Kolesteroli ja verenpaine lääkkeet

Anonyymi-ap

Minulla kurjat kokemukset kahdesta eri lääke merkistä.Säryt jaloissa, olkapäissä kovaa päänsärkyä ,ummetus, painajaisunia,mieliala laski ihan pohjiin itketti vähän joka asia.Sama juttu molemmista lääkkeistä vaikka vaihdettiin tosiaan välillä.Lopetin itse lääkityksen,parin viikon päästä sain lääkärin aikoja ei vaan ollut aikaisemmin!Hoitaja käski kyllä jatkaa lääkettä,mutta en jaksa enää! Olo alkoi parantua kun lopetin .arvot varmaan nousee ei ne korkeat kyllä olleetkaan,mutta on ahtaumaa suonissa siksi määrättiin. Onko kokemuksia tällaisista sivuoireista ja yleensä näistä statiineista?!

8

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa on ja lopetin. Tilalle voi ottaa reippaan kävelyn. On paljon tehokkaampaa kuin lääkkeet. Saa happea ja veri kiertäessään puhdistuu eikä tule kasaumia. Ruokavalio myös hyvä miettiä ettei liikaa raskasta.
      Vaikea juttu kun puolueettomia TIETÄVIÄ tahoja ei ilmaannu. Kaikki puhuu vain kuin papukaijat, oppimiaan asioita. Todellista tuntemista ei tunnu olevan. Joka potilaalle määrätään sama määrä samoja lääkkeitä.
      Mutta itse tosiaan lopetin niiden käytön. Olen ennenkin pärjännyt ilman. Stressiä pois kun se vaikuttaa haitallisesti.
      Opettelua uuteen elämään 👍🏼
      Tsemppiä

      • Anonyymi

        Kiitos kannustuksesta,unohdin tuohon laittaa vielä ,että olen kyllä tupakoiva ihminen,joten itse ilmeisesti aiheuttanut nuo ahtaumat,mutta noita lääkkeitä en enään syö!Monta kertaa yrittänyt lopettaa tuon paheen,siis sauhuttelun,mutta huonoin tuloksin .Siltikään noita statiineja en en kyllä pysty käyttämään,kuolen sitten vissiin ns.oman "käden"kautta?Ruokavalio muutoksia nyt tehny ja yritän liikkua enemmän ,katsotaan sitten lääkäri käynnin jälkeen paljonko tulee moitteita lääkkeen lopetuksesta ja onko muita vaihtoehtoja lääkkeissä? Mutta yleiskunto ainakin parempi ilman niitä.ap


    • Anonyymi

      ei minullekaan sopinut ensimmäinen , eikä kai toinenkaan kolesteroli ja verenpainelääke , mutta vaihtamalla löytyi ihan sopiva , en huomaa mitään haittavaikutuksia .
      olen ollut tupakoiva , että sen puoleen , siis verentukkeutumien estämiseksi lääkkeet kylläkin tärkeitä.
      en ottaisi riskiä , koska verenkierto-tukkeutumat voi jättää pysyvän "vamman" , siis erityisesti aivoverenvuoto .

    • Anonyymi

      Minulla tuli kolesteroli lääkkeistä alussa kipuja jalkoihin, mutta ajan myötä kivut ovat helpottaneet.

      • Anonyymi

        no, minä taas podin ankaraa RIPULIA , ja pitkään , todella pitkään ja siitä lääkäreillekin vastaanotolla sanoin , mutta jotenkin se vaan siinä , niinkus , - "odotellaan , tms.

        noh, noin puoli vuotta meni siinä vatsan oireilussa , mutta niin vaan sitten elimistö tottui ja nyt kaikki toimiin/ toiminut hyvin jo n. kolme vuotta , ei mitään haittoja.

        alkuhankaluudet kannatta kestää , ne kyllä loppuu jossain vaiheessa.
        itse olen ollut hyvinkin "lääkevastainen" , mutta , mutta , enää en ole , en ainakaan verenkiertoon liittyvissä lääkkeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no, minä taas podin ankaraa RIPULIA , ja pitkään , todella pitkään ja siitä lääkäreillekin vastaanotolla sanoin , mutta jotenkin se vaan siinä , niinkus , - "odotellaan , tms.

        noh, noin puoli vuotta meni siinä vatsan oireilussa , mutta niin vaan sitten elimistö tottui ja nyt kaikki toimiin/ toiminut hyvin jo n. kolme vuotta , ei mitään haittoja.

        alkuhankaluudet kannatta kestää , ne kyllä loppuu jossain vaiheessa.
        itse olen ollut hyvinkin "lääkevastainen" , mutta , mutta , enää en ole , en ainakaan verenkiertoon liittyvissä lääkkeissä.

        Mulla kanssa vatsakipuja ja ilmavaivoja statiinit +verenpaine lääkkeet aiheuttaa, pitäisköhän vaan yrittää kestää ,jos olisi ohimenevää...? Ja väsymys yhtenä haittana ,ei tää kyllä mene ihan iloisin mielin!


    • Anonyymi

      Kolesterolilääkkeet usein aiheuttavat kipua. kannattaa koittaa jotain toista tai sitten kysyä lääkäriltä jos annosta voisi vähentää.

      • Anonyymi

        Mulla tulee kans särkyjä,suonenvetoa ja vatsakipua ym.Mutta kun on jo hieman ahtaumaa,niin lääkäri nosti annosta ajan myötä kuulemma pitäisi kipujen helpottaa?Nyt on kyllä tosi kurjaa eloa,kipuihin sitte särkylääkettä,enpä tiedä kauanko esim. Maha kestää,kun muutenkin herkkävatsainen!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe