakit!!
- asfdgsdgsdagsdnhjytkoy
pilli kirjoitti:
mitä nyt sitten, jos ajan esim. kolarin? käykö tuo ajokielto ilmi jostain, kun poliisin sivulla sanotaan, että: "Ajokielloista päättää poliisi lääkärin lausunnon perusteella." eikä poliisi tästä asiasta mitään ole päättänyt..Jos kolaroit kohtauksen takia, vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia, vaan joudut raottamaan itse pussiasi= MONEY, MONEY, MONEY.
- hoos
asfdgsdgsdagsdnhjytkoy kirjoitti:
Jos kolaroit kohtauksen takia, vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia, vaan joudut raottamaan itse pussiasi= MONEY, MONEY, MONEY.
Epileptiolla on samat oikeudet kuin muillakin sairailla. Sinunkin olisi syytä lopettaa epileptikoiden halventaminen. Lait korvauksista
ovat kaikilla sairailla samat. !!! - Ongelma?
hoos kirjoitti:
Epileptiolla on samat oikeudet kuin muillakin sairailla. Sinunkin olisi syytä lopettaa epileptikoiden halventaminen. Lait korvauksista
ovat kaikilla sairailla samat. !!!Juuri tätä ajan takaa. Ajetaan oikeuksiamme ja ollaan järkeviä. Sydäntä lämmittää mielipiteesi:).
- Olet kuulemma väärässä
asfdgsdgsdagsdnhjytkoy kirjoitti:
Jos kolaroit kohtauksen takia, vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia, vaan joudut raottamaan itse pussiasi= MONEY, MONEY, MONEY.
Seuraava viestijä sanoo, että olet väärässä. Tosin uskon, että jos epileptikko on määrätty ajokieltoon ja ajaa, niin silloin ei vakuutusyhtiö korvaa. Muuten hän kyllä tulee vastapuoli saa kyllä korvauksen, koska viranomaiset siunanneet ajokortin. Sairauksia on niin monia ja epilepsia ei läheskään aina estä ajokorttia.
henkirotta kirjoitti:
Miten poliisi saa tiedon, jos kerron sairaudestani lääkärille? Olen aina luullut, että lääkärillä on vaitioolovelvollisuus. Olenko nyt merkitty nainen, kun kerroin kohtauksestani lääkärille??? Mitä oikein teen? En saa toimeentuloa ilman ajokorttia, sillä työpaikkani niin kaukana ja joudun hoitamaan päivittäiset asiat autolla... en saisi yksinhuoltajana edes ruokaa tuotua lapsilleni ilman autoa, sillä lähin kauppa yli 20 km:n päässä! Ehkä tämä on vitsi... eihän asia voi olla näin, mistä saisi oikeaa tietoa?
Tälläistä löysin:
"Poliisi voi eräissä tilanteissa hankkia myös suoraan tietoja lääkäreiltä ja terveydenhuollon toimintayksiköiltä ajo-oikeuden voimassaolon harkitsemiseksi. Poliisilain (493/1995) 35 ja 36 §:n säännösten nojalla poliisilla on oikeus saada perustellusta pyynnöstä muun muassa ajokorttiluvanhaltijan terveydentilaan ja päihteiden käyttöön liittyviä tietoja salassapitovelvollisuuden estämättä, jos on syytä epäillä, että luvanhaltija ei enää täytä luvan saannin terveydellisiä edellytyksiä. Päätöksen salassa pidettävien tietojen hankkimisesta tekee päällystöön kuuluva poliisimies."
Tässä sivu mistä löytyy lisä tietoja:
http://www.stm.fi/Resource.phx/ajank/suost/akorttiohje2.htx- PERKELE
hoos kirjoitti:
ovat kaikilla sairailla samat. !!!ETKÖ SINÄ LUKEMAASI YMMÄRRÄ?? VAI ONKO AIVOKURKIAINEN HALKAISTU JA AJATTELUKYKY MENNYT SEN TIEN???
JOS KOLAROIT, VAIKKA AJOKIELTO ON KOHTAUSTEN TAKIA PÄÄLLÄ, MAKSAT MYÖS AIHEUTTAMASI VAHINGOT, JOS/KUN VAKUUTUSYHTIÖ SAA ASIAN SELVILLE!! ELI VAKUUTUSYHTIÖ MAKSAA ASIANOSAISILLE (PL SINÄ) JA PERII KUSTANNUKSET SINULTA!!
ONKO SE NIIN VITUN VAIKEA YMMÄRTÄÄ, VAI?? - faara
PERKELE kirjoitti:
ETKÖ SINÄ LUKEMAASI YMMÄRRÄ?? VAI ONKO AIVOKURKIAINEN HALKAISTU JA AJATTELUKYKY MENNYT SEN TIEN???
JOS KOLAROIT, VAIKKA AJOKIELTO ON KOHTAUSTEN TAKIA PÄÄLLÄ, MAKSAT MYÖS AIHEUTTAMASI VAHINGOT, JOS/KUN VAKUUTUSYHTIÖ SAA ASIAN SELVILLE!! ELI VAKUUTUSYHTIÖ MAKSAA ASIANOSAISILLE (PL SINÄ) JA PERII KUSTANNUKSET SINULTA!!
ONKO SE NIIN VITUN VAIKEA YMMÄRTÄÄ, VAI??ei se ihan noin ole. Lopeta kiroilu ja ota asioista selvää !
- vedä käteen
faara kirjoitti:
ei se ihan noin ole. Lopeta kiroilu ja ota asioista selvää !
Mutta miten asia menisi konkreettisessa tapauksessa? Jos esim. minulla olisi ajokielto siksi, että juon joka viikonloppu humalan ja lääkäri tykkää, että olen riski liikenteelle ja on ilmoittanut tietämättäni poliisille, että olen kykenemätön kuskiksi. Joudunko minä tässä tapauksessa muka tosiaan maksumieheksi, jos sattuu onnettomuus ja tapahtuu esim. aineellisia vahinkoja? Tietenkin omat vahinkoni kärsin, koska liikennevakuutus korvaa vain vastapuolen vahingot, jos olen syyllinen. Epäilen... enhän edes voinut tietää, että olen ajokiellossa, vaikka merkintä on sairaskertomuksessa. ( Ok, menee monimutkaiseksi...).
Kiroilijat ja huutajat eivät ansaitse kunniamainintaa.
Saikohan kukaan mitään selvää?
- En tiedä
Jos tässä laissa olisi jotain järkeä, niin saisi tulla lääkäriltä ilmoitus, että "Olet ajokiellossa". Nyt tilanne, että olet ajokiellossa ja et välttämättä tiedä siitä. Merkintä sairaskertomuksessa ei mielestäni ole mikään tiedonanto potilaalle, että on ajokielto päällä. Kuka nyt yleensäkään lukee omia sairaskertomuksiaan? Outo tilanne.
Mielestäni ajokortti pitäisi ottaa pois, jos ei ole ajolupaa tai ainakin kirjallinen ilmoitus ajokiellosta tulisi tulla.
1) Sinulla ei ole todettu epilepsia... johtopäätös: Et voi saada epilepsian takia ajokieltoa. 2) Olet saanut 2 kohtausta - mitäköhän kohtauksia ne olivatkaan, tutkittu ettei epilepsiaa. Paniikki? Käsittääkseni et voi olla ajokiellossa, kun on ollut kohtaus, josta ei tiedetä... itse tiedät varmaan parhaiten, että millainen kohtaus oli. Olisiko mielestäsi aihetta ajokieltoon?
3) Ajokortti otetaan pois, jos on ajokiellossa tai oikeastaan, sitä ainakin yritetään ottaa pois, jos on määrätty ajokieltoon. Tällainen ilmoitus tulee poliisilta. Jos poliisi lähettää kirjeen kirjaamattomana Sinulle, niin he eivät voi edes todistaa, että olet saanut kirjeen.
4) Jos et ole ajokykyinen, niin älä aja itsesi äläkä toisten turvallisuuden takia. Mutta jos lääkäri ei ole todennut Sinulla epilepsiaa, niin et ainakaan epilepsian takia voi olla ajokiellossa.
5) Tuskin saat tähän asiaan täysin selvää vastaus ainakaan tältä keskustelupalstalta. Monet noista kirjoituksista on asiattomia.- kumppanillani epilepsia
Paniikkihäiriöön ei kuulu kramppaamisia eikä tajunnan menetyksiä.
Ja epilepsiaa voi olla ilman että se tulee tutkimuksissa esille. - tutkittu jo...
kumppanillani epilepsia kirjoitti:
Paniikkihäiriöön ei kuulu kramppaamisia eikä tajunnan menetyksiä.
Ja epilepsiaa voi olla ilman että se tulee tutkimuksissa esille.mielestäni piili oli jo tutkittu ja todettu, että kohtaus ei ole epilepsia... ehkä olen tulkinnut väärin.
- esh.
tutkittu jo... kirjoitti:
mielestäni piili oli jo tutkittu ja todettu, että kohtaus ei ole epilepsia... ehkä olen tulkinnut väärin.
antaa siinäkin tapauksessa vaikka selkeätä näyttöä epilepsiasta ei ole ja kuten jokainen varmasti tietää, epilepsia EI tule aina esille tutkimuksissa, ei vaikka kuinka ja paljon tutkittaisiin.Niissä tapauksissa mahd.epilepsia diagnosi annetaan oireiden perusteilla.
Ja jos nämä kaksi kramppikohtausta olisi diagnosoitu paniikkihäiriöksi tms., ajokieltoa ei olisi tullut, erotetaan nyt pyörtyminen ja kramppaaminen toisistaan, pyörtymisiä sattuu itse kullekin ja mm. paniikkihäiriössä, kramppamisia sen sijaan ei.
Nimimerkki Piilillä ei todettu epilepsiaa,mutta hän sai kuitenkin,aivan oikein,ajokiellon kramppien (ja niitähän oli enemmän kuin yksi) johdosta.
Jokaisellehan joka kramppaa,oli syy mikä tahansa,annetaan ajokielto. - paukku
esh. kirjoitti:
antaa siinäkin tapauksessa vaikka selkeätä näyttöä epilepsiasta ei ole ja kuten jokainen varmasti tietää, epilepsia EI tule aina esille tutkimuksissa, ei vaikka kuinka ja paljon tutkittaisiin.Niissä tapauksissa mahd.epilepsia diagnosi annetaan oireiden perusteilla.
Ja jos nämä kaksi kramppikohtausta olisi diagnosoitu paniikkihäiriöksi tms., ajokieltoa ei olisi tullut, erotetaan nyt pyörtyminen ja kramppaaminen toisistaan, pyörtymisiä sattuu itse kullekin ja mm. paniikkihäiriössä, kramppamisia sen sijaan ei.
Nimimerkki Piilillä ei todettu epilepsiaa,mutta hän sai kuitenkin,aivan oikein,ajokiellon kramppien (ja niitähän oli enemmän kuin yksi) johdosta.
Jokaisellehan joka kramppaa,oli syy mikä tahansa,annetaan ajokielto.Kramppeja voi tulla esim. hikoilusta ja kylmässä vedessä uimisesta. Kyse ei ole tällöin epilepsiasta tai muutenkaan mistään sairaudesta, vaan luotaisesta reaktiosta. Oisko piili unohtanut syödä kunnolla? ja hänen nestetasapaino järkkynyt, kun ei ole huolehtinut itsestään. Jäänyt täten tarpeelliset ravinteet saamatta.
Ensihoitajan on turha leikkiä lääkäriä! - paukku
esh. kirjoitti:
Jokaisellehan joka kramppaa,oli syy mikä tahansa,annetaan ajokielto.Jokaisellehan joka kramppaa,oli syy mikä tahansa,annetaan ajokielto.
Näin sanoo muka erikoissairaanhoitaja:). Sanoisin, että kukaan ei ole sitten Suomessa ajokykyinen, jos noin olisi. Suonenvetoja on jokaisella, joka on kramppi. Mm. kaikki huippu-urheilijat joutuisivat ajokieltoon rasituskramppien takia:). - PELLE-Paukku
paukku kirjoitti:
Jokaisellehan joka kramppaa,oli syy mikä tahansa,annetaan ajokielto.
Näin sanoo muka erikoissairaanhoitaja:). Sanoisin, että kukaan ei ole sitten Suomessa ajokykyinen, jos noin olisi. Suonenvetoja on jokaisella, joka on kramppi. Mm. kaikki huippu-urheilijat joutuisivat ajokieltoon rasituskramppien takia:).sinä oikein olet?Tai olet olevinasi.Kyllä täällä ollaan tajuttu millaista kramppia on tarkoitettu.
Sinulla tuskin on epilepsiaa ja huonoja vitsejänkin kerrot. paukku kirjoitti:
Kramppeja voi tulla esim. hikoilusta ja kylmässä vedessä uimisesta. Kyse ei ole tällöin epilepsiasta tai muutenkaan mistään sairaudesta, vaan luotaisesta reaktiosta. Oisko piili unohtanut syödä kunnolla? ja hänen nestetasapaino järkkynyt, kun ei ole huolehtinut itsestään. Jäänyt täten tarpeelliset ravinteet saamatta.
Ensihoitajan on turha leikkiä lääkäriä!Esim:
"3.2 Lääkärien mahdollisuudet vaikuttaa ajoterveyteen
Ajokyvyn lääketieteellisten selvitysten tarkoitus on parantaa kuljettajien ja muiden tienkäyttäjien turvallisuutta, koska niiden perusteella sairauksien vuoksi vaaratilanteille alttiit kuljettajat eivät saa ajolupaa. Lääkärin asema ajoluvan terveydellisiä edellytyksiä harkittaessa on tärkeä. Ajokyvyn terveydellisistä edellytyksistä vain näkökykyä ja kuuloa koskevat yksityiskohtaiset vaatimukset on Suomessa sisällytetty säädöksiin. Muulta osin edellytetään yleisesti, ettei henkilöllä ole sellaista vikaa, sairautta tai vammaa, joka estää moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettamisen. Säädöksissä ajokykyyn vaikuttavien muiden tekijöiden osalta on viitattu ajokorttidirektiivin asianomaiseen liitteeseen, jossa fyysistä ja henkistä terveyttä koskevista yleisistä vaatimuksista säädetään. Lääkärin lausunto on erityisen tärkeä arvioitaessa näitä ajokykyyn vaikuttavia tekijöitä. Lääkärin antama ajokykylausunto on asiantuntijalausunto, jonka johtopäätösten oikeellisuuden poliisi vain harvoin asettaa kyseenalaiseksi. Tilanne poikkeaa selvästi esimerkiksi B-lausunnon asemasta työkyvyttömyysasiassa, sillä Työeläkelaitos ratkaisee eläkeasian usein eri tavalla kuin hoitava lääkäri on ehdottanut. (Ojala 1997).
Lääkärillä on useita eri tapoja vaikuttaa ajoturvallisuuteen. Ensisijaista on luonnollisesti hoitaa ajokortinhaltijan ajoterveyteen vaikuttavat sairaudet mahdollisimman hyvin. Tarvittaessa lääkärin pitäisi kertoa potilaalle sairauden tai lääkityksen vaikutuksista ajoturvallisuuteen.
Poliisille lähetettävä lääkärintodistus ajokyvystä on tärkeä asiakirja. Siinä lääkäri voi ehdottaa silmälasien tai kuulokojeen käyttöä, ajokokeen tai ajonäytteen suorittamista tai erikoislääkärin lausuntoa. Hän voi myös ehdottaa, ettei ajolupaa myönnettäisi tai että uusi lääkärintodistus edellytettäisiin tavallista aikaisemmin. Lääkärinlausunnon lopussa on kohta, jossa tutkittu antaa suostumuksensa lomakkeella olevien terveystietojen luovuttamiseen poliisille ajokorttiasian käsittelyä varten.
Lääkärin, joka tuntee potilaan terveydentilan entuudestaan, tulisi tehdä ajokykyä koskeva tarkastus. Monet liikenneturvallisuutta vaarantavat sairaudet ovat sellaisia, ettei niitä voi todeta lyhyen ensitapaamisen aikana. Nimenomaan hoitavan lääkärin tulisi laatia ajokykyyn vaikuttavia pitkäaikaissairauksia potevien todistukset. Näin suositellaan mm. sosiaali- ja terveysministeriön lääkäreille laatimassa, päihderiippuvuuden arviointia ja ajokelpoisuutta käsittelevässä oppaassa (Päihderiippuvuuden…1998). Tieliikennelaissa ja ajokorttiasetuksessa ei ole sitovia säännöksiä siitä, kenen lääkärin velvollisuus on laatia ajokorttia varten tarvittava todistus. Henkilö voi hakeutua itselleen vieraan lääkärin vastaanotolle juuri siksi, että mahdolliset ajokykyyn vaikuttavat sairaudet eivät tulisi ilmi. Toisaalta jotkut terveyskeskukset eivät suostu antamaan potilailleen aikoja ajokorttitodistuksen saamista varten, jolloin he joutuvat kääntymään yksityissektorin puoleen."
Mielestäni tuossa annetaan mahdollisuus ns."maalaisjärjen" käyttöön.
Mielestäni mielummin ajokielto siksi aikaa, kun on tutkimukset kesken kuljettajan terveyden tilasta.
Mukavampi ajella sitten "terveenä" liikenteessä.
Täältä lisätietoja:
http://pre20031103.stm.fi/suomi/eho/julkaisut/trmuistio2002_11/luku3.htm- paukku
Pärre kirjoitti:
Esim:
"3.2 Lääkärien mahdollisuudet vaikuttaa ajoterveyteen
Ajokyvyn lääketieteellisten selvitysten tarkoitus on parantaa kuljettajien ja muiden tienkäyttäjien turvallisuutta, koska niiden perusteella sairauksien vuoksi vaaratilanteille alttiit kuljettajat eivät saa ajolupaa. Lääkärin asema ajoluvan terveydellisiä edellytyksiä harkittaessa on tärkeä. Ajokyvyn terveydellisistä edellytyksistä vain näkökykyä ja kuuloa koskevat yksityiskohtaiset vaatimukset on Suomessa sisällytetty säädöksiin. Muulta osin edellytetään yleisesti, ettei henkilöllä ole sellaista vikaa, sairautta tai vammaa, joka estää moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettamisen. Säädöksissä ajokykyyn vaikuttavien muiden tekijöiden osalta on viitattu ajokorttidirektiivin asianomaiseen liitteeseen, jossa fyysistä ja henkistä terveyttä koskevista yleisistä vaatimuksista säädetään. Lääkärin lausunto on erityisen tärkeä arvioitaessa näitä ajokykyyn vaikuttavia tekijöitä. Lääkärin antama ajokykylausunto on asiantuntijalausunto, jonka johtopäätösten oikeellisuuden poliisi vain harvoin asettaa kyseenalaiseksi. Tilanne poikkeaa selvästi esimerkiksi B-lausunnon asemasta työkyvyttömyysasiassa, sillä Työeläkelaitos ratkaisee eläkeasian usein eri tavalla kuin hoitava lääkäri on ehdottanut. (Ojala 1997).
Lääkärillä on useita eri tapoja vaikuttaa ajoturvallisuuteen. Ensisijaista on luonnollisesti hoitaa ajokortinhaltijan ajoterveyteen vaikuttavat sairaudet mahdollisimman hyvin. Tarvittaessa lääkärin pitäisi kertoa potilaalle sairauden tai lääkityksen vaikutuksista ajoturvallisuuteen.
Poliisille lähetettävä lääkärintodistus ajokyvystä on tärkeä asiakirja. Siinä lääkäri voi ehdottaa silmälasien tai kuulokojeen käyttöä, ajokokeen tai ajonäytteen suorittamista tai erikoislääkärin lausuntoa. Hän voi myös ehdottaa, ettei ajolupaa myönnettäisi tai että uusi lääkärintodistus edellytettäisiin tavallista aikaisemmin. Lääkärinlausunnon lopussa on kohta, jossa tutkittu antaa suostumuksensa lomakkeella olevien terveystietojen luovuttamiseen poliisille ajokorttiasian käsittelyä varten.
Lääkärin, joka tuntee potilaan terveydentilan entuudestaan, tulisi tehdä ajokykyä koskeva tarkastus. Monet liikenneturvallisuutta vaarantavat sairaudet ovat sellaisia, ettei niitä voi todeta lyhyen ensitapaamisen aikana. Nimenomaan hoitavan lääkärin tulisi laatia ajokykyyn vaikuttavia pitkäaikaissairauksia potevien todistukset. Näin suositellaan mm. sosiaali- ja terveysministeriön lääkäreille laatimassa, päihderiippuvuuden arviointia ja ajokelpoisuutta käsittelevässä oppaassa (Päihderiippuvuuden…1998). Tieliikennelaissa ja ajokorttiasetuksessa ei ole sitovia säännöksiä siitä, kenen lääkärin velvollisuus on laatia ajokorttia varten tarvittava todistus. Henkilö voi hakeutua itselleen vieraan lääkärin vastaanotolle juuri siksi, että mahdolliset ajokykyyn vaikuttavat sairaudet eivät tulisi ilmi. Toisaalta jotkut terveyskeskukset eivät suostu antamaan potilailleen aikoja ajokorttitodistuksen saamista varten, jolloin he joutuvat kääntymään yksityissektorin puoleen."
Mielestäni tuossa annetaan mahdollisuus ns."maalaisjärjen" käyttöön.
Mielestäni mielummin ajokielto siksi aikaa, kun on tutkimukset kesken kuljettajan terveyden tilasta.
Mukavampi ajella sitten "terveenä" liikenteessä.
Täältä lisätietoja:
http://pre20031103.stm.fi/suomi/eho/julkaisut/trmuistio2002_11/luku3.htmLääkärillä on useita eri tapoja vaikuttaa ajoturvallisuuteen. Ensisijaista on luonnollisesti hoitaa ajokortinhaltijan ajoterveyteen vaikuttavat sairaudet mahdollisimman hyvin.
Tätä mieltä olen juuri. Lääkäri hoitakoon ja muita velvollisuuksia ei sen edelle. Nyt olen yhtä mieltä. - paukku
PELLE-Paukku kirjoitti:
sinä oikein olet?Tai olet olevinasi.Kyllä täällä ollaan tajuttu millaista kramppia on tarkoitettu.
Sinulla tuskin on epilepsiaa ja huonoja vitsejänkin kerrot.Lainasin vain esh:ta, joka laittaisi ajokieltoon jokaisen, jolla on kramppeja. Onko kramppeja muka erilaisia?;) Tosiasia on, että kramppi on aina kramppi, jos sellainen on. Vai miten sinä oikein krampin määrittelet?
- nissi
Omassa tapauksessani meni myös monta vuotta ennenkuin siellä pääkopassa mitään huomattiin vaikka kohtauksia olikin..Syötkö hyvin..Jos jätät syömättä niin suolat menevät ns.sekaisin aivoissa joka laukaisee epileptisen kohtauksen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802