Ohitettu syntymäpäivä

Anonyymi-ap

Täytin 50-v avopuoliso ei muistanut mitenkään, tokaisi vain ai oliks sulla synttärit noin ohimennen...olen alkanut miettiä vakavasti eroa. Masentaa tollanen todella. Miten muilla on muistettu syntymäpäivinä, mua ei yleensä mitenkään. Olen ajatellut että miehellä ei ole rahaa mutta ei taida siitä olla kiinni sitä kun tuntuu riittävän kaikkeen muuhun. Harmittaa että olen tuhlannut kallista aikaani tällaiseen. En oikeen pysty muuttamaankaan pois taloustilanteen takia ja ehkä olen myös masentunut kun on alkanut tuntua että millään ei ole mitään väliä. En oikeen jaksa muuta ku käydä vaan töissä kun on pakko et saa rahaa. Kesälomakin tulossa eikä mitään suunnitelmia.

25

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Klassinen suomalainen mies, ikävä kyllä. Itsekäs ja kylmä. Tuollaiselle ukolle on kunnia-asia tehdä vaimonsa elämästä ikävää. Älä tuhlaa energiaasi häneen.

Voisin neuvoa eroamaan, mutta uuden etsiminen voi olla raskasta sekin.

Etsi ap elämääsi uusia ihmisiä jotka kohtelevat sinua paremmin. Syy kohteluun ei ole sinussa vaan miehessäsi. Joten etdi ystäviä joiden seurassa sun on parempi olla ja vietä aikasi ystävien kanssa.

• Anonyymi

Täähän on nimenomaan toisinpäin, akoilla häiriintyny tarve puuttua toisen harrastuksiin, sättiä jatkuvasti, höykyttää henkisesti. Länkytetään esim että oot paska jätkä kun käyt salilla ja sitä jatkuu vuosia kunnes sitä ei enää jaksa->lopeta salilla käyminen->akka alkaa haukkumaan ”kuka nyt mitään lihavaa miestä haluaa” (oli itse sitten mikä ihrakasa tahansa). Tää on vaan yks lukuisista esimerkeistä mitä tiedän. Akkojen mielestä kompromissi on aina naisen päätös ja asioihin takerrutaan kunnes saa tahtonsa läpi. Kai niitä järkeviäkin on mutta en tiedä missä.

• Anonyymi

Ei kyllä todellakaan ole "klassinen suomalainen mies"!

Oma mieheni ja monet muut tutut miehet ovat aivan toisenlaisia eli siis muistavat tietenkin vaimonsa syntymäpäivät ja muutoinkin huomioivat hänet kuten vaimotkin heidät. Tietenkin riippuu siitä, millaisissa porukoissa pyörii mutta meidän porukoissa ja maailmassamme klassinen suomalainen mies on fiksu, rehellinen, työteliäs ja huolehtivainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma mieheni ja monet muut tutut miehet ovat aivan toisenlaisia eli siis muistavat tietenkin vaimonsa syntymäpäivät ja muutoinkin huomioivat hänet kuten vaimotkin heidät. Tietenkin riippuu siitä, millaisissa porukoissa pyörii mutta meidän porukoissa ja maailmassamme klassinen suomalainen mies on fiksu, rehellinen, työteliäs ja huolehtivainen

Niin, ja lisäksi suuri osa näistä sinun 'oma mieheni' miehistä pyörii Suomi24 treffipalstalla kuvattomina hakemassa seuraa Sinun lisäksesi. Just saying.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja lisäksi suuri osa näistä sinun 'oma mieheni' miehistä pyörii Suomi24 treffipalstalla kuvattomina hakemassa seuraa Sinun lisäksesi. Just saying.

SInulle lasi on aina puoliksi tyhjä - näköjään toistenkin puolesta, harmi sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SInulle lasi on aina puoliksi tyhjä - näköjään toistenkin puolesta, harmi sinulle!

Ei lainkaan, totesin vain faktan; se on piukassa näitä 40-55 v. kunnon perheenisiä, juurikin näitä, joita kijoittaja kuvaili.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta kirjoitan ettei se ole uhrin syy jos arpaonni ei ole suosinut ja sattuu saamaan jos rumasti kirjoitan niin huonon miehen. Tuo että korjoitat noista piireistä että se olisi naisen syy ja aivan varmasti kulkee hunoissa piireissä vihjaus tuo oli sinulta rumasti kirjoitettu ja pahaa vihjailua.
        Minun mies oli aluksi kiltti mutta kohta naimisiinmenon jälkeen alkoi se kaikki paha käytös,pikku hiljaa vain paheten enkä kulkenut missään piireissä. Virheeni oli sinisilmäisyys ja naisius mutten osannut edes odottaa että kyseisenlaisia ihmisiä on edes olemassa jotka valehtelevat ovat itsekkäitä,elävät minä minä elämää ja vaativat,kontrolloivat,huutavat haukkuvat jne jne. Ei sitä tajunnut vaan ihmetteli miktä ja miksi....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei lainkaan, totesin vain faktan; se on piukassa näitä 40-55 v. kunnon perheenisiä, juurikin näitä, joita kijoittaja kuvaili.

"Faktan" ?!

Sanompa minäkin, että fiksuja miehiä Suomessa on paljon. Sitten on niitä naisia, jotka kuvittelevat, että miehet ajattelevat vain alapäällään ja että "perheenisät" ovat joka hameen helman perässä. Ne naiset ovat yleensä (iki)sinkkuja.

Olen onnekas koska minulla sattuu olemaan miehenä "perheenisä", jolla on älliä ja ystävällisyyttä. Seksikäs mies, joka osaa rakastaa.

Ymmärrän toki, että maailma nähdään omien kokemusta kautta ja oletus onkin, että katkerat kommentit kumpuavat omista huonoista kokemuksista koska toisen kokemuksista ne eivät voi kummuta, eivätkö todellakaan ole mitään "faktoja"

• Anonyymi

Kyllähän 50v on jo niin saatanan kulahtanut, että vieläkö pitäisi jotain juhlia järjestää?

50 ikävuoden jälkeen ihmisellä on enää yhdet isommat juhlat ja ne ovat omat hautajaiset.

• Anonyymi

🤣🤣Älähän nyt. Ei se vanheneminen noin kurjaa ole. Rohkeasti ja avoiminmielin vain kohti uusia pettymyksiä.

T.Nainen 55v

• Anonyymi

Olet Ilkeä ja ikävä ihminen tiedät sen varmaan itsekkin. Jos olet mies sukupuolinen niin toivottavasti et ole suhteessa naiseen olis varmaan naises hermoraunio sun kanssa. Hyi miten ruma sä olet sisältä 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Tuo syntymäpäivän huomaamattomuus taitaa olla se viimeinen korsi joka taittoi kamelin selän.
      Se sai sinut tajuamaan konkreettisesti että elät vastenmielisen miehen kanssa saman katon alla. Tuo tekee liian paljon hallaa sinun mieleen ja koko fyysiseen olemukseen.

Onko se sen arvoista?

Maineitset taloudellisten syiden olevan estona hankkia oma asunto. Onko se tarpeeksi hyvä syy parantaa elämisesi laatua?

Ette ole laillistaneet liittoanne. Se tekee helpoksi sinun poistua kuvioista.Alappa etsiä omaa asuntoa. Sen ei tarvitse olla palatsi! Aivan yksi huone riittää niin kauan kuin VAIN sinulla on sen oveen avain. Se on sinun ikioma pesä josta voit käydä toissä, harrastuksissa ( valitse ilmaiset harrastukset, niitä on, vaivaudu etsimään), josta piipahdat huoneesi ulkopuolelle tapaamaan ystäviä. Ellei sinulla vielä ole, saat niitä harrastusten kautta.

Valittaminen ei paranna asiaa. Näe itse edes sen verran vaivaa että pääset ulos tuosta tilanteesta. Kukaan toinen ei tee sitä sinun puolesta.
      Huomaat että se kannattaa!!!!

• Anonyymi

On kyllä tosi harmi juttu.

• Anonyymi

Eikö kukaan muistanut. Edes ystävät tai perhe? Aika surullista 50 kuitenkin jo juhlimisen aihetta. Äidilläni oli syöpähoidot päällä silloin kun täytti 50. Mutta juhlimme kuitenkin perheen kesken. Sähän tarviit ihan selvästi ihmisiä ympärillesi jotka välitää kun miehesi ei sitä tee. Voihan se eroaminen tuntua raskaalle jopa mahdottomalta. Uskon kuitenkin että lopulta saisit sen järjestymään.

• Anonyymi

Kenellä meistä on omaa ansiota omaan syntymään?
      Ei ainakaan minulla, joten tasavuosia täyttävän henkilön vanhempia pitäisi juhlia jos nyt halutaan välttämättä kekkerit järjestää.

Hääpäivääkään minun ei tarvitse muistaa. Vaimoni mainitsee asiasta hieman aikaisemmin. 40v, 45v ja 50v päivien kohdalla riitti ravitsemusreisu.
      Saa nyt nähdä syyskuun 55v päivä? Olemme silloin poikkeuksellisesti kotona ja lähstöllä on eri tason kuppiloita. Jopa jokunen ravintolakin.

Mitäpä mies ei uhraisi auvoisen avio-onnen jatkumisen eteen?!

• Anonyymi

Ohhoh kaipa noinkin voi ajatella - no, kukin tyylillään ja pääasia että sinä olet tyytyväinen, ja kaipa puolisokin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohhoh kaipa noinkin voi ajatella - no, kukin tyylillään ja pääasia että sinä olet tyytyväinen, ja kaipa puolisokin.

Vain järkiperäistä ajattelua!
        Muodollinen synttäreiden noteeraminen on halpahintaista omantunnon rauhoittamista tai elinkumppanin turhamaisuuden muodollista tyydyttämistä.
        TODELLISET huomionosoitukset ovat toista luokkaa.
        Tosin minulla on tuuriakin. Vaimoni synttärit osuvat maaliskuun lopulle jolloin olemme olleet tavallisesti Espanjan asunnollamme.
        Sama koskee hääpäiväämme syyskuussa.
        Omia syttäreitäni en noteeraa mitenkään.
        Kun vaimoni on halunnut jotenkin poikkeavasti houmioitavan merkkipäivää niin hänellä on ollut ajatus valmiina. Ajatukset ovat olleet sitä luokkaa, ettei niistä ole ollut tarvetta ryhtyä tinkimäänkään. Vaimon ehdotus = toive!

• Anonyymi

Voi että, kuulostaa tosi rankalta tilanteelta. Ymmärrän hyvin, että sinua harmittaa ja masentaa, kun kumppanisi ei huomioinut merkkipäivääsi. Syntymäpäivä on kuitenkin sellainen erityinen päivä, jolloin odottaa vähän erityistä huomiota ja arvostusta.

Tässä tilanteessa on muutamia asioita, joita voisit pohtia:

1. **Kommunikointi**: Oletko kertonut avopuolisollesi, kuinka tärkeää sinulle olisi ollut, että hän olisi muistanut syntymäpäiväsi? Joskus kumppanit eivät tajua toisen tunteita, jos niistä ei puhuta suoraan.

2. **Omien tunteiden tunnistaminen**: Onko tämä yksittäinen tapaus vai onko sinulla pidempään ollut sellainen tunne, ettei kumppanisi arvosta sinua tai suhteenne ei toimi? Joskus tällainen tapahtuma voi olla viimeinen pisara, joka paljastaa syvemmän tyytymättömyyden.

3. **Oma hyvinvointi**: Jos tunnet olevasi masentunut, on tärkeää hakea apua. Puhuminen ammattilaisen kanssa voi auttaa selkeyttämään tunteitasi ja löytämään ratkaisuja. Masennus voi myös tehdä asioista vaikeampia ja saada kaiken tuntumaan toivottomalta.

4. **Tulevaisuuden suunnittelu**: Jos ero on vaihtoehto, mieti, millaisia askeleita sinun pitäisi ottaa sen toteuttamiseksi. Taloudellinen tilanne voi olla haaste, mutta onko olemassa muita mahdollisuuksia, kuten ystäviä tai perhettä, jotka voisivat tukea sinua? Voisitko löytää uuden asunnon tai työpaikan, joka parantaisi tilannettasi?

5. **Omat unelmat ja tavoitteet**: Kesäloma voi olla tilaisuus ottaa aikaa itsellesi ja miettiä, mitä oikeasti haluat elämältäsi. Vaikka suunnitelmia ei olisi, voit ehkä tehdä jotain pientä ja mukavaa itsesi vuoksi.

Jos haluat jatkaa suhdetta, avoin keskustelu kumppanisi kanssa on välttämätöntä. Jos taas tuntuu, että ero on oikea ratkaisu, on tärkeää suunnitella, miten se toteutetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Muista, että sinun hyvinvointisi ja onnellisuutesi ovat tärkeitä, ja sinulla on oikeus elämään, jossa tunnet olevasi arvostettu ja rakastettu.

• Anonyymi

Ei muistanut mitenkään syntymäpäiviäni eikä lasten syntymäpäiviä. Ei onnittellut eikä ostanut lahjaksi mitään. Kun laoset syntyivät,ei sanonut mitään. Tulin kotiin synnäriltä ja hänen elämänsä jatkui kuin aikaisemminkun. Aviopuoliso siis. Paljon poissa kotoa muutenkin ja aina halusi omaa tauhaa,omaa aikaa. Tienasi kyllä hyvin ja osti itselleen kaikenlaista sekä harrasti kun minä lapset yritettiin selvitä pienillä tuloilla.

• Anonyymi

No voi että.

• Hei ja hyvä, että kirjoitit tänne,

On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia ja vertaistuki voi olla hyvä voimavara.

Lisäksi on olemassa myös matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi keskustella elämän kriisitilanteista.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Olet yhtä arvokas ihminen kuin kaikki muutkin maan päällä. Älä unohda arvostaa itseäsi.
      On hankalaa iloita elämästä jos läheinen mitätöi olemassa oloasi. Raha on kuitenkin sivuseikka verrattaessa elämään josta voi iloita.
      Tee itsesi kannalta tärkeitä päätöksiä.

• Anonyymi

Meillä sama juttu. Pohdin myös eroa, ja olen monta kertaa ehdottanutkin sitä. Ei ole rahasta kiinni.

Mielestäni tuo on jonkinlainen vihan ja katkeruuden osoitus miehesi puolelta.

• Anonyymi

Jep siltä tuntuu. Edellisessä pitkässä suhteessa mies oikeen pilasi mun syntymäpäivän tahalleen. Lähti ryyppäämään...en muista et oisin mitään kivaa ikinä saanut. Tämäkin näyttää olevan samanlainen. Itse tein aina kakun joskus jopa kortin. Sitte ostin jotain kivoja vaatteita hajuvettä tms. mukavaa. Omille isoille lapsille osti kalliita lahjoja. Oli kyllä ihme sairas luonne jonka opin huomaan pikkuhiljaa lopulta jo vitutti ja ahdisti et miten taas suöynttätynttärit pilataan ja TÄMÄ nykyinen näyttää olevan samasta puusta. Alussa huomioin tämänkin mut kun ei ole vastavuoroisuutta niin lopetan itsekkin muistamisen. Minusta vaan on omituista että ei edes 50 v. päivänä mitään. En todellakaan mitään isoja juhlia edes halua. Jotain pientä kivaa ois ollut mielestäni paikallaan. Tuntui kyllä että jotain sisälläni kuoli, tai silmät avautui et taasko näin...

• Anonyymi

Oma 50v päiväni.
      Olin ko. päivän, kuten muutkin arkipäivät töissä ulkopaikkakunnalla.
      Ei ollut ilmoiteltu missään eikä kenellekään.
      Vaimoni oli kotona ja olimme varautuneet muutaman tuttavan käyntiin, kuten myös parin yhdistyksen "viirivierailuun".
      Vaimoni hoiti muodollisuudet.
      Kaikkea ei voinut väistää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe