Uskotko että Jumala on persoona?

Anonyymi-ap

Eli vanhan miehen näköinen ukko joka on aina ollut ja joka vaatii että häntä palvellaan.

28

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan ”persoonuus” tarkoittaa sitä, että Jumalalla on tiettyjä mentaalisia tiloja, kuten tahto sekä ymmärrys. Tämä ei mitenkään liity ulkonäköön, jos tässä asiayhteydessä ulkonäöstä edes voi puhua.

• Anonyymi

Mistä päättelet tällaiset mentaaliset tilat Jumalalle?

• Anonyymi

persoona hengittää 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Uskon - kolme persoonaa itse asiassa

• Anonyymi

Niinhän se Raamattu opettaa

• Anonyymi

Sanan mukaan Jumala on yksi, yksi persoona, sama tahto ja sama luonne.

• Anonyymi

Mikä Jumaln nimi on ?

tuolla tavalla kun kirjoitetaan, jää nimi salaiseksi!!

Salattu Jumala???

• Anonyymi

Jumala on näkymätön Henki(siis Isä Jumala), Jeesus on hänestä erillinen persoona, Jumalan Poika. Tuo ajatus Jumalasta vanhana ukkona tulee varmaankin siitä että Raamatussa sanotaan Jumalan luoneen ihmisen omaksi kuvakseen. Missään ei kuitenkaan sanota että tuolla kuvalla tarkoitetaan fyysistä ihmistä, vaan ehkä enemmänkin luonnetta, kykyä hyvyyteen. Syntiinlankeemuksessa tuo kuitenkin menetettiin, joten maan päällä emme ole Jumalan kuvia.

• Anonyymi

mikä Jumalan nimi on?

nimi kertoo identiteetin!!!

Jumalan nimi kertotaan 1 Moos. 2 : 4.

Jumalan nimi on Herra, Herra Jumala. Tuosta alkaa Luomiskertomuksen Jumalan teot profeettain kautta, tahto ja opetus Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä Jumalan nimi on?

nimi kertoo identiteetin!!!

Jumalan nimi kertotaan 1 Moos. 2 : 4.

Jumalan nimi on Herra, Herra Jumala. Tuosta alkaa Luomiskertomuksen Jumalan teot profeettain kautta, tahto ja opetus Raamatussa.

tuo Herra Jumala on yksi persoona, ei ole muita.

Hän on yksi.

• Anonyymi

Jumala on Yksi Pyhä ja Kolmiyhteinen. Hänellä on siis kolme persoonaa, jotka ovat Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Kun kristityt puhuvat Jumalasta "yhtenä henkilönä", tällä yleensä tarkoitetaan Isää,

Nämä kolme eri persoonaa ovat todellakin henkilöitä, kolmella Valtaistuimella.

Minkä näköinen on Isä? Kuvittelen Hänet n. 80-vuotiaan ihmismiehen näköiseksi. Hänellä saattaa olla pitkät valkeat hiukset ja pitkä parta, tai sitten ei.

• Anonyymi

tuo kommemtti on valhetta ja lukijoiden manipuloimista.

Herra Jumala on yksi persoona ja Jumala.
        Katekismuksessa on 1. ja 2. käsky, jotka ovat selkeät totuudet Jumalan nimestä ja persoonasta yksi ainoa. Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuo kommemtti on valhetta ja lukijoiden manipuloimista.

Herra Jumala on yksi persoona ja Jumala.
        Katekismuksessa on 1. ja 2. käsky, jotka ovat selkeät totuudet Jumalan nimestä ja persoonasta yksi ainoa. Aamen.

ja lisäksi Kayekismuksessa on kerrottu että älä pidä muita jumalia.

Joten pois Isä, Poika ja muut jumalat ja persoonat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja lisäksi Kayekismuksessa on kerrottu että älä pidä muita jumalia.

Joten pois Isä, Poika ja muut jumalat ja persoonat.

Selvästikkään et viittaa kristillisen kirkon katekismukseen, sillä kristinusko tunnustaa Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvästikkään et viittaa kristillisen kirkon katekismukseen, sillä kristinusko tunnustaa Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan.

minä viittaan suomalaiseen katekismukseen vuodelta 1999. Tuon on joku piispoista laatinut työryhmässä.
        tuo jaettiin jokaiseen kotiin tuolloin.

joten pulinat pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä viittaan suomalaiseen katekismukseen vuodelta 1999. Tuon on joku piispoista laatinut työryhmässä.
        tuo jaettiin jokaiseen kotiin tuolloin.

joten pulinat pois.

tuon saman totuuden mukaan olen tullut uskoon.
        ja Herra Jumala on jakanut minulle henkeään, tuosta on merkkinä, että puhun kielillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuon saman totuuden mukaan olen tullut uskoon.
        ja Herra Jumala on jakanut minulle henkeään, tuosta on merkkinä, että puhun kielillä.

Herra Jumala ei jaa henkeään niille, jotka eivät Häntä tottele Apt. 5 luku.

Pääsääntöisesti suomalaiset tosi kristinuskovat eivät saa henkeä, eivätkä puhu kielillä merkkinä tuosta hengestä.
        Joten ovat harhaoppisia valheessa eläviä tavallisia hengettömiä ihmisiä, uudestisyntymättömiä petettyjä ihmisiä.
        Eivätkä kuulu hengelliseen Israeliiin, pelastuviin uusiin luomuksiin, Herra Jumalan perheeseen, Herra Kumalan vanhurskauttamiin ihmisiin Tiit. 3 : 3-8.

Hän yksin vanhurskauttaa. Kenenkään toisrn ihmisen vanhurskautta ei voi omistaa uskolla esim. ihminen Jeesuksen.

• Anonyymi

Joillain on mielikuva pilven päällä istuvasta valkoparrasta, salamoita käsissään. Tämä hahmo ei ole Raamatun Jumala, vaan kreikkalainen Zeus.

Myöskään kuvat pienistä, pullukoista "enkelilapsista" pilvien päällä makoilemassa, eivät itse asiassa ole lainkaan Raamatun kuvaamia enkeleitä, vaan antiikin uskontoihin liittyviä nk. amoriineja.

• Anonyymi

Jumalan olemus on persoonissa. Hän ei ole olemassa ideana tai ajatuksena. Jumalallista olemusta ei voi tuntea, mutta Hän tekee itsensä tunnetuksi voimissaan. Näitä Jumalan ”toisia nimiä” ovat totuus, rakkaus, kauneus ja pyhyys, jotka voidaan kokea Jumalan persoonissa, Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

• Anonyymi

älä viitsi tuoda valhetta palstalle tuollaisella kommentillasi.

Katekismus ja Vanha testamentti todistavat toisen opin olemassaolon, Herra Jumalan opin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katekismus ja Vanha testamentti todistavat toisen opin olemassaolon, Herra Jumalan opin.

Katekismus on suoraan valheittesi isältäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katekismus on suoraan valheittesi isältäsi.

Se tiivistää Raamatun sanoman

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on tämä "toisen opin olemassaolo", jonka katekismus ja Vanha testamentti todistavat?

Edeltävä postaus oli täyttä klassista kristinuskoa.

• Anonyymi

Jumala on mielikuvitusta .
      Jeesuksia on ollut useita, John Lennon oli viimeisin.

• Anonyymi

Aloituksessa kysytään >>Uskotko että Jumala on persoona?>>

en usko, että Jumala on persoona.

tuo on vain pelkkä yleinimi jollekin tuntemattomalle Jumalalle.

Tuo Jumala voi olla vaikka voikukka. Jumallle pitää antaa nimi.

Mikä on Jumalan nimi, tietääkö kukkaan yhtään Jumalan nimeä?

• Anonyymi

Jumalan nimi Raamatussa on JHWH(Jehovah). Suomalaisissa Raamatuissa se on käännetty termillä Herra, kaiketi siksi että nimi oli niin pyhä, ettei sitä saanut lausua saati kirjoittaa(?). Mikä on minusta outoa, koska Jehovah itse sanoo että kaikki sukupolvet tulevat tietämään Hänen nimensä. Toisaalta nimellä tarkoitettiin myös valtaa, esim. kun Jeesus tuli Jehovan nimessä, se ei tarkoittanut että Jeesus itse olisi tuo Jehova, vaan Hänen lähettiläänsä ja vielä enemmän, Hänen Poikansa.

• Ensimmäinen eli Adama oli Jumalan kuva ja Jeesus on mies.
      Voimme siis olettaa, että Taivaan valtaistuimella istuu miehen näköinen
      Jumalan Henki.

• Anonyymi

Ja Jeesus istuu tämän Hengen oikealla puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe