Naapuri se jaksaa rehkiä kuumassa

Anonyymi-ap

Täytyy kyllä ihmetellä, että kyllä on hyvä kunto naapurin kohta 80 vuotiailla pariskunnalla, kun ovat pihalla puutarhatöissä ja aurinko porottaa ja lämpömittari näyttää +30 astetta.
Meikäläinen kävi ovenraosta sukkia pöläyttämässä ja siinäkin tuli tunne, että onpa ulkona tukahduttavan kuumaa, ei kyllä mitään jaksaisi tehdä.
Puutarhatöitä olen tehnyt vasta myöhään illalla, kun porottava aurinko ei enää porota ja ilmakin on viilentynyt.
On paljon mukavampi thdä ulkotöitä, kun on vähän viileämpää, eikä hikoile.
Päivällä sitä hikoilee, vaikkei työ aiheuttaisi hikoilua, mutta porottava aurinko aihettaa hikoilua ja uuvuttavan olon.

11

190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, minä en käsitä, kuinka jotkut touhuaa ulkona ja lenkkeilee aivan onnessaan näin kuumalla säällä. Itse välttelen ulkona oloa ja hakeudun nopeasti varjoon. En siedä hellettä. Kaikki menot ja ulkoilut aloitan myöhälle iltaan jos mahdollista.

• Missä te oikein asutte, jossain etelä euroopassa. Ei toi toukokuun aurinko suomessa vielä noin kuuma ole. Mä tein eilen kattotöitä ja mun mielestä maksimissaan oli 27 astetta. Voihan tietenkin jossain olla kuumempi. Ikää myöten keuhkot, nivelet ja virtsatiet ei enää kestä ympärivuotista pakkasta. On vähän pakko nauttia siitä vähästä lämmöstä mitä meillä on. Nyt on taas luvattu kylmenevää ja Suomen surkeet säät tuntien taitaa nää kesän lämmöt olla tässä.

• Jotkut tykkää hellekelistä, jotkut inhoaa. Mun mielestä toi +27 on aivan kamala. Onneksi ei oo pakko nauttia lämmöstä, ihanaa jos säät kylmenee. Odotan kesäsateita👍🏻

• Prinsessasi kirjoitti:

Jotkut tykkää hellekelistä, jotkut inhoaa. Mun mielestä toi 27 on aivan kamala. Onneksi ei oo pakko nauttia lämmöstä, ihanaa jos säät kylmenee. Odotan kesäsateita👍🏻

Katolla on aika liukasta sateella, ettei kiva. Ei tarvi olla kun vähän kastetta, lähtee kenkä luistaa. Ja pakko noi katotkin on korjata, ettei tuu vedet niskaan asiakkaille. Huonoja siitä on Suomessa lopulta kuitenkin enemmän kuin hyviä, ainakin katon korjauksen kannalta. Tossa takatalven aikoihinkin meni kolminkertainen aika ja siten maksoi kolme kertaa enemmän yhteiskunnalle. Palkat telinevuokrat ym.

• JeroP kirjoitti:

Katolla on aika liukasta sateella, ettei kiva. Ei tarvi olla kun vähän kastetta, lähtee kenkä luistaa. Ja pakko noi katotkin on korjata, ettei tuu vedet niskaan asiakkaille. Huonoja siitä on Suomessa lopulta kuitenkin enemmän kuin hyviä, ainakin katon korjauksen kannalta. Tossa takatalven aikoihinkin meni kolminkertainen aika ja siten maksoi kolme kertaa enemmän yhteiskunnalle. Palkat telinevuokrat ym.

Huonoja ilmoja siis. Vaikee nähdä täällä kirkkaudessa näyttöön.

• JeroP kirjoitti:

Silloin ei tehdä kattotöitä, tehdään muuta tai ei tehdä mitään 😄

• Anonyymi

Ovat ikäryhmää joiden on aidosti pitänyt tehdä säästä riippumatta työt henkensä pitimiksi.
      Toisinpäin ajatuksena- naapurit olisivat pula-aikana kolkuttelemassa oveamme talvipakkasilla.

• Anonyymi

Lopettakaa se valittaminen. Laiskuutta se on jos ei pihatöitä saa tehtyä

• Anonyymi

Pihatöiden tekeminen kasvattaa kuntoa. Olis vaan se piha 🙄
        🐾

• Anonyymi

Teen tässä kesällä vähän pimeitä töitä vanhoille ihmisille. Jotkut jaksaa ja toiset ei jaksa mutta olen vielä alle 50 v joten jaksan ja saan rahaa tietenkin.

• Joillekin ihmisille korkea lämpötila ei tee niin paljoa haittaa. Usein mitä pullukampi, sen enemmän. Jos on kuin kuivan kesän orava, ei korkeatkaan lämpötilat niin haittaa.

Itselle ei lämpötilat hirveesti ole vaikuttaneet suuntaan tai toiseen mentäessä, jos jotain teen. Mutta nyt on haitaksi tullut runsas hikoilu. Pakko pitää päässä tuubihuivia ja vaihdella niitä, että näkee eteensä. Soihaa pukkaa ihan törkeenä. 😂

Eilen metsään oli otettava pari huivia mukaan ja kun ensimmäinen oli märkä, toista tilalle ja se eka oksaan kuivumaan, että taas jaksaa imeä...

Ja vettä meni muutamassa tunnissa joku 2,5 litraa. Enkä juonut kuin pikkuhuikkia silloin tällöin, kun teki mieli. Mutta hyvää se tekee, kun rehkii. 😁

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      102
      4669
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2415
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2342
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2199
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      425
      2010
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      175
      1555
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      101
      1285
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      33
      1097
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      986
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      870
    Aihe