Puhumattomuus

Anonyymi-ap

Puhumattomuus on varmasti yleistä eikä toki kaikkein pahin asia mitä voisi olla parisuhteessq.
MUTTA olen välillä niin ristiriitaisissa ajatuksissa kun puoliso ei juuri puhu. Ei juuri kerro suunnitelmistaan,ei ajatuksistaan,ei haaveistaan jne.
Olemme olleet yhdessä 10v. Rakensimme talonk7n niin että mies oli vain yhtenä päivänä myydyt kerrostalo-osakkeemme ja ilmoitti löytäneensä hyvän omakotitalon johon muuttaisimme. Kohta myimme senkin vaikka sanoin että siinä on ihan hyvä. Yhtäkkiä mies oli ostanut talopaketin sen kertoi ja edustaja kävikin meillä. Kun talon rakentaminen koitti, aloin miettimään seinien maalaamisia ja tapetteja ja kaakeleita mutta yhtäkkiä mies olikin jo käynyt ostamassa Alesta kaikkiin huoneisiin tapetit en saanut valita. Kaakelit kävi yksin hakemassa ilmoittamatta. Meillä oli tuolloin 3 pientä lasta.
Auton kun ostaa niin ei puhu mitään vaan auto ilmestyy yhtäkkiä pihaan.
Kaikki menee tuon kaavan mukaan. Miksei halua mistään puhua? Otti lainan ja osti kesämökinkin tuosta vain. Nyt elämme hyvin tiukilla lainojen kanssa ja mies on koko ajan hermona. Menee ja tulee. Ei kysy mielipiteitäni tekee asiat oman pään ja maun mukaan.
Ei puhu juuri lapsillekkaan.
Kauhean ulkopuolinen olo ja asiasta ei saa mainita miehelle tai räjähtää. Tämä asia on meillä tabu.

14

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ompa erikoista, että voi noin vain myydä yhteistä ? omaisuutta. Toki jos hän jatkuvasti voi tehdä mitä haluaan ilman että tulee seuraamuksia, niin miksipä hän ei tekisi. Itsehän sinä hyväksyt tämän.

      • Anonyymi

        Ei aivan noinkaan mene kuin kuvittelet. Tottakait aika ajoin sanon asioista ja yritän puhua mutta räjähtää jonka jälke3n alkaa vielä tiukempi mykkäkoulu. Noh,kait se ero on ainoa oikea ratkaisu. Ei tuollaisen ihmisen kanssa voi elää. Itsekkyys on rakkauden vastakohta. Itsekkyys rikkoo. Jos noin itsekkäästi toimii eikä halua keskustella aiheesta niin ei varmaan ole enää miuta vaihtoehtoa kuin ero. Aikuinen mies eikä ymmärrä mitä tarkoittaa kompromissiennteko tai vastaantuleminen. Itsekkyys se tappaa rakkauden pikku hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aivan noinkaan mene kuin kuvittelet. Tottakait aika ajoin sanon asioista ja yritän puhua mutta räjähtää jonka jälke3n alkaa vielä tiukempi mykkäkoulu. Noh,kait se ero on ainoa oikea ratkaisu. Ei tuollaisen ihmisen kanssa voi elää. Itsekkyys on rakkauden vastakohta. Itsekkyys rikkoo. Jos noin itsekkäästi toimii eikä halua keskustella aiheesta niin ei varmaan ole enää miuta vaihtoehtoa kuin ero. Aikuinen mies eikä ymmärrä mitä tarkoittaa kompromissiennteko tai vastaantuleminen. Itsekkyys se tappaa rakkauden pikku hiljaa.

        Totta, mutta miksi ihmeessä heräsit tilanteeseen vasta nyt? Ja yhä edelleen toteat "kait se ero on ainoa oikea ratkaisu" eli vain puhut ja pohdit...


    • Anonyymi

      Silloin vaikeampi olla aloitteellinen, jos toinen ei ole helposti lähestyttävä ja arveluttaa enemmän kuin houkuttaa? Puhumattomuus on hyvä juttu, jollei juttu luista toisen kanssa.

      • Anonyymi

        Entä lapset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä lapset?

        Lapset on ihan eri juttu, samoin nuoretkin. Vanhemmiten se on enempi tota mitä kommentoin aiemmin.


    • Anonyymi

      Vähän nyt efforttia tuohon tarinointiin.

    • Mä menin kerran äitin kanssa lounas suomeen. Niin siinä mukana oli sellanen, joku mun ikäinen pariskunta, niin ei puhunu koko matkan aikana mitään. Jäpitti siinä vaan ja tuijotti eteen päin. Mä luulinkin että ne oli kuuromykkiä. Mutta kyllä mä sen miehen kanssa vessassa puhuin. Ja paluumatkalla sama juttu. Kuskikin oli vaikeeta, kun ei puhuneet.

    • Anonyymi

      no miksi olet tuollaisen kanssa ylipäätään, kyllä jotain vikaa on sinussain

    • Anonyymi

      Hyvin vähän puhuttiin oli enemän toimintaa

    • Anonyymi

      Juttu skulasi hienosti

    • Anonyymi

      Hyvät tisit ja sopiva peffa

    • Anonyymi

      Ompas hankala tilanne.Yleensä hankinnoista keskustellaan yhdessä ja sovitaan mitä ostetaan.Toisaalta kun mies nyt ostellut kaiken moista niin vastatkoon itse veloista, vai oletko myös velallinen kaikkeen?Silloin tilanne hankalampi.Kyllä sulla täs on oikeus mykkäkouluun eikä miehellä vaikkei se nyt kannata mut keskustella pitää tai yhteiselo ei jatku ja myykää pois ettette joudu liian tiukoille

      • Anonyymi

        Onhan se mies joskus ostanut lentokoneenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe