Nyt löyty faktaa siitä, että Kiina valvoo SAKÄ:n toimintaa.

Anonyymi-ap

En oikein usko, että tämä YLE:n juttu paskan jauhatusta on, koska Kiinasta on tullut myös turisteja käymään ihan Inarissa.

https://yle.fi/a/74-20090197

Luki näin ” Supo: Suomi ei ole poikkeus

Suojelupoliisin erikoistutkija Teemu Naarajärvi ei sano suoraan, onko Supon tiedossa valvonta- tai painostustapauksia. Hän muotoilee asian näin:

– Suomi ei ole missään nimessä poikkeus. Tämänkaltainen opiskelijoiden valvonta kuuluu Kiinan toimintatapoihin ympäri maailmaa.

Naarajärven mukaan taustalla voivat olla tiedustelu- tai turvallisuusorganisaatiot tai Kiina voi velvoittaa siviilejä tekemään tällaista työtä heidän puolestaan.

Valvonta ei ole uusi ilmiö, mutta Kiinan halu ja kyky valvoa kansalaisiaan on viime vuosina vahvistunut. ”

5

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luin, että se on ihmisoikeusrikos kontroloida muiden maiden kansoja oman maan kansalaisten kautta.

      Esim adoptio lasten kautta pystyy pitämään kontrollia yllä Suomeen ja avioliittojen kautta myös.

      Eli jos Suomeen on adoptoitu saamelaiseen perheeseen Kiinasta lapsia niin Kiina voi pitää kontrollia, että kiinalaisten ihmisoikeudet toteutuu Suomessa ja yhdenvertaisuuslain mukaan kaikilla kiinalaisilla on samat ihmisoikeudet Suomessa mitä Kiinasta adoptoituilla kiinalaisilla lapsilla on!

      Venäjä kontroloi myös omien kansalaisten kautta miten heidän kansalaisia kohdellaan Suomessa ja yhdenvertaisuuslain mukaan kaikille venäläisille kuuluu samat oikeudet Suomessa mitä heille jotka asuu jo Suomessa.

      Yhdenvertaisuuslain mukaan kaikkien maiden kansalaisilla on samat oikeudet Suomessa mitä tänne jo tulleilla heidän maiden kansalaisilla vaikka he olisivat saaneet Poliittisen turvapaikan Suomesta.

      YK hoitaa näitä ihmisoikeus asioita eli pyrkii estämään joka maassa RASISMIA SEKÄ SYRJINTÄÄ!

      Ei meiltä suomalaisilta kysellä, koska SAKÄ on aloittanut neuvottelut YK:n kanssa ja he ovat hyväksyneet Suomessa kiinalaisia, venäläisiä sekä monien muiden maiden kansalaisia saamelaisrekisteriin sillä perusteella, että lapsen toinen vanhempi on Suomessa syntynyt saamelainen ja kuuluu SAKÄ:n rekisteriin!

      Ei me voida SUOMESSA estää, koska yhdenvertaisuuslain mukaan jos yksi kiinalainen on hyväksytty saamelaisrekisteriin ilman, että hänen biologiset vanhemmat on saamelaisia niin heidän pitää hyväksyä kaikki kiinalaiset!
      Kiinassa Presidentti Xi Jinping valvoo kaikkien kiinalaisten etuja sekä oikeuksia samalla tavalla niin, kuin Venäjällä Presidentti Vladimir Putin.

      Venäjän on VAIN UKRAINAN kanssa sodassa EI MUIDEN MAIDEN KANSSA!

      • Anonyymi

        Helvetti edes minä en voi tietää vaikka Venäjä sekä Saksa kontroili minua sekä miten SUOMESSA kohdellaan minua, koska saksalaiset toivat sukuani Petsamosta pois ja Neuvostoliitto eli nykyinen Venäjä luovutti muun suvun joka asui alueella jossa muu suku asui.

        Venäläisiä sekä saksalaisia istuu töissä Suomen valtion viroissa ja heillä on oikeus katsoa myös minun tietoja, koska he voi vedota ihmisoikeuksiin ja minun kohdalla EI IHMISOIKEUDET TÄYTY vaan olen huonommassa asemassa mitä monien muiden maiden omat kansalaiset, koska minua SYYTELLÄÄN toistuvasti kunnianloukkauksesta ja vaaditaan rangaistusta kokoajan vaikka olen syytön noihin tapahtumiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetti edes minä en voi tietää vaikka Venäjä sekä Saksa kontroili minua sekä miten SUOMESSA kohdellaan minua, koska saksalaiset toivat sukuani Petsamosta pois ja Neuvostoliitto eli nykyinen Venäjä luovutti muun suvun joka asui alueella jossa muu suku asui.

        Venäläisiä sekä saksalaisia istuu töissä Suomen valtion viroissa ja heillä on oikeus katsoa myös minun tietoja, koska he voi vedota ihmisoikeuksiin ja minun kohdalla EI IHMISOIKEUDET TÄYTY vaan olen huonommassa asemassa mitä monien muiden maiden omat kansalaiset, koska minua SYYTELLÄÄN toistuvasti kunnianloukkauksesta ja vaaditaan rangaistusta kokoajan vaikka olen syytön noihin tapahtumiin!

        Ei TÄMÄ PASKA KYLLÄ OIKENE MILLÄÄN vaikka minua syyteltäs mistä, koska EN OLE SAAMELAINEN vaan Ruijan suomalainen kveeni ja ei me olla SAAMELAISIA VAAN SUOMALAISIA!

        Alkuperäiskansana olen ALKUPERÄINEN SUOMALAINEN SUOMESTA JA IVALON KYLÄSTÄ!

        Jos SAAMELAISET on omasta mielestä yhtä ja samaa kansaa venäläisten, kiinalaisten sekä muiden pakolaisina tulleiden kanssa niin se on HEIDÄN HENKILÖKOHTAINEN PÄÄTÖS, mutta ei he saa minua syrjiä eikä kaltoinkohdella vaikka olenkin suomalainen ja alkuperäinen ivalolainen!


    • Anonyymi

      Onhan Inarissa uiguureja

      • Anonyymi

        Kyllä heitä taitaa olla, mutta eivät ole vielä alkaneet RIISIÄ PERINTEISESTI VILJELEMÄÄN!

        Heillä valtion kanssa nämä PERINNE keskustelut vähän kesken, koska heidän pitäis saada Maataloustukea riisipelloille mutta Suomen valtio ei halua uskoa että Suomen Lapissa on kasvanut myös riisiä…


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe