Mikä on sinkku?

Olenko sinkku

Tästä on tietenkin ollut juttua vaikka kuinka paljon, mutta kysympähän kuitenkin. Mistä sanoista on lyhenne sinnku. Lopun tiedän ...incomes no kids, mutta mikä on ensimmäinen s:llä alkava sana?

17

3740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näsäviisas

      Sinkku tulee englannin kielen sanasta single, joka tarkoittaa yksittäinen, naimaton.

      • Emron

        ...kyl sä nyt taidat kekata!

        Se kyllä kirjoitetaan oikeasti "Signle"


      • Olenko sinkku

        Sinkku -sana ei muuten tule sanasta single vaan sanasta sink (s.. incomes no kids) aivan kuten dink (double incomes no kids). Olisikohan s:llä alkava sana sitten single eli sinkku (single incomes no kids = yhdet tulot ei lapsia). "Lapselliset" tai avoliitossa elävät eivät ole sinkkuja. Vastasinkin itse, kus asia palautui mieleen.


      • näsäviisas
        Olenko sinkku kirjoitti:

        Sinkku -sana ei muuten tule sanasta single vaan sanasta sink (s.. incomes no kids) aivan kuten dink (double incomes no kids). Olisikohan s:llä alkava sana sitten single eli sinkku (single incomes no kids = yhdet tulot ei lapsia). "Lapselliset" tai avoliitossa elävät eivät ole sinkkuja. Vastasinkin itse, kus asia palautui mieleen.

        mikäs se lapsellinen naimaton nainen on?


      • Jees
        Olenko sinkku kirjoitti:

        Sinkku -sana ei muuten tule sanasta single vaan sanasta sink (s.. incomes no kids) aivan kuten dink (double incomes no kids). Olisikohan s:llä alkava sana sitten single eli sinkku (single incomes no kids = yhdet tulot ei lapsia). "Lapselliset" tai avoliitossa elävät eivät ole sinkkuja. Vastasinkin itse, kus asia palautui mieleen.

        Kyllä se sana sinkku vaan tulee sanasta Single. Single tarkoittaa suomeksi ihmistä joka ei ole aviossa. Muulla maailmassa käytetään single sanaa, missään en ole kuullut käytettävän noita sinkkiä tai dinkkiä. Toi sinkki ja dinkki on vaan jonku omaa keksintöä, luultavasti teinien. Kun selataan Koraania niin jo siellä kerrotaan sinkuista ja heidän leväperäisyydestään. ;-)


      • keksintöä
        Jees kirjoitti:

        Kyllä se sana sinkku vaan tulee sanasta Single. Single tarkoittaa suomeksi ihmistä joka ei ole aviossa. Muulla maailmassa käytetään single sanaa, missään en ole kuullut käytettävän noita sinkkiä tai dinkkiä. Toi sinkki ja dinkki on vaan jonku omaa keksintöä, luultavasti teinien. Kun selataan Koraania niin jo siellä kerrotaan sinkuista ja heidän leväperäisyydestään. ;-)

        muuten. Dinkku kuvastaa markkinoinnin segmentointiryhmää; kahden aikuisen ihmisen talous; kahdet tulot, ei lapsia. Eli täydellinen ostaja esimerkiksi elämystuotteille, matkoille, sisustustavaralle...Sinkut myös tässä mielessä hyvä ryhmä markkinoijille kun voivat kuluttaa itseensä eikä pirkka-vauvanruokiin tai vaippoihin :)

        Sinkku todellakin tulee sanasta "single", ei naimisissa oleva.


      • dinkku
        näsäviisas kirjoitti:

        mikäs se lapsellinen naimaton nainen on?

        Oliskohan yksinhuoltaja, entinen au-äiti. Yksinhuoltajat eivät ole missään tutkimuksissa sinkkutalouksia.


      • SITKu
        näsäviisas kirjoitti:

        mikäs se lapsellinen naimaton nainen on?

        Eikös se naissinkku ole HINK,
        eli Half Incomes No Kids?

        SITKu - Single Incomes Three Kids


    • Sinkku

      Sinkku on sinkku on sinkku.

    • ac.dc

      ...löytyi lahjomattomalla Googlella: SINK = single income, numerous kids.

      Ja olen aina kuvitellut olevani sinkku mutta nyt tiedän paremmin olenkin vain single :).

    • kuvittelet olevasi

      Dinkku, tai ninkku...... Sinkku-sana ei tule samoista sanoista, kuin nuo edellä olevat.

      • Sinkku itsekin

        Sinkku ei kuitenkaan voi olla avoliitossa eikä hänellä voi olla lapsia. Entisvahaset vanhatpiiat ja -pojat ovat sinkkuja. Markkinamiesten keksintöä kaikki tyynni.


    • rgtr

      huhg

      • frg4io4ugto

        ompas kivaa


    • oooooooovvvvvvvv

      Sinkku tulee sanasta kinkku

    • jopasssss

      syvällisesti paneuduttu asiaan. taitaa sinkuilla olla enemmän aikaa miettiä tätäkin asiaa.

    • Anonyymi

      moi olen 55 vuotias nainen saiko viestin minulta ota pian yhtyttä t marita

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe