Miehen käytös taas ihmetyttää

Anonyymi-ap

Haluaisin kysyä muiden mielipidettä asiaan, joka vaivaa minua. Ihan alustuksena: minulla on yleensä melko vanha itsetunto ja pidän itseäni viehättävänä, fiksuna ja hyväkäytöksisenä naisena. Jos minulla on ongelmia tai mieltäni vaivaa, keskustelen asiasta kumppanini kanssa. Olen tästäkin asiasta hänelle maininnut, mutta kun otan asian puheeksi, hän ”jäätyy”. Ihan sama sanonko asiasta suoraan, vai koitanko sanoa pehmeästi jonkun toisen asian siivellä. Miesystäväni notkuu paljon somessa. Itse olen somessa, mutta varsin passiivinen kuitenkin. Hän seuraa somessa kavereitaan, sekä myös jotain entisiä koulukavereita (joka on aivan normaalia minusta), mutta myös eks ihastuksiaan, treffikumppaneitaan, sekä entisiä panoja ja myös eks seurustelukumppaneita. Ei kaikkia (onneksi), mutta joitakin. Asiasta kun kysyin, että ketä nämä naiset ovat (näytin hänen seuraajalistasta osan, joka puhelimeni näytölle mahtui ja siinä oli monia naisia) niin hän hyvin vaivaantuneesti vastasi jokaisesta erikseen kysyessäni, että kuka tämä on ja mistä hänet tuntee. Osa profiileista oli avoimia, eli pääsin katsomaan itsekin naisten kuvia. Mieheni oli tykännyt suurimman osan kuvista. Osan naisista hän oli tavannut treffeillä vähän ennen kun me aloimme seurustella, osan jo vuosia aiemmin ja ovat jatkaneet yhteydenpitoa.

Olemme miesystäväni kanssa seurustelleet vasta puoli vuotta. Minua jotenkin etoo tuollainen eks ihastusten kyttäys ja kuvista tykkäily. Olen tästä sanonut kumppanilleni. Ensin hän suuttui ja sanoi että miksi haluan kontrolloida hänen tekemisiään. Kun sanoin, etten haluakaan, vaan haluan ymmärtää miksi hän näin toimii. Koska minä en suhteessa ollessa toimi noin. Sanoi, että tekee sitä siksi, että haluaa niille naisille hyvän mielen. Kun kysyin, miksi hänellä on tarve miellyttää näitä naisia, vaikka ei ole heidän kanssaan enää tekemisissä somea enempää, niin kuulemma siksi, ettei siinä ole mitään pahaa. Mielestäni, jos asia loukkaa minua, niin siinä on vähän ”pahaa”. Hän lupasi muuttaa tapojaan, koska asialla ei hänen sanojensa mukaan ole mitään merkitystä hänelle. Ei mennyt kauaa, kun hän on osan naisista kuvista tykkäillyt edelleen. Lopetti ehkä vain niiden naisten kuvien tykkäilyn, jotka siihen puh.näytölle silloin mahtui. Ja osan naisista seuraamisen myös lopetti, kun sanoin, etteivät ne naisetkaan seuraa miestäni somessa (kuulemma hän ei tiennyt sitä ja sanoi, ettei itsekään sitten seuraa enää heitä). En siis pyytänyt miestäni poistamaan seurattavia, vaan itse tuohtuneena poisti. Osan heti läsnäollessani ja osan seuraavana päivänä yksin ollessaan. Osan naisista kuvia en pääse näkemään. Mies kertonut, että on keskustellut mukavia niiden naisten kanssa, mutta ei enää meidän suhteen aikana. Kertoi, että ovat mukavia naisia. Tämän uskon, ymmärrän ja hyväksyn. Kyllähän minäkin olen viestitellyt toisten miesten kanssa. Mutta tuota tykkäily kuviota en jotenkin tajua. Kai olen vaan arvoiltani jotenkin vanhanaikaisempi? Ja en muutenkaan seuraa entisiä somessa, enkä viestittele heille kuulumisia (pääsiäisenä viimeksi hänen eksä laittoi viestiä ja kyseli missä menee ja kertoi omat suunnitelmat pyhäpäivälle). Tämän siis mies kertoi minulle, että eksä oli ottanut yhteyttä. Siihen kyllä onneksi oli sanojensa mukaan vastannut, että viettää minun kanssani pääsiäisen. Eli siis, tuo eks ihastusten ja säätöjen seuraaminen ja tykkäily ahdistaa. Muuten meillä menee mielestäni ihan hyvin. :) Voitteko kertoa miten te suhtautuisitte? Olen itse puhunut epävarmuudesta kumppanille, sanonut, että minua itseänikin ahdistaa se, että minun on vaikea luottaa täysin muihin kuin itseeni (liian monta kertaa petetty, loukattu ja satutettu). Mies onneksi ollut yleensä ymmärtäväinen ja sanonut, että opin luottamaan ajan kanssa (missä hän on varmaan ihan oikeassa). Ainiin, silloin kun näytin hänelle hänen seuraajalistansa, niin siellä oli myös jotain Pattaya night life- missä naiset pyörii bikineissä ja heruttaa vanhempia miehiä. Senkin sivun hän poisti seurattavissa, kun kyselin niistä hänen seuraamistaan naisista. Vaikka sanoin, että julkkisten kuvien ja ns.”saavuttamattomien” naisten kuvien tykkäilyt ei minua häiritse, mutta se eksien seuraaminen ja tykkäily kyllä. Help me! Onko teillä tällaisia ahdistuksia nykypäivän sometteluista? Tuntuu siltä, että teen ikään kuin väärin, kun tunnen mustasukkaisuutta tällaisessa tilanteessa. Mutta en varmasti ole ainoa, enhän? Ainiin, miehellä myös naiskavereita, kenen kanssa joko ei ole ollut seksiä tai osan kanssa on, mutta on sanonut, että ne ollut vahinkopanoja ja sitä ei olisi koskaan pitänyt tapahtua. Näitä vahinkopanoja hänellä ollut kahden hänen hyvän ystävättärensä kanssa, (siis itse tiedän kaksi, voihan niitä olla enemmänkin…) ja hän pitää näihin naisiin edelleen yhteyttä. Minä en itse ole vahingossa pannut ystäviäni. Tämänkin vuoksi minulla epävarma olo, kun me toimimme niin eri tavoin seksuaalisesti. Itse olen pidättyväisempi määrän suhteen, mutta oman kumppanin kanssa lähes estoton ja haluja on.

4

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huhhuh..kuulostaa kyllä ihan yhdeltä tutulta. Voimia teille. Sitä tuutte tarvimaan. Kunnoes jompikumpi luovuttaa.

      • Anonyymi

        Tätä olen itsekin miettinyt, että jaksanko sellaista suhdetta, missä on mukana kavereita, joita on kuitenkin pantu. Ymmärrän, että sinkkuaikoina tulee floppeja meille kaikille, mutta en itse pidä yhteyttä, enkä edes ystävänä heitä, kenen kanssa on syystä tai toisesta päätynyt seksiin. Oli se sitten lähtenyt kaveruudesta tai ihastuksesta. Mies tekee myös sitä, että ei avaa minun lähettämiä viestejä välttämättä, eikä vastaa niihin mitään, vaikka näen, että on aktiivinen, eli paikalla. Tästä olen kysynyt ja mykäksi on mennyt, ei ole vastausta tullut. Tai sitten on sanonut että ollut kiire tai ei ole muistanut vastata/lukea. Tämäkin hämmentää, koska hän notkuu somessa myös työpäivien aikana (hänellä paljon taukoja töissä, odottelua paljon). Sekä myös esim iltaisin ennen nukkumaan menoa saattaa parikin tuntia olla puhelimella. Kantaa puhelintaan myös mukanaan lähes joka paikkaan, eikä unohda sitä helposti mihinkään. Itse saatan unohtaa töihinkin puhelimeni, työhousujen taskuun. Tapahtuu usein. Haha. Mutta me olemme erilaisia puhelimen ja somen käyttäjiä ja sen tiedostan ja ymmärrän. Mutta silti ihmettelen.


    • En tiedä minkä ikäisiä olette mutta oletan nuoria aikuisia. Päällimmäisenä vaikutelmana mielestäni vaikuttaisi siltä ettei mies ole aivan täysin sitoutunut suhteeseenne tai tiedä miten parisuhteessa ollaan. Parisuhteessa kuunnellaan toisen mielipiteitä ja muutetaan toimiaan jos toisesta osapuolesta jokin mitä tekee tuntuu pahalta. Tuo ettei vastaa sinun viesteihisi vaikka roikkuu somessa on törkeää. Tuo sinulle vaikutelman ettet sinä ole tärkeysjärjestyksessä numero 1. Suosittelen että huomautat asiasta ja kysyt miksi ei noteeraa viestejäsi. Selityksen kuultuasi ja jos lupaa jatkossa vastata ripeästi ja pitää lupauksensa = hyvä. Mutta jos alkaa taas lipeämään vastaamisnopeudestaan, silloin sinulla on mietiskelyn paikka. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe