Tästä on tietenkin ollut juttua vaikka kuinka paljon, mutta kysympähän kuitenkin. Mistä sanoista on lyhenne sinnku. Lopun tiedän ...incomes no kids, mutta mikä on ensimmäinen s:llä alkava sana?
Mikä on sinkku?
18
3520
Vastaukset
- näsäviisas
Sinkku tulee englannin kielen sanasta single, joka tarkoittaa yksittäinen, naimaton.
- Emron
...kyl sä nyt taidat kekata!
Se kyllä kirjoitetaan oikeasti "Signle" - Olenko sinkku
Sinkku -sana ei muuten tule sanasta single vaan sanasta sink (s.. incomes no kids) aivan kuten dink (double incomes no kids). Olisikohan s:llä alkava sana sitten single eli sinkku (single incomes no kids = yhdet tulot ei lapsia). "Lapselliset" tai avoliitossa elävät eivät ole sinkkuja. Vastasinkin itse, kus asia palautui mieleen.
- näsäviisas
Olenko sinkku kirjoitti:
Sinkku -sana ei muuten tule sanasta single vaan sanasta sink (s.. incomes no kids) aivan kuten dink (double incomes no kids). Olisikohan s:llä alkava sana sitten single eli sinkku (single incomes no kids = yhdet tulot ei lapsia). "Lapselliset" tai avoliitossa elävät eivät ole sinkkuja. Vastasinkin itse, kus asia palautui mieleen.
mikäs se lapsellinen naimaton nainen on?
- Jees
Olenko sinkku kirjoitti:
Kyllä se sana sinkku vaan tulee sanasta Single. Single tarkoittaa suomeksi ihmistä joka ei ole aviossa. Muulla maailmassa käytetään single sanaa, missään en ole kuullut käytettävän noita sinkkiä tai dinkkiä. Toi sinkki ja dinkki on vaan jonku omaa keksintöä, luultavasti teinien. Kun selataan Koraania niin jo siellä kerrotaan sinkuista ja heidän leväperäisyydestään. ;-)
- keksintöä
Jees kirjoitti:
Kyllä se sana sinkku vaan tulee sanasta Single. Single tarkoittaa suomeksi ihmistä joka ei ole aviossa. Muulla maailmassa käytetään single sanaa, missään en ole kuullut käytettävän noita sinkkiä tai dinkkiä. Toi sinkki ja dinkki on vaan jonku omaa keksintöä, luultavasti teinien. Kun selataan Koraania niin jo siellä kerrotaan sinkuista ja heidän leväperäisyydestään. ;-)
muuten. Dinkku kuvastaa markkinoinnin segmentointiryhmää; kahden aikuisen ihmisen talous; kahdet tulot, ei lapsia. Eli täydellinen ostaja esimerkiksi elämystuotteille, matkoille, sisustustavaralle...Sinkut myös tässä mielessä hyvä ryhmä markkinoijille kun voivat kuluttaa itseensä eikä pirkka-vauvanruokiin tai vaippoihin :)
Sinkku todellakin tulee sanasta "single", ei naimisissa oleva. - dinkku
näsäviisas kirjoitti:
Oliskohan yksinhuoltaja, entinen au-äiti. Yksinhuoltajat eivät ole missään tutkimuksissa sinkkutalouksia.
- SITKu
näsäviisas kirjoitti:
Eikös se naissinkku ole HINK,
eli Half Incomes No Kids?
SITKu - Single Incomes Three Kids - Anonyymi
moi laita viestejä minulle olen kevällä syntynyt olen¨¨¨¨¨¨¨55 vuotias nainen t marita
- Sinkku
Sinkku on sinkku on sinkku.
- ac.dc
...löytyi lahjomattomalla Googlella: SINK = single income, numerous kids.
Ja olen aina kuvitellut olevani sinkku mutta nyt tiedän paremmin olenkin vain single :). - kuvittelet olevasi
Dinkku, tai ninkku...... Sinkku-sana ei tule samoista sanoista, kuin nuo edellä olevat.
- Sinkku itsekin
Sinkku ei kuitenkaan voi olla avoliitossa eikä hänellä voi olla lapsia. Entisvahaset vanhatpiiat ja -pojat ovat sinkkuja. Markkinamiesten keksintöä kaikki tyynni.
- rgtr
huhg
- frg4io4ugto
ompas kivaa
- oooooooovvvvvvvv
Sinkku tulee sanasta kinkku
- jopasssss
syvällisesti paneuduttu asiaan. taitaa sinkuilla olla enemmän aikaa miettiä tätäkin asiaa.
- Anonyymi
moi olen 55 vuotias nainen saiko viestin minulta ota pian yhtyttä t marita
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856324
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283160Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691716- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859