Kaipaisin tietoa

Hämmentynyt

Aluksi haluan kertoa vähän taustaa. Olen 24- vuotias 160 cm pitkä ja 64 kg painava. En siis ylipainoinen, mutta siinä rajoilla. Painoin kaksi vuotta sitten 20 kg enemmän kuin nyt. Aikaa siihen kului n. neljä kuukautta. Eli laihduttaminen ei ole minulle ongelma tai ainakin luulin niin. Nyt en nimittäin millään saa painoani laskemaan. Mielestäni liikun jopa enemmän nyt (pyöräilen n. 80 km/viikko 3 kertaa salilla/viikko 2-3 kävelylenkkiä/viikko), mutta paino ei laske eikä vaatteet pienene. Eli jos tapahtuisi edes kiinteytymistä niin silloinhan vaatteet edes pienentyisi, muttei tapahdu sitäkään. Suuresta ongelmasta tässä ei ole kyse, mutta kun pääsin pari vuotta sitten niin hyvään alkuun niin olisi kiva, jos tahti jatkuisi. Olisin tyytyväinen, jos saisin painoa noin 7 kg pois. Vartalossani ei ole sen kummempaa vikaa. Olen periaatteessa sinut itseni kanssa, mutta vatsamakkarat olisi kiva saada pois. Tuntuu, että vatsalihasliikkeet eivaät auta millään. Teen suoria ja vinoja vatsalihaksia sekä vatsarutistuksia ja pepunnostoja. Kaipaisin siis nyt vinkkejä laihtumiseen ja etenkin vatsan hoikentamiseen?

Asialliset vastaukset ovat tervetulleita.
Kiitos vastauksista etukäteen!:)

7

3030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avits

      Entäs ruokavalio?
      et maininnut siitä mitään. Eihän se paino tosiaan laske vaikka 100h viikossa harrastaa liikuntaa jos syö sipsejä, karkkeja juo limukkaa ja sidukkaa joka päivä :)

      • Hämmentynyt

        En siis mässäile. Sipsejä söin viimeksi varmaan kolme kuukautta sitten. Leivonnaisia tai limpparia en syö enkä juo ollenkaan. Karkki on ehkä ainut pahe. Niitä syön, mut vain 1-2 kertaa viikossa, et ei ton pitäs haitata, jos ei syö paljoo. Baarissa en käy hirmu useasti (kerran kuukaudessa) enkä nyt sielläkään ota hirveesti. Mielestäni syön aika terveellisesti ja monipuolisesti. Siksi olenkin hämmentynyt.


      • jkl
        Hämmentynyt kirjoitti:

        En siis mässäile. Sipsejä söin viimeksi varmaan kolme kuukautta sitten. Leivonnaisia tai limpparia en syö enkä juo ollenkaan. Karkki on ehkä ainut pahe. Niitä syön, mut vain 1-2 kertaa viikossa, et ei ton pitäs haitata, jos ei syö paljoo. Baarissa en käy hirmu useasti (kerran kuukaudessa) enkä nyt sielläkään ota hirveesti. Mielestäni syön aika terveellisesti ja monipuolisesti. Siksi olenkin hämmentynyt.

        Hei!
        Alkuun haluisin sanoo sulle, että on uskomattoman hienoo et oot noin määrätietoisesti käyny "liikakilojesi" kimppuun ja saannut noin hurjaa tulosta aikaseksi! Monet tyytyvät vain valittamaan olemustaan, mutta jäävät silti sohvannurkkaan tv:n ja sipsipussin ääreen.

        En oo mikään personal trainer tai mitään, mut erittäin aktiivinen urheilija ollu aina ja oman kokemukseni mukaan (tai oikeastaan mitä on seurannut muilla ihmisillä tapahtuvan) painonlasku hidastuu kun jäljellä on enää vähemmän pudotettavaa. Onhan se selvää, että kilot karisevat reippaammin henkilöltä A jolla on 20kg yli painoo ku henkilöltä B joka yrittää päästä eroon "huimasta" 3kg liikakiloista. Tää onkin just se vaihe jolloin monet luovuttavat, koska luulevat että tulosta ei enää synny. VÄÄRIN!!! Tulosta syntyy hitaasti mutta varmasti ja yllättäen huomaatkin että vartalosi on muuttunut sellaiseksi, jota olet tavoitellut(kummasti ne tavoitteet vaan tuppaavat siirtymään aina kauemmas ja kauemmas ku edellinen on saavutettu... realistinen täytyy olla). Ja tärkeää on myös muistaa, että lihas painaa enemmän kuin läski.

        Niin ja ne vatsamakkarat. Jokainen nainen tietää että se on se vaikein paikka! Vatsanseudun pienentämisessä yhtä tärkeää on niin aerobinen liikunta kuin itse lihaskunto eli vatsalihasliikkeiden tekeminenkin. Tämä on tärkeää muistaa. Ja varmasti tiedätkin, että vatsalihasliikeiden tekemisessä ei ole tärkeintä vaan liikkeen tekeminen vaan se MITEN teet liikkeen. Voit tehdä päivittäin vaikka 200 vatsalihasliikettä, mutta jos teet ne väärin on se sama kuin et tekisi niitä ollenkaan. Ikävää mutta totta. Jos et ole täysin varma omasta oikeinsuorittamisesta, auttavat kuntosalisi ohjaajat erittäin mielellään. Myös mm. BodyPump tunneilla saa hyvän opastuksen useiden liikkeiden tekniikoista (laji on muutenkin erittäin hauska ja tehokas joten suosittelen).

        Toivotan sulle hyvää jatkoa ja toivottavasti tulosta syntyy! Älä luovuta, oot jo niin lähellä!:)


      • massii
        Hämmentynyt kirjoitti:

        En siis mässäile. Sipsejä söin viimeksi varmaan kolme kuukautta sitten. Leivonnaisia tai limpparia en syö enkä juo ollenkaan. Karkki on ehkä ainut pahe. Niitä syön, mut vain 1-2 kertaa viikossa, et ei ton pitäs haitata, jos ei syö paljoo. Baarissa en käy hirmu useasti (kerran kuukaudessa) enkä nyt sielläkään ota hirveesti. Mielestäni syön aika terveellisesti ja monipuolisesti. Siksi olenkin hämmentynyt.

        Sun pitää sitten reippaalla kädellä vähentää syömistä. Tai ainakin syöt enemmän salaattia, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, rusinoita. Ja jos pystyt kokeile jättää punainen liha pois ja syö vain kanaa mahdollisimman paljon. Voi kuulostaa tylsältä, mutta kokeile ihmeessä :)
        Ja karkit yritä jättää pois. Itekin söin karkkia ennen hirveesti ja olin väsynyt liiasta sokerista. sitten aloin käyttämään kromia ja ei ole makeannälkää enää :)


      • tyhmäkö?!
        massii kirjoitti:

        Sun pitää sitten reippaalla kädellä vähentää syömistä. Tai ainakin syöt enemmän salaattia, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, rusinoita. Ja jos pystyt kokeile jättää punainen liha pois ja syö vain kanaa mahdollisimman paljon. Voi kuulostaa tylsältä, mutta kokeile ihmeessä :)
        Ja karkit yritä jättää pois. Itekin söin karkkia ennen hirveesti ja olin väsynyt liiasta sokerista. sitten aloin käyttämään kromia ja ei ole makeannälkää enää :)

        tyhmä kyssä mut mitähän tämä kromi mahtaa olla?


      • tietääkseni
        tyhmäkö?! kirjoitti:

        tyhmä kyssä mut mitähän tämä kromi mahtaa olla?

        ...kromi sisältää ainetta, joka vähentää makeanhimoa. Sitä on ainakin tabletteina luontaistuotekaupassa ja eiköhän apteekissakin.


    • sofu

      eiks noi muka auta mitä sä oot tehny??? Sä oot sit vähä outo....no et kyllä se oli vitsi! enkö mä sit oo läski painan 40kg ja 150 oon pitkä??? no joo ehkä en mutta....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe