Jäin ihmettelemään miten Rajavartiomestri voi olla ehdokkaana.
( https://yle.fi/a/74-20088036 )
Tuossa oli paljon muitakin ehdolla jotka ei virkojensa puolesta sais olla edes, koska SAKÄ ilmoitti että heitä ei ole kuultu NATO asiassa.
Utsjoen kunnasta oli kaikki ehdokkaat onneksi henkilöitä joiden puolesta ei ole pelkoa, että vankilaan tarvii lähteä koska he osaa hoitaa asiat SAAMELAISINA ja heidän ei tarvi inttää siitä, että ovatko he saamelaisia vai ei!
Utsjoen saamelaisten avulla saan suojattua oman tytönkin jos hän on Saamelaisrekisterissä koska hän on yhdenvertainen isänsä kanssa ei minun kanssa.
Inarin saamelaiset riitelee joka asiasta ja en minä ainakaan halua, että minun lapsi joutuu vankilaan heidän pöljyyksien vuoksi.
Minä annoin heille lupauksen, että minä menen heidän puolesta vankilaan ja he pystyy pitämään minun tytöt puolia vaikka hän onkin Inarin saamelainen. Ei minun tyttöä saa sotkea noiden riitoihin, koska minä olen istunut kunnianloukkaus sakon vankina ja tuolla on estetty se, että SAKÄ ei voi käyttää minun tyttöä hyväksi vaan he syyllistyy IHMISOIKEUS rikokseen.
Utsjoen saamelaiset ei ole olleet minun mielestä tuolla päättämässä kuka saa äänestää ja kuka ei.
En minä voi syyllistyä ihmisoikeusrikokseen, koska olen syntynyt sukuihin jotka on joutuneet ihmisoikeusrikosten kohteiksi Suomessa.
Katsoin tätä SaKä:n vaali ehdokaslistaa
6
211
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tuossa listassa isompiki herra, rajan majuri evp
- Anonyymi
Minusta he ei saa olla SAKÄ:ssä ehdokkaina jotka on toimii Suomen valtion tehtävissä, koska he pitää toimia puolueettomasti.
Heidät voidaan katsoa Suomen perustuslain mukaan maanpettureiksi.
Olen Utsjoen saamelaisille luvannut, että minä menen vankilaan heidän puolesta jos väärässä olen asioissa.
Annoin lupauksen, kun hain kunnanjohtajaksi.
En ole juristi vaan minä olen käynyt vain vanhemman panostajan koulutuksen ja vankilassa ollut kunnianloukkaus sakko vankina.
Tuo sakko vankeus on syy siihen miksi minusta on tullut naisena vielä rohkeampi ja minä uskallan ilmottaa suoraan, että : Jos väärässä olen niin kyllähän minä lähden ehdottomasti vankilaan istumaan tuomiota.
Vankilat on nykyisin VAPAUDEN MENETYS LAITOKSIA eli Suomessa vankila maailma on muuttumassa, koska ei tuollaista nimeä olis muuten laitettu. - Anonyymi
Mitenkähän he on päässeet näihinkin vaaleihin ehdolle?
Onneksi ei sentään Karigasniemen Tullin johtaja ollut itseään vääntänyt vaaleihin ehdokkaaksi saamelaisena.
- Anonyymi
Minun sukulaiset olis voinut itse hoitaa asian Utsjoen saamelaisten kanssa, koska heidän lapset on Utsjoen saamelaisia ja heillä on sama sukunimi kuin minun tytöllä.
Minun tietojen mukaan he on eri Aikio sukua mitä Inarin Aikiot joihin minun tyttö kuuluu.
Oman tyttöni pelastin Utsjoen saamelaisten avulla, mutta toiset syyttäkööt itseään jos näin pääsee käymään, että he häpäisee itse omat saamelaiset sukunsa.
En voi kyllä sanoa olevani ylpeä edes omista suvuistani jotka väittää olevansa saamelaisia!
Onneksi tiesin, että Utsjoen kunnassa on IHAN VARMASTI ON SAAMELAISIA eikä tarvi arpoa etkä onko vai eikö.
Ainakin YKSI SAAMELAINEN on varmasti Inarin kunnassakin vaikka kukaan näistä miehistä ei ole hän isä eikä minun exä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486267
- 461695
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381334- 451008
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320991Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45903Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13889Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14847Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845