Olen hieman hämmentynyt. Toiset lähteet sanovat, että rypsiöljy, auringonkukkaöljy ja siemenöljyt yleensä ovat hengenvaarallisia kun taas toisaalla etenkin rypsiöljyä suositellaan terveellisenä vaihtoehtona paistamiseen. Jossain sanotaan, että oliiviöljy käy paistamiseen ja toisaalla taas, että ei missään nimessä. Eli miten se nyt on, kun ostin pullon aurigonkukkaöljyä, onko se hengenvaarallista vai terveellistä?
Onko siemenöljyt nyt vaarallisia vai ei?
28
1422
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ne kertyy elinmistöön. Osta neitsyt oliiviöljyä
- Anonyymi
Mitä on neitsyt öljy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on neitsyt öljy?
Hyvä kysymys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on neitsyt öljy?
Kylmäpuristettua parhainta/ravintorikkainta oliiviöljyn osaa. Ei sovellu paistamiseen.
- Anonyymi
Eilen huomasin otsikon, että kalaöljy on vaarallista ja sitä ennen että pähkinöiden aineet esiintyy sydänkohtauksissa . En ole edes varma, lähteekö henki puutiaisaivokuumeessa. Elämä on tosi vaarallista. Sen minkä ehtii laittaa suuhun on jo kohta syljettävä pihalle. Mieluummin olisin välillä lukematta mitään uutisia 😠
🐾- Anonyymi
Rasvan kertyminen verisuonien seinämiin ja sisäelinten ympärille on haitallista. Elämäntavoilla voi pitkälti säädellä miten on noiden asioiden laita. Ulkonäkö voi pettää tässäkin asiassa eli vaikka ihminen olisi normaalipainoinen tai laiha, niin silti kroppa voi olla kovilla. Tupakointi on se ilmeisin lieveilmiö tästä. Itse olen eniten huolissani mielenterveydestä ennen fyysistä terveyttä, koska sairastunut mieli vie elämänhallintaa pois kaikesta muusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rasvan kertyminen verisuonien seinämiin ja sisäelinten ympärille on haitallista. Elämäntavoilla voi pitkälti säädellä miten on noiden asioiden laita. Ulkonäkö voi pettää tässäkin asiassa eli vaikka ihminen olisi normaalipainoinen tai laiha, niin silti kroppa voi olla kovilla. Tupakointi on se ilmeisin lieveilmiö tästä. Itse olen eniten huolissani mielenterveydestä ennen fyysistä terveyttä, koska sairastunut mieli vie elämänhallintaa pois kaikesta muusta.
Siitä onkin syytä olla huolissaan, jos sellaiseen on alttiutta. Se syö ihmisen sisältä ja jättää siihen tyhjän reiän. Uskon itse osittain siihen, että vatsan terveyttä parantamalla voi vaikuttaa mielialaan. Ja että matala-asteiset tulehdukset pahentavat tilaa. Pyrin tekemään joitakin valintoja asian eteen, mutta mikään fanaatikko en ole :) En jaksa muistaa ohjeita, jos voin valita mansikoita ja kermavaahtoa, mutta jos mieli on täysin musta, ei maistuisi enää mikään.
🐾 - Anonyymi
Ei ruokaa saa sylkeä pois😮Toki jos olet syömishäiriöinen niin taudinkuvaan kuuluu ruuan oksentaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa, onks täällä joku lääkäri edistämässä ihmisten terveyttä?Suosittelen menemään oikealle sivustolle koska tämä kanava ei varmasti tavota haluamaasi kohdeyleisöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä onkin syytä olla huolissaan, jos sellaiseen on alttiutta. Se syö ihmisen sisältä ja jättää siihen tyhjän reiän. Uskon itse osittain siihen, että vatsan terveyttä parantamalla voi vaikuttaa mielialaan. Ja että matala-asteiset tulehdukset pahentavat tilaa. Pyrin tekemään joitakin valintoja asian eteen, mutta mikään fanaatikko en ole :) En jaksa muistaa ohjeita, jos voin valita mansikoita ja kermavaahtoa, mutta jos mieli on täysin musta, ei maistuisi enää mikään.
🐾Hienosti seisotat koiraasi🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti seisotat koiraasi🙂
Hau-hau, tämä meni kyllä asiasta toiseen, mutta kysytäänpä nyt miten ilmeisenä sitä pidät? :)
🐾 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hau-hau, tämä meni kyllä asiasta toiseen, mutta kysytäänpä nyt miten ilmeisenä sitä pidät? :)
🐾Upeaa tarkkailua. En ajatellutkaan että tollaista hämärähommaa voi tehdä. Kaivella roskiksia ja seisottaa koiraa tarkkaillakseen ihmisen rutiineja. Saat varmaan hyvää liksaa tosta?
Halveksun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Upeaa tarkkailua. En ajatellutkaan että tollaista hämärähommaa voi tehdä. Kaivella roskiksia ja seisottaa koiraa tarkkaillakseen ihmisen rutiineja. Saat varmaan hyvää liksaa tosta?
Halveksun.No en sitten pennin latia :) Enkä tosiaankaan omista koiraa ja vielä vähemmän tarkkailisin sinua, kun en edes tiedä kuka olet.
🐾
Ravinneöljyihinkin vois tulla viskositeettitaulukko, niin vois vähän kartoittaa hommaa...
On aika leväperäistä touhua toi....- Anonyymi
Todellakin pitäisi tulla taulukko mikä öljy sopii mihinkin tarkoitukseen.
- Anonyymi
Joo jo kaupassa jos katsotkaan rypsiöljypulloa niin kuolet muutaman kuukauden sisällä
- Anonyymi
Mietit tuossa rypsiöljyn vaarallisuutta ja sitten kuitenkin ajat autolla?
Voi saatana. - Anonyymi
Valurautapannulle ei ainkaan suositella rypsiöljyä.
Mahtoikohan se olla syy, että eineslihapullat tarttuivat valurautapanule, kun rypsiöljyä käytin, kun niitä kuumensin valurautapannulla.- Anonyymi
Se on varmaan venäläinen paistinpannu. Näyttelijä Jussi Lampilta kysyttiin kerran mitä elämänohjetta hän on saanut kotoa. Vastasi äidin varoittaneen, älä osta venäläistä paistinpannua. Minusta vastaus oli hauska, ei sitä kannata syvällisiä ruveta viihdeohjelmassa höpisemään.
- Anonyymi
Käytän kylmäpuristettua neutraalin makuista camelina-öljyä, siinä on rasvahappojen koostumus hyvin tasapainossa ja kestää paistamisen lämmöt. Halpaa se ei ole.
Kaikki kasvisperäiset rasvat ovat terveellisempiä, käyttökohde huomioiden, kuin kovat eläinrasvat. - Anonyymi
Kasvirasvat ovat aina moninkertaisesti terveellisimpiä, kuin eläinrasvat esimerkiksi voi.
Sekasyöjänä ihmisen täytyy syödä sekä kasvikunnan, että eläinperäistä ruokaa voidakseen hyvin.
Sienet nyt ovat sitten kummallisuus, eivät lokeroidu oikein kumpaakaan.
Itsehän suosin suippomadonlakkeja. Kyllä on mielenkiintoisia illalliskutsuja...
>simiti< - Anonyymi
Pellavansiemenissä on jotain myrkyllistä ainetta. Siitä tehtyä öljyä ei sitten kai kannata syödä. Pohdin itse aloittajan kanssa tuota samaa ja olen päätynyt kylmäpuristettuun rypsi- ja oliiviöljyyn. Ainakin aineenvaihtoni toimii paremmin jos käytän voita, sen olen huomannut kun öljyt ovat olleet loppu.
- Anonyymi
Kylmäpuristettu rypsi- ja oliiviöljy ei sovellu paistamiseen.
- Anonyymi
On olemassa ruokauskotonto -suuntaus, jossa kaikki muut öljyt ovat myrkkyä paitsi oliiviöljy. Mutta se on puhtaasti uskomisasia, ei siis totta. Rypsiöljy ja aurinkokukkaöljy ovat ainakin terveellisiä. Siemenissä itsessäänkin jotain ainetta x joka paljon nautittuna ei ole terveellistä eikä tietenkään allergikoille.
Aika paljon riippuu käyttötarkoituksesta mitä öljyllä teet, sen mukaan valinta. Ne kaikki tekevät rumapainoiseksi.
- Anonyymi
Täällä on näköjään ns. virallinen taho ottanut käyttöön ironian ja naurunalaiseksi saattamisen, kun keskustellaan siemenöljyistä.
- Anonyymi
tosi pikkutuinrn yksi hammasharja erli nuo vat hammascökugaehiha¨
- Anonyymi
dino-sauronin eli dinosasuruksen hammas.
joskus kun hoifatin hampeja paljon niin puufutusaineena< prokaiini
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117285Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635368- 954924
- 524075
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223903
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283618- 423305
- 522849
- 422427