Oletteko käyneet äänestämässä?

Kaikki ne, jotka eivät äänestäneet ennakkoon. Vielä ehtii. Nyt on vasta iltapäivä.

Minä kävin. Jonotin hetken. Edellä oli pari äänestäjää ennen minua. Ei ollu pitkiä jonoja.
Nimen hakijalla, siis vaalivalvojalla, kesti jostain syystä yllättävän pitkään. Noh, lopultaa se nimi löytyi sieltä.
Äänestin. "Kiitos ja näkemiin."

Olen kansalaisvelvollisuuteni suorittanut. 😊👍

96

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hyvin tehty

      • Kiitti. 😊


      • Anonyymi

        Vau, oletpa sinä kannustava trollimiestä kohtaan, onnittelut


    • Anonyymi

      Kävin äänestämässä. Olin ainoa, parkkipaikkakin oli tyhjä kun tulin. Lähteissäni joku ajoi alueelle. Huonolta näyttää.

      Toivottavasti porukka on äänestänyt ennakkoon (no ei varmasti ole).

      Kolmannen maailmansodan kauhuja odotellessa,

      xLiner

      • Minun ei tarvinnut ajaa äänestyspaikalle. Lyhyt matka. Ei huolta parkkipaikoista.

        Parasta, kun ei ajattele ikäviä asioita. Pysytään positiivisina.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Minun ei tarvinnut ajaa äänestyspaikalle. Lyhyt matka. Ei huolta parkkipaikoista.

        Parasta, kun ei ajattele ikäviä asioita. Pysytään positiivisina.

        Tuo oli positiivista!☝️ Varautuminen on aina 😌

        xLiner


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Minun ei tarvinnut ajaa äänestyspaikalle. Lyhyt matka. Ei huolta parkkipaikoista.

        Parasta, kun ei ajattele ikäviä asioita. Pysytään positiivisina.

        Ei munkaan olisi ollut pakko ajaa autolla, lyhyt matka. Mutku satoi ja samalla matkalla kävin kuntosalilla... (Tekosyyt)

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei munkaan olisi ollut pakko ajaa autolla, lyhyt matka. Mutku satoi ja samalla matkalla kävin kuntosalilla... (Tekosyyt)

        xLiner

        Sateesta huolimatta kävelin. Iso sateenvarjo, vettähylkivä huppari ja hyvät lenkkarit. En kastunut litimäräksi, vaikka välillä tuntui, että satoi ihan viistoon. ☔😐


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei munkaan olisi ollut pakko ajaa autolla, lyhyt matka. Mutku satoi ja samalla matkalla kävin kuntosalilla... (Tekosyyt)

        xLiner

        Tähän halusin vielä lisätä, että ehkä olisi kannattanut odottaa muutama tunti ja välttyä sateelta. Nyt täällä paistaa aurinko. 😁


    • Anonyymi

      Oliko tänään eu vaalit äänestyspäivä???
      Eihän kaikkia vaalitilaiisuuksia ole edes järjestetty.
      Miksi tänään liputetaan, eu vaalinko takia???

      En ole äänestänyt, enkä äänestä, ei kiinnosta politiikka, kun on tuloton.

      • Anonyymi

        Sittenhän äänestäminen on yhdentekevää, jos elää leveästi säästöillään. Jos taas elää yhteiskunnan tarjoamilla tuilla, kannattaa aktivoitua. Sun ei tarvitse ensi vuonna yrittää ryöstää mua saadaksesi syötävää...

        xLiner


      • Joo! Tänään on se päivä, kun kansalaiset kirmaavat sankoin joukoin äänestämään. Vielä ehdit.
        Äänestyspaikat sulkeutuvat klo 20.


      • Anonyymi

        Olet siis persujen potentiaalinen kannattaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis persujen potentiaalinen kannattaja.

        Persut juopotteli vaalipäivän. Vain homojen tunnetuin pääsi.


    • Töistä tullessa kävin. Ei ollut muita. Ajokortista ottivat viivakoodin ja sitten äänestämään.

      Jälkikasvua myös asiasta muistutin ja jos heidän äänestytottumuksensa ei ole muuttunut niin toinen on äänestänyt ennakkoon ja toinen puuhailee kaikkea muuta ja sitten hirveällä kiireellä juoksee äänestyspaikalle ennenkuin se menee kiinni.

      • Hyvin toimittu. On syytä muistuttaa nuorisoa (yli 18v.), että äänestäminen on etuoikeus.
        "Matti ja Maija Myöhäisille " tiedoksi, vielä ehtii vaaliuurnille. 😊


    • Enpä jaksa vaivautua.

      443 miljoonan asukkaan edestä Suomen 5,5 miljoonaisen edustus on lähinnä vitsi.

      Energiahukkaa äänestäminen.

      • Älä nyt noin sano. Äänestäminen on ainoa tapa, jolla voit vaikuttaa.
        Menisit nyt! Vaikka ihan piruuttasi, kunhan käyt äänestämässä. Se(kin) on kannanotto.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Älä nyt noin sano. Äänestäminen on ainoa tapa, jolla voit vaikuttaa.
        Menisit nyt! Vaikka ihan piruuttasi, kunhan käyt äänestämässä. Se(kin) on kannanotto.

        Ketä äänestäisin? Kaikki lupaa 9 hyvää ja 10 kaunista, mutta pääasiallinen tarkoitus heillä on tehdä iso tili. Hommilla mistä puhuvat, ei tarvitse tulla mitään. Ei he ole mitään tulosvastuullisia. On sama, nukkuvatko työpäivän vai tekevätkö mitä...

        Hakkarainen näytti hyvän esimerkin. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Ketä äänestäisin? Kaikki lupaa 9 hyvää ja 10 kaunista, mutta pääasiallinen tarkoitus heillä on tehdä iso tili. Hommilla mistä puhuvat, ei tarvitse tulla mitään. Ei he ole mitään tulosvastuullisia. On sama, nukkuvatko työpäivän vai tekevätkö mitä...

        Hakkarainen näytti hyvän esimerkin. 😁

        Jos on hankalaa päättää, tee vaalikone. Tuo ehkä auttaa selvittämään, kuka ehdokas olisi sinulle sopiva.
        Vaalikone:
        https://www.is.fi/politiikka/art-2000010407745.html

        Itselleni oli tärkeää, että ehdokas on tehtäviensä tasalla, hän ymmärtää EU:n byrokratiaa ja tekee ahkerasti töitä tulosten saavuttamisen eteen. (näin kriteerit pähkinänkuoressa)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Jos on hankalaa päättää, tee vaalikone. Tuo ehkä auttaa selvittämään, kuka ehdokas olisi sinulle sopiva.
        Vaalikone:
        https://www.is.fi/politiikka/art-2000010407745.html

        Itselleni oli tärkeää, että ehdokas on tehtäviensä tasalla, hän ymmärtää EU:n byrokratiaa ja tekee ahkerasti töitä tulosten saavuttamisen eteen. (näin kriteerit pähkinänkuoressa)

        No en mä äänestä... en tuhlaa energiaani siihen... mun elämä ei muutu siitä puoleen tai toiseen, vaikka äänestäisin, kun että en.


      • Disseisback kirjoitti:

        No en mä äänestä... en tuhlaa energiaani siihen... mun elämä ei muutu siitä puoleen tai toiseen, vaikka äänestäisin, kun että en.

        Ok. Asia selvä. En painosta. Kunnioitan päätöstäsi.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ketä äänestäisin? Kaikki lupaa 9 hyvää ja 10 kaunista, mutta pääasiallinen tarkoitus heillä on tehdä iso tili. Hommilla mistä puhuvat, ei tarvitse tulla mitään. Ei he ole mitään tulosvastuullisia. On sama, nukkuvatko työpäivän vai tekevätkö mitä...

        Hakkarainen näytti hyvän esimerkin. 😁

        3 kokousta ja teuvolla heti loppuunpalaminen, ei mies kaikkea ehdi


    • Anonyymi

      Ennakoon kävin jo viikolla ja perinteiseen tapaan oli muksu mukana. Hän harmitteli kun mä ehdokastani kotona valitsin, että harmi kun hän ei voi vielä äänestää. Suosittelen kaikille, että ottakaa se jälkikasvunne mukaan sinne äänestyspaikalle, niin näkevät miten yksinkertaista se oikeasti on. Itseäni ei koskaan muksuna otettu mukaan ja siksi siinä oli joku outo salaperäisyyden verho. Nuorena aikuisena jäi pari äänestyskertaa tuon takia väliin, kun koin sen jotenkin hankalaksi tai jotain. 🙂

      • Olen samaa mieltä. Nuoria on neuvottava ja opetettava, mitä äänestäminen ja kansalaisvelvollisuus tarkoittavat. Hyvin toimittu!

        Itse olin teininä avanhempieni mukana äänestyspaikoilla. Siinä oppi ymmärtämään äänestämisen merkityksen ja tarkoituksen.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Nuoria on neuvottava ja opetettava, mitä äänestäminen ja kansalaisvelvollisuus tarkoittavat. Hyvin toimittu!

        Itse olin teininä avanhempieni mukana äänestyspaikoilla. Siinä oppi ymmärtämään äänestämisen merkityksen ja tarkoituksen.

        Tästä olen itse huolissani, että nuoret saavat äänestysvaikutteita somesta ja pelialustoilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä olen itse huolissani, että nuoret saavat äänestysvaikutteita somesta ja pelialustoilta.

        Siksi on ehdottoman tärkeää, että nuorten kanssa keskustellaan äänestämisen tärkeydestä ja neuvotaan, mitä kaikkea se oikeasti tarkoittaa.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Siksi on ehdottoman tärkeää, että nuorten kanssa keskustellaan äänestämisen tärkeydestä ja neuvotaan, mitä kaikkea se oikeasti tarkoittaa.

        Mä täyttelin siis paria vaalikonetta tossa ja muksu siinä vieressä katseli. Sitten hän halus itsekin sen täyttää ja mä vieressä selitin mitä hankalat termit tarkotti. Yritin pysyä mahdollisimman puolueettomana ja silleen neutraalisti selittää mahdollisia. Mä olin oikeastaan jopa vähän yllättynyt miten selkeät mielipiteet kymmenvuotiaalla oli jo valtaosaan niistä kysymyksistä. Ei niitä vaikeita selitetystä kaipaavia juttuja montaa ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä täyttelin siis paria vaalikonetta tossa ja muksu siinä vieressä katseli. Sitten hän halus itsekin sen täyttää ja mä vieressä selitin mitä hankalat termit tarkotti. Yritin pysyä mahdollisimman puolueettomana ja silleen neutraalisti selittää mahdollisia. Mä olin oikeastaan jopa vähän yllättynyt miten selkeät mielipiteet kymmenvuotiaalla oli jo valtaosaan niistä kysymyksistä. Ei niitä vaikeita selitetystä kaipaavia juttuja montaa ollut.

        Tuo on juuri sitä rakentavaa vanhemmuutta. Selitetään lapselle, niin paljon kuin on tarvetta ja antaa hänen myös itsenäisesti harkita ja ratkaista loput. Näin ne lapset oppivat, kun vanhemmat ovat läsnä ja neuvovat rauhallisesti. Hyvää työtä. 😊


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tuo on juuri sitä rakentavaa vanhemmuutta. Selitetään lapselle, niin paljon kuin on tarvetta ja antaa hänen myös itsenäisesti harkita ja ratkaista loput. Näin ne lapset oppivat, kun vanhemmat ovat läsnä ja neuvovat rauhallisesti. Hyvää työtä. 😊

        Erityisesti taputin itseäni selkään, kun lapsi oli hyvin itsevarmasti kanssani eri mieltä muutamassa asiassa. Selvästikin olen onnistunut olemaan tuputtamatta liiaksi omia näkemyksiäni. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erityisesti taputin itseäni selkään, kun lapsi oli hyvin itsevarmasti kanssani eri mieltä muutamassa asiassa. Selvästikin olen onnistunut olemaan tuputtamatta liiaksi omia näkemyksiäni. 😃

        Lapsella oman mielipiteen muodostaminen ja sen sanoittaminen on positiivista kehitystä. Hienoa jäsentelyä ja omaa harkintaa. 😊


    • Anonyymi

      Laita- ja äärioikeisto nousee joka maassa. Pian EU on täynnä victororbaneita.

      • Anonyymi

        Samat sävelet kuin ennen toista maailmansotaa. No, ehkä sen kuuluu mennä näin, historia toistaa itseään. 3-4 sukupolven päästä taas uudestaan. Ehkä jossain kohtaa välissä nautitaan rauhan ajasta.

        xLiner


      • Toivottavasti ei.
        Täytyyhän Euroopan kansojen ja päättäjien ymmärtää, ettei historia saa toistaa itseään. On opittava menneisyydestä ja historiasta. Rakentavasti eteenpäin. Ei tuhoten.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Toivottavasti ei.
        Täytyyhän Euroopan kansojen ja päättäjien ymmärtää, ettei historia saa toistaa itseään. On opittava menneisyydestä ja historiasta. Rakentavasti eteenpäin. Ei tuhoten.

        Olet kyllä ihanan positiivinen 😄

        Mä vähän vaan tasapainotan!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä ihanan positiivinen 😄

        Mä vähän vaan tasapainotan!

        xLiner

        Huolehtiminen ei auta mitään. En halua vaipua epätoivoon. Siksi yritän pysyä positiivisena ja toivon, että päättäjät ovat tehtäviensä tasalla.

        Niillä mepeillä, jotka lähtevät edustamaan maatamme EU:hu/ Brysseliinn, on oltava raudanluja työmoraali, ettei missään asioissa lipsuta. Tämä on ehdoton vaatimus. Sinne ei kaivata mitään "vapaamatkustajia".


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Huolehtiminen ei auta mitään. En halua vaipua epätoivoon. Siksi yritän pysyä positiivisena ja toivon, että päättäjät ovat tehtäviensä tasalla.

        Niillä mepeillä, jotka lähtevät edustamaan maatamme EU:hu/ Brysseliinn, on oltava raudanluja työmoraali, ettei missään asioissa lipsuta. Tämä on ehdoton vaatimus. Sinne ei kaivata mitään "vapaamatkustajia".

        Porukan täytyisi äänestää - ja ymmärtää mitä äänestävät. Saa siitä yrittää huolehtia, vaalit ovat niin harvoin. Ei rasita elämää sen enempää 😁

        Eikä tässä epätoivolle ole sijaa! Ihminen on sopeutuvainen.

        Yhtä "Vapaamatkustajaa" äänestävät vain putinistit. En usko että menee enää läpi. Toisaalta, ei se saisi mitään pahaakaan aikaiseksi, kun ei mitään tee 😂

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Porukan täytyisi äänestää - ja ymmärtää mitä äänestävät. Saa siitä yrittää huolehtia, vaalit ovat niin harvoin. Ei rasita elämää sen enempää 😁

        Eikä tässä epätoivolle ole sijaa! Ihminen on sopeutuvainen.

        Yhtä "Vapaamatkustajaa" äänestävät vain putinistit. En usko että menee enää läpi. Toisaalta, ei se saisi mitään pahaakaan aikaiseksi, kun ei mitään tee 😂

        xLiner

        Sellaiselle vapaamatkustajalle on turhaa maksaa palkkaa, joka ei viitsi töitä tehdä. Se saa minun puolestani jäädä rannalle ruikuttamaan. 😣

        Ahkerille mepeille on riittävästi työsarkaa. Oman maan etua on ajettava vahvasti! 😁


    • Anonyymi

      Kävin ennakkoäänestämässä. Kännissä toki ja vokottelin vaalivirkailijaa.

      >simiti<

      • Voi sua. Miksi kännissä? Selvin päin on paljon mukavampaa ja ajatuskin juoksee (vähän) kirkkaammin.


      • Hyvä Timppa! Sosialismi tarvitsee sinua. Kaikkien ketsuppiin yhtä vähän tomaatteja!


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Hyvä Timppa! Sosialismi tarvitsee sinua. Kaikkien ketsuppiin yhtä vähän tomaatteja!

        Ostin kapitalistista Xtran ketsuppia. Se oli halvinta ja enemmän tomaattia kuin felixissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostin kapitalistista Xtran ketsuppia. Se oli halvinta ja enemmän tomaattia kuin felixissä.

        Kyllä varmasti:D. Koska ihmiset eivät ymmärrä omaa parastaan kaikkien ketsuppien myyminen pitäisikin kieltää ja perustuu EU:n kontrolloima ketsuppivirasto, joka sitten jakaisi ketsuppivirkamiehen ja ketsuppitarkastajan ehdotuksesta ja hyväksynnällä ketsuppidirektiivin mukaista xtra-elvytysketsuppia ketsuppianomusten perusteella.


    • Anonyymi

      Kyllä kävin sen jälkeen kun ovet avautuivat.

      • Oikein toimittu! Olit aikaisin liikkeellä. Aamuvirkku.👍


    • Anonyymi

      Voi teitä pieniä, jotka edelleen uskovat että äänillänne olisi väliä.
      Onhan niillä..., muttei niihin asioihin, mihin pyritte vaikuttamaan, niin sitten niin yhtään mitenkään.
      Toki se on hienoa, että keskustelua pidetään yllä. Niiden mielestä, siis jotka todella valtaa pitävät.
      Sillähän se illuusio juuri luodaan, että keskustelu olisi ylipäätään mitään vaikuttamista tai osallisuutta mihinkään... Yhtään sen enempää, kuin se yksittäinen äänikään.

      • Kyllä minä uskon, että demokraattisissa ja rehellisissä vaaleissa kuuluu kansan ääni.
        Muut asiat sikseen, kävitkö äänestämässä?


    • En, politiikka demokratioineen on jotain mitä jää jäljelle kun diktatuurilta kynitään höyhenet 😁

      • Olisit vaan käynyt äänestämässä. Edes piruuttasi. Joku ehdokas olisi ollut onnellinen äänestäsi. Vielä ehtii. 😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        Olisit vaan käynyt äänestämässä. Edes piruuttasi. Joku ehdokas olisi ollut onnellinen äänestäsi. Vielä ehtii. 😁

        Jos visualisoi tuon minkä sanoin tuossa edellä niin mieleen tulee lähinnä jokin päättömänä juoksenteleva paljasperseinen kanamainen otus, kuka nyt semmoista viitsisi mennä äänestämään 😂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Jos visualisoi tuon minkä sanoin tuossa edellä niin mieleen tulee lähinnä jokin päättömänä juoksenteleva paljasperseinen kanamainen otus, kuka nyt semmoista viitsisi mennä äänestämään 😂

        En rohkaissut sinua äänestämään päättömiä hörhöjä (niitä on jo liikaa), vaan kunnollista ehdokasta. 😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        En rohkaissut sinua äänestämään päättömiä hörhöjä (niitä on jo liikaa), vaan kunnollista ehdokasta. 😁

        Mutta kun ne kaikki kuulostavat korvissani klukluttavalta kalkkunaparvelta, ei siitä selvää saa edes kysymällä....kluklu kuuluu vain vastaukseksi 😁


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mutta kun ne kaikki kuulostavat korvissani klukluttavalta kalkkunaparvelta, ei siitä selvää saa edes kysymällä....kluklu kuuluu vain vastaukseksi 😁

        Siellä teidän suunnalla on kyllä hieman omituisia ehdokkaita. Mistälie eläintarhasta kotoisin? 😂
        Täällä meilläpäin on ehdokkailla ainakin mielipiteitä ja he oikeasti haluavat ajaa asioita eteenpäin. En ole kuullut/ kuunnellut kluklutusta.
        En kiinnitä poliittisiin kalkkunoihin mitään huomiota. 😁❌🦃❌


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mutta kun ne kaikki kuulostavat korvissani klukluttavalta kalkkunaparvelta, ei siitä selvää saa edes kysymällä....kluklu kuuluu vain vastaukseksi 😁

        Vastauksesi hävisi. En ehtinyt lukemaan. Outoa sensurointia. 🤔


      • tosi.typy kirjoitti:

        Vastauksesi hävisi. En ehtinyt lukemaan. Outoa sensurointia. 🤔

        Taisi olla vitsiksi liian kuiva....Kalkonfarmia ehdotin synnyinsijaksi 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Taisi olla vitsiksi liian kuiva....Kalkonfarmia ehdotin synnyinsijaksi 🙂

        Hyvä ehdotus. Kyllä, kaikki poliittiset kalkkunat ovat sieltä kotoisin. Siellä ne saavat koulutuksensa ja loppututkintonsa. 😂


    • Anonyymi

      Jumala sanelee mitä maailmassa tapahtuu, joten turha sitä on äänestää.
      Korkein voima hoitakoon hommansa, minä jään sohvalle makaamaan.
      (sekin on Jumalan tahto).

      • Anonyymi

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.

        Äänestämään siitä!!

        xLiner


      • Jumala antoi meille ihmisille oman tahdon ja suomalaisille nämä EU-vaalit. Mene nyt vaan äänestämään.


    • Anonyymi

      Kyllä aika aivopesty saa olla jos kuvittelee että äänestämällä pystyy jotain vaikuttamaan. Ei ne äänet mihinkään perille mene. Ottaa vaan ne ruusunkukkalasit kiltisti nokaltaan ja herää karuun todellisuuteen. Meitä huijataan ja huolella.

      • Jaahas! Miten sen asian kanssa nyt on, kävitkö äänestämässä?

        Omalla äänellään voi ainakin vaikuttaa sen verran, ettei se ääni mene jollekin "vapaamatkustajalle", vaan kerryttää oikeasti ahkeran mepin äänisaalista.


    • En olis muuten mennyt. Mutta äitini tuli kylään ja lupautui viemään minut äänestys paikalle.. niin nyt on sitten äänestetty👍🏼 😁

      Ei ollut kyllä paljon äänestäjiä, mutta kumminkin jokunen sentään samaan aikaan..🤗

      En kyllä muista että olisin koskaan aiemmin äänestänyt euro vaaleissa..🤔

      • Sinulla on ihana äiti, kun pitää huolta, että muistat äänestää. Hienoa! Yläpeukku sinne. 😊👍


      • tosi.typy kirjoitti:

        Sinulla on ihana äiti, kun pitää huolta, että muistat äänestää. Hienoa! Yläpeukku sinne. 😊👍

        Aikuiset lapsetkin on aina lapsia😉

        Tahdon toivottaa sinulle mukavaa iltapäivää/iltaa🤗


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Aikuiset lapsetkin on aina lapsia😉

        Tahdon toivottaa sinulle mukavaa iltapäivää/iltaa🤗

        Kiitos samoin. Mukavaa päivänjatkoa myös sinne. 😊


    • Juuri kävin. Helppoa kun oli tuossa kiven heiton päässä, eikä ollut jonoa yhtään.

      • Reipasta menoa. Hyvä! Kansalaisvelvollisuus toimitettu. 👍


      • tosi.typy kirjoitti:

        Reipasta menoa. Hyvä! Kansalaisvelvollisuus toimitettu. 👍

        Kiitos. :)


    • Joo. Ennakkoon.

      Huomenna sitten kunnon kansalaisten velvollisuus on haukkua äänestäjät, jotka jälleen kerran ovat äänestäneet ihan väärin.

      • Rakentava kritiikki on paikallaan. Täytyyhän niiden ymmärtää, missä tekivät väärin. Eihän ne muuten opi.


    • Anonyymi

      No nyt jytkähti 😳

      xLiner

      • Tarkoitatko Li Anderssonin äänivyöryä, vai sitä, että Purra jäi kauas tavoitteistaan?


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tarkoitatko Li Anderssonin äänivyöryä, vai sitä, että Purra jäi kauas tavoitteistaan?

        Molempia 😅

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molempia 😅

        xLiner

        Joo, katselin ihan samaa. 😊


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Joo, katselin ihan samaa. 😊

        Gallupit ja ennusteet menivät pahan kerran pieleen!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Gallupit ja ennusteet menivät pahan kerran pieleen!

        xLiner

        Niin meni. Yleensä gallupit puoltaa sitä tahoa, joka sen tilaa. Niihin ei aina voi luottaa.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tarkoitatko Li Anderssonin äänivyöryä, vai sitä, että Purra jäi kauas tavoitteistaan?

        Ei ole hyvä naisen sakset kädessä juosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä naisen sakset kädessä juosta

        Onneksi äärivasemmisto ei pärjännyt muualla Euroopassa kuin tässä hölmölässä.


      • scrg kirjoitti:

        Onneksi äärivasemmisto ei pärjännyt muualla Euroopassa kuin tässä hölmölässä.

        Elämme mielenkiintoisia aikoja. Tuo Li Anderssonin äänivyöry kyllä yllätti.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Elämme mielenkiintoisia aikoja. Tuo Li Anderssonin äänivyöry kyllä yllätti.

        Seuraavaksi suomalaiset veronmaksajat maksaa ilmaiset koulukirjat ja läppärit myös Etelä- ja Itä-Eurooppaan.

        Heti aamusta tilaan moton tekemään avohakkuut joka paikkaan mihin se suinkin on mahdollista. Sosialistin pelko on viisauden alku.


      • scrg kirjoitti:

        Seuraavaksi suomalaiset veronmaksajat maksaa ilmaiset koulukirjat ja läppärit myös Etelä- ja Itä-Eurooppaan.

        Heti aamusta tilaan moton tekemään avohakkuut joka paikkaan mihin se suinkin on mahdollista. Sosialistin pelko on viisauden alku.

        Suomella ei ole enää varaa esittää varakasta mallioppilasta (kaiken maksajaa), vaan pitäisi vaatia enemmän tukia myös tähän suuntaan. Meidät on lypsetty tyhjiin.
        Rahaa tähän suuntaan. Olemme sen ansainneet. Kiitos!


      • tosi.typy kirjoitti:

        Suomella ei ole enää varaa esittää varakasta mallioppilasta (kaiken maksajaa), vaan pitäisi vaatia enemmän tukia myös tähän suuntaan. Meidät on lypsetty tyhjiin.
        Rahaa tähän suuntaan. Olemme sen ansainneet. Kiitos!

        Aika harvoin olen vasemmiston kuullut sanovan ettei johonkin olisi varaa. Poikkeuksena esim. hävittäjät, jotka ovat turhia koska Euroopassa on ikuinen rauha.

        Mielenkiintoista tietty että millaisiin saavutuksiin Li neljännesmiljoonan äänensä kanssa aseenkantajineen kykenee. Perinteisesti kuitenkin kommunistiryhmä on ollut europarlamentissa ikuisessa oppositiossa.


    • Anonyymi

      Hieno juttu naisena esiintyvä mies, ketä persua äänestit?

    • Anonyymi

      Persujen toive on nyt Saksan uusnatseissa.

      • Anonyymi

        Ranskassa ja Italiassa myös oikeisto tod.näköisesti voittaa. Onneksi Suomella entisenä Neuvostoliiton marxilaisena vasallina ei ole enempää edustajia.


      • Ilmeissti ps:n kannattajat eivät viitsineet vaivautua äänestämään. Nolo vaalitulos.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ilmeissti ps:n kannattajat eivät viitsineet vaivautua äänestämään. Nolo vaalitulos.

        Tai sitten vaivautuivat. Niitä ei vaan enää ole.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten vaivautuivat. Niitä ei vaan enää ole.

        xLiner

        Ovatko he kenties siirtyneet vasemmiston leiriin? (villi veikkaus)


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ilmeissti ps:n kannattajat eivät viitsineet vaivautua äänestämään. Nolo vaalitulos.

        Gallupin mukaan PS:n kannattajat eivät äänestä kesäisin. Kesällä on parempaa tekemistä.

        Persut protestoivat mielellään, mutta kun pitäisi ryhtyä toimeen, ei vaivauduta edes vaaliuurnille lähteä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Gallupin mukaan PS:n kannattajat eivät äänestä kesäisin. Kesällä on parempaa tekemistä.

        Persut protestoivat mielellään, mutta kun pitäisi ryhtyä toimeen, ei vaivauduta edes vaaliuurnille lähteä.

        Tuo on totta. Laiskuuttaan eivät viitsi lähteä äänestämään. Niillä on sellainen hälläväliä meininki.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ovatko he kenties siirtyneet vasemmiston leiriin? (villi veikkaus)

        Tai sitten heille on lopulta valjennut, mitä asioita heidän äänestämänsä puolue todellisuusessa ajaa. Ehkei bensan hinnalla ja maahanmuuton vastustamisella ole enää merkitystä, jos toumeentulo viedään.

        xLiner


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ilmeissti ps:n kannattajat eivät viitsineet vaivautua äänestämään. Nolo vaalitulos.

        Ja sinä toivoit runsasta äänestysaktiivisuutta ainakin aloituksen perusteella?

        Se hieman yli 40 pros. oli todella hyvä.

        Maailmassa on muutamia muuttumattomia perustotuuksia, ettekö ole vielä oppineet?

        Esim.
        Minkä alhaisempi äänestysprosentti ja varsinkin vaalipäivän äänimäärät, niin sen alhaisempi persukannatus.

        Siispä Epäilen sinua aloituksen perusteella persuksi. Koettaa saada pimeitä Voimia liikkeelle.


    • Anonyymi

      Bullshit

    • Anonyymi

      Sama tapahtui Ruotsissa ja Tanskassa, pohjoismaissa sama suunta.

    • Kyllä.

    • Äänestin ennakkoon. Muistaakseni toisena ennakkoäänestyspäivänänä Joensuussa. Valitettavasti ääneni ei johtanut valintaan, sillä ehdokkaani sai Suomessa 11. eniten ääniä, mutta puolueen kokonaispotti ei riittänyt MEP:in paikkaan.

      Hienoa oli se, että tykkäämäni Li A:n sai äänivyörön. En kyllä ole hänen puolueensa kannattaja, mutta ehdokas itse on hyvä ja kiva.

      Hyvää kesää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      171
      3167
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      2614
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      196
      1887
    4. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      90
      1475
    5. 79
      1411
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1259
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      341
      1204
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1116
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      975
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      918
    Aihe