Jeesuksen nimessä

Uskovilla on tapana lausua "Jeesuksen nimessä"-hokemaa melkeinpä kaikissa kuviteltavissa olevissa tilanteissa. Rukouksessa, keskustelussa, ongelmien kohdatessa jne. Väkevällä aamenella höystettynä hokema antaa selvästi uskottavuutta ja saa asioihin näennäisesti vauhtia.

Hokema on kuitenkin täysin turha, kuten Raamattu itse todistaa (Ilm. 12:7-9):

12:7 Ja (suuri) sota tapahtui taivaassa: Mikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikärmeen kanssa, ja lohikärme soti ja hänen enkelinsä.
12:8 Ja ei he voittaneet, eikä heidän siaansa enää löydetty taivaassa.
12:9 Ja suuri lohikärme, vanha mato, joka perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, heitettiin ulos, joka koko maan piirin viettelee, hän heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä myös hänen kanssansa heitettiin sinne.

Tarvittiin (suuri) sota, ei turha jeesustelu auttanut. On lapsellista olettaa, että jotain tapahtuisi "Jeesuksen nimessä" pienten ihmisten valtakunnassa, kun asiat eivät selvästikään sujuneet Raamatun Jumalan omasta tahdosta hänen omassa kodissa (taivaassa).

40

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täh?mitä haluat sanoa? Ilmeisesti taas tölväistä niitä uskovia jotka käyttävät tuota sanontaa...Miten lainaamasi r-kohta liittyy ko sanontaan?

• Ei minun tarvitse. Avauksessa kerrotaan, miten Raamatun jäkeet liittyvät hokemaan. Tarkemmin kumoavat sen.

• Henki kirjoitti:

Ei minun tarvitse. Avauksessa kerrotaan, miten Raamatun jäkeet liittyvät hokemaan. Tarkemmin kumoavat sen.

Luin aloituksesi uudestaan. Teeskentelet uskovaista.jokin vimma sulla on nokkia uskovaisia.
        Taidat oikeasti olla se saatananpalvoja.risti väärinpäin sulla.

• auroraboreallis kirjoitti:

Luin aloituksesi uudestaan. Teeskentelet uskovaista.jokin vimma sulla on nokkia uskovaisia.
        Taidat oikeasti olla se saatananpalvoja.risti väärinpäin sulla.

Kannattaa suunnata omat turhautuneisuuden purkaukset yläkertaan ja kysyä, miksi ymmärrystä ei herunut enempää. Kyselyn perään muutamat "Jeesuksen nimessä" hokemat ja väkevät aamenet niin eiköhän se vastaus saapuu pian taivaasta.

• Henki kirjoitti:

Kannattaa suunnata omat turhautuneisuuden purkaukset yläkertaan ja kysyä, miksi ymmärrystä ei herunut enempää. Kyselyn perään muutamat "Jeesuksen nimessä" hokemat ja väkevät aamenet niin eiköhän se vastaus saapuu pian taivaasta.

Älä anna väärää todistusta.

• Uskovaiset parantavat sairaita rukoilemalla ja panemalla kätensä heidän päälleen Jeesuksen Kristuksen nimessä, mutta kukaan ei parane. Jeesus lupasi tehdä kaiken mitä opetuslapset hänen nimessään häneltä tai isältä pyytävät. Tämä on katteeton lupaus. Ei tee.

Kaiken mitä teette työssä ja rukouksessa tehkää se Jeesuksen Kristuksen nimessä. Näin Paavali sanoi, mutta Jeesuksen nimen lausuminen ei vaikuta mitään itse tekemiseen tai rukoukseen: mitään ei tapahdu tai jää tapahtumatta sen ansiosta tai vaikutuksesta.

Jeesuksen nimen lausuminen ei vaikuta mitään, mutta se kertoo ketä edustetaan ja kenen lähettämänä tai palvelijana toimitaan. Tuohon aikaan ja yhä vielä lähetti tai lähetit edustavat lähettäjäänsä ja toimivat hänen antamillaan valtuuksilla. Niinpä kun uskova julistaa synnit anteeksi, niin hän tekee sen Jeesuksen edustajana ja hänen antamillaan valtuuksilla.

Näin uskotaan, mutta Jeesus ei vaikuta todellisuudessa mitään. Sairaat eivät parane eikä Jumala anna syntejä anteeksi, vaikka niin uskotaan. Toki se saa aikaan tuntemuksia ja kokemuksia niin että kristitty uskoo nimen lausuminen ja Jeesuksen voimaan, Jumalan voimaan.

• Kaikki rahalahjat siunataan myös Jeesuksen nimessä, mikä on sinänsä ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa. Onhan rahan raamatullinen merkitys yleisessä tiedossa (epäjumala).

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kaikki rahalahjat siunataan myös Jeesuksen nimessä, mikä on sinänsä ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa. Onhan rahan raamatullinen merkitys yleisessä tiedossa (epäjumala).

Jeesus ei ottanut rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus.

Jos rahaa antaa evankeliumin levittämiseen, niin kyllä epäjumala Mammon ottaa siitä kunnian itselleen.

Luuk. 9:3

Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta."

Sodoman kuningas tarjosi rahaa, tavaraa ja maallista mammonaa jos Abraham vaihtaisi ne ihmisiin. Abarahan ei siihen suostunut. Saatanalta kun ei pidä ottaa kengännauhaakaan, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ottanut rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus.

Jos rahaa antaa evankeliumin levittämiseen, niin kyllä epäjumala Mammon ottaa siitä kunnian itselleen.

Luuk. 9:3

Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta."

Sodoman kuningas tarjosi rahaa, tavaraa ja maallista mammonaa jos Abraham vaihtaisi ne ihmisiin. Abarahan ei siihen suostunut. Saatanalta kun ei pidä ottaa kengännauhaakaan, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä tahansa.

Kyseessä on rahanpesu. Ihmisiltä kerätty likainen raha, jonka alkuperää ei tiedetä, pestään Jeesuksen nimessä. Pesun jälkeen rahasta ikään kuin tulee Jumalan hyväksymä väline.

Rahanpesulla pyritään häivyttämään rikoksella hankitun omaisuuden tai rahan alkuperä. Tarkoitus on saada raha tai omaisuus näyttämään laillisesti hankitulta.

• Rukoukset ei ole mitään kuvitelua rukousta, todelista totuutta ahdingoin kesksellä. Jumalatonkin hokee tosipaikan edsessä jos ehtii enne menehtymistään.

• Rukoukset ja hokemat ovat eri asioita.

• Ateistit eivät rukoile hädässä eivätkä sodassa. Tämä on hihhulien harhaluulo.

• Jumalan-mies kirjoitti:

Ateistit eivät rukoile hädässä eivätkä sodassa. Tämä on hihhulien harhaluulo.

Harha luulo mihkä harhaluulo, siinä tapausessa on täysin paatunut ihminen, paholaisen kätyrinä kaikki alla tekee niin kuin hänen käskijänsä käskee tekemään, se hännen jumalansa tuhoon tuomittu ,niin kuin tämän maaiman ruhtinskin on voitettu, pimeydessä kukevat jumalattomat kohten omaa tuhoaan.
        Voi heitä raukkoja on todettva vain, jotkut saarnata ovat ilmaiseet.

• Henki kirjoitti:

Rukoukset ja hokemat ovat eri asioita.

Rukoksia hokevat luulevat että monisainuuten vuoksi heitä kuulee, ei kuule joka on vain ulkopuolista hokemista, uskoviaa sydämen huokaus on eri tavalla.

kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti.
        3 Tällainen rukous on oikea ja mieluisa Jumalalle, meidän pelastajallemme, 1.Tim 2:2-3.

• Anonyymi

Rukoukset ovat merkki epätoivosta. Viha, rakkaus, usko omaan itseensä jne ovat kaikki parempia vaihtoehtoja kuin epätoivo.

• Anonyymi

Ihmiset tarvitsevat itselleen voimasanoja. Jeesuksen nimessä voi olla tärkeä riitti, moniin rukouksiinn muissakin uskonnoissa liittyy sanojen toistelua. Se luo ihmiselle turvaa, kun rukoukseen liitetään voimasanaksi koettu hokema.

Tämä Jeesuksen nimessä hokeminen on tosin varmaan aika tuore tapa suomalaisessa uskonperinteessä, joka on tullut vapaakirkollisista piireistä ehkä muualta tänne pohjolan perukoille. Mehän olemme aika jäyhää kansaa. Muistan kun yksi tuttava oli kutsuttu jonkin sellaisen pienen uskonliikkeen tilaisuuteen ja pyysi minut mukaan...ihmetys oli kummallekin suuri, kun siellä joka välissä nosteltiin käsiä ja huudettiin isoon ääneen aamenta...siitä on ainakin yli kaksikymmentä vuotta tosin siitäkin.

Lightning

• Henki kirjoitti:

Ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä, että maailman ahkerimmat Jeesuksen nimen hokijat eivät itse asiassa ole kristittyjä, vaan rikollisia:

https://www.youtube.com/watch?v=Me1m2v7JqPM

Nimi kritittyhä monet sydän on muulaa kuin missä pitäisi olla, oman edun rukoilijat.

• Anonyymi

henki on taas vauhdissa, paha olo puskee saastetta....

• No mitä vaikutuksia on toimia ja puhua Jeesuksen nimessä? Mitä se saa aikaan, mitä ei muutenkin tapahtuisi, vaikka hänen nimeään ei lausuttaisi?

Jeesuksen nimen lausumisella on merkitystä vain siihen uskoville, mutta se ei vaikuta heidänkään elämässään mitään yliluonnollista.

Mitään yliluonnollista ei ole olemassa. Kaikki selittyy luonnonlaeilla ja satunnaisuudella.

• Heh kirjoitti:

No mitä vaikutuksia on toimia ja puhua Jeesuksen nimessä? Mitä se saa aikaan, mitä ei muutenkin tapahtuisi, vaikka hänen nimeään ei lausuttaisi?

Jeesuksen nimen lausumisella on merkitystä vain siihen uskoville, mutta se ei vaikuta heidänkään elämässään mitään yliluonnollista.

Mitään yliluonnollista ei ole olemassa. Kaikki selittyy luonnonlaeilla ja satunnaisuudella.

Ihminen joka rukoilee hengessä totuudessa, ei rukoile omin sanoin henki joka on siinä ojaajana, seurakunnassa tapahtuu tunnustekoka, kyseisen henkilön välityksellä, jeesus on se joka toimiin henkikön kautta, hän sanoo ilman minua ette voi mitään tehdä. Yli luonollisa on olemassa ei ole ihmisen valittavissa, jos muualla tapahtuu kuin seurankunnassa, ei ole Jumalasta.

• Anonyymi

Jumala ei salli itseään pilkattavan, Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittääkin. Jumalan nimen turhaan mainitsemisesta seuraa rangaistus, jos ei kadu.

• Jeesuksen nimessä aamen... Ei?

• Anonyymi

Jumala ei palastanut koskaan taivaallista nimeää, sillä se olisi tullut pilkatuksi.

Eikä sitä todellista taivaallista nimeä paljastanut Jeesus eikä Pyhä Henki, joka on Persoona.

Jeesuksen kuoltua Saatana teki identiteettivarkauden ja otti nimekseen Jeesus. Siksi sitä nimeä kuulee uskonlahkossa ihan hoettavan.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei palastanut koskaan taivaallista nimeää, sillä se olisi tullut pilkatuksi.

Eikä sitä todellista taivaallista nimeä paljastanut Jeesus eikä Pyhä Henki, joka on Persoona.

Jeesuksen kuoltua Saatana teki identiteettivarkauden ja otti nimekseen Jeesus. Siksi sitä nimeä kuulee uskonlahkossa ihan hoettavan.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.

Jatkuva Jeesuksen nimen hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi

Kyllä rukoilla pitää Jeesuksen nimessä.
      Lähestyä Jumalaa hänen poikaansa sanoin kunnioittaen.

Mutta on raamatussa kohtia jotka puhuu että JEESUKSELLA ON UUSI NIMI.
      Lisäksi on siunaus:

AUTUAITA OVAT RAUHANTEKIJÄT HE SAAVAT JUMALAN LAPSEN NIMEN.

Raamattua noudattamalla oppii lopulta tuntemaan totuuden. Jeesus ei auta kovin paljoa tai lainkaan passiivisia kristittyjä. Hokeminen litanioiden ei ole samanveroista kuin että tekee minkä Jeesus on käskenyt.

Esim. Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä se myös tunnustetaan taivaan enkelien edessä. Kyllä siitä pääsee selvyyteen.

Muutama kuukausi sitten panin pipoon JEESUS PELASTAA merkin yhdeksi päiväksi. Koin silloin paljon. Henki alkoi heti antamaan ymmärrystä ja avasi silmät näkemään. Lapset alkoi etsiä tilaisuutta ryöstää ja käyttää hyväkseen nimen tunnustajaa Henki avasi silmät näkemään.

Mutta ihana oli läsnäolon tunne. Petyin vain kanssakulkijoihin. Ei elämä voi olla pelkkää sadonkorjuunodotusta puolin ja toisin. Pitäisi jonkun sallia myös kylväminen eikä vain ainainen elonleikkuu.

• Anonyymi

Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia, jotka hokee yhtenään Jeeuksen nimeä kuin jotakin mantraa.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan isäänsä: Isä meidän, joka olet taivaissa....

• Anonyymi

Jeesuksen nimen hokeminen ei tuo Jeesusta paikalle,
      vaan Jeesuksen ja Jumalan käskyjen noudattaminen ja niiden mukaan eläminen saa oikean Jeesuksen ilmestymään elämään.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi

Helluntailaisten valheita on myös lupailla, että heidän kokouksessa kohdataan Jumala.

Päivämäärät ja kellonajatkin on tiedossa, koska Jumalalla on vastaanotto hellunailaisten kokoustiloissa. Valkia saatana seillä kohdataan, joka esiintyy Jumalana.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen

• Anonyymi

Helluntailaisten hokema Jeesus voi olla valejeesus, pelkkä henkijeesus

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen

• Anonyymi

Luterilainen tietää päivämäärän ja kellonajan, kun katsoo kastetodistusta ja kysyy vanhemmiltaan tarkkaa aikaa.

• Anonyymi

Oikein pilkkaketju.

• Anonyymi

Ketju on hyvin valaiseva. Turha jeesustelu ole kristityn etujen mukaista toimintaa.

• Anonyymi

Jeesus neuvoi rukoilemaankin suoraan Isäänsä..."Isä meidän, joka olet taivassa....

Samoin kastekäskyssä kristittyjen lapsi luovutetaan Kolmiyhteisen Jumalan haltuun,
      ei pelkkien valjeesuksien ja hurmahenkien valtaan.

Kaikki eksytykset kun tulee pelkän "Jeesuksen" -nimissä, koska se oli yleinen miehen nimi, joita on paljon.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

Helluntailaiset eksyttää ihmisiä Jeesuksen-nimeä käyttäen.

• Anonyymi

Helluntailaiset ja Jehovantodistat ja Mormonit eksyttää ylöstempauspäivillä ja puhumalla pikaisesta maailmanlopusta. Niillä puheilla luodaan pelkoa ja tarjotaan lahkon apua pelastukseen.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi

Kymmenysten maksaminen rahalla oli ehdottomasti kiellettyä.

5. Moos. 14:26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on väärämielinen paha eksytys ja heresia, johon ei pidä mennä mukaan.
      Viisaat neitsyet sen kyllä tietää ja kaikki, joilla on henkien erottamisen armolahja.

• Anonyymi

Kyllä te perkeleen lapset eroitatte Hengen mitä tulee välttää. Parannuksen teko on myrkkyä perkeleen lapsille.
        "Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja (Pyhä Henki) tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu."

• Anonyymi

Kyseinen Raamatun kohta juuri todistaa Jeesuksen nimen voimasta. Tosin perkeleen lapsi poimi luvusta juuri itselleen sopivat jakeet. 12. luku jatkuu näin:

10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
      11 Ja he ovat voittaneet hänet (perkeleen) >> Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta <<, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      178
      10276
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3495
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3233
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2855
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      204
      2207
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2193
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2013
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1628
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1426
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1376
    Aihe