Aiemmin pistit langan pystyyn suuhygienian ja muun terveyden välisestä korrelaatiosta. Putsasin jälleen langalla hammasvälini ja jostain syystä tällä kertaa sitä tavaraa irtosi erityisen paljon. Hampaat sentään jäivät tallelle 🦷🦷🦷. Epäilen syyksi sipulia ja leipää. Hammasvälien putsaus on oikeastaan yhtä tärkeää kuin intiimialueiden puhtaanapito. Yksi tutun tuttuni joutui teholle kerran hammasmädän vuoksi. Onkohan kahvin pH aiheuttanut ienrajani vetäytymistä vai mitä "habsburgilaisuutta" tämä mahtaa oikein olla 😅? Tai sitten ikeneni ovat niin vahvat kun niistä ei ikinä vuoda verta hampaita harjatessa, että on tullut vahingossa harjattua liialla voimalla hampaita.
Mittasin juuri - Onneksi vanhempani synnyinseudut ovat linnuntietä mitattuna noin 250 km päässä toisistaan. Autolla yli 300 km. Tämä siis tietysti vähentää riskiä mahdolliseen sukusiitokseen. Kynis on luulotellut täällä että serkkujen välinen lisääntyminen olisi riskitöntä jälkeläisen kannalta. Itse olen eri mieltä. Ehkei se heti näkyisi seuraavassa sukupolvessa mutta jos sisäänpäinkääntyneisyys jatkuisi niin kaikenlaiset epäedulliset ominaisuudet yleistyisivät aina sukupolvesta toiseen. Se olisi joka tapauksessa turhaa riskinottoa lähteä kokeilemaan edes ensimmäisessä sukupolvessa että mitä siitä seuraisi. Kaikki geenit eivät ole yhtä tärkeitä. Olennaista on etenkin säätelygeenien toiminta ja mahdolliset mutaatiot niissä.
M36-intjille part 2
3
120
Vastaukset
- Anonyymi
Hyi ei mitään inttejä epämukavaa ja rumat releet
- Anonyymi
Voisin vielä lisätä että vaikka jälkeläinen näyttäisikin päällisin puolin ns. normaalilta geneettisen ajautumisen ym. pullonkaulojen seurauksena, niin hänellä voi tuolloin kuitenkin olla kontollaan haitallisia, resessiivisiä ominaisuuksia geeneissään. Sen takia sitä lähintä naapurintyttöä tai -poikaa ei kannata valita. "Muutakaan ei ollut tarjolla"-peruste ei riitä perusteluksi. Ihmisten on hyvä tietää ja ajatella näitä perusasioita. Siinä on myös totuuden siemen että kannattaa ennemmin lisääntyä nuorempana kuin vasta silloin kolmevitosena. -ap.
Jos ikenet vetäytyvät, niin se voi johtua kyllä siitä että hampaita harjaa liian kovaa. Tai sitten ikenissä olevista mikrobeista. Myös vähänkin turvonneet ientaskut kertovat siitä että siellä on paljon mikrobeja.
Joissakin paremmissa hammastahnoissa saattaa olla myös hyvät apuaineet, jotka hajottavat myös mikrobien biofilmejä ikenissä, mutta 12%:n vetyperoksidille ne eivät pärjää.
Hammaslangan käyttäminen on myös välillä tarpeellista ja hyvä idea, mutta perään kannattaa laittaa vetyperoksidia. Itse en pärjää ilman vetyperoksidia, pelkkä hammastahna ei riitä. Luultavasti hammaslääkärit eivät silti suosittele vetyperoksidia, mutta se ei minua kiinnosta, luotan enemmän omiin kokemuksiini ja tuloksiini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu152226- 1662209
- 1111728
- 1421669
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4741360- 921205
- 55991
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa416916- 49911
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä235861