Edes pukea päälleni ja aloittaa rutiineja. Harvalle lähimmäisellinekään en halua kertoa missä jamassa olen. Ulkona on valoista ja lämmintä. Minulla on kylmä ja pimeä olo. En kuitenkaan sunnittele lähtöä oman käden kautta. Rakkauteni ilävöinti tuntuu kaukaiselta asialta. Tyrehtyneeltä ja hyödyttömältä. Uuden löytäminen tuntuu isolta vuorelta,liian isolta ja mahdottomalta. Ei tarvitse kommentoida tätä. Tiedän tilani. Halusin vain johonkin sanoittaa miltä tuntuu just nyt.
On näitä päiviä kun en jaksaisi
73
766
Vastaukset
Tiedän miltä sinusta tuntuu. Ymmärrän joka sanan.
- Anonyymi
No niin päivinä pupu pukisi sut tai jos et haluis niin pupu kantaisi kaupasta herkkuja, halaisi niin että kylmä menis pois 🐰🤗
Anonyymi kirjoitti:
No niin päivinä pupu pukisi sut tai jos et haluis niin pupu kantaisi kaupasta herkkuja, halaisi niin että kylmä menis pois 🐰🤗
Ihana huolehtivainen olet🥺🫶🏻
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Ihana huolehtivainen olet🥺🫶🏻
Miten voit tänään?
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Kohtalaisesti, ihan ok kai.
Miltä susta sitte tuntuu?
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Vaikea vastata, ei oikein miltään.
Mitä sitten mietit mistä se tunne tulee ettei mikään tunnu miltään?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten mietit mistä se tunne tulee ettei mikään tunnu miltään?
Päässä kyllä liikkuu ajatuksia, ihan tavallisia sellaisia. Kuin katsoisi jonkun sumuverhon takaa, eli kaikki näkyy ja tuntuu jotenkin epämääräiseltä, ei oikeastaan miltään.
Tätä on hankala selittää.- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Päässä kyllä liikkuu ajatuksia, ihan tavallisia sellaisia. Kuin katsoisi jonkun sumuverhon takaa, eli kaikki näkyy ja tuntuu jotenkin epämääräiseltä, ei oikeastaan miltään.
Tätä on hankala selittää.Ootko kuin uupunut?
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Tätä on hankala selittää.Koin vähän saman ku tein opparia ja töitä samalla joskus niin alko olla olo et ei saa mistään ajatuksistaan kiinni, aivot oli kuin sumussa. Olin vaa niin poikki kaikkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Ootko kuin uupunut?
Uupunut olo on lähes jatkuvasti, vaikka ei mulla ole tällähetkellä paljon asioita meneillään. Aika normiarkea, mutta en pysy tässäkään kiinni.
Anonyymi kirjoitti:
Koin vähän saman ku tein opparia ja töitä samalla joskus niin alko olla olo et ei saa mistään ajatuksistaan kiinni, aivot oli kuin sumussa. Olin vaa niin poikki kaikkeen.
Joo se ei ole hyvä mielelle eikä keholle, jos liikaa kuormittavaa tekijöitä on😔
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Uupunut olo on lähes jatkuvasti, vaikka ei mulla ole tällähetkellä paljon asioita meneillään. Aika normiarkea, mutta en pysy tässäkään kiinni.
Okei 😕🐰 mitenköhän pupu voisi piristää 🫢🪄
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Joo se ei ole hyvä mielelle eikä keholle, jos liikaa kuormittavaa tekijöitä on😔
Ei oo ei 🐰 siksi pupunen tykkääkin ottaa rennosti sammalpedillä porkkanoiden keskellä 🥱
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Hih🤗🪄🎩🐇
Taikomalla kanin hatusta? Vaiko porkkanan pöksyistä 🫢
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo ei 🐰 siksi pupunen tykkääkin ottaa rennosti sammalpedillä porkkanoiden keskellä 🥱
Se on ihan oikein🤗 tulee mieleen Liisa ihmemaassa;
https://youtu.be/Icbsyv3ozmQ?feature=sharedAnonyymi kirjoitti:
Taikomalla kanin hatusta? Vaiko porkkanan pöksyistä 🫢
Ei Pupua voi taikoa hatusta, Pupunenhan on siinä jo🤗
mutta porkkanan sen sijaan voi taikoa esiin🤭🤭- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Se on ihan oikein🤗 tulee mieleen Liisa ihmemaassa;
https://youtu.be/Icbsyv3ozmQ?feature=sharedTotta, olipa hassu 😊 oletko sinä toi Liisa 😇
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Ei Pupua voi taikoa hatusta, Pupunenhan on siinä jo🤗
mutta porkkanan sen sijaan voi taikoa esiin🤭🤭Hihii, niinpä 🤭 on siinäkin jotain taikaa kun prinsessa sen sanoillaan saa kovaksi 🫢
Anonyymi kirjoitti:
Totta, olipa hassu 😊 oletko sinä toi Liisa 😇
Piristyin tuosta😊 kyllä voisin olla ja lähden seuraamaan Pupua🤗 mutta minne kiire?
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, niinpä 🤭 on siinäkin jotain taikaa kun prinsessa sen sanoillaan saa kovaksi 🫢
Olisiko parempi mennä toiseen ketjuun puhumaan? tämä on jonkun masennusketju niin ei tässä viitsi😬
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Piristyin tuosta😊 kyllä voisin olla ja lähden seuraamaan Pupua🤗 mutta minne kiire?
Tietenkin olisin tehnyt porkkanakakkua sulle ja se olisi uunissa ja palamaisillaan 😇
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Olisiko parempi mennä toiseen ketjuun puhumaan? tämä on jonkun masennusketju niin ei tässä viitsi😬
Totta mennään toiseen. En tajunnut taas tuota, onneksi huomasit ja anteeksi alottajalle.
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin olisin tehnyt porkkanakakkua sulle ja se olisi uunissa ja palamaisillaan 😇
Voi ihana😅
- Anonyymi
Itsekin jumiuduin tänään vaikka piti lähteä ihmisten ilmoille. Huomenna uusi yritys
- Anonyymi
Johtuuko kaikki minusta?
- Anonyymi
Miten voit kuvitella edes, että "kaikki" voisi johtua sinusta? Sinun olisi silloin pitänyt tehdä paljon pahaa ja varmasti tietäisit sen kysymättäkin. Kyllä tuollaiset traumat tulee yleensä jo kaukaa, jotkin nykyisyyden tapahtumat voivat nostaa niitä pintaan. - en ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit kuvitella edes, että "kaikki" voisi johtua sinusta? Sinun olisi silloin pitänyt tehdä paljon pahaa ja varmasti tietäisit sen kysymättäkin. Kyllä tuollaiset traumat tulee yleensä jo kaukaa, jotkin nykyisyyden tapahtumat voivat nostaa niitä pintaan. - en ap
Kun en tiedä. Ikävöit niin paljon ja koen siitä pahaa oloa etten voi auttaa. Mutta voimia sinulle
- Anonyymi
Sulla ei taida nk järki päätä pakottaa, trollimiehelle kommunikoija- taidat olla aikamoinen peter pan omissa maailmoissaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika peetä itse vaan ajauduin johkin isoon ongelmaan en kuiteskaan itse tekis mitään itselleni vaikka ihan poikki olenkin. Loputon optimisti niinkuin Scarlet o, Hara tomorrow is A new day! Vaik ei oliskaan onneks ei voi tietää.
- Anonyymi
Tekee ne, mitkä on pakko tehdä ja nekin mieluiten niin, että niistä olisi iloa tai sitten edes hyötyä siihen hetkeen ja siihen olotilaan kuten esimerkiksi syöminen, suihku ja nämä tällaiset. Antaa itselleen aikaa ja luvan olla siinä. Ottamatta syyllisyyttä siitä. Ymmärrän sinua. Todellakin ymmärrän. Kävin itsekin läpi tuon vaiheen ja huh että se kestikin. Pikkuhiljaa alkoi kuitenkin asiat kiinnostaa, aivan pienissä määrin, mutta kuitenkin. Paremman puolella nyt jo ja paljon.
Lämmittävä ja välittävä ajatus sinulle! - Anonyymi
Ihan samanlaista olen kokenut. Ahdistusta ja masennusta. Eikä niistä halua puhua kauhean paljon, koska ihmiset eivät ymmärrä sitä tilaa, jos ei ole omaa kokemusta. Hyvin yksinäinen olotila ja jos puhuu niin voi saada marttyyrin leiman. Häpeän niitä tiloja, vaikken niille mitään mahda. Mutta ko. asiat erottaa minut muista. Menneisyyden traumat aiheuttaneet ja niitä pitäisi jotenkin pystyä purkamaan. Tsemppiä ap, toivotaan että menee ohi ja saat myös iloa elämääsi.
- Anonyymi
Valhetta täynnä olet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valhetta täynnä olet
Sinäkö hoet täällä miehen provoissa umpimähkään huitomassa jotain olematonta pinjataa? Yksäri mee (uusiin) töihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö hoet täällä miehen provoissa umpimähkään huitomassa jotain olematonta pinjataa? Yksäri mee (uusiin) töihin
Jospa kokee sitten aiheuttaneensa traumoja kuvailla pikku valheillaan, varmasti näin, mutta eri asia sit kenelle tai keille
- Anonyymi
Kiitos tosi paljon lohduttavista ja viisaista kommenteista. En minä halua halua ketään osoitella tai syytellä. Peiliin joutuu kyllä katsomaan ja sekin on raskasta. Omia valintoja ja vääriä valintoja välillä.
Tämä päivä on yksinäisyyteni pohjakosketuspäivä.
Elämällä tätä elämää syntyy traumoja. Jokaiselle otaksun. Enkä väheksy muiden kokemuksia.
Laitoin sentään itselleni ruokaa äsken. Kävin suihkussa. Jos voimat riittää niin menen myöhemmin tänään ulos kävelemään. Jos ei riitä niin yritän huomenna uudestaan. Tai ensi viikolla.- Anonyymi
Tämä ap,nainen olen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ap,nainen olen.
Niinhän sinä aina väität mies näissä päälleliimatuissa performansseissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sinä aina väität mies näissä päälleliimatuissa performansseissa
Anteeksi,mutta olen oikeasti nainen ap.
Olisi pitänyt laittaa se aloituspostaukseen,mutta unohtui. Tiedän kyllä,että täällä joku tekee aloituksia toisen puolesta,mutta ei nyt osunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi,mutta olen oikeasti nainen ap.
Olisi pitänyt laittaa se aloituspostaukseen,mutta unohtui. Tiedän kyllä,että täällä joku tekee aloituksia toisen puolesta,mutta ei nyt osunut.Miksi sinulla on tarve esiintyä jonain traagisena naisena, haetko huomiota tuntemattomilta vai mikä homma hemmo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinulla on tarve esiintyä jonain traagisena naisena, haetko huomiota tuntemattomilta vai mikä homma hemmo?
Onneksi Hölinäkeiju nauraa aina ketjun lopussa makeiten, tai sitte ei🤔
- Anonyymi
Tiedän mistä puhut.. Voimia sinulle. Päivä kerrallaan ja hetki hetkeltä …☀️
- Anonyymi
Hyvä, että sait syötyä ja käytyä suihkussa. Se ulkoilu ei varmaankaan ole lainkaan huono ajatus. Itselläni oli tapana istua penkillä ja tuijotella metsään. Se antoi minulle siihen hetkeen sen tarvitsemani henkisen tuen, en olisi ihmisen kanssa halunnutkaan jutella. Se sopi minulle silloin ja antoikin jotain. Löysin uutta, lähinnä itsestäni ja tutustuin siinä samalla uudelleen entiseen minääni. Olin jo unohtanut, kuka pohjimmiltani olin. Vielä tässä on tekemistä, raakile tunnun yhäkin olevani. Kasvamista on tullut opittua, toivottavasti hyvää sellaista.
Otat nyt itsellesi sen, minkä tarvitset. Näkisin, että sitä juuri olet tekemässä. Löydät vielä. Paljon. - Anonyymi
Masennusta pukkaa myös täälläkin päin vaikka ulkona on jo valoisaa ja lämpöisempää. Ollut paljon menetyksiä kohdalla, miettinyt edesmenneitä ja sitä miten yhteys muutamiin läheisiin on kadonnut kokonaan, se on ollut heidän valinta ja mun pitää vaan hyväksyä se. Ystäviä ei ole ja läheisiä on vähän, mieltä lämmittänyt kun kuitenkin joku on pitänyt yhteyttä, kysellyt miten on mennyt jne, tuntuu hyvältä ett joku välittää, olen olemassa hänelle, itsekin soitellut myös läheisille, kun on ollut vähän parempi mieliala. Pitkään kestänyt sairastelu vienyt mieltä matalaksi, ehkä joku päivä saa siihen liittyviä asioita eteenpäin ja vointia paremmaksi, muulle ei ole sijaa elämässä nytten kuin saada itsensä vähän parempaan kuntoon, ett kivut olis vähempänä, eikä olis niin toivottomalta tuntuva olo.
- Anonyymi
Mullakin puhti poissa ny
- Anonyymi
Voimia ja parempia päiviä sinullekin.
- Anonyymi
Mitä kuvittelit tapahtuvan kun komentelit jatkuvasti ja osoitit ovea.
Aika turhaa edes miettiä mitään ylimääräisiä juttuja jos ei jaksa niitä kuitenkaan tehdä. Tekee vaan ne mitkä on pakollisia.
Itse teen päivässä muutaman tunnin töitä korkealla intensiteetillä, sen jälkeen vaan lähinnä istun illan, ja joka paikkaa särkee... Jos ylitän sen sietokyvyn tekemällä liian monta tuntia yhdessä päivässä niin sitten meneekin useita päiviä toipumiseen, eikä oikein ole varaa loman pitämiseen, kun töitä täytyy pystyä tekemään joka päivä (ei ole kesälomia tai joululomia tms.).
Yleisesti suhtautumiseni elämään on se että teen vain pakollisen enkä yhtään ylimääräistä, ihan kaiken suhteen. En lähde mihinkään juoksulenkille niinkuin monet idiootit näyttävät tekevän, nytkin auringossa 26C lämmintä ja tiellä hölkkää joku hölmö nuori nainen... pistää tosissaan miettimään että mitä noitten ihmisten päässä oikein liikkuu.- Anonyymi
Tutulta kuulostaa. Ulkona maailma herää kesään, mutta silti se vain näyttää synkältä ja merkityksettömältä.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Mutta miksi? Varmaan jotain syitä tuohon tilaan on.
Et ole sen tyyppinen ihminen, jonka kanssa haluaisin aiheesta keskustella.
Anonyymi kirjoitti:
Et ole sen tyyppinen ihminen, jonka kanssa haluaisin aiheesta keskustella.
HAHA!....
No voisit silti kertoa, ehkä joku muu kuin minä vastaisi sinulle. Joku joka osaisi ymmärtää sinua paremmin, ja suhtautuisi sinuun tunteella..
- Anonyymi
Eilen oli raskas päivä. Monta tuntia tuntui paine päässä ja että räjähdän koska en kestänyt olosuhteita enää. Tuota tunnetta jatkui koko päivän, voimakkaana yhteen menoon 6 tuntia. Tänään olen taas iloinen. Ruuaksi puuroa veteen tehtynä voisilmällä, proteiinin puute alkaa tuntua lenkillä eikä jaksa kannatella ylävartaloa ryhdikkäänä. Mutta ruoka oli hyvää ja huolenna tulee vähän rahaa. Kokonainen nessupakettikin vielä jäljellä niin sai niistää nenän paperiin! 😅
- Anonyymi
Sivusta oli
- Anonyymi
Mikset hae apua. Välittäisit itsestäsi❤️
- Anonyymi
Yksäri komppaa itsekseen kirjoittelevaa ätmiä
- Anonyymi
tunsin erään jonka meni samaan tilaan kuin sinä, ja pari muutakin, lakkasivat elämästä ja yrittivät kaikin voimin saada elämän ja järjestellä sitä tietyin keinoin ennakkoon. he tekivät väärin, moraalittomasti ja tuhosivat paljon ja monien ihmisten elämää. eivät laittaneet vain viestiä moi tykkään susta ja aloittanet normaalisti elämää, ja niin kaikki meni heillä huonosti.
- Anonyymi
Olen saanut apua. Silti...mikään apu ole hetkessä auttavaa. Pohdin myös sitä,että otanko lääkitystä. Vai meneekö elämällä ohitse. Nukahtamislääke on,ettei tarvitse koko yötä miettiä.
Olen kiitollinen jokaisesta kommentista,vaikka kaikkia en ymmärtänytkään. Kuuluu kaiketi palstan luonteeseen trollaukaet ..Ap- Anonyymi
En tiedä, itsellänikin on ollut tosi huonoja kausia. En kehtaa edes avautua. Muutos on ainut, mikä on auttanut. Kun päättää tehdä muutoksen. Muuttaa huonoa työpaikkaa tai ammattia tai huonoa ihmissuhdetta. Minulle huono olo on viesti jostain ja pitää ottaa selville, mikä viesti on ja kuunnella itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, itsellänikin on ollut tosi huonoja kausia. En kehtaa edes avautua. Muutos on ainut, mikä on auttanut. Kun päättää tehdä muutoksen. Muuttaa huonoa työpaikkaa tai ammattia tai huonoa ihmissuhdetta. Minulle huono olo on viesti jostain ja pitää ottaa selville, mikä viesti on ja kuunnella itseään.
No voi, kun sä voit kuunnella itseäsi tunteitasi ja tehdä muutoksia. Voooii
- Anonyymi
Tsemppiä ap. Kannattaa pakottaa itsensä liikkeelle vaikka vaan pienelle kävelylle tai jotain. Pienin askelin kohti parempaa. Olet selvästi masentunut. Tämä paikka ei sovi masentuneille, koska osa on lähes ammattikiusaajia täällä.
- Anonyymi
Koetko sinä ylentänees itsesi miestrollin kuvailemaksl kiusaajaksi?😉🤭
- Anonyymi
Olen samaa mieltä kanssasi. Sain tämänpäiväisestä rytmihäiriöt joka on aina merkki mulle,että pitää pysyä loitompana tämmösestä menosta. /Ap
- Anonyymi
Mitä täällä surkeuttasi poraat? Olisit vaan ihan hiljaa kulkenut koko päivän takapuoli paljaana, kun ei pukeutuminen nappaa.
- Anonyymi
Hyvä että edes jonnekin kerrot. Minusta sinun kyllä kannattaa kertoa läheisille. Et ole kunnossa et ajattele selkeästi. Masentunut tarvitsee tukea.
- Anonyymi
Painin samoiden tunteiden kanssa...Mutta on pakko jaksaa tätä hulluuden ja tunteiden karuselliä...Hyvää ja rauhallista unta kaikille
- Anonyymi
Enää en kysele viihdynkö kehossani vaan viihtyykö se minussa. Annanko riittävästi lepoa ja huolenpitoa vai pidänkö sitä itsestäänselvyytenä. Tähän mennessä olen kohdannut kaikenlaista. Menettämät ihmiset, lovet elävät kuitenkin yhä vahvasti muistoissani.
En etsi arjesta virheitä vaan nautin tavallisuudesta. Tylsä on kelpo adjektiivi kun miettii elämää ja millä siitä tekis hyvää.
Mistä kiitollinen, rakkain rutiini, saan voimaa mikä inspiroi mitä tekis kun vp töistä ... - Anonyymi
Jumituttaa tänäänkin. Mikä ei sinällään haittaa, kun ei ole pakko tehdä mitään, mut tiedostaa kuitenkin koko ajan miten nätti päivä tänäänkin olisi ja ei vaan saa itseään mihinkään.
- Anonyymi
Lämmin suihku. Verhot auki ja tuuletusikkuna. Pieni tuulenvire. Pieni lenkki piristää omaan tahtiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1526402Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2064055PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4852817- 312771
- 2012375
- 1862099
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1481517- 581344
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371314Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891074