Miksi suomalaiset haluavat omistaa uusia sähköautoja?

Anonyymi-ap

Ruotsissa on tänä vuonna uusista täyssähköisistä ja ladattavista molemmista rekisteröity yksityisille (fysisk person) vain noin 26 % ja itselataavista (suurin osa Toyotoita) noin 40%.

lmeisesti juuri tuosta omistussuhteen erilaisuudesta johtuen vähän käytettyjä sähköautoja on siellä paljon myynnissä ja niitä tuodaan paljon myös.Suomeen.

29

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä minäkin ihmettelen. Nimenomaan täyssähköauto on sellainen, jota en haluaisi omistaa. Ja ostajille niiden pitäisi olla selvästi polttomoottorivaihtoehtoa halvempia, koska käyttökokemus on niin kehno.

      • Anonyymi

        Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.

        Juu, eikä tarvii vaihtaa öljyjä, tulppia, hihnoja, suodattimia, jäähdytysnesteitä jne. jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, eikä tarvii vaihtaa öljyjä, tulppia, hihnoja, suodattimia, jäähdytysnesteitä jne. jne.

        Huollossa ne nykyisin vaihdetaan, ei kotipihassa. Ei hihnoja ja jäähdytysnesteitä tarvitse nykyautoihin vaihtaa alle 150 tkm. Jarrut joutuu sähköautossakin huoltamaan ja jarrunesteet vaihtamaan ja näköjään korjauksiakin tekemään, että menee edes ensimmäisestä katsastuksesta läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.

        Kiihdyttely on keskenkasvuisten poikasten hommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.

        Polttisautoiljoilla on varaa yöpyä muuallakin kuin kotona eikä tarvitse miettiä missä voi tankata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto nimeomaan on käytettävyydeltään (=käyttökokemus) yliveto. Tankki täynnä aina kotoa lähtiessä ja voiman tuotto n välitöntä ilman turbo ja dsg viiveitä. Kerkakaikkiaan nautinnollisia ajaa.

        Tankki aina tyhjä. Akut purkautuu itsestään, kun on muutaman viikon tallissa. Senjälkeen kallis akkujen vaihto. Eihän noita kukaan jatkuvasti latauksessa pidä, tulipalovaarakin ja vie sähköä sikana. Silloin ladataan, kun liikkeelle lähdetään esim. kuukauden välein ja yleensä on akut tyhjänä joka kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huollossa ne nykyisin vaihdetaan, ei kotipihassa. Ei hihnoja ja jäähdytysnesteitä tarvitse nykyautoihin vaihtaa alle 150 tkm. Jarrut joutuu sähköautossakin huoltamaan ja jarrunesteet vaihtamaan ja näköjään korjauksiakin tekemään, että menee edes ensimmäisestä katsastuksesta läpi.

        Ei oikeissa autoissa ole mitään jakohihnoja, ketju olla pitää.


      • Anonyymi

        Paljonko maksaa kunnin auton esim rav 4kokoisen auton täyssähiö versi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikeissa autoissa ole mitään jakohihnoja, ketju olla pitää.

        Sitä kalliimpi huoltaa/korjata. Monessa merkissä joutuu ketjun vaihtamaan alle 200 tkm. ajettuna vaikka mitään määriteltyä vaihtoväliä ei ole. Ja jos ei huomaa ketjun kulumista ajoissa niin takuuvarma moottorivaurio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiihdyttely on keskenkasvuisten poikasten hommia.

        Ei ole kyse kiihdyttelystä, vaan nimenomaan siitä että sähkömoottori reagoi selvästi välittömämmin ja nopeammin. Toki ei tuota eroa tiedosta ellei ole sähköautolla ajanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse kiihdyttelystä, vaan nimenomaan siitä että sähkömoottori reagoi selvästi välittömämmin ja nopeammin. Toki ei tuota eroa tiedosta ellei ole sähköautolla ajanut.

        Ekana seuraavissakin liikennevaloissa, jee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekana seuraavissakin liikennevaloissa, jee.

        Ei vaan yleinen ajamisen jouhevuus paranee. Jos jotakuta ei häiritse nykyisten turbokoneiden ahtopaineen nousun viive ja automaattilaatikon vaihteiden arpominen hidastuksissa/kiihdytyksissä niin ei se minulta ole pois jos sellaisella ajaa. Itselle kuitenkin riitti 20 vuotta noilla ajoa.


    • Anonyymi

      Suomalainen ajattelee vain käyttövoimakuluja. Arvonalennus tulee sitten täytenä yllätyksenä, kun autoa on vaihtamassa

      • Anonyymi

        No ei tule. Sama omistaanko polttiksen vain sähkärin arvonalennus ei tule yllätyksenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tule. Sama omistaanko polttiksen vain sähkärin arvonalennus ei tule yllätyksenä.

        Nythän käytettyjen polttisten hinnat ovat nousseet, kun sähkikset eivät mene kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän käytettyjen polttisten hinnat ovat nousseet, kun sähkikset eivät mene kaupaksi.

        Ehkä myyntihinnoissa on pientä nousua, mutta tarjoushinnoissa ei. Polttiksista tarjotaan yhä huonommin, varsinkin dieseleistä.


    • Anonyymi

      Hauskoja nämä yleistykset kun löytää mieleisensä ongelman jostain.🤡

    • Anonyymi

      Miksiköhän uusien sähköautojen hintoja pudotellaan jatkuvasti? Tuskin kovan kysynnän vuoksi?

      • Anonyymi

        Mitä mhataa maksaa täyssähköijen rav 4 hybriidin kokoinen auto .
        Johin mahtuu mies sisään , eikä ole liian iso kauppaksekuksen talkeihin


      • Anonyymi

        Jos olet niin vanha että muistat kännyköiden alkutaipaleen niin saatat ymmärtää.
        Uusi tekniikka on alkuunsa kallista ja harvinaista, mutta kun opitaan tekemään enemmän ja halvemmalla niin hinnat tippuu. Ja kova kysyntäkin auttaa hinnan laskuun.

        Ensimmäiset matkapuhelimet maksoi pari kertaa tavallisen palkansaajan kuukausipalkan, mutta siitä on tultu alas ja kovasti.


    • Anonyymi

      Kauppalehti: "Eniten vaihtoarvoaan ovat menettäneet sähköiset automallit. Käytettyjen täyssähköautojen hinnat putosivat vuodessa keskimäärin peräti 31,8 prosentilla."

    • Anonyymi

      Ruotsalaiset on olleet pidempään rikkaita kuin suomalaiset, ja osaavat yksityishenkilöinäkin sijoittamisen taidon. Suomessa vasta opetellaan.

      Jos sinulla on 100 000 irtonaista rahaa, niin ei sillä hinnalla kannata ostaa käteisellä autoa. Auton hinta laskee, ja muutaman vuoden päästä sadasta tonnista ei ole kuin osa jäljellä.

      Mutta kun sijoitat sen 100 000 poikimaan lisää rahaa, niin niillä korkotuotoilla makselet vaikka leasingauton kuukausimaksut.
      Joskus vuosien päästä kun luovut leasingautosta, niin sinulla on se 100 000 siellä edelleen jemmassa ja voit vaihtaa uuteen. Tai vaikka kaikki ei olisikaan tallessa, niin joka tapauksessa enemmän kuin mitä käteisellä ostetun auto siinä kohtaa olisi.

      Se tietysti vaatii sen 100 000 irtorahaa, ruotsalaisilla sellaisia on paljon enemmän kuin meillä.

      • Anonyymi

        SUomessa on näitä bensalla ajavia kateita sossuja joka nurkan takana. Ei Suomalaisilla ole varaa rikastua. Sitä olette sossut itse huolehtineet.


    • Anonyymi

      Sossut maksaa kaikki verot

      Kauppiaat vaan elää sosialituella nimeltä yritystuki

      Kaupiaan ja yrittäjön berotkin maksaa palkansaaj esim alv n maksaa asiakas

      • Anonyymi

        Ala kauppiasyrittäjäksi. Mikä estää?


      • Anonyymi

        Ja sen asiakkaan palkan maksaa yrittäjä...


    • Anonyymi

      Minäkin haluaisin omistaa verkkosukkahousut mutta ne eivät sovi minulle.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä on isojakin kokoja ja venyvät taatusti sinunkin tarpeisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1787
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      76
      1637
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      765
    6. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      759
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      747
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe