Ruotsissa on tänä vuonna uusista täyssähköisistä ja ladattavista molemmista rekisteröity yksityisille (fysisk person) vain noin 26 % ja itselataavista (suurin osa Toyotoita) noin 40%.
lmeisesti juuri tuosta omistussuhteen erilaisuudesta johtuen vähän käytettyjä sähköautoja on siellä paljon myynnissä ja niitä tuodaan paljon myös.Suomeen.
Miksi suomalaiset haluavat omistaa uusia sähköautoja?
29
264
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä minäkin ihmettelen. Nimenomaan täyssähköauto on sellainen, jota en haluaisi omistaa. Ja ostajille niiden pitäisi olla selvästi polttomoottorivaihtoehtoa halvempia, koska käyttökokemus on niin kehno.
- Anonyymi
Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.
Juu, eikä tarvii vaihtaa öljyjä, tulppia, hihnoja, suodattimia, jäähdytysnesteitä jne. jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, eikä tarvii vaihtaa öljyjä, tulppia, hihnoja, suodattimia, jäähdytysnesteitä jne. jne.
Huollossa ne nykyisin vaihdetaan, ei kotipihassa. Ei hihnoja ja jäähdytysnesteitä tarvitse nykyautoihin vaihtaa alle 150 tkm. Jarrut joutuu sähköautossakin huoltamaan ja jarrunesteet vaihtamaan ja näköjään korjauksiakin tekemään, että menee edes ensimmäisestä katsastuksesta läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.
Kiihdyttely on keskenkasvuisten poikasten hommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.
Polttisautoiljoilla on varaa yöpyä muuallakin kuin kotona eikä tarvitse miettiä missä voi tankata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.
Tankki aina tyhjä. Akut purkautuu itsestään, kun on muutaman viikon tallissa. Senjälkeen kallis akkujen vaihto. Eihän noita kukaan jatkuvasti latauksessa pidä, tulipalovaarakin ja vie sähköä sikana. Silloin ladataan, kun liikkeelle lähdetään esim. kuukauden välein ja yleensä on akut tyhjänä joka kerta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huollossa ne nykyisin vaihdetaan, ei kotipihassa. Ei hihnoja ja jäähdytysnesteitä tarvitse nykyautoihin vaihtaa alle 150 tkm. Jarrut joutuu sähköautossakin huoltamaan ja jarrunesteet vaihtamaan ja näköjään korjauksiakin tekemään, että menee edes ensimmäisestä katsastuksesta läpi.
Ei oikeissa autoissa ole mitään jakohihnoja, ketju olla pitää.
- Anonyymi
Paljonko maksaa kunnin auton esim rav 4kokoisen auton täyssähiö versi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikeissa autoissa ole mitään jakohihnoja, ketju olla pitää.
Sitä kalliimpi huoltaa/korjata. Monessa merkissä joutuu ketjun vaihtamaan alle 200 tkm. ajettuna vaikka mitään määriteltyä vaihtoväliä ei ole. Ja jos ei huomaa ketjun kulumista ajoissa niin takuuvarma moottorivaurio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiihdyttely on keskenkasvuisten poikasten hommia.
Ei ole kyse kiihdyttelystä, vaan nimenomaan siitä että sähkömoottori reagoi selvästi välittömämmin ja nopeammin. Toki ei tuota eroa tiedosta ellei ole sähköautolla ajanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse kiihdyttelystä, vaan nimenomaan siitä että sähkömoottori reagoi selvästi välittömämmin ja nopeammin. Toki ei tuota eroa tiedosta ellei ole sähköautolla ajanut.
Ekana seuraavissakin liikennevaloissa, jee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekana seuraavissakin liikennevaloissa, jee.
Ei vaan yleinen ajamisen jouhevuus paranee. Jos jotakuta ei häiritse nykyisten turbokoneiden ahtopaineen nousun viive ja automaattilaatikon vaihteiden arpominen hidastuksissa/kiihdytyksissä niin ei se minulta ole pois jos sellaisella ajaa. Itselle kuitenkin riitti 20 vuotta noilla ajoa.
- Anonyymi
Suomalainen ajattelee vain käyttövoimakuluja. Arvonalennus tulee sitten täytenä yllätyksenä, kun autoa on vaihtamassa
- Anonyymi
No ei tule. Sama omistaanko polttiksen vain sähkärin arvonalennus ei tule yllätyksenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tule. Sama omistaanko polttiksen vain sähkärin arvonalennus ei tule yllätyksenä.
Nythän käytettyjen polttisten hinnat ovat nousseet, kun sähkikset eivät mene kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän käytettyjen polttisten hinnat ovat nousseet, kun sähkikset eivät mene kaupaksi.
Ehkä myyntihinnoissa on pientä nousua, mutta tarjoushinnoissa ei. Polttiksista tarjotaan yhä huonommin, varsinkin dieseleistä.
- Anonyymi
Hauskoja nämä yleistykset kun löytää mieleisensä ongelman jostain.🤡
- Anonyymi
Miksiköhän uusien sähköautojen hintoja pudotellaan jatkuvasti? Tuskin kovan kysynnän vuoksi?
- Anonyymi
Mitä mhataa maksaa täyssähköijen rav 4 hybriidin kokoinen auto .
Johin mahtuu mies sisään , eikä ole liian iso kauppaksekuksen talkeihin - Anonyymi
Jos olet niin vanha että muistat kännyköiden alkutaipaleen niin saatat ymmärtää.
Uusi tekniikka on alkuunsa kallista ja harvinaista, mutta kun opitaan tekemään enemmän ja halvemmalla niin hinnat tippuu. Ja kova kysyntäkin auttaa hinnan laskuun.
Ensimmäiset matkapuhelimet maksoi pari kertaa tavallisen palkansaajan kuukausipalkan, mutta siitä on tultu alas ja kovasti.
- Anonyymi
Kauppalehti: "Eniten vaihtoarvoaan ovat menettäneet sähköiset automallit. Käytettyjen täyssähköautojen hinnat putosivat vuodessa keskimäärin peräti 31,8 prosentilla."
- Anonyymi
Ruotsalaiset on olleet pidempään rikkaita kuin suomalaiset, ja osaavat yksityishenkilöinäkin sijoittamisen taidon. Suomessa vasta opetellaan.
Jos sinulla on 100 000 irtonaista rahaa, niin ei sillä hinnalla kannata ostaa käteisellä autoa. Auton hinta laskee, ja muutaman vuoden päästä sadasta tonnista ei ole kuin osa jäljellä.
Mutta kun sijoitat sen 100 000 poikimaan lisää rahaa, niin niillä korkotuotoilla makselet vaikka leasingauton kuukausimaksut.
Joskus vuosien päästä kun luovut leasingautosta, niin sinulla on se 100 000 siellä edelleen jemmassa ja voit vaihtaa uuteen. Tai vaikka kaikki ei olisikaan tallessa, niin joka tapauksessa enemmän kuin mitä käteisellä ostetun auto siinä kohtaa olisi.
Se tietysti vaatii sen 100 000 irtorahaa, ruotsalaisilla sellaisia on paljon enemmän kuin meillä.- Anonyymi
SUomessa on näitä bensalla ajavia kateita sossuja joka nurkan takana. Ei Suomalaisilla ole varaa rikastua. Sitä olette sossut itse huolehtineet.
- Anonyymi
Sossut maksaa kaikki verot
Kauppiaat vaan elää sosialituella nimeltä yritystuki
Kaupiaan ja yrittäjön berotkin maksaa palkansaaj esim alv n maksaa asiakas- Anonyymi
Ala kauppiasyrittäjäksi. Mikä estää?
- Anonyymi
Ja sen asiakkaan palkan maksaa yrittäjä...
- Anonyymi
Minäkin haluaisin omistaa verkkosukkahousut mutta ne eivät sovi minulle.
- Anonyymi
Kyllä niitä on isojakin kokoja ja venyvät taatusti sinunkin tarpeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291787
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.761637Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561303- 691131
- 2765
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8759Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10749- 45747
- 41725
Plösö ja synttäriruusut
Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?150702