https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a77543b-4d1a-4467-a15f-11a5549c73d1
"Karmaiseva huuto tallentui videolle – Tytölle syyte tapon yrityksestä traktorilla
Syyttäjä vaatii 15-vuotiaalle tytölle ehdotonta vankeusrangaistusta tapon yrityksestä.
Kuortanelainen teinityttö ajoi traktorilla kohti mopoaan nostanutta poikaa viime joulukuussa Kuortaneella. Syyttäjä vaatii tytölle tuomiota tapon yrityksestä.
Syyttäjän mukaan 15-vuotias tyttö potkaisi pojan mopon kumoon paikallisen huoltoaseman parkkipaikalla ja nousi sen jälkeen vieressä olleen traktorin rattiin. Sillä välin kun poika siirsi mopoaan, kiihdytti tyttö traktorilla kohti poikaa.
Syyttäjän mukaan poika huomasi traktorin viime hetkellä ja väisti alle jäämisen täpärästi.
Traktori jyräsi mopon yli ja törmäsi sen takana olleen toisen traktorin kylkeen.
Teko ei jäänyt tähän. Syyttäjän mukaan tyttö yritti vielä uudelleen ajaa pojan päälle. Tyttö törmäsi jälleen traktoriin, jonka taakse poika oli paennut. Tyttö puski traktorillaan tätä toista traktoria poikaa kohti."
Kyllähän tuosta pitää rangaistus antaa, jollei poika olisi ehtinyt väistää, niin yli olisi teinityttö ajanut traktorilla.
Kyllä se oli harkittu teko, ei muuten lähdetä ison traktorin ohjaimiin ja kahta kertaa yritetä ajaa pojan päälle ja tämän mopon ylitse.
Ihan turha sellainen, ettei muka teinitytöt olisi raakoja, teinityötöt voi olla vielä raaempia, kuin teinipojat.
Ei teinitytöt ole mitään pulmusia
46
457
Vastaukset
Mikähän on ollut tapahtumaa edeltävä tilanne? Se näissä jutuissa aina unohtuu. Mikä sai tytön käyttäytymään noin? Se tiedetään että paljon on pahoinvoivia nuoria.
- Anonyymi
Mikään ei oikeuta lain edessä tuollaiseen.
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei laki kiinnosta kun tulee psykoosi päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki tai oikeutus ei useinkaan liity mitenkään siihen miten ihminen käyttäytyy. Laki ja sen miettiminen ja mahdolliset seuraamukset astuvat kuvaan sitten myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomesta puuttuu oikeusvaltio, monet hoitavat asiat itse. Uutiset ovat usein puolitotuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki tai oikeutus ei useinkaan liity mitenkään siihen miten ihminen käyttäytyy. Laki ja sen miettiminen ja mahdolliset seuraamukset astuvat kuvaan sitten myöhemmin.
Ainakin minun kohdalla laki ja oikeutus liittyy todella usein käytökseeni. Ei minua kiinnosta hankkiutua ongelmiin. Siksi pyrin noudattamaan lakia tai jos en noudata, niin pyrin tekemään sen siten etten joudu ongelmiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minun kohdalla laki ja oikeutus liittyy todella usein käytökseeni. Ei minua kiinnosta hankkiutua ongelmiin. Siksi pyrin noudattamaan lakia tai jos en noudata, niin pyrin tekemään sen siten etten joudu ongelmiin.
Olen sataprosenttisen varma, että noin ei ole koko ajan elämässäsi. Jokainen tekee asioita, jotka eivät ole oikeutettuja ja likipitäen jokainen myös toisinaan rikkoo lakia.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Siinä ei laki kiinnosta kun tulee psykoosi päälle.
Tunnustatko näin ollen olevasi vaaraksi muille josta syystä sinut pitäisi laittaa vähintäänkin suljetulle ellet jo siellä ole ei se nääs se psykoosikaan anna oikeutta unohtaa lakia lieventävänä asian haarana sitä saatetaan katsoa jolloin välttis joudu vankilaan vaan vankimielisairaalaan ja lukemani mukaan lasten hyväksikäyttäjillä on sielläkin yhtä huonot oltavat kuin vankilassa
- Anonyymi
Enpä ole nähtnyt missään väitettä, etteivätkö tytöt pysty raakoihinkin rikoksiin, siinä missä pojatkin. Mistä ihmeestä sä olet tollasta päähäsi saanut?
- Anonyymi
Tosin tähän kohtaan "Kyllä se oli harkittu teko, ei muuten lähdetä ison traktorin ohjaimiin ja kahta kertaa yritetä ajaa pojan päälle ja tämän mopon ylitse." täytyy todeta, että ei traktorin ajaminen ole todiste harkinnasta. Tässä maassa on paljon maaseutupitäjiä, joissa teinit ajelee pillurallia kylillä traktoreilla. Ihan hyvin voi olla harkitsematonkin teko ja traktori vain ollut siinä ajossa.
Anonyymi kirjoitti:
Tosin tähän kohtaan "Kyllä se oli harkittu teko, ei muuten lähdetä ison traktorin ohjaimiin ja kahta kertaa yritetä ajaa pojan päälle ja tämän mopon ylitse." täytyy todeta, että ei traktorin ajaminen ole todiste harkinnasta. Tässä maassa on paljon maaseutupitäjiä, joissa teinit ajelee pillurallia kylillä traktoreilla. Ihan hyvin voi olla harkitsematonkin teko ja traktori vain ollut siinä ajossa.
Tuo juuri. Jossain psykoottisessa raivotilassa ollut, eikä järki ole juossu pääkopassa normaalisti.
mustasusi kirjoitti:
Tuo juuri. Jossain psykoottisessa raivotilassa ollut, eikä järki ole juossu pääkopassa normaalisti.
Ja sitten vielä tuollaiset isot traktorit käytössä... Ei siinä ole paljon ajateltu, että millä ne lapset leikkii ja toisilleen suuttuu. Tunteiden hallinta on tuon ikäisillä vielä ihan olematonta.
- Anonyymi
Se on se raivo, kun ei kontrolloi sitä millään tavalla itsessään. Ehkä hänkin jälkeenpäin säikähti tapahtuneesta? Monesti näissä kommentti on, etten muista mitään oikein tapahtuneesta, kun kieltää niin vahvasti kaiken tapahtuneen itselleen? Säälimätön ja raukkamainen tapa toimia, yhdistää näitä. Ylireakointi käristyy toisilla näin?
- Anonyymi
No mitäpä on ollu lain henki mieltäpuolta mies sinun ”ylireakoinnista”?
- Anonyymi
En muista minäkään mitään tapahtuneesta, kun auto stop merkin takaa ajoi päälleni, kun ajoin pyörällä.
Sitten, kun taju palasi, niini ihmettelin, että miten yöräni on auton alle joutunut.
Tämä siis joskus yli 30 vuotta sitten.
- Anonyymi
Poika pitää tuomita. Ja traktoreille joku ilmastovero.tuntuva sellainen!
T.mätä vasemmisto oikeusvaltio.- Anonyymi
No niin aivan, vaan onko hänen ainakin osittain jo myöhäistä mennä itseensä? Ehhe
- Anonyymi
Se tässä on erikoista että uhri ei ole syyllinen, kuten yleensä.
- Anonyymi
Varmaankin rumapainoinen tyttö ja mies antoi pakit siksi. Miehen syy siis, läskirasismia, josta rumapainoinen aivan oikeutetusti hieman tuohtui.
- Anonyymi
Niin, tyttö on tyttö jonnekin 25v ikään asti, mies on mies puberteetin jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tyttö on tyttö jonnekin 25v ikään asti, mies on mies puberteetin jälkeen.
"mies on mies puberteetin jälkeen"
No ei todellakaan ole. Hyvä jos sattuu olemaan mies joskus 25:n jälkeen ja sitten nelikymppisenä alkaa olla jo ukkoontunut. Miehuus on lyhyt ja häviävän pieni hetki urospuolisen ihmisyksilön elämässä.
Kuka se olettaa, että naisväkikään täysipäistä sakkia sisältää, edes ikään katsomatta? Hulluja on akoissakin pilvin pimein.
- Anonyymi
Naiset joutuvat vain käyttämään välillistä väkivaltaa, heikompina astioita.
Anonyymi kirjoitti:
Niinno, riippuu naisesta. Minä olen kyllä motannut kuonoon ihan ilman välillisyyksiä. Ja mukkelis makkelis meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se satuta ja tapa ihan yhtä tehokkaasti.
- Anonyymi
EivorCreed kirjoitti:
Niinno, riippuu naisesta. Minä olen kyllä motannut kuonoon ihan ilman välillisyyksiä. Ja mukkelis makkelis meni.
No sä oletkin joku sosiopaattinen lepakko, Harvinaisuus. Harva nainen miestä tyrmää nyrkillä.
Anonyymi kirjoitti:
No sä oletkin joku sosiopaattinen lepakko, Harvinaisuus. Harva nainen miestä tyrmää nyrkillä.
Ihan normaali ihminen, jolla loppuu kärsivällisyys tollojen kanssa. Olin 19. Eli teini silloin. Ja kyllä tyrmään yhä runsaammalla massalla ja voimalla vaan, kun silloin jos tarvetta ilmenee.
Minun päälle ei lahjaksi tulla.
- Anonyymi
John Deere on mies
- Anonyymi
istä ihmeestä sä olet keksinyt, että tytöt olisivat yhtään sen puhtoisempia pulmusia. Se on tietenkin totta, että silmittömät väkivallanteot ovat naisten tekeminä harvinaisempi, mutta eivät ne ennenkuulumattomia ole. Naisten väkivalta ja muutkin pahat teot ovat usein hieman erilaisia kuin miesten, mutta eivät oikeastaan hirveästi sen harvinaisempia.
- Anonyymi
Olisi ihan mukava tietää, mitä lie jätkä tehnyt ennen tätä niin saisimme tälle episodille oikeat mittasuhteet? Syyt ja seuraukset. Eihän tällaiseen muuten ryhdytä kuin sen jälkeen kun jotain on tapahtunut.
No aika kottero näytti koko mopo olevan. Ei siinä hyvä pilalle mennyt. - Anonyymi
Oliko nuori maamies kyntänyt väärää vakoa? Paljon näet traktoreita kuvissa.
- Anonyymi
Mopot kiellettävä
- Anonyymi
naisia ei voi laittaa vankilaan ennen kuin heitä on raiskattu
katso myös vihainen Karen videot - Anonyymi
Hyvä harmis. Kiitos että jaksat nostaa esiin näitä yhtiä poikkeuksia miljoonista. Hyvä hyvä. Nyt ollaan niin tasoissa, eikö?💩 ai niin ja kuunnelkaapa pate mustajärven nykyisiä ajatuksia? Ettei olisi mies ymmärtänyt jotain olennaista ja se näkyy! Muuttuakkin voi,jos rahkeet riittää. Ei mulla muuta. T.💩
- Anonyymi
En usko, että tyttö on syyllinen.
- Anonyymi
Raivoisa nainen on kuin leijona. Se kannattaa muistaa.
- Anonyymi
Ennen tytöillä oli keppihevoset, sittemmin kalusto on ollut järeämpää.
Olen ollut maaseudulla.
Maaseudulla on pimeää ja usko tuomitsevaan Jumalaan on luja.
Kaikkien mielenterveys ei sitä kestä.- Anonyymi
Jos lue jutun kokonaan yleensäkään, se oli kännissä. Vaikka ei sekään ole mikään puolustus.
Aina huoltoasemalla käydessä joutuu pelkäämään ja toivoo, että mieluummin kohtaisi karhun kuin naisen moottoriajoneuvon ohjaimissa.
- Anonyymi
Miksi aloitus on sinku palstalla? Tämä henkilö on etelä pohjanmaalta, kuortaneelta. Suomen huonoin maakunta. Siellä on erittäin ahdasmielistä ja sairasta väkeä.
Voi kamala! Onko muka näin, että naaraspuoliset ihmistuotteet voisivat olla ihmisiä? Kun saa promillee nuppiin ja alle 5 t Jontikan, niin ihan voisi napsahtaa naaraspuolisellakin noin? Ohhoh... on tämä ihmeellistä!
- Anonyymi
Tietysti voi. Ei kaikilla ole normaali tunne-elämä. Empatiakyvyttömiä ihmisiä on nuorissa ja vanhoissa, eikä se katso sukupuolta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666204Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312233
- 131847
- 201818
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191803Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131552- 181539
- 511515
- 91473