Miten vanhemman miehen sais kiinnostumaan jostain?

Anonyymi-ap

Siis vaikka harrastuksista, reissaamisesta, remontoinnista, liikunnasta. Puolisosta siis kyse. Ennen oli ihan normaalisti innokas tekemään ja menemään, mut kun 50 tuli mittariin lopahti kiinnostus kaikkeen. Ei kuulemma huvita eikä jaksa, töllöstä vaan urheilua, sudokuja, leffoja, syömistä. Kohta 60 ja kunto rapistuu, alkaa tulla vaivoja. Toivosin et miehellä olis harrastuksia ja meillä yhteistä tekemistä. Moni samanikäisen miehen vaimo valittelee samaa, miestä ei kiinnosta juuri mikään. Ei oo kiva yksin mennä ja tehdä. Tietysti mulla on ystäviä, mut olis kiva miehen kanssakin yhdessä jotain tehdä. Oon koittanu ehdottaa monia juttuja ja kysellä mitä mies haluais tehdä, mut ei mitään. Ensin ajattelin, et kyllä se ohi menee ajallaan, vaan ei näytä menevän. Ja ei oo masentunut ja on muutenki terve paitsi selkä joskus kipuilee, lonkat ja polvet samoin, itse valittelee että ei muisti pelitä entiseen malliin, mutta ei nyt mistään muistisairaudesta oo kyse. Mitä tässä pitäis tehdä?

8

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihtamalla nuorempaan.

      • Anonyymi

        No ei, hyvä mies on ja liitto muuten hyvä.


    • Kaikenlainen kiinnostus liikkumiseen ja muuhunkin, pitää tulla ihan omasta itsestä. Ei se mikään tuputettuna kiinnosta. Pitää olla sellainen sisäinen palo olla kunnossa ja elämänhalua. En kyllä osaa sanoa miten saisit sohvalta revittyä, jos kiinnostus puuttuu. Se on jännä joilleki tuo 50. Kai siinä testot putoaa ja vielä nopeammin kun ei mitään harrasta. Alkaa valmistautuminen vanhuuteen.

    • Anonyymi

      Ymmärrän huolesi ja halun saada miehesi innostumaan uudelleen elämän eri asioista. Tässä muutamia ehdotuksia, joita voisi kokeilla:

      1. Pienin askelin: Jos miehesi on tottunut katsomaan urheilua televisiosta, voisit ehdottaa, että katsottaisiin peli yhdessä ja sen jälkeen vaikka lähdettäisiin pienelle kävelylle. Pienet muutokset voivat joskus johtaa suurempiin.

      2. Yhteiset muistot: Palauta mieleen yhteisiä, mukavia muistoja ajoilta, jolloin teitte enemmän asioita yhdessä. Tämä voi herättää hänessä halun kokea samanlaisia hetkiä uudelleen.

      3. Uudet harrastukset: Ehdota uusia ja erilaisia harrastuksia, joita hän ei ole ennen kokeillut. Esimerkiksi, jos hän pitää sudokuista, hän voisi innostua myös muista älypeleistä tai -haasteista. Myös esimerkiksi kevyt joogaharjoitus voisi auttaa selkä- ja nivelkivuissa ja samalla parantaa yleistä hyvinvointia.

      4. Ystävät ja yhteisö: Yrittäkää löytää sosiaalista toimintaa, jossa on muita pariskuntia. Toisten ihmisten seura voi joskus innostaa lähtemään liikkeelle ja osallistumaan.

      5. Yhteinen tavoite: Asettakaa jokin yhteinen tavoite, kuten pienen remontin tekeminen kotona tai lyhyen lomamatkan suunnittelu. Tavoitteet voivat motivoida toimintaan.

      6. Terveys ja hyvinvointi: Koska mainitsit kipuja ja muistiongelmia, voisi olla hyvä idea keskustella lääkärin kanssa. Fysioterapeutti voisi auttaa selkä- ja nivelkipuihin ja myös muistiongelmiin voi löytyä apua.

      7. Aikaa ja ymmärrystä: Ole kärsivällinen ja ymmärtäväinen. Muutokset eivät tapahdu nopeasti, mutta jatkuva tuki ja kannustus voivat auttaa paljon.

      Muista myös huolehtia omasta hyvinvoinnistasi ja jatkaa omia harrastuksiasi ja ystävyyssuhteitasi. Yhteinen aika on tärkeää, mutta myös oma tila ja omat tekemiset voivat tuoda uutta virtaa ja iloa elämään.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkeistä, nämä on aikalailla kaikki kokeiltu tai siis olen ehdottanut. Mutta kun ei häntä vaan huvita eikä kiinnosta.


    • Anonyymi

      Vaimon vaikuttaa vaikuttaa!
      Oma kokemukseni miehenä. Jäin putkeen 57 vuotisena ja aloitin suunnilleen päivittäisen tissuttelun. En häiriöksi saakka mutta puolen vuorokauden aikana nautittu määrä oli kaikkea muuta kuin terveellinen. Mm. verenpaineeseen 10mg/pv lääkitys.
      Ennen 60v täyttämistä ei enää mikään kiinnostanut. Ei edes matkustelu.
      Paras kimmoke elintapojen muutokseen oli hieskunnon hiipuminen.
      Päivittäinen tissuttelu vaihto muutamien kuukausien välein tapahtuvaksi kuuritteluksi ja raittiit väliajat kuntosalilla sykettä nostavaa lihasvoimailua 5krt/vko. Yhteensä viikossa noin 10 tuntia. Tulokset olivat vakuuttavia jo puolen vuoden ähellyksen jälkeen ja ovat toimineet motiivina nämä seuravat parikymmentä vuotta.

      Minun on mahdotonta kuvitella millä konstilla vaimoni olisi saanut minut kiinnostumaan mistään huru-ukojen keskustelukerhosta!
      Huomenna kevyt aamupäivä.. Aerobinen treeni kahvakuulia heilutellen sekä napakat vatsatreenit. Lopuksi ehkä fillaria.

    • Anonyymi

      Hanki miehelle nuori nainen

      • Anonyymi

        Meinaatko, että nuoria naisia kiinnostaa soffalla rötväilevä jo vähän vatsakas ikämies? Pitäis varmaan olla ainakin rahaa, että edes joku kiinnostuis. Mitä luulet, että tuommonen pariskunta yhdessä harrastais? Ja mitäs iloa siitä sitten mulle olis?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe