Mietin eilistä keskustelua

Anonyymi-ap

Jonka kävin kasvotusten eräiden ihmisten kanssa.

Me ollaan alkuperäisiä ivalolaisia joten käräjöimällä voidaan hoitaa yhdessä asioita vaikka minä haastan hänet käräjille, koska näin mekin saadaan Ivaloon oma käräjätalo jossa hoidetaan meidän sitten vain meidän alkuperäisten ivalolaisten asiota!

Inarin SAKÄ saa syyttää itseään, koska he ovat tämän aloittaneet ja en minä vaikka kaikki syyttelee minua heidän kunnianloukkauksesta.

Eilen sanoin : Tuo on kyllä kunnianloukkaus.

10

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi meidän ivalolaisten pitäis jakaa minun älykkyys inarilaisten sekä muualta muuttaneiden kanssa jos olen syntynyt Ivaloon.

      Jos syntymääni mietin niin ÄLYKKYYTENI on tarkoitettu Ivaloon käyttöön, koska EN OLISI KOSKAAN SYNTYNYT jos noin ei olis tarkoitettu!

      Lähdetään pelamaan IVALO PELIÄ ja katsotaan miten käy, koska Ivalossa asuu myös alkuperäiskansaa nimeltä SAAMELAISET joita syrjivät!

    • Anonyymi

      Asiat korjaantuu tuolla, koska en minä syrji ketään vaan kaikki muualta muuttaneet syrjii minua Ivalossa.

      Minä en saa edes vuokra-asuntoa Ivalosta sieltä mistä haluan, koska muualta muuttaneet voi asua just siinä asunnossa jonka minä haluan.

      Muualta muuttaneet Ivalossa päättää meidän ivalolaisten asioista joihin minäkin kuuluun!
      Ei ivalolaiset ole minua vaatineet kunnioittamaan heitä vaan muualta muuttaneet ja he syrjii sekä loukkaa meidän kaikkien alkuperäisten ivalolaisten kunniaa minun kautta!

      Minun molemmat vanhemmat on myös alkuperäisiä ivalolaisia, koska heidän vanhemmat asui Petsamossa ja heidät poistettiin Petsamosta kun Suomi luovutti Petsamon.

      Ei alkuperäiset ivalolaiset ole koskaan sanoneet minulle, että : Oot sairas ja sekaisin päästä!
      He on seuranneet sivusta ja sekä miettineet, että : Kylläpä on outo koltta, kun ei edes kolttatila kelpaa vaan tuo tekis vain töitä vaikka ei hänen tarvis tehdä mitään!

      Koltansaamelaisena olisin varmaan edennyt SAKÄ:ssä uralla, mutta koska en ole koltta niin voin nousta uralla omalla kylällä Ivalossa sekä ilmoittaa : IVALOSSA ON ALKUPERÄISKANSA nimeltään IVALON SAAMELAISET ja minusta on suuri kunnia päästä hoitamaan heidän asioita sekä auttaa heitä niin he eivät SORRU SAMOIHIN VIRHEISIIN mihin toiset!

      Annan takuun eli jos väärin toimin niin lähden IHMISOIKEUKSIEN polkemisesta vankilaan!

      Alkuperäisenä ivalolaisena en voi polkea Ivalon saamelaisten oikeuksia jotka elää sekä asuu Ivalossa edelleen.
      Minun 2 vanhinta lasta on Ivalon saamelaisia vaikka toinen luulee olevansa Inarin saamelainen!

      Tässä on ideaa joten ens viikolla alan töihin…

      • Anonyymi

        Ivalon saamelaisten asuin aluetta on Ivalon kylä sekä Ivalon paliskunnan poronhoitoalue!

        Ei minua porot haittaa kylällä, koska porot kuuluu saamelaiskylään!

        Tuommoset RUMAT PELTI RAKENNUKSET joita KAUPOIKSI kutsuvat EI KUULU SAAMELAISKYLÄÄN!
        Nuo rakennukset on törkeitä kunnianloukkauksia sekä syrjintää koska ei meiltä ole kysytty, että HALUTAANKO ME PELTI LOOTA KAUPPOJA KYLÄLLE!
        He on itse päättäneet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ivalon saamelaisten asuin aluetta on Ivalon kylä sekä Ivalon paliskunnan poronhoitoalue!

        Ei minua porot haittaa kylällä, koska porot kuuluu saamelaiskylään!

        Tuommoset RUMAT PELTI RAKENNUKSET joita KAUPOIKSI kutsuvat EI KUULU SAAMELAISKYLÄÄN!
        Nuo rakennukset on törkeitä kunnianloukkauksia sekä syrjintää koska ei meiltä ole kysytty, että HALUTAANKO ME PELTI LOOTA KAUPPOJA KYLÄLLE!
        He on itse päättäneet!

        Turvallisempi Ivalon kylä on, kun siellä on poroja kesällä hidastamassa liikennettä.

        Turvallisuus suunnitelma pettänyt täysin, kun ovat antaneet rakentaa ja eivät ole ottaneet huomioon miten pelastustehtäviä hoidetaan!

        Leviä hyvä tie oli ja se oli turvallinen niin keskelle tietä rakennettiin koroke ja siihen lyhtypylväät!
        Ei siinä voi väistää hälytysajoneuvojen koska molemmin puolin tien on KOROKKEET!
        Muutama miljoona euroa on ollut vara rakennuttaa TURVALLISUUS POMMI IVALOON ja ei meiltä ole kysytty mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisempi Ivalon kylä on, kun siellä on poroja kesällä hidastamassa liikennettä.

        Turvallisuus suunnitelma pettänyt täysin, kun ovat antaneet rakentaa ja eivät ole ottaneet huomioon miten pelastustehtäviä hoidetaan!

        Leviä hyvä tie oli ja se oli turvallinen niin keskelle tietä rakennettiin koroke ja siihen lyhtypylväät!
        Ei siinä voi väistää hälytysajoneuvojen koska molemmin puolin tien on KOROKKEET!
        Muutama miljoona euroa on ollut vara rakennuttaa TURVALLISUUS POMMI IVALOON ja ei meiltä ole kysytty mitään!

        Ei minulle edes maksettu palkkaa joten suunnittelin tuon Ivalon läpi menevän tien miten huvittaa, koska toiset jotka teki sekä tarkasti minun työt sai PALKKAA ja minä vaan ilmoitin : Luuletteko kommunistit, että ilmaisella työllä saatte hyvää jälkeä aikaan ja meinaatteko niin, kuin lehmät navetassa että minä ilmaiseksi teidän SOTKUJA SUOSTUN SIIVOAMAAN!

        Psykiatriselta karanneet tulleet tänne päättämään asioista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ivalon saamelaisten asuin aluetta on Ivalon kylä sekä Ivalon paliskunnan poronhoitoalue!

        Ei minua porot haittaa kylällä, koska porot kuuluu saamelaiskylään!

        Tuommoset RUMAT PELTI RAKENNUKSET joita KAUPOIKSI kutsuvat EI KUULU SAAMELAISKYLÄÄN!
        Nuo rakennukset on törkeitä kunnianloukkauksia sekä syrjintää koska ei meiltä ole kysytty, että HALUTAANKO ME PELTI LOOTA KAUPPOJA KYLÄLLE!
        He on itse päättäneet!

        Revitään asfaltitkin pois ei sitä ollut suonikylässäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revitään asfaltitkin pois ei sitä ollut suonikylässäkään.

        Minun suku ei ollut kyllä Suonikylässäkään, mutta Suonikylän koltansaamelaiset kuuluvat kyllä SAKÄ:n rekisterissä oleviin jäseniin.

        Suonikylän koltansaamelaiset asuu kuulemma Sevetissä ja heidän erään leskeä sekä hänen perhettä ja ystäviä kyllä minun pitää kunnioittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun suku ei ollut kyllä Suonikylässäkään, mutta Suonikylän koltansaamelaiset kuuluvat kyllä SAKÄ:n rekisterissä oleviin jäseniin.

        Suonikylän koltansaamelaiset asuu kuulemma Sevetissä ja heidän erään leskeä sekä hänen perhettä ja ystäviä kyllä minun pitää kunnioittaa.

        Parkinassa asuneet koltansaamelaiset asutettiin Nellimiin ja he kävi Trifonassa luostarissa koulua.
        Noin 8kilometrä on ollut tuo Trifonan ja Parkkinan välinen matka, mutta eihän parkkinalaisetkaan ole kouluun päässeet muut kuin he jotka on asuneet lastenkodissa.
        Eihän koltta lapsi raukoilla olis aikaa jäänyt muuhun, kuin kävellä kouluun ja koulusta kotia joten heitä on sijoitettu tuon takia lastenkotiin asumaan niin voivat käydä koulua.
        En minä ainakaan koe, että tuossa on väärin toimittu heitä kohtaan, koska he on saaneet oppia suomea ja saaneet joka päivä ruokaa.
        Parempi vaihtoehto tuo lastenkodissa asuminen on ollut koltta lasten kohdalla, kuin kävellä joka päivä 8 kilometriä kouluun ja 8 kilometriä koulusta kotia.

        Tuohon aikaan on kuri ollut muutenkin toisenlaista mitä nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parkinassa asuneet koltansaamelaiset asutettiin Nellimiin ja he kävi Trifonassa luostarissa koulua.
        Noin 8kilometrä on ollut tuo Trifonan ja Parkkinan välinen matka, mutta eihän parkkinalaisetkaan ole kouluun päässeet muut kuin he jotka on asuneet lastenkodissa.
        Eihän koltta lapsi raukoilla olis aikaa jäänyt muuhun, kuin kävellä kouluun ja koulusta kotia joten heitä on sijoitettu tuon takia lastenkotiin asumaan niin voivat käydä koulua.
        En minä ainakaan koe, että tuossa on väärin toimittu heitä kohtaan, koska he on saaneet oppia suomea ja saaneet joka päivä ruokaa.
        Parempi vaihtoehto tuo lastenkodissa asuminen on ollut koltta lasten kohdalla, kuin kävellä joka päivä 8 kilometriä kouluun ja 8 kilometriä koulusta kotia.

        Tuohon aikaan on kuri ollut muutenkin toisenlaista mitä nykyisin.

        Mukavahan tuo saada Koltansaamelaistenkin TOTUUS esille, koska en minäkään tiennyt tuota että Suonikylän koltat oli SS-joukkojen YSTÄVIÄ ja SS-joukot hyväksyi vain SUONIKYLÄN KOLTTIEN RODUN ja piti heitä itseään parempina!

        Olen yrittänyt hakea tuota tietoa, mutta olen vain löytänyt TIEDON jonka mukaan SS-joukot oli valmiita tappamaan kaikki jotka eivät olleet yhtä täydellisiä mitä he olivat.

        En kyllä tiedä mihin kyseinen koltansaamelainen kuoli joka teki vaimostaan koltta-lesken…
        SS-joukot kaikesta huolimatta liittyy koltta-lesken menneeseen ja koltansaamelaisten kanssa minulla on yhteinen historia joka liittyy PETSAMOON.

        Koltansaamelaisten pitäis äänestää kuka käy ja kenen kunnian päälle, koska koltta-leski rouva voi häpäistä koko Suomen koltta kansan!
        Minä en kyllä suostu sukuni HISTORIAA laittaman uusiksi sen takia, että koltta-lesken kunnia on SUURI ja heidän suvun historia on ARVOKKAAMPI mitä minun sekä meidän muiden!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavahan tuo saada Koltansaamelaistenkin TOTUUS esille, koska en minäkään tiennyt tuota että Suonikylän koltat oli SS-joukkojen YSTÄVIÄ ja SS-joukot hyväksyi vain SUONIKYLÄN KOLTTIEN RODUN ja piti heitä itseään parempina!

        Olen yrittänyt hakea tuota tietoa, mutta olen vain löytänyt TIEDON jonka mukaan SS-joukot oli valmiita tappamaan kaikki jotka eivät olleet yhtä täydellisiä mitä he olivat.

        En kyllä tiedä mihin kyseinen koltansaamelainen kuoli joka teki vaimostaan koltta-lesken…
        SS-joukot kaikesta huolimatta liittyy koltta-lesken menneeseen ja koltansaamelaisten kanssa minulla on yhteinen historia joka liittyy PETSAMOON.

        Koltansaamelaisten pitäis äänestää kuka käy ja kenen kunnian päälle, koska koltta-leski rouva voi häpäistä koko Suomen koltta kansan!
        Minä en kyllä suostu sukuni HISTORIAA laittaman uusiksi sen takia, että koltta-lesken kunnia on SUURI ja heidän suvun historia on ARVOKKAAMPI mitä minun sekä meidän muiden!

        Jätin heille KUNNIATEHTÄVÄN eli hoitavat SEVETINTIEN KUNTOON, niin minä KUNNIATON VOIN LAINATA AUTOA KUNNIATTOMILTA VANHEMMILTANI ja AJAA UUTTAA SEVETINTIETÄ PITKIN SEVETIN HAUTAUSMAALLE.

        Minä vien sinne HAUTAUSMAALLE SEPPELEN jossa lukee ” KIITOS KUNNIASTA!”
        Kirjoitan siihen jotain muutakin, mutta en ole vielä noin pitkälle päässyt koska eivät ole aloittaneet SEVETINTIEN TIE-PROJEKTIN SUUNNITTELUA eikä RAHOITUKSEN HAKEMISTAKAAN!

        Kouluun kyllä ehkä saavat uusia oppilaita, koska lapset on tärkeitä niin pysyy koulu kylässä.
        Aika pitkä matka Sevetistä Inariin kouluun, koska se on noin 100kilometriä joten TIE pitää ainakin saada kuntoon jos sinne ISKEE LAPSI KATO niin, kuin muuallekin on iskenyt.
        Eivät tehdä lapsia, koska ei heillä ole kylissä muita palveluita kuin RAVINTOLA jossa OPPIVAT JUOMAAN VIINAA JA KALJAA!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe