Työttömiä kituutetaan kun eivät saa työtä?

Anonyymi-ap

Miten heitä kituutetaan, kysyn minä?

Minä saa työttömyyskorvausta eli tukea joka laillinen oikeutus enkä koe sitä kituuttaamiseksi?

Työssä ollessa se työ oli kituuttamista minuuttiaikatauluilla vahtien suoritusta.

14

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten heitä kituutetaan, kysyn minä?

      Jossain vaiheessa laitetaan johkin kuntouttavaan työtoimintaan josta saa palkaksi vain 9€/päivä+tuet.

      • Anonyymi

        Kuntouttava on sosiaalipummeille, ei muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttava on sosiaalipummeille, ei muille.

        Kyllä sinne pakotetaan ihan jokainen joka on vähänkin pitempään ollut työttömänä vaikka nimenomaan se on kuntouttavaa työtoimintaa jota 95% työttömistä ei tarvitse,mutta näin saadaan ihmiset orjiksi ja näytetään heille paikkansa.Eli nöyrtyä virkailijan päätökseen


    • Anonyymi

      Töitä kannattaa tehdä jotta saa myös eläkettä. Töitä löytyy kyllä.

      • Anonyymi

        Anna osoite 🦍


      • Anonyymi

        Kun tekee kokopäiväistä työtä 22,7 vuotta palkan ollessa mediaanipalkkaa, saa eläkettä saman verran kuin työtön joka ei ole koskaan tehnyt työtä!...

        Kyllä näköjään ahkeruus palkitaan, ei huono...


      • Anonyymi

        Ei kaikesta työstä eläkettä kerry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tekee kokopäiväistä työtä 22,7 vuotta palkan ollessa mediaanipalkkaa, saa eläkettä saman verran kuin työtön joka ei ole koskaan tehnyt työtä!...

        Kyllä näköjään ahkeruus palkitaan, ei huono...

        Olisko aika maksaa parempia palkkoja niin eläkettä kertyis paremmin.Turhaa köyhiä syytät jos heille vähän annetaan (perustuslaki muuten turvaa) ettei tarvi kodittomana olla tai nälkää nähdä


    • Anonyymi

      Markkinaoikeuslaitos ei juuri papereita kysele. Kuten markkinatalous-sukulaisetkaan.

    • Anonyymi

      Millälailla kituutetaan? Nuo korvauksethan ovat vain 1/3 palkkatuloista. Kokoajan saa miettiä rahan riittävyyttä. Tietenkin jos on uransa loppupuolella ja hyvin tienaava puoliso asialla ei liene niin suurta merkitystä. Kaikki eivät ole samassa asemassa.

      • Anonyymi

        Itselläkin joka päivä stressi päällä että miten pärjää ja mistä sais töitä.Ihmetyttää kun täälläkin jotkut sanoo että kyllä töitä on kunhan vain menee tekemään.Ei niihin töihin niin vain mennä ja kyllä sen palkankin pitää olla sellainen jolla elää ja tulee toimeen.Muuten saa työnantaja tehdä itse työnsä


    • Anonyymi

      Mitähän vastineeksi nämä valittajat "kituuttamisen" tilalle keksisivät kun olla työtön työnhakija eläkeikään saakka?

      Itse olen ollut työtön jo +3 v ja jatkuu eläkkeikään saakka eikä tunnu kituttaamiselta. Harvemmin velaton kituuttaa, itse en ainenkaan,
      ei ole ollut tapana velalla elellä, koska se tulee kalliiksi.

      • Anonyymi

        Mitä sitten tänne valitat???


    • Anonyymi

      Ei ole minullakaan velkaa. Silti rahaa vähän. Lisäksi kaipaan työyhteisöä. Normaali-ihminen ei työttömyydestä nauti. Tosin olen huomannut, että 60-kymppiset ja ruumiillista työtä tehneet kyllä nauttivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe