Pakollinen liikennevakuutus

Anonyymi-ap

Itsellä on 4000 euron arvoinen sähköpyörä joka pitää 1.6 2024 liikennevakuuttaa,ongelma on että olen ajellut niin kivikoissa ym että pyörän runkonumerosta ei saa kaikista selvää,joten vakuuttaminen lienee ei onnistu.tuleeko pyörästä nyt sitte roskis kamaa?

18

302

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä mutta sitä ei tarvitse niin sanotusti liikennevakuuttaa

      • Anonyymi

        Sähköpyörät, joita ei liikennevakuuteta:

        - Ajoneuvolaissa määritellyt sähköavusteiset polkupyörät, joiden nopeus avustettuna on enintään 25 km/h ja teho enintään 250 W. Pyörän moottorin toimiminen edellyttää myös polkemista, poislukien ns. lähtöavustus, joka katkeaa viimeistään nopeuden saavuttaessa 6 km/h. Pyörän painolla ei ole merkitystä.

        - Sähköpyörät, joiden moottori kytkeytyy pois päältä yli 25 km/h nopeudessa JA joiden paino on enintään 25 kg. Moottorin teholla ei ole merkitystä.


    • Anonyymi

      Miten niin ei tarvi?

      • Se riippuu siitä mikä sen ajoneuvoluokitus on.
        Jos on Sähköavusteinen polkupyörä (mitä siis isoin osa on mikä "kansankielessä" sanotaan sähköpyöräksi), niin ei tarvitse vakuuttaa, kun se on luokituksensa mukaan polkupyörä.

        Jos on luokitus Moottorilla varustettu polkupyörä, niin sitten se pitää vakuuttaa.

        https://www.youtube.com/shorts/vIFePb45ay4


    • Anonyymi

      Pyöräsi arvo on paljon alle 2000 e.

      Voit ajella kivikoissa ihan vapaasti ilman vakuutusta vuoden pari.

      • Anonyymi

        Juu, vakuutusta tarvitaan vain tiellä ajettaessa. Eikä silloinkaan, jos pyörä ei muista syistä ole "maantielaillinen".


    • Anonyymi

      Pöllitty?

    • Anonyymi

      Aijaa onkohan nyt käyny niin että oon ajanut 7 vuotta vahingossa ilman vakuutusta

      Tirsk

    • Anonyymi

      Niin, mietin tuota koko vakuuttamispakkoa että miten sitä valvotaan?
      Tuskin tulee pakolliseksi rekisterikilpi kuten mopoissa, eli kun on maksanut vakuutuksen saa kilvet, tai ainakin aikoinaan oli ja joka vuosi eri väriset kilvet.
      Vai tuleeko vakuutustarra kuten ruotsissa oli aikoinaan.
      Vai alkaako poliisit ratsaamaan kaikki sähköllä liikkuvat kevytliikkumisvälineet, taitaa poliisivoimat tarvia livävoimia muutaman kymmenen tuhatta lisää.

      Vai luotetaanko pelotteeseen, jos tapahtuu onnettomuus niin yhteiskunta ei maksakkaan hoitoja vaan ajoneuvon haltija maksaa joko sillä vakuutuksella tai omasta pussista.

    • Anonyymi

      Liikkeestä ostettujen uusien fillareiden mukana tulee lappu jossa runkonumero. Jos olet käytettynä ostanut niin kysy myyjältä onko säilyttänyt tositteita.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näyttäisi teksti vähän muuttuneen nyt, kun katsoo "Tilanne lakiuudistuksen jälkeen" kohtaa. Viesti on kuitenkin lopulta sama, mutta asioita on hivenen tarkennettu.


      • Anonyymi

        Sivulle on lisätty kuvat, että myös sarjakuvien lukijat ymmärtävät.


    • Anonyymi

      Hajotkaa lylleröt. Tulevaisuudessa seuraa enemmän;)

    • Anonyymi

      Painaako pyörä yli 25 kg ?

      • Anonyymi

        Teho ja nopeus vaikuttavat, jos on kyse sähköavusteisesta pyörästä. Sähköavusteisen pyörän osalta paino ei vaikuta. Sähköpyörien liikennevakuuttaminen:

        Sähköpyörät, joita ei liikennevakuuteta

        - Ajoneuvolaissa määritellyt sähköavusteiset polkupyörät, joiden nopeus avustettuna on enintään 25 km/h ja teho enintään 250 W. Pyörän moottorin toimiminen edellyttää myös polkemista, poislukien ns. lähtöavustus, joka katkeaa viimeistään nopeuden saavuttaessa 6 km/h. Pyörän painolla ei ole merkitystä.

        - Sähköpyörät, joiden moottori kytkeytyy pois päältä yli 25 km/h nopeudessa JA joiden paino on enintään 25 kg. Moottorin teholla ei ole merkitystä.

        Muut sähköpyörät tulee vakuuttaa.


    • Anonyymi

      Vakuuttakaa vakuuttakaa seuraavaksi verolle,muhhahhaaaaa.Minä vain ajan.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      278
      3600
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2358
    3. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1600
    4. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      82
      1532
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      322
      1472
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      380
      1331
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      66
      1299
    8. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1279
    9. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      77
      1244
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      87
      1129
    Aihe