Ex tyttöystävä ja uusi suhde

Anonyymi-ap

Elikkäs, olin seurustellut ex tyttöystäväni kanssa 2vuoden ajan ja erosimme noin 1 ja puolivuotta sitten. Meillä oli todella riitaisa suhde jossa kummallakin oli huono olla jatkuvasti eri aikakausina. Riideltiin paljon kokoajan, olin todella rakastunut häneen jonka takia en halunnut päästää hänestä ikinä millään irti vaikka tiedettiin molemmat että se kannattaisi, koska meillä oli niin riitaisa suhde joka ei tuntunut toimivan. Lopulta hän erosi minusta yhtäkkiä enkä voinut ymmärtää miksi. En saanut ikinä vastausta että miksi. Sain selville vasta kuukausi eron jälkeen, että ex tyttöystäväni oli vehtaillut toisen äijän kanssa. Olin vihainen asiasta ja todella surullinen, puhuttiin exäni kanssa siitä mutta hän vain valehteli asiasta. Tilanteen jälkeen emme ole ollut puhe väleissä. Emme siis ole puhuneet enään 1,6 vuoteen.

Minulla on nykyään uusi tyttöystävä, aloin seurustella hänen kanssa pari kuukautta eron jälkeen, olemme nyt olleet yhdessä nykyisen kanssani yli 1 vuoden ajan. Tuntuu että rakastan häntä, mutta en niin paljoa kun ex tyttöystävääni.

Olen koko meidän suhteemme ajan yrittänyt esitellä kuinka hyvä ja terve suhde minulla on (niin onkin) ja olen yrittänyt esittää itselleni ja muille ihmisille etten tunne exääni kohtaan tunteita. Olen nyt viikon ajan hyväskynyt sen faktan että kaipaan häntä todella paljon ja olen todella rakastunut häneen vieläkin. Vaikka nykyinen tyttöystäväni kohtelee minua niinkuin olisin halunnut että minua olisi aina kohdeltu ja hän antaa minulle todella rakastetun olon, silti jostain syystä en saa exääni mielestä.

Viikko sitten näin vihjeitä kavereiden kautta että mun ex kaipaa myös minua takaisin ja hän alkoikin seuraamaan mua sosiaalisissa mediassa. Ne sai mulle enemmän ikävän tunnetta häntä kohtaan.

Mitä pitäs tehdä? En osaa puhua tälläsistä asioista joten tarviisin vinkkei jos joku vois auttaa. Alkaa ottaa aika päähän se että mulla on ihana parisuhde jossa koen olevani rakastunut mutta koen enemmän rakkautta exääni kohtaan jonka luona oli huono olla, kun nykyistäni kohtaan.

4

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sun ongelma on siinä, että mittaat tuntemuksiasi ja priorisoit niitä kuitenkin jostain syystä kaikkien muiden tekijöiden yläpuolelle den sijaan että purkaisit ja käsittelisit tosiasiat ja tapahtuneen.

      Mutta kysytään nyt ilmeiset rationaaliset avainkysymykset:

      1) mikä exän suhteen on muuttunut?

      Kertomasi mukaan ei tasan mikään, joten lopputuloskin tulee oleen täsmälleen samaa paskaa.

      2) ja eikö ole epäreilua, että vertaat uutta 1-vuoden suhdettasi aiempaan 2-vuoden suhteeseen ja mittaat näiden tuntemuksien määrää?

      Toinenhan suhteista on ollut kaksi kertaa pidempikin!

      Lisäksi ex-tuntemuksesi ovat ajan sokeroimia mielikuvia jotka kilpailee reaalielämän kanssa. Hyvin kyseenalaista on prosessoida näin epäsuhtaisesti juttuja...

    • Anonyymi

      Niin haluatko sitä samaa mitä oli exän kanssa vai jatkaa nyksän kanssa.Onko nykyinen kenties sulle liian hyvä ja sinä et tunne palavaa rakkautta muuta kuin exään.Silloin päästä nykyinen menemään hän ansaitsee kumppanin joka ei haikaile exien perään.Toisaalta voisit unohtaa koko exän joka petti ja valehteli ja keskittyä nykyiseen parisuhteeseen.Parisuhdettakin pitää vaalia,kaikkea ei pidä pitää itsestäänselvyytenä.

    • Anonyymi

      Ymmärrän, että olet vaikeassa tilanteessa ja mietit, mitä tehdä, kun ajatuksesi pyörivät ex-tyttöystäväsi ympärillä, vaikka sinulla on nyt uusi suhde. Tämä tilanne on monimutkainen ja herättää monenlaisia tunteita, mutta yritän antaa sinulle parhaan mahdollisen neuvon.

      Tunteiden selvittäminen: On tärkeää, että tunnistat ja hyväksyt omat tunteesi. On ihan normaalia, että tunnet vielä jotakin exääsi kohtaan, vaikka suhteenne olikin riitaisa. Muistot ja tunteet eivät aina katoa nopeasti, ja ne voivat hämmentää sinua erityisesti, jos et ole käsitellyt eroa kunnolla.

      Rehellisyys itsellesi ja nykyiselle tyttöystävällesi: On todella tärkeää olla rehellinen itsellesi ja nykyiselle tyttöystävällesi. Jos et ole valmis kertomaan hänelle tunteistasi exääsi kohtaan, aloita siitä, että puhut tunteistasi jonkun luotettavan ystävän tai ammattiauttajan kanssa. Tämä voi auttaa sinua selkeyttämään ajatuksiasi ja tunteitasi.

      Menneisyyden käsittely: Eron käsitteleminen kunnolla on ratkaisevaa. Jos tunnet, että et ole täysin toipunut erostasi, voi olla hyödyllistä käsitellä nämä tunteet joko itseksesi tai ammattilaisen kanssa. Tämä voi auttaa sinua ymmärtämään, miksi tunnet edelleen vetoa exääsi, vaikka suhteenne ei ollut terve.

      Kommunikaatio nykyisessä suhteessa: Yksi toimivan suhteen kulmakivistä on avoin kommunikaatio. Jos tunnet, että rakkaus exääsi kohtaan häiritsee nykyistä suhdettasi, keskustele nykyisen tyttöystäväsi kanssa tunteistasi. Tämä voi olla vaikeaa, mutta se on reilua teitä molempia kohtaan.

      Aikalisä ja mietintätauko: Jos tilanne tuntuu liian raskaalta, voit harkita ottavasi hieman etäisyyttä molemmista suhteista. Tämä ei tarkoita välttämättä eroa, vaan aikaa ja tilaa, jossa voit keskittyä omiin tunteisiisi ja tarpeisiisi ilman ulkopuolisia paineita.

      Tulevaisuuden suunnitelmat: Mieti, mitä haluat tulevaisuudeltasi. Haluaako exäsi todella palata yhteen, ja onko se oikeasti paras ratkaisu, jos suhteenne oli ennen niin riitaisa? Toisaalta, kuinka paljon arvostat nykyistä suhdettasi ja sitä, miten nykyinen tyttöystäväsi kohtelee sinua?

      Lopuksi, muistutan, että olet vastuussa omasta onnellisuudestasi ja hyvinvoinnistasi. Tee päätöksiä, jotka tukevat sinua ja antavat sinulle mahdollisuuden elää täysipainoista ja onnellista elämää. Toivottavasti nämä vinkit auttavat sinua selkiyttämään ajatuksiasi ja tunteitasi.

    • Anonyymi

      Jos kokeilisit poikaystävää.Toimisiko suhde miehen kanssa paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe