Olisi tarvetta polkupyörälle mutta tuolle mäkiselle hiekkatielle en aio mennä tavallisella pyörällä.
Kilsoja tulisi 27 suunta, 5 päivää viikossa. Autokorttia ei ole.
Paljon on pyöräiltävää ja budjetti on rajallinen. raja menee ehdottomasti 1500 eurossa, siihenkin otan lainan.
Mitä suosittelette?
Edullinen sähköpyörä työmatkalle?
48
490
Vastaukset
Tuo maks 1500€ on uudesta pyörästä juuri hieman vähän, mutta tuolle budjetille, niin hassulta se kun kuulostaakin, niin tuota kyseistä Bilteman pyörää (mitä ollut myynnissä muutamalla muullakij brändillä) melkein siihen rahaan ja kyseiseen käyttöön suosittelisin.
On kuitenkin Shimanon tekniikkaa niin sähköissä, kuin vaihteissa että jarruissakin.
Tosin Runkokokoa vain yksi tarjolla
https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/sahkopolkupyora-275-10-vaihteinen-2000046274- Anonyymi
Millä olet tähän asti kulkenut? Yli 50 km päivässä 5 krt vkossa, 20 krt kuukaudessa tekee yli 1000 km kuukaudessa. Melko paljon. Onko pyöräilystä miten paljon kokemusta? Riskinä on että takapuoli tai polvet eivät kestä joten kiinnittäisin erityistä huomiota ajoasennon säätämiseen. Ja.halvinta sähkäriä ei kannata ostaa.
- Anonyymi
Helppo sanoa rikkaana että ei halvinta mutta ostapa köyhyysrajan alapuolelle jäävällä palkalla. Pankista lupasivat 1500 euroa lainaa.
Kohta lähden pyöräilemään mutta työmatka on nyt lyhyempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppo sanoa rikkaana että ei halvinta mutta ostapa köyhyysrajan alapuolelle jäävällä palkalla. Pankista lupasivat 1500 euroa lainaa.
Kohta lähden pyöräilemään mutta työmatka on nyt lyhyempi.Köyhän ei kannata halpaa ostaa. Kestävä ja hyvä kannattaa olla, vaikka joutuukin maksamaan joitain satasia enemmän.
- Anonyymi
Työmatkoille pitää olla toinen varalla. Ota kaksi luomua a uusi 300 eur, b käytetty 120 eur.
- Anonyymi
5800 työsuhdepyörä maastotäpäri sähköavustuksella, 3v lunastat sen tolla 1500 leasin kauden jälkeen.
- Anonyymi
Työsuhdepyörä on polkupyörä tai sähköpyörä, jonka työnantaja hankkii työntekijälle vapaaseen käyttöön. Työsuhdepyörä voi olla osa palkkaa tai palkan päälle tarjottava etu. Työntekijä saa käyttää työsuhdepyörää vapaasti sekä työ- että vapaa-ajanmatkoilla. Työsuhdepyörä on houkutteleva etu niin työntekijälle kuin työnantajallekin.
Työsuhdepyörällä tarkoitetaan perinteistä tai sähköavusteista pyörää, jonka työnantaja hankkii työntekijän käyttöön työ- ja vapaa-ajan matkoja varten. Etu voidaan tarjota työntekijän palkan päälle tai etu voidaan vähentää työntekijän bruttopalkasta.
Sähköavusteinen työsuhdepyörä tulee olla varustettu enintään 250W tehoisella sähkömoottorilla, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja lopettaa avustuksen 25km/h vauhdissa.
Vuoden 2021 alusta lähtien polkupyöräetu on tuloverovapaa 1200 € asti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jos polkupyörän kustannukset on jaettu esim. neljälle vuodelle, voi työntekijä hankkia tuloverovapaasti esimerkiksi 4800 € hintaisen sähköpolkupyörän. Työsuhdepyörä toimii samalla periaatteella kuin työsuhdeauto. Työnantaja voi hankkia työsuhdepyörät helposti rahoitus- tai leasingsopimuksella tai suoraostona. Leasingsopimus kestää tyypillisesti 24-48kk.
Sopimuskauden päätyttyä sähköpyörä on mahdollista lunastaa käyttöön.
- Anonyymi
Ei ole realismia nojautua talvioloissa pelkkään polkupyörään, ei edes sähköapupyörin.
- Anonyymi
Se on pakko kun töihin pitää mennä. Poljenhan minä nytkin töihin kesät talvet, kaatosateessa, helteessä, kovassa pakkasessa, myrskyssä jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on pakko kun töihin pitää mennä. Poljenhan minä nytkin töihin kesät talvet, kaatosateessa, helteessä, kovassa pakkasessa, myrskyssä jne.
Kuinka pitkä työmatka tällä hetkellä?
- Anonyymi
Pari vuotta sitten oli joku juttu jossain iltapäivälehdessä USAlaisesta miehestä joka käveli töihin ja kotiin joka päivä kymmeniä kilometrejä.
Keskustelun aloittajan tapauksessa aikaa kertyisi edestakaiseen kävelyyn noin 11 tuntia. Työpäivä 8 tuntia niin siinä ehtisi nukkumaan 5 tuntia. Viikonloppuna univelat pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari vuotta sitten oli joku juttu jossain iltapäivälehdessä USAlaisesta miehestä joka käveli töihin ja kotiin joka päivä kymmeniä kilometrejä.
Keskustelun aloittajan tapauksessa aikaa kertyisi edestakaiseen kävelyyn noin 11 tuntia. Työpäivä 8 tuntia niin siinä ehtisi nukkumaan 5 tuntia. Viikonloppuna univelat pois.Ei siinä mitään jos kunto kestää ajaa pitkiä matkoja mutta jos tähän asti ajanut 4 km päivässä ja yhtäkkiä matka kasvaa yli 50 kiometriin niin haastavaa tulee olemaan.
- Anonyymi
Ammattitasolle nousee kunto. Ajelihan Hänninenkin Isla de Mamasta Imatralle koulumatkat, kesät talvet.
Ala varailemaan paikkaa ammattitallista ja varaudu kolmeen lääkärinpalkkaan. - Anonyymi
Verkkokaupassa olisi nyt tarjouksessa GZR sähkötaittopyörä 600 eur.
- Anonyymi
Miksei vaikka skootteria tai mopoa? Saa alle tonnilla hyviä käytettyjä ja menee vaivattomasti ja halvalla.
Halpa sähköpyörä on epäluotettava ja vaatii huoltoa.- Anonyymi
Tuo olisi kyllä järkevin noin pitkälle matkalle, nastoitettuja talvirenkaitakin näköjään saa skoottereihin ja mopoihin nykyään.
Sodan jälkeisinä vuosikymmeninä työmiehet ja jotkut naisetkin ajelivat mopoilla kesät talvet ilman nastarenkaitakin työmailleen jotka saattoivat olla 50 km suuntaansakin, myös kaikenlaiset valtion ja kuntien virkamiehet ajelivat mopoilla vuodenajasta riippumatta. Tosin siihen aikaan maaseutu oli asutumpaa ja tarvittaessa pääsi torppaan lämmittelemään ilman sen suurempia seremonioita tai valepoliisiepäilyksiä.
Sodan käyneiden keskuudessa ajokorttibuumi tuli sitten joskus 1970-luvulla kun ikä alkoi painaa 1920-luvun ikäluokkaa ja lapsetkin häipyneet Ruotsiin tai kaupunkeihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo olisi kyllä järkevin noin pitkälle matkalle, nastoitettuja talvirenkaitakin näköjään saa skoottereihin ja mopoihin nykyään.
Sodan jälkeisinä vuosikymmeninä työmiehet ja jotkut naisetkin ajelivat mopoilla kesät talvet ilman nastarenkaitakin työmailleen jotka saattoivat olla 50 km suuntaansakin, myös kaikenlaiset valtion ja kuntien virkamiehet ajelivat mopoilla vuodenajasta riippumatta. Tosin siihen aikaan maaseutu oli asutumpaa ja tarvittaessa pääsi torppaan lämmittelemään ilman sen suurempia seremonioita tai valepoliisiepäilyksiä.
Sodan käyneiden keskuudessa ajokorttibuumi tuli sitten joskus 1970-luvulla kun ikä alkoi painaa 1920-luvun ikäluokkaa ja lapsetkin häipyneet Ruotsiin tai kaupunkeihin.Mopo oli 70-luvun ajoneuvo, mutta ei tämän päivän kulkupeli. Seitsemänkymmen luvulla Suomessa oli suunnilleen 750 tuhatta autoa, mutta tänään liikennekäytössä on pari miljoonaa autoa enemmän.
Taajamissa yleensä mopoilla täytyy ajaa ajoväylällä, autojen seassa.
- Anonyymi
Puolustusvoimain Komentaja ajaa Tuusula-Esikunta väliä useamman kerran viikossa. Tuo taitaa olla yli tuplan mittainen. Hänellä on myös virka-auto kuljettajineen.
Harvassa on ne varushenkilöt, joilla menee cooperissa enemmän, joillain urkkakoululaisilla saattaa mennä, ei läheskään kaikilla.
Porvoo-Helsinki tai Lohja-Helsinki väliä ajaa kymmeniä kesäisin, mutta eivät hekään työpäivittäin. Ja, huomioitavaa on, että yksikään heistä ei aja akkumoottorilla.
Maantiepyöräilyn Suomen Mestari mallia 2019 ajaa työmatkansa pyörällä mallia "LinkosPena" ja on syntynyt vuonna 1968. Poikansa voitti samana vuonna Kortteliajon SMn. - Anonyymi
Työmatka sähköpyörään saa tukea, otahan selvää..
- Anonyymi
Kyllä se pitää olla vähintään kahden tonnin pyörä et sillä jotain tekee.
Tunturi ja Helkama on hyvä valinta! Maksavat sen pari tonnia tarjouksessa ja yli normaalihinnoilla.
Fitnorrdilla ei tee mitään! Oli yhdellä tutulla ja koko ajan rikki ja huollossa! Onneksi sai rahat takaisin epäluotettavasta ja huonosta romusta!
Minulla Tunturi ja todella hyvä pyörä akultaan ja moottoriltaan. Vaihteisto meni kylläkin rikki ja se vaihdettiin uuteen. Ja kilometrejä yhteensä melkein 18 000!
Kysy sitä työpaikka pyörä-etua? - Anonyymi
Tavallisilla pyörillä ei 27 suunta ajeta,vähänkin jos haluaa olla ihmisten aikaa töissä/kotona
- Anonyymi
Ennenkaikkea, jos meinaa töissä tehdä töitäkin. No, suurin osa tekee nykyisin vain pahaa osakkeenomistajan kannalta. Tämä on ylisukupolvellinen tieto.
- Anonyymi
Aikanaan nuorempana ajoin 6 vuotta 23km työmatka sivuja tavallisella, mutta asfalttia oli alusta ei soraa. Tosin en lumella ajanut ollenkaan ja rankalla vesisateella bussi vei töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikanaan nuorempana ajoin 6 vuotta 23km työmatka sivuja tavallisella, mutta asfalttia oli alusta ei soraa. Tosin en lumella ajanut ollenkaan ja rankalla vesisateella bussi vei töihin.
Noin se menee kun bussiyhteyd varalla. Mutta että vain pyörällä mahdollisuus päästä töihin 27 km suunta. Mitä jos jalka kipeytyy tai pientä tai isompaa flunssaa. Ei tuu mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennenkaikkea, jos meinaa töissä tehdä töitäkin. No, suurin osa tekee nykyisin vain pahaa osakkeenomistajan kannalta. Tämä on ylisukupolvellinen tieto.
Osakekauppa ja siinä sijoittaminen perustuvat muiden työnteolla spekulointiin ja rikastumiseen. Yrityksiä kiinnostaa tietenkin myös saada palkkakulut pieneksi, koska silloin voittomarginaali paranee, eli voitot suurenevat.
Lisäksi vielä tämä:
Suomeen syntyi köyhien työssäkäyvien luokka
https://www.hs.fi/suomi/art-2000004322823.html
Suomeen on syntynyt työtä tekevien köyhien luokka, tutkijat sanovat
https://seura.fi/asiat/tutkivat/koyhyys-suomeen-on-syntynyt-tyota-tekevien-koyhien-luokka-tutkijat-sanovat/
Mikään näistä ei toki suoraan liity sähköpyörään, mutta voi toki liittyä epäsuorasti sähköpyörän hankintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osakekauppa ja siinä sijoittaminen perustuvat muiden työnteolla spekulointiin ja rikastumiseen. Yrityksiä kiinnostaa tietenkin myös saada palkkakulut pieneksi, koska silloin voittomarginaali paranee, eli voitot suurenevat.
Lisäksi vielä tämä:
Suomeen syntyi köyhien työssäkäyvien luokka
https://www.hs.fi/suomi/art-2000004322823.html
Suomeen on syntynyt työtä tekevien köyhien luokka, tutkijat sanovat
https://seura.fi/asiat/tutkivat/koyhyys-suomeen-on-syntynyt-tyota-tekevien-koyhien-luokka-tutkijat-sanovat/
Mikään näistä ei toki suoraan liity sähköpyörään, mutta voi toki liittyä epäsuorasti sähköpyörän hankintaan.Ei ole mikään uusi ilmiö tuo köyhien työssäkäyvien luokka. Sellainen oli ennen kuin Suomessa aloitettiin verovaroin kustannettu tukiverkosto.
Nykyään köyhällä on paljon helpompaa kuin entisajan köyhälistöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään uusi ilmiö tuo köyhien työssäkäyvien luokka. Sellainen oli ennen kuin Suomessa aloitettiin verovaroin kustannettu tukiverkosto.
Nykyään köyhällä on paljon helpompaa kuin entisajan köyhälistöllä.Jotkut silti kuvittelevat kaikki köyhät työttömiksi. Näinhän ei siis ole.
- Anonyymi
"Edullisuus" on suhteellista. Yhdelle 2 000 € saattaa olla paljon rahaa ja kallis, kun taas toiselle se on edullinen.
- Anonyymi
Osamaksulla on köyhemmätkin kyenneet ostamaan arvokkaampia tuotteita. Mitoittaa maksuerät tulojen mukaan että varmasti kykenee sen kuukausilyhennyksen maksamaan.
- Anonyymi
Osta edullinen tavallinen pyörä ja muunnossarja pyörän sähköistämiseen. Muunnossarjoja saa akulla ja ilman akkua. Esimerkiksi Ebaysta tai Amazonista löytyy.
- Anonyymi
Eiköhän ne oo sitten etupyörään asennettavavia moottoreita jos itse tekee tavalliseen pyörään sähköistyksen? Ja huomattavasti huonompi kuin keskiömoottori!
Eikä sitä kaikki kuitenkaan itse osaa tehdä? En ainakaan minä näin naisena?- Anonyymi
Etumoottori on täysin kelpo peli. Valheellista väittää etumoottorin olevan huonompi kuin keskiömoottori. Etumoottori on paras vaihtoehto talviajoon. Minä näin naisena olen itse rakentanut kiekkoja, useita sähköpyöränkin.
Pyörän sähköistämiseen tarvitaan etukiekko moottorilla, sekä ohjain eli controller ja kaasu ja kaapelit ja näyttö. Pitää osata irroittaa etukiekko, ja riisua kummit. Sen jälkeen kumit sähköpyörän vanteeseen ja kiekko paikoilleen.
Controlleriin liitetään akkutelakasta tulevat piuhat, ja moottoriin menevät piuhat. Sen jälkeen katsotaan controllerista kaasulle liitin. Näyttö asennetaan ohjaustankoon ja näytön piuha kiinni controlleriin.
Jos vain mahdollista, niin akkutelakka sijoitetaan alaputkeen.
Kun piuhat ja kaapelit on yhdistetty, kokeillaan, toimiiko. Myöhemmin akku-ja moottorikaapelit voi juottaa kiinni, sillä liittimet hukkaavat sähköä.
Controller sujautetaan vahvaa muovipussiin ja omaan pikku boksiin ja ehkä teipataan sinne minne sattuu sopimaan.
Aliexpressin sivuilla voi tutustua ohjaimiin ja kaasuihin. Controller ja näyttö kannattaa hankkia parina. Jotta saisi sääntöjen mukaisen pyörän, niin 250 watin moottori. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etumoottori on täysin kelpo peli. Valheellista väittää etumoottorin olevan huonompi kuin keskiömoottori. Etumoottori on paras vaihtoehto talviajoon. Minä näin naisena olen itse rakentanut kiekkoja, useita sähköpyöränkin.
Pyörän sähköistämiseen tarvitaan etukiekko moottorilla, sekä ohjain eli controller ja kaasu ja kaapelit ja näyttö. Pitää osata irroittaa etukiekko, ja riisua kummit. Sen jälkeen kumit sähköpyörän vanteeseen ja kiekko paikoilleen.
Controlleriin liitetään akkutelakasta tulevat piuhat, ja moottoriin menevät piuhat. Sen jälkeen katsotaan controllerista kaasulle liitin. Näyttö asennetaan ohjaustankoon ja näytön piuha kiinni controlleriin.
Jos vain mahdollista, niin akkutelakka sijoitetaan alaputkeen.
Kun piuhat ja kaapelit on yhdistetty, kokeillaan, toimiiko. Myöhemmin akku-ja moottorikaapelit voi juottaa kiinni, sillä liittimet hukkaavat sähköä.
Controller sujautetaan vahvaa muovipussiin ja omaan pikku boksiin ja ehkä teipataan sinne minne sattuu sopimaan.
Aliexpressin sivuilla voi tutustua ohjaimiin ja kaasuihin. Controller ja näyttö kannattaa hankkia parina. Jotta saisi sääntöjen mukaisen pyörän, niin 250 watin moottori.Youtubesta löytyy neuvoja ja ohjetta. Pyörän sähköistäminen ei ole erityisen vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Youtubesta löytyy neuvoja ja ohjetta. Pyörän sähköistäminen ei ole erityisen vaikeaa.
Eiks kuitenkin sen muutettavan pyörän tulisi olla kunnossa ja varustettuna hyvillä jarruilla eli aika uus sen pitäis mielestäni olla.
- Anonyymi
Keskiömoottori kuluttaa voimansiirtoa, ketjua ja etu- ja takarattaita. Voimansiirron uusiminen maksaa ja on itse tehtynä kokemattomalle ehkä työlästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etumoottori on täysin kelpo peli. Valheellista väittää etumoottorin olevan huonompi kuin keskiömoottori. Etumoottori on paras vaihtoehto talviajoon. Minä näin naisena olen itse rakentanut kiekkoja, useita sähköpyöränkin.
Pyörän sähköistämiseen tarvitaan etukiekko moottorilla, sekä ohjain eli controller ja kaasu ja kaapelit ja näyttö. Pitää osata irroittaa etukiekko, ja riisua kummit. Sen jälkeen kumit sähköpyörän vanteeseen ja kiekko paikoilleen.
Controlleriin liitetään akkutelakasta tulevat piuhat, ja moottoriin menevät piuhat. Sen jälkeen katsotaan controllerista kaasulle liitin. Näyttö asennetaan ohjaustankoon ja näytön piuha kiinni controlleriin.
Jos vain mahdollista, niin akkutelakka sijoitetaan alaputkeen.
Kun piuhat ja kaapelit on yhdistetty, kokeillaan, toimiiko. Myöhemmin akku-ja moottorikaapelit voi juottaa kiinni, sillä liittimet hukkaavat sähköä.
Controller sujautetaan vahvaa muovipussiin ja omaan pikku boksiin ja ehkä teipataan sinne minne sattuu sopimaan.
Aliexpressin sivuilla voi tutustua ohjaimiin ja kaasuihin. Controller ja näyttö kannattaa hankkia parina. Jotta saisi sääntöjen mukaisen pyörän, niin 250 watin moottori.Kiekkoa, moottorivannetta asennattessa pitää erityisesti huomioida, että stopparit, akselilla, navan kummallakin puolella olevat kynnelliset rinkulat, painuvat haarukan hahloon.
Johdot ovat yleensä värikoodattuja, eli punainen johto liitätään punaiseen ja musta mustaan. - Anonyymi
Kiinalaiset keskimoottorit katkoo ketjuja. Olisi aika ikävää jäädä keskelle korpea pakkaseen kun ketjut poikki.
- Anonyymi
Minulla on keskiömoottori ja turhaan levitätte paskapuhetta ettei kestä!! Ajettu samoilla rattailla, moottorilla ja akulla melkein 18 000 kilomertriä ja kahdet ketjut on vaihdettu!
Etupyörässä oleva moottori nykäisee ja ei todellakaan ole niin kestävä kuin keskiömoottori!!
Hommatkaa sellainen pyörä missä on keskiömoottori ja aukokaa sitten päätänne!!
Minulla on kokemusta etumoottoristakin ja en tidellakaan tykännyt!!
Ketjujen vaihto ei paljoa maksa eikä rattaittenkaan!- Anonyymi
Ole vuosia ajanut etumoottoottrilla, EIKÄ YHTÄ AINOAA NYKÄISYÄ OLE OLLUT!!! Vaahtoat olemattomia!!!! PÄÄNUPPISI NYKII!!!
- Anonyymi
Ukonkäppärät eivät osaa ajaa, ja syyttävät etumoottoria!
- Anonyymi
Ok, etumoottori ei sovi dementikoille.
- Anonyymi
Etumoottorilla saa 2-vetoisen fillarin. Kauramoottori pyörittää takarengasta ja sähkömoottori eturengasta.
- Anonyymi
Pyörä mihin laittaa/laitattaa sähköistyksen pitää olla vähän parempi ja tukevampi kuin tavallinen mummopyörä tai kolmivaihteinen vaihdepyörä jos vähänkin enempi aikoo sillä ajella.
- Anonyymi
Maastopyörät ovat vahvoja, ja jos joustokeulan vaihtaa kunnon cromoly-haarukkaan, niin taatusti kestää.
- Anonyymi
Kylläpä on hankalia tuollaiset härvelit
- Anonyymi
Prismasta 999e sähköpyörä
Ei ne mitään palopommeja Prismassa vissii myy sentään- Anonyymi
Pyörän akkua ja laturia pitää käsitellä huolella. Pudonnut ja muuten rikkoontunut laite syttyy herkemmin palamaan kuin ehyt.
- Anonyymi
Kuka hullu nyt tavallisella kulkee,kun on nopeempiakin tarjolla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432111Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252030- 921680
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 52977
- 24918
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850