Syksyn ruskan kirkkaat värit, jotka aurinko sytyttää loisteeseen. Illan lämpimän kostean polkulenkin otsalampun valossa. Viileä ilma mahdollistaa puolimaratonin juoksemisen ilman välitankkausta.
Talvella juostessa saa ihastella maisemaa kuin joulukortissa ja ihastella mitä upeimpia jouluvaloja. Iltapäivän sininen hetki ja auringonlaskun punerrus. Tähtitaivas kaartuu yllä ja täysikuu valaisee tienoon niin, että otsalampun voi sammuttaa. Jos hanki ei upota, voi poiketa järvenkin jäällä. Vilkkaimmat metsäpolut ovat juoksukunnossa läpi talven. Toisaalta voi tehdä kovemman treenin juoksemalla pehmeässä lumessa.
Pakkasen kiristyessä 30 asteeseen sopiva vaatetus pitää juoksijan lämpimänä ja notkeana. Kaamosajan auringonvalo on maagista. Lumi narskuu joka askeleella, on mahtavaa! Otsalampun valossa on eri valoisaa, koska valkoinen lumi ei ime valoa.
Keväällä päivä pitenee ja asvaltti paljastuu. Terävästi pitävät nastakengät vaihtuvat nastattomiin. Keli lämpenee ja vaatetus kevenee.
Kesällä tietysti nautitaan lämmöstä ja tuoksuista ja valoisista illoista.
Ei löydy sellaista tekijää mikä saisi minut motivoitua sisällä juoksemiseen.
Juoksun yksi ihanuus on juuri siinä, että pääsee ulos. Juoksumatto olisi tylsä.
8
144
Vastaukset
- Anonyymi
Helteellä tunturi platinum paras.
- Anonyymi
Onko siula ilmastoitu autotalli?
- Anonyymi
Kuunteletko samalla psalmeja?
- Anonyymi
Olen huomannut, että ollessani oikeasti hyvässä kunnossa 30 asteen lämpötila ei haittaa menoa eikä ahdista yhtään. Jossain 32 asteen jälkeen alkaa tuntumaan, mutta tällaisia lämpötiloja on Suomessa melkoisen harvoin.
Lämpimässä oppii juoksemaan juoksemalla lämpimässä.- Anonyymi
miehen puhetta. Kun maton laittaa huonosti tuuletettuun huoneeseen, on ympäri vuojen kuuma
- Anonyymi
Juoksumatolla rennonpaa juosta ilman paitaa.
Naapurit ei kyttäile. - Anonyymi
Vielä ei ole tarvinnut mattoilla. Odotan kun tulee 20cm lunta kerralla.
- Anonyymi
akkaa pakoon poluille sano
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423